Авторський творчий доробок з географії
Тема : «Електроенергетика України» 9 клас .
Інтегрований урок на тему : « Типи та принципи розміщення електростанцій по території України»
Урок на тему : Геоекологічна ситуація на території України . Аварія на Чорнобильській АЕС і стан навколишнього середовища.
Кондюк Оксана Сергіївна
Учителька географії
Комунального закладу
«Борівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Чернівецької районної ради Вінницької області »
Код ЄДРПОУ 21723984 вул. Перемоги,20/2 . с.Борівка ,24 123 Чернівецького району Вінницької області 24 123
1964 року народження
Педагогічний стаж 34 роки ,вища категорія, учитель – методист
Моб. 068 019 5743
Тема : «Електроенергетика України» 9 клас .
Інтегрований урок на тему : « Типи та принципи розміщення електростанцій по території України»
Мета :
-сформувати знання про особливості електроенергетики як галузі господарства України ;
-з’ясувати чинники розміщення ,екологічні проблеми, перспективи розвитку та використання відновлювальних джерел енергії;
- розвивати здатність до засвоєння та пошуку нових знань , набуття нових навичок і вмінь ;
-вдосконалювати вміння роботи з картами та іншими джерелами географічної інформації ;
-активізувати навчальну діяльність шляхом вивчення впливу електроенергетики на навколишнє середовище;
-виховувати економічну та екологічну грамотність.
Тип уроку : засвоєння нових знань ,інтегрований з біологією та хімією .
Методи навчання: частково-пошуковий ,дослідницький,проект.
Обладнання : підручник ,атласи ,карта України ,презентація.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів :
Знаннєвий компонент: учні називають типи електростанцій,
пояснюють принципи розміщення електростанцій по території України;
діяльнісний компонент : показують розташування електростанцій на карті, оцінюють перспективи використання відновлювальних джерел енергії ;
ціннісний компонент : аналізують та оцінюють переваги та недоліки виробництва електроенергії на різних типах електростанцій.
«Розум людський має три ключі ,
які все відчиняють :знання ,думка ,уява -
все у цьому» В.Гюго.
Структура уроку :
І.Організаційний момент .
Створення позитивної робочої атмосфери на уроці.
Учитель : Ви отримали випереджаючі завдання . Кожна група ,що готувала завдання одного з пунктів плану ,повідомляє своє завдання,і користуючись цією інформацією,кожен учень заповнює таблицю в зошиті та дає відповідь на запитання журналістів.
ІІ.Активізація опорних знань та умінь учнів .
Ознайомлення із схемою проекту
Хто виконує Що опрацювати Результат
Географи Значення енергетики як галузі господарства повідомлення
Типи електростанцій реферат
Принципи розміщення електростанцій розповідь
Розміщення електростанцій повідомлення
Відновлювані джерела енергії розповідь
Енергетики Характеристика ТЕС,ГЕС,АЕС реферат
Біологи Вплив електроенергетики на реферат
навколишнє середовище та людину презентація
Хіміки Негативний вплив радіоактивних речовин повідомлення
на атмосферу.
ІІІ. Мотивація пізнавальної діяльності
Без електроенергії не працювало б жодне підприємство,не літали літаки . Зупинилися б автомобілі та потяги. Наші оселі ,вулиці міст та сіл увечері поринали б у темряву . Без електроенергії ми б не змогли слухати музику . Дивитися телебачення ,працювати на комп’ютері , користуватися мобільним телефоном . Нині найбільшими споживачами електроенергії є промисловість(65) ,транспорт та сільське господарство (10),будівництво , побут та інші сфери .
Без розвитку електроенергетики неможливий подальший розвиток суспільства.
ІУ.Вивчення нового матеріалу.
Таблиця в зошитах
Тип Чинники розміщення екологічні наслідки Найбільші електростанції
ТЕС паливні ресурси забруднення атмосфери Запорізька,Трипільська
Бурштинська ,Зміївська
Добротвірська
ГЕС річки з швидкою затоплення великих площ , Київська, Канівська,
течією заболочення Кременчуцька,Запорізька ….
АЕС споживач, радіоактивне Рівненська ,Хмельницька ,
дефіцит палива забруднення Південноукраїнська,Запорізька
- Слово географам про значення електроенергетики для господарства.
- Повідомлення про типи електростанцій та розташування їх по території України. (робота з географічною картою та атласами)
- Слово енергетикам про особливості роботи різних типів електростанцій
про принципи розміщення
- -- робота з підручником (Основні компанії та підприємства електроенергетики України )виписати в зошит.
---- заповнення таблиці
середовище
(перелічити негативні наслідки впливу різних типів електростанцій )
Повідомлення хіміків про радіоактивні викиди в атмосферу та їх вплив на здоров’я та природу.
У.Підсумок уроку
Альтернативні варіанти :
1.Прийом «Географічний практикум »
Завдання . Використовуючи таблиці в зошитах ,зробіть порівняння , з’ясувавши позитивні та негативні наслідки різних типів електростанцій.
2.Прийом «Проблемне питання»(робота в групах)Поміркуйте чому з просуванням зі сходу н а захід країни концентрація ТЕС зменшується .
3.Прийом «Чомучка» (Слово журналістам та пресі)
Чому на заході України розміщені АЕС ,а на сході ТЕС ?
Чому у великих промислових центрах споруджено кілька типів електростанцій?
Чому основою електроенергетики України є ОЕС?
Слово географам
Перспективи розвитку ,переваги та недоліки відновлювальних джерел електроенергії.
УІ. Узагальнення вивченого.
Пошук» Формули успіху»
Учні дають відповіді на запитання експертам :
-Які є типи електростанцій ?
-Які принципи їх розміщення?
-Як впливають на здоров’я людей та навколишнє середовище
різні типи електростанцій ?
УІІ.Підсумок уроку
Оцінювання учителем роботи учнів.
VIII. Домашня робота.
Підготуватися до уроку семінару «Аварія на Чорнобильській АЕС».
Урок на тему : Геоекологічна ситуація на території України . Аварія на Чорнобильській АЕС і стан навколишнього середовища.
Мета : ознайомити з екологічною проблемою ,визначити негативний вплив аварії на Чорнобильській АЕС на стан навколишнього середовища та здоров’я населення ; удосконалити практичні вміння : відбору інформації ,аналізу та систематизації , висловлювання своїх думок та ідей , захисту своєї позиції ,формування проблемних запитань;сприяти формуванню бережливого ставлення до природи ,навколишнього середовища.
Девіз уроку : «Людської треба доброти »
Знаннєвий компонент : знати причини та наслідки Чорнобильської катастрофи;
Діяльнісний компонент : дослідити причини,наслідки та вплив катастрофи на навколишнє середовище;
Ціннісний компонент :оцінити негативний вплив Чорнобиля на навколишнє середовище та важливість раціонального використання довкілля.
Урок – семінар
Тип уроку :вивчення нового матеріалу.
Структура уроку
І.Організаційний момент.
ІІ.Актуалізація опорних знань та умінь
Бесіда 1)Коли день Землі? (22 квітня)
2)Коли відбулася Чорнобильська катастрофа?(26 квітня 1986 р.)
ІІІ.Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Коли ми говоримо про природу ,то маємо на увазі поєднання природних умов , необхідних для життя людини та суспільства . Екологічна ситуація в Україні дуже тісно пов’язана із станом природних умов та ресурсів. Людина є частиною природи і залежить від неї . Тому , коли людина впливає на природу негативно ,вона впливає негативно сама на себе. Отже , тому людина повинна вивчати природу і бережливо ставитися до неї , тому що- Природа – наш дім …..(на дошці)
ІУ.Вивчення нового матеріалу
1.Екологічні проблеми.
2.Причини катастрофи та її вплив на навколишнє середовище
3.Вплив на здоров’я екологічної ситуації.
4.Законодавство про екологічну ситуацію.
Слово учителя : наші питання досліджували екологи . географи . історики . літератори і преса. Ми дамо слово їм . Прослухавши повідомлення, ми маємо визначити :
1)причини,2)наслідки,3)вплив на природу ,4)законодавчі акти
Екологічна проблема (слово екологу)
-записи в зошити пояснення поняття «екологічні проблеми «
Слово історику про Чорнобиль
Географічне розташування на карті атомної станції(географ)
Перегляд презентації про Чорнобиль(еколог)
Законодавство про екологічну ситуацію(юрист)
Слово учителя : за підручником та атласом проаналізувати забруднені території
Літературне повідомлення про Чорнобиль (літератори)
У.Закріплення
Причини та наслідки аварії на Чорнобильській АЕС
Вплив на навколишнє середовище
УІ.Підсумок
Отже :
-Однією із глобальних проблем є екологічна .
- Дослідження антропогенного впливу дозволяє розробити систему природоохоронних заходів , спрямовану на покращення стану навколишнього середовища.
-Раціональне використання природних ресурсів та охорона довкілля – найактуальніші завдання сьогодення .
-Охороняти природу – значить охороняти і берегти планету ,нашу землю ,Батьківщину рідний край.
УІІ.Оцінювання :
УІІІ.Домашнє завдання.
Опрацювати параграф,дати відповіді на запитання.