Урок-екскурсія до курсу "Я досліджую світ" за темою "Йдемо на екскурсію за природними матеріалами" у 2 класі

Про матеріал
Урок-екскурсія до курсу "Я досліджую світ" за темою "Йдемо на екскурсію за природними матеріалами" у 2 класі Мета: Виявити зміни у природі, які трапляються в неживій природі, житті рослин: забарвлення листя, листопад, зміни в трав’яному покритті. Розвивати спостережливість, вміння порівнювати, узагальнювати; ознайомити дітей з охороною здоров’я восени. Розвивати вміння працювати в колективі, групами. Виховувати дбайливе ставлення до рослин.
Перегляд файлу

Урок з курсу «Я досліджую світ» у 2 класі.

Автор: вчитель ХЗОШ № 150 Бережна І.Б.

 

Тема: Урок екскурсія «Йдемо на екскурсію за природними матеріалами»

 

Мета: Виявити зміни у природі, які трапляються в неживій природі, житті рослин: забарвлення листя, листопад, зміни в трав’яному покритті. Розвивати спостережливість, вміння порівнювати, узагальнювати; ознайомити дітей з охороною здоров’я восени. Розвивати вміння працювати в колективі, групами. Виховувати дбайливе ставлення до рослин.

 

Обладнання: загадки, вірші, ігри, картинки із зображенням листя дерева, картинки осінніх місяців, коробки для збору листя.

 

Тип уроку: урок-екскурсія.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу.

1. Екскурсія проводиться у парку або на шкільному подвір’ї. Вчитель заздалегідь вивчає об’єкти які можуть побачити учні. Діти вивчають загадки, вірші про осінь.

2. Визначення настрою.

 

 

 

 

3. Бесіда «Правила поведінки у парку».

Як потрібно поводитись у парку?

Відповіді:

- Неможна кричати.

- Неможна залишати та викидати сміття.

- Неможна зривати рослини.

- Усю роботи виконувати дружньо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Загадки.

- Відгадайте загадку.

У садах, лісах блукає,

В жовті шапи одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості.

(Відповідь: осінь)

- Яка пора року?

- Які осінні місяці ви знаєте?

- Впізнайте їх.

До морозів ще далеко,

Ще у зелені весь ліс

Та за море вже лелека

Тепле літечко поніс.

(Відповідь: вересень)

Кличуть нас поля, ліси, сади

Дозбирати осені плоди.

І з дерев спадає листя жовтень

То землею ходить місяць…

(Відповідь: жовтень)

Каплі з неба

Дахів, стріх,

Дощ холодний,

Перший сніг,

Почернів без листя сад.

Що за місяць?

(Відповідь: листопад)

Відповіді супроводжуються демонстрацією картинок місяців.

- Який зараз місяць? (Жовтень)

- З назви якої фарби схожа назва «жовтень»? (Жовтень – жовтий)

- Чому?

Учень читає вірш про осінь.

Нарядилась осінь

В дороге намисто,

Золоте волосся

Розплела над містом,

Кольорові фарби

Вийняла з кишені,

І малює осінь

Жовтим по зеленім...

Здогадатись можна

В парку по деревах:

Є червона фарба

В неї і рожева...

Ще й відтінків різних

Безліч осінь має,

А стрункі ялини

Боком обминає...

Їй не шкода фарби

Й часу ні хвилини,

Колються нечемні

Сосни та ялини.

2. Спостереження.

- Подивіться, які предмети вас оточують? (Дерева, кущі)

- Як змінився парк? Зверніть увагу на рослини. Спостерігайте за природою. Восени дерева вдягли яскравий одяг: жовтий, червоний, коричневий. Подує сильний вітер і все листя впаде різнокольоровим килимом. Свіже осіннє повітря у лісі дуже корисне для здоров’я.

 

ІІІ. Мотивація учбової діяльності.

- Сьогодні ми прийшли у цей чудесний осінній парк щоб побачити красоту природи і зібрати природні матеріали (листя) для аплікації.

 

IV. Робота над темою уроку.

1. Бесіда.

- Девізом нашої зустрічі з парком буде прислів’я: «Не звикла природа до наших коліс».

- Пам’ятайте: природа жива, спричиняти їй біль неможна. Тому збирати потрібно лише те листя, які впали з дерева і лежать на землі.

2. Практична робота.

- Для того, щоб швидше зібрати листя розділимось на групи за назвами дерев.

Діти отримують картки з зображеннями дерев. Учень читає загадку, діти відгадують і за назвами організовуються у групи.

 

 

 

1.jpgІ група – Дуб.

З жолудя він проростає,

В кроні сил чимало має.

Кабани плоди смакують,

2.jpgЛюди міць його цінують.

 

ІІ група – Горобина.

Зріст у неї як в ліщини,

А плоди, немов калини.

Взимку пташечок годує,

Ягідками їх частує.

3.jpg 

ІІІ група – Осика.

Боягузка у гайочку

Заховалась за дубочки.

Не лякав ніхто панянку

Та тремтить безперестанку.

4.jpg 

IV група – Береза.

Чорно-біла одежина,

Зверху – листяна хустина.

Як весна – дарує сік –

П’ємо радо цілий рік.

5.jpeg 

V група – Клен.

Стовбур рівний як колона,

А листочки як корона.

Влітку листячко зелене,

А як осінь – стане жовтим.

 

3. Завдання.

- Зібрати листя рослин відповідно картинкам.

- Назвати рослини.

- Визначити форму.

- Визначити колір.

 

V. Фізкультхвилинка.

Руки в сторону та вгору —

На носочки підніміться.

Підніміть голівку вгору

Й на долоньки подивіться.

Руки в сторони розводим,

Опускаєм плавно вниз,

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз присіли — руки прямо.

Встали. Знову все так само.

Вправу дружно почали.

Нахил вліво — раз, два, три!

Повертаємося вправо.

Все виконуємо гарно.

Вліво, вправо повернулись.

Ось розминці вже й кінець.

Хто ж старався — молодець!

 

VI. Аналіз виконаної роботи.

- А зараз, діти, ми подивимось роботу кожної групи.

1. Перевірка правильності виконання завдання.

Кожна група демонструє зібране листя.

- Називають рослини.

- Називають форму.

- Називають колір.

(Якщо інші діти згодні, вони піднімають листя догори, якщо не згодні – опускають листя донизу).

2. Перевірка знань щодо рослин.

- Окрім листя, що ще цікавого ви побачили у рослин? (Вертолітики, жолуді, ягоди горобини, шишки)

- Це дерева дарують нам свої плоди.

 

А). Гра «Найцікавіша рослина».

Учні об’єднуються у дві команди, призначають ведучого, який швидко називає рослину та плід. Якщо назви співпадають, діти підводять руки догори, якщо не співпадають – присідають. Той, хто помилився, залишає гру. Перемагає команда, у якій залишиться більше учасників.

Клен – ягоди (присідають)

Горобина – вертолітики (присідають)

Калина – ягоди (руки вгору)

Ялинка – шишки (руки вгору) і т.д.

 

VII. Підсумок екскурсії.

- Чи сподобалось вам у парку?

- Що нового дізнались, побачили?

- Які змінилися рослини?

- Як потрібно поводитись у парку?

- Яке листя можна збирати?

- З якою метою ми збирали листя?

 

VIII. Домашнє завдання.

Покладіть листя між двома листами плотної бумаги та покладіть зверху груз. Підібрати загадки про дерева, які залишаються зеленими весь рік.

docx
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
5400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку