26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Урок "Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії»

Про матеріал
Урок хімії 11 клас "Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії»
Перегляд файлу

Хімія       11 клас                      Дата:

УРОК № __

Тема: Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».

Мета: закріпити будову електронних оболонок атомів елементів I-IV періодів; рух електронів у атомі; суть понять «електронна хмара», «електронна орбіталь», «енергетичні рівні та підрівні», «спін електрона», «спарені», «неспарені електрони», «s-електрони»,«р-електрони», «d-електрони»; закріпити вміння ко­ристування ПСХЕ; розвивати хімічну мову; виховувати інтерес до вивчання хімії.

Обладнання: карти з завданнями, ПС, підручник.

Тип уроку: закріплення та повторення знань.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

  1.              ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
  2.          ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
  3.           АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Мікрофон»

  •               Які види атомних орбіталей ви знаєте?
  •               Яка форма хмари s-електронів?
  •               Яка форма хмари p-електронів?
  •               Яка форма хмари d-електронів?
  •               Як можна дізнатися кількість електронів на певному енергетичному рівні?
  •                  Чому дорівнює кількість підрівнів на певному рівні?
  •                  Яка кількість s-електронів, p- та d-електронів може перебувати на певній оболонці?
  •                  Як відбувається заповнення енергетичних рівнів у елементів від Скандію до Цинку?
  •                  У чому особливість заповнення енергетичних рівнів у елементів другого ряду четвертого періоду?
  •                  Що таке принцип найменшої енергії? Сформулюйте його.
  •                  У якій послідовності заповнюються орбіталі в елементів 4 пері­оду за принципом мінімальної енергії?

V. Робота в групах

Учні розвертаються один до одного та працюють групами по 4 особи.

  1.               Замалюйте будову атомів Алюмінію, Фосфору й Аргону, Вана­дію, Хрому, Ніколу, Галію, Брому (схема, формула, графічне зо­браження). При заповненні орбіталей урахуйте принцип «міні­мальної енергії».
  2.               Скільки енергетичних рівнів містять атоми Карбону, Фосфору, Кобальту, Германію? Чому? Замалюйте електронну схему розпо­ділу електронів.
  3.               Скільки неспарених електронів містять атоми Хлору та Манга­ну? Відповідь поясніть на основі будови атомів цих елементів (схема, формула, графічне зображення).

У міру виконання завдань учитель перевіряє роботу груп, корек­тує та виправляє помилки, пояснює незрозуміле, тому що у кожної групи можуть виникати різні питання.

 

  1.                    домашнє завдання

Вивчити §2, впр. 15 стор.15.

  1.                Підбиття підсумків уроку

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
21 жовтня 2020
Переглядів
417
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку