Урок екологічного виховання на уроках математики "Знаходження відсотків від числа"

Про матеріал
Урок екологічного виховання на уроках математики у 5 класі "Знаходження відсотків від числа" Мета: відпрацювання навичок застосування поняття про відсотки й алгоритму знаходження відсотків від числа під час розв'язування задач екологічного змісту; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність учнів, творчі здібності та обчислювальні навички, інтересу до навчання; сприяти вихованню екологічного розуміння та екологічної культури, відповідальності за стан навколишнього середовища; стимулювати інтерес до еколого-математичного матеріалу і сприяти розвитку мотивації природоохоронної діяльності учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Знаходження відсотків від числа

 

Урок екологічного виховання на уроках математики

 у 5 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                 Учитель математики

                                                                                                 Потапенко Л. В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Знаходження відсотків від числа

Мета: відпрацювання навичок застосування поняття про відсотки й алгоритму знаходження відсотків від числа під час розв'язування задач екологічного змісту; розвивати логічне мислення, пізнавальну активність учнів, творчі здібності та обчислювальні навички, інтересу до навчання; сприяти вихованню екологічного розуміння та екологічної культури, відповідальності за стан навколишнього середовища; стимулювати інтерес до еколого-математичного матеріалу і сприяти розвитку мотивації природоохоронної діяльності учнів.

 Тип уроку: Урок відпрацювання і закріплення навичок.

Обладнання: Мультимедійна дошка, презентація, картки із завданням на відповідність.

Хід уроку:

  1.   Підготовка до роботи.
  2.   Домашнє завдання: (Слайд 1)
  3.   Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.  

     (Слайд 3-6)

     Учні виконують завдання веселого клоуна на встановлення відповідності між десятковими дробами і відсотками. Приклади карток:

0,3

30%

0,03

3%

3

300%

0,003

0,3%

0,4

40%

0,04

4%

4

400%

0,004

0,4%

0,7

70%

0,07

7%

7

700%

0,007

0,7%

0,6

60%

0,06

6%

6

600%

0,006

0,6%

 

 

 

 

 

 

            Доброго дня! Сьогодні ми продовжимо з вами розв’язувати задачі на

знаходження відсотків від числа і поговоримо про речі, які мають турбувати кожного  небайдужого жителя планети Земля. А у якості епіграфа для нашого уроку я обрала слова Максима Рильського: «Люби  природу  не  як  символ душі   своєї, люби   природу  не  для  себе, люби   для   неї». Ми з вами живемо на прекрасній планеті яка, як мати прихистила нас. Використовуємо її ресурси, і щодня руйнуємо її, як варвари. Господарюємо не  як хазяї, а як квартиранти. Безжально видобуваємо і витрачаємо корисні копалини, залишаючи на її тілі рани,  що не гояться. Забруднюємо річки і повітря, знищуємо ліси і родючий ґрунт. Через недбале ставлення до природи людство постало на порозі екологічної катастрофи: парниковий ефект, проблема чистої води, кислотні дощі, вимирання деяких видів тварин, які заносяться до Червоної книги.                 

      22 квітня відзначається всесвітній день Землі. Йому ми і присвятимо наш сьогоднішній урок. Давайте згадаємо, що Земля – наш спільний дім і іншого у нас немає і бути не може. Тому дуже важливо піклуватися про довкілля, та зберегти екологічну чистоту нашої планети, її красу для нас і наших нащадків. І пам’ятайте: «Земля не належить нам. Це ми належимо Землі.»

  1.   Актуалізація опорних знань учнів.
    1.   (Слайд 7)

      Що таке 1%?

      Що таке 100%?

      Що таке 50 %?

  1. Що означає збільшити число на 100% ?, зменшити на 50 % ? (Слайд 8-9)
  2. Завдання веселого клоуна «Розфарбуй сірий ліс» (Слайд 10-12)

           Перетвори у звичайний дріб: 2%; 18%; 64%; 20%; 103%; 6%; 60%.

           Винагорода – веселка над лісом. Ліси – легені планети.

  1. Завдання веселого клоуна «Розвій хмари над містом». (Слайд 12)

     Перетвори у десятковий дріб: 0,07; 0,12; 0,7; 1,28; 0,04; 0,35; 0,4.

  1. Сформулюйте правило знаходження відсотків від числа. (Слайд 13)
  1.   Розвя’зування задач екологічного змісту. (Слайд 15-17)

          Задача № 1. У світі щорічно видобувається 1600 млн. м3 деревини. Близько 20% всієї деревини йде на паливо. Скільки кубічних метрів деревини щорічно спалюється?

Задача №2. В даний час ліси на планеті займають близько 40 млн. км2. Щорічно ця величина зменшується на 2%. Коли планета залишиться без своїх «легенів», якщо цей процес не зупинити?

  1. Фізкультхвилинка Слайд(18-19)
  2. Розвя’зування задач екологічного змісту. (Слайд 20-22)

Задача №3. У сувору зиму в лісі може загинути до 90% птахів. Якщо в лісі жило 3400 птахів, то яка кількість залишилася? У чому полягає основна причина їх загибелі?

Задача №4. Викиди з усіх виробничих об’єктів, що знаходяться в місті Харкові та передмісті і забруднюють атмосферу, в 2018 році склали понад 8000 тонн. Після очищення в спеціальних очисних спорудах викиди склали 18,5%. Скільки тонн речовин, що забруднюють, вийшло в атмосферу без очистки?

Задача №5. Навесні на території школи учні 9 класу повинні були посадити 16 дерев. Вони перевиконали план на 25%. Скільки дерев було посаджено?

  1. Мозковий штурм. (Слайд 23-35)

      Маленький принц Антуана де Сент-Екзюпері казав: «Існує непорушне правило: зранку прокинувся, умився, привів себе до ладу – й одразу наведи лад на своїй планеті.»

Зараз дізнаємося, що ви знаєте про сміття.

  1. Де з’явилась перша фабрика з переробки відходів?

у Японії
у Швейцарії
у США

у Нідерландах

Відповідь: У США, а саме у 1690 році у Філадельфіі почали першу у світі промислову переробку паперових відходів в новий папір.

  1. В якій країні заборонені звалища сміття?

Фінляндія

Австрія

Австралія

Ірландія

 Відповідь: УАвстрії, а  також у Німеччині, Швеції та Швейцарії.

  1. Як ви вважаєте, яке сміття найпоширенише у світі?

Батарейки
Поліетиленові пакети
Сигаретні недопалки
Пластикові пляшки

 Відповідь: Щорічно люди викидають близько 4,5 мільярдів недопалків.

  1. Що з цього переробляється найдовше?

Картонна коробка
Пластиковий пакет

Скляна пляшка

Консервна бляшанка

Відповідь: Картонна коробка розкладеться приблизно за рік, бляшанка - за 90 років, пластик за 200, а ось скло пролежить 1000 років.

  1. Що з цих предметів можна без побоювань викинути у відро для сміття?

Батарейки
Світлодіодні лампочки
Ліки
Градусники

Відповідь: Світлодіодні лампочки безпечні, як і лампи розжарювання. 

Чого не скажеш про люмінесцентні - вони містять токсичні речовини.

  1. "Сміттєвий континент" або «сміттєворот" знаходиться у...

Північному Льодовитому океані
Атлантичному океані
Тихому океані
 Індійському океані

  Відповідь: Плавуче звалище приблизною масою в 100 мільйонів тонн 

  дрейфує у водах Тихого океану.

     Закликаю вас не смітити.

           9. Підсумки уроку.  (Слайд 36)

1) Що нового вивчили на уроці?

2) Як знайти відсотки від числа?

3) Що сподобалося на уроці?

     Від того як ми поведемо себе сьогодні, залежатиме наше майбутнє і майбутнє наступних поколінь. Бажаю вам гарного дня, чистого неба, свіжого повітря. До побачення.

10. Рефлексія (Слайд 37-38)
Оберіть смайлик, який відповідає вашому настрою і враженням від уроку. Дякую за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 квітня 2019
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку