Хімія 11 клас Дата:
УРОК № __
Тема: Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».
Мета: закріпити будову електронних оболонок атомів елементів I-IV періодів; рух електронів у атомі; суть понять «електронна хмара», «електронна орбіталь», «енергетичні рівні та підрівні», «спін електрона», «спарені», «неспарені електрони», «s-електрони»,«р-електрони», «d-електрони»; закріпити вміння користування ПСХЕ; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчання хімії.
Обладнання: карти з завданнями, ПС, підручник.
Тип уроку: закріплення та повторення знань.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
-
ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
-
ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
-
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Вправа «Мікрофон»
-
Які види атомних орбіталей ви знаєте?
-
Яка форма хмари s-електронів?
-
Яка форма хмари p-електронів?
-
Яка форма хмари d-електронів?
-
Як можна дізнатися кількість електронів на певному енергетичному рівні?
-
Чому дорівнює кількість підрівнів на певному рівні?
-
Яка кількість s-електронів, p- та d-електронів може перебувати на певній оболонці?
-
Як відбувається заповнення енергетичних рівнів у елементів від Скандію до Цинку?
-
У чому особливість заповнення енергетичних рівнів у елементів другого ряду четвертого періоду?
-
Що таке принцип найменшої енергії? Сформулюйте його.
-
У якій послідовності заповнюються орбіталі в елементів 4 періоду за принципом мінімальної енергії?
V. Робота в групах
Учні розвертаються один до одного та працюють групами по 4 особи.
-
Замалюйте будову атомів Алюмінію, Фосфору й Аргону, Ванадію, Хрому, Ніколу, Галію, Брому (схема, формула, графічне зображення). При заповненні орбіталей урахуйте принцип «мінімальної енергії».
-
Скільки енергетичних рівнів містять атоми Карбону, Фосфору, Кобальту, Германію? Чому? Замалюйте електронну схему розподілу електронів.
-
Скільки неспарених електронів містять атоми Хлору та Мангану? Відповідь поясніть на основі будови атомів цих елементів (схема, формула, графічне зображення).
У міру виконання завдань учитель перевіряє роботу груп, коректує та виправляє помилки, пояснює незрозуміле, тому що у кожної групи можуть виникати різні питання.
-
домашнє завдання
Вивчити §2, впр. 15 стор.15.
-
Підбиття підсумків уроку