Урок. "Екологія тварин. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності природи."

Про матеріал
Матеріал уроків по екології тварин для 7-го класу. На допомогу молодим і починаючим вчителям. Можна використовувати, як готові конспекти уроків. Підручник «Біологія 7». Автори: Л.I. Остапченко, П.Г. Балан, В.В. Серебряков, Н.Ю. Матяш, В.А. Горобчишин.
Перегляд файлу

                                                                                                                                         

                                                                                                   7 клас. Біологія      

                                             Урок № _

Тема. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин – свідчення єдності природи.

Мета  уроку: узагальнити, систематизувати і закріпити знання особливостей будови та життєдіяльності тварин;анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища1111111111111111111111111111111111111111111111111111111

розвивати вміння використовувати раніше вивчену інформацію, аналізувати, зіставляти та робити висновки;

виховувати розуміння єдності всього живого, бережливе ставлення до життя та розуміння відповідальності людини за наслідки її діяльності.

Обладнання: таблиці, малюнки, підручник.

Міжпредметні зв’язки: фізика, хімія, географія, екологія, математика, основи 

 здоров’я.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

 

                                                 Хід уроку:

І. Організаційний етап

 

II. Актуалізація опорних знань

 Фронтальна бесіда

1.Хто такі тварини?

2. Хто такі рослини?

3.Хто такі гриби?

4.Чи потрібна сучасній людині біоетика?

5.Навіщо треба зберігати живі організми?

 

Технологія «Мікрофон»

Назвіть по три ознаки, притаманні:

-         тваринам;

-         рослинам;

-         грибам; 

-         бактеріям.

Учні узагальнюють і вказують на істотні ознаки основних груп організмів: тварин, рослин, грибів, бактерій

 

 ІІІ.   Узагальнення й  та систематизація знань

 

1. Порівняння будови клітин рослин, тварин, грибів та бактерій

Завдання для учнів:

— Установіть, клітини яких організмів зображено на малюнках.

 

http://narodna-osvita.com.ua/uploads/bio-6-ostap-ukr/bio-6-ostap-ukr-220.jpg

Клітина: А бактерії; Б рослини; В гриба; Г тварини: 1 клітинна оболонка; 2 клітинна мембрана; 3 цитоплазма; 4 ядро; 5 ділянка цитоплазми, що містить ДНК; 6 мітохондрії; 7 хлоропласт; 8 вакуоля, заповнена клітинним соком.

 

— Пригадайте ознаки, притаманні:

1)клітині тварин;

2)клітині бактерій;

3)клітині грибів;

4)клітині рослин;

5)підпишіть позначені компоненти відповідної клітини.

      

Вправа «Портрет клітини»

На дошці прикріплені аркуші з назвами компонентів (органел) клітини. До дошки запрошуються чотири учні, яким необхідно вибрати органели, притаманні певній клітині, і прикріпити їх на дошці у відповідний стовпчик.

Рослинна клітина

Тваринна клітина

Клітина грибів

Бактеріальна клітина

Завдання для учнів:

— Установіть спільні ознаки, притаманні клітинам різних груп організмів.

(Обговорення відповідей учнів.)

Про що свідчать спільні ознаки в будові клітин тварин, рослин, грибів та бактерій?

Очікувана відповідь учнів:

Подібність у будові клітин рослин, бактерій, грибів і тварин свідчить про єдність живої природи.

 

 

 

 

2.Будова і процеси життєдіяльності основних груп організмів

Запитання до учнів:

Які організми зображені на малюнках?

За якими ознаками ви їх розпізнали?                                                                                                                                                                                                                            

 

1

2

3

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=9c0fb24c8b7a7364551cea2a5fea8436-92-144&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=0657784a46337783d70de01bb56ef8bd-134-144&n=21

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=7f2572bd12da3abefdf6a811ed10895b-127-144&n=21

4

5

6

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=06186e3a3e42207a4627853231d17a83-126-144&n=21

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=ec5648e7d00ba79d325ddfd43b258ec1-48-144&n=21

http://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=afb10699775ffbef868a284136d884d4-07-144&n=21

 

 

(Обговорення відповідей учнів.)                                                                                                         

«Упізнай організм»

Учням необхідно впізнати групу організмів за трьома ознаками.

Наприклад:

1.Здатність до польоту, чотирикамерне серце, під час вагітності формується плацента.

(Рукокрилі ссавці.)

2.Розмножуються спорами, не мають тканин і органів, запасна речовина —

глікоген.

(Гриби.)

3.Розмножуються спорами, тіло — слань, запасна речовина — крохмаль.

(Водорості.)

4.Розмножуються насінням, не цвітуть, життєві форми — дерева та кущі.

(Голонасінні.)

 

 

5.Двокамерне серце, одне коло кровообігу, холоднокровні.

(Риби.)

6.Подвійне запліднення, утворюють насіння, утворюють плоди.    

(Покритонасінні.)

 

Запитання до учнів:

Які процеси життєдіяльності характерні для вивчених організмів?

(Учні називають процеси життєдіяльності, характерні для живих організмів.)  

 

«Біологічний ланцюжок»

Учитель ставить запитання про живлення організмів, а учень спочатку дає коротку відповідь, потім запитує товариша і т. д. Потім визначаються найкраще запитання і найкраща відповідь.

Який тип живлення характерний для рослин?

— Який тип живлення характерний для грибів?

— Який тип живлення характерний для тварин?

 

Завдання для учнів:

Розгляньте зображення та встановіть, який процес зображений на малюнку.

 

http://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=a62fb1847acde959fb4c121885b4169a-102-144&n=21

http://www.tepid.ru/images/great-tit-3.jpg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/ba/kj%c3%b8ttmeisegg.jpg/200px-kj%c3%b8ttmeisegg.jpg

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=306676a8c0195a192a9efc144e5555a6-32-144&n=21

Картинки по запросу синиці

Картинки по запросу гнездо синицы

 

(Обговорення відповідей учнів.)

 

 

 

Запитання до учнів:

Пригадайте, які способи розмноження характерні для організмів, які ми вивчили.

(Учні називають способи розмноження бактерій, рослин, грибів, тварин.)

 

Обговорення питань:

У яких організмів відбувається чергування поколінь у життєвому циклі?

 

Яке покоління в них переважає?

 

Постановка проблемного питання:

Якщо організми потрапляють у несприятливі умови, що з ними відбувається?

(Учні розповідають про пристосування різних груп організмів до перенесення несприятливих умов, учитель доповнює і корегує їхні відповіді.)

 

Технологія «Мікрофон»

— Назвіть ознаки подібності в будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів та тварин.

 

Постановка проблемного питання:

— Про що свідчить подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин?

(Обговорення відповідей учнів та формулювання висновку.)

 

 

IV. Домашнє завдання

Опрацювати § 56, конспект уроку.

Повторити  § 29                                                                             

 

 V. Підсумок  уроку

-аналіз роботи на уроці

-виставлення та коментар оцінок

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кокарєва Лідія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 серпня 2023
Переглядів
561
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку