Урок "Електромагнітні властивості світлових хвиль"

Про матеріал
Конспект уроку узагальнення та систематизації знань у формі фізичного брейн-рингу з теми "Електромагнітні властивості світлових хвиль". Клас об"єднується у дві команди, визначаються капітани, запрошується журі. Зібрано цікаві запитання, групова форма роботи на повторення та закріплення теми.
Перегляд файлу

Фізичний брейн - ринг в 11 класі

Тема «Електромагнітні властивості світлових хвиль»

Мета: -    Навчальна – повторити й закріпити знання теми.

  • Розвивальна – формувати в учнів уміння аналізувати й порівнювати фізичні явища, уміння самостійно робити висновки, розвивати логічне мислення, інтерес до вивчення фізики.
  • Виховна – формувати в учнів уміння чітко і правильно висловлювати свою думку, відстоювати її.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

                         Сценарій уроку:

  1. Організаційна частина.

Клас об’єднується у дві команди, визначаються капітани, запрошується журі.

  1. Проведення гри.

Ведучий вітає всіх присутніх і пропонує провести урок у вигляді гри. Правила гри прості. На поставлене запитання (після обдумування) відповідає та команда, представник якої першим підніме руку. За правильну відповідь нараховується певна кількість балів.

Ведучий: «Отже, розпочинаємо гру. Хай щастить!»

  1. Хто перший з учених спостерігав і пояснив дисперсію світла?

А) Р. Юнг ; Б) А. Ейнштейн; В) І. Ньютон; Г) Е. Резерфорд.

2. З чого складається біле світло?

3. Що таке інтерференція світла?

4. Як можна отримати когерентні світлові хвилі?

5. Яке явище називають інтерференційною картиною?

6. На прозорий лід кинули камінь. Після цього в льоду утворилися тріщини, які грають усіма кольорами веселки. Чому так відбулося?

7. Сукупність явищ, які зумовлені хвильовою природою світла і спостерігаються під час його поширення в середовищі з різко вираженими неоднорідностями, називають…

А) дисперсією світла; Б) дифракцією світла; В) інтерференцією світла

8. У чому полягає явище дифракції світлових хвиль та як його можна спостерігати?

9.Що таке дифракційна гратка?

10. Записати умову спостереження дифракційного максимуму.

11. Як можна виявити інфрачервоні та ультрафіолетові промені?

12. Чому для отримання спектрів інфрачервоного та ультрафіолетового променів непридатна скляна призма?

13. Які властивості рентгенівських променів вам відомі?

14. Де застосовуються рентгенівські промені?

15. Які ви знаєте способи реєстрації електромагнітних хвиль?

16. Чи залежать властивості електромагнітних хвиль від способу їх збудження? Поясніть.

3. Фінал.

          Ведучий: «Ось і закінчується наша гра. Підіб’ємо підсумки. (Повідомляється      команда-переможниця, оголошується набрана кількість балів учнями, які брали участь у грі.) Мені здається, що наша гра була цікава і корисна, усі добре розважилися й перевірили свої знання з теми. Всього найкращого вам!


 

docx
Додав(-ла)
Кучма Ірина
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (рівень стандарту) 11 клас (Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф.)
До уроку
§ 50. Шкала електромагнітних випромінень
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
292
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку