Урок "Емоції та здоров'я"

Про матеріал

Урок у вигляді тренінгу з використання різних форм і методів роботи. На якому діти вчаться шанобливо ставитися до свого здоров'я та здоров'я оточуючих, усвідомлюють себе невід'ємною частиною природи і суспільства.

Перегляд файлу

Тема: Емоції та здоров‘я. 
Мета: дати учням уявлення про роль позитивних емоцій у зміцненні здоров‘я, вчити розпізнавати позитивні і негативні емоції , почуття , порівнювати різні настрої , висловлювати свою думку щодо впливу настрою на самопочуття , розвивати вміння підтримувати гарний та веселий настрій . 
формувати активну життєву позицію, розвивати пізнавальну активність, творчість , виховувати шанобливе ставлення до свого здоров‘я та здоров‘я оточуючих ,сприяти усвідомленню дітьми себе невід‘ємною частиною природи і суспільства. 

Обладнання : аркуші паперу,  малюнки людей з різними відтінками настрою, квітка  успіху, презентація, плакат – ескіз, на якому зображено контур людини, де приклеюють зображення частин тіла по черзі, « Дерево рішень»

Тип уроку: урок - тренінг

Хід уроку

І.Вступна частина.

      Стрімке оновлення життя нікого не залишає байдужим. За будь – яких часів і обставин людське серце з радістю вбирає в себе красу навколишнього світу, адже природа віками стверджує свою найголовнішу мудрість: ніщо у світі не переважить ціни життя. А            « Якщо ви хочете, щоб життя усміхнулось вам, подаруйте йому спочатку свій чудовий настрій. » ( Б. Спіноза )

                      Взаємоусмішка                                         слайд 2

 

      Сьогодні ми будемо пізнавати, досліджувати, мислити. слайд 3

   1.Знайомство. Вправа « Мій настрій»  слайд 4 

 

2.Гра « Комплімент» слайд 5

Діти по черзі беруть товариша за руки і , дивлячись йому у вічі, говорять комплімент»

  • Поміняйтесь місцями з тими, хто:
  • Має гарне самопочуття;
  • Хто прийшов до школи з усмішкою;
  • Має бантики;
  • Зранку зробив зарядку;
  • Уважає, що він щасливий.
  • Який маєте настрій? Якщо у вас гарний настрій, то візьміть зірочку, що сміється, а якщо поганий – то хмаринку.

3.Психоформула слайд 6

 

Усміхніться всі!

Небу, сонцю, квітам, людям!

І тобі обов’язково.

День щасливим буде!

Ми веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.

 

4.Повідомлення мети і теми уроку.

На сьогоднішньому уроці ми помандруємо до країни емоцій. В якій розглянемо наші відчуття, переживання та їх значення для нашого здоров’я. Будемо вчитись розпізнавати свої почуття та висловлювати їх. Кожному з вас країна емоцій подарує чарівну квітку. За кожну правильну відповідь ви будете отримувати по одній пелюсточці. Результатом вашої роботи на уроці стане квітка вашого успіху, скільки у неї буде чарівних пелюсток, залежить лише від вас. Тож вирушаймо у подорож. слайд 7 - 8

Допомагати нам у подорожі нам будуть помічники - наші органи чуттів. Ви їх добре знаєте, тож відгадайте,їх?

- Сюди-туди повертає,

Хропе, сопе, часом чхає . (Ніс)

(На дошці плакат з намальованими органами чуттів)

Двоє дивляться, одне говорить, а двоє слухає.

/Очі, вуха, язик/

- Що ми відчуваємо цими органами? (Нюхаємо, смакуємо, бачимо, чуємо)

Давайте його оживимо (плакат – ескіз, на якому зображено контур людини, де приклеюю зображення частин тіла по черзі): слайд 9
нашому уроку потрібна "голова" – ми будемо думати і замислюватись; 
"очі" – ми будемо дивитись, бачити і придивлятись; 
"вуха" – ми будемо слухати, чути і прислухатись; 
"рот" – ми будемо спілкуватися і розмовляти; 
"руки, ноги, тулуб – ми будемо виконувати різноманітні рухи на фізкультхвилинках; 
"серце", адже, як говорив Антуан де Сент-Екзюпері: "Шукати потрібно серцем - найголовнішого очима не побачиш".

6.Вправа очікування  

А тепер на своїх аркушах запишіть і приклейте на гілочки «Дерева врішень», чого ви очікуєте від цього уроку?
Учні працюють по рядах: 1 ряд – «Я знатиму», 2 ряд – «Я вмітиму», 3 ряд – «Я цінуватиму». 

7.Повторення правил роботи на уроці. слайд 10

Але перед тим як розпочати нашу роботу давайте пригадаємо правила за якими ми будемо працювати.

  •      1. 1.Слухаємо і чуємо
  •      2.Правило правої руки
  •      3.Говорити коротко і чітко
  •      4.Один говорить – усі слухають
  •      5.Бути доброзичливим, толерантним

 

 

Основна частина

8. Міні – лекція слайд 11 - 16

Людина завжди певним чином реагує на все, що її оточує, і що вона здійснює сама, а виражає свої почуття емоцією, яка з’являється на її обличчі. . 
ЕМОЦІЯ – душевне переживання, почуття, хвилювання. 
Емоції супроводжують нас усе життя. 
В новонародженої дитини емоції охоплюють хвилювання через почуття голоду і мокрої пелюшки до спокою від близькості мами та її серцебиття, теплої, сухої пелюшки, почуття ситості. 
Вам уже  знайомі радість відкриттів, захоплення від подарунка, любов до рідних і близьких людей, насолода від перегляду мультфільмів. Відомі також сум від розлуки з дорогими людьми, зневага до нечесних вчинків, навіть, на жаль, злість і страх. . Тому емоції розділились на позитивні , які допомагають зберегти здоров’я (радість, упевненість, сором’язливість, веселість, захоплення, спокійність) та . негативні, які викликають поганий настрій                ( страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість) спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров'я. 

- Як ви думаєте, які емоції потрібні людині, її здоров’ю? ( позитивні)

Якщо ви відчуваєте постійну небезпеку, хвилювання, у вас вселяється страх. Це дуже небезпечно для здоров’я. У людини, яка відчуває страх, всередині відчувається холод, тіло стає важким, ноги – ватяними, у роті пересихає, дихання ніби зупиняється, обличчя блідне, і все тіло «обливається холодним потом». Щоб ці негативні ознаки не виникали, слід намагатися позбутися негативних емоцій, прагнути, щоб переживали позитивні емоції.

   Важливо пам’ятати, що образи, злість, погані думки нищать наше здоров’я, бо воно залежить також і від нашого настрою.


Висновок: Дуже важливо, щоб кожний ранок починався з позитивних емоцій, гарного настрою. 

 

9. Дидактична гра «Оплески» слайд 17

 

(оплесками визначаємо позитивні емоції людини)

Байдужий           збуджений                роздратований

Вдячний              наляканий               розлючений

Веселий               наполегливий         ображений

Впевнений          скромний                 щасливий

 

 

10. Зустріч із «Серцем»    слайд 18

 

- Який орган людини найбільше сприймає, відчуває наші емоції?

- Покладіть руку на серце. Наше серце добре сприймає тільки позитивні емоції.

 

Запрошуємо серця.

1)     Серце1

- Дуже раде зустрітися з вами.

 

Питаєте, хто я таке?

 

Давайте знайомитися. Я – серце. Але так мене будуть називати, коли я стану дорослим. А поки звіть мене просто Серденько.

 

Від того, яка емоція виникає у вас, залежить, як і ви, і я, Серденько, себе поводимо і почуваємо. Тож про ваші переживання я добре знаю. А ви їх, на жаль, не завжди ще розумієте, знаєте про них мало, а розказати іноді і зовсім не можете.

2)     Серце 2.

Ви можете запитати мене: а навіщо про них знати? О! Розуміти себе і інших, свої емоції та емоції інших людей – це, на мою думку, найголовніше, чому повинні навчитися кожний хлопчик і кожна дівчинка. Це перше. А друге – це навчитися володіти собою, своїми почуттями. Третє – навчитися поводити себе в тій чи іншій ситуації так, щоб нікого не образити, щоб усім було добре, приємно, радісно, не боляче.

3)     Серце3.

 

Ці уміння дуже цінні. Вони допомагають зрозуміти, наприклад, чому твоя мама сьогодні не з тобою пограти; бо на роботі у неї якісь неприємності, через які переживає, у неї поганий настрій і їй зовсім не хочеться грати.

 

Якщо ти це зрозумієш і будеш знати, що мамі потрібні такі ситуації, ти не будеш приставати до неї, а навпаки, заспокоїш, підбадьориш: буде гаразд. І мама посміхнеться. І, може захоче з тобою пограти.

 

4)     Серце 4.

 

-         Ці уміння допоможуть вам стати успішними і щасливими в майбутньому дорослому житті. А ви ж усі, напевне, мрієте бути щасливими?

 

Описание: *    Я знаю, кожний з вас хоче, щоб у вас усе було добре. Але це неможливо, коли не знаєш точно, що для цього потрібно, як досягти. Тож давайте вчитися. Я запрошую вас у гості до ваших емоцій

11.  «Танок чотирьох рухів» слайд 19
• «Танець маленьких  утят» - весела, швидка, жвава музика - відповідні рухи. 
• «Гей там на горі» - марш. Під бравурний марш діти виконують вільні рухи - притопи і прихлопи, навприсідки, кружаться. 
• «Пісня Чебурашки» - сумна музика. 
- Що ви відчували під час музики? 
- Який у вас настрій? 
- Які відчуття ви переживали? (веселий, бадьорий, святковий, сумний; задоволення, радості, бадьорості) 

12.А зараз ми потрапимо на Спортивну сторінку країни емоцій, де будемо тренувати свої емоції, а допомагати будуть нам всі органи відчуття. 
Діти встають в півколо. 
Пропоную дітям: 
Уявіть себе та насуптесь, як 
• осіння хмара, 
• сердита людина, 
Уявіть себе та посміхніться, як 
• саме сонце, 
• як хитра лисиця, 
• немов би побачивши диво; 
Уявіть себе та позліться, як 
• дитина, в якої забрали яблуко, 
• два барани на мосту, 
• як людина, яку вдарили; 
Уявіть себе та злякайтеся, як 
• дитина, яка загубилася в лісі, 
• заєць, що побачив вовка; 
заморіться, як 
• людина, яка піднімає щось важке, 
Уявіть себе та відпочиньте , як 
• як воїн, який заморився після перемоги. 

13. Гра-тренінг «Різний настрій» слайд 20
А зараз ваше завдання зобразити руками, мімікою відповідний настрій. 
Читаю вірш, діти зображують настрій. 
Наш Сашко бува веселий, 
коли друзі всі в оселі. 
Наш Сашко бува сердитий, 
коли лоб його набитий, 
Наш Сашко сумний буває, 
коли іграшки не має, 
Наш Сашко, буває, плаче, 
коли хтось відніме м'ячик. 
Наш Сашко, бува, хитрує, 
коли фокуси майструє, 
А як його насварять - 
він ображений стоїть. 
Як незвичне щось побачить, 
то дивується одначе. 
А як чогось злякається - 
у кущі ховається. 
Запитання до дітей: 
- Від чого буває весело? 
- Від чого сумно? Страшно? 
- Коли люди дивуються, сердяться? 
- Коли почувають себе винними? 
- Коли стомлюються? 
- Коли у людини буває хитре обличчя? 
- Поверніться до своєї квітки успіху. 


14. Подорож по  «Галереї емоцій» Вправа на розпізнавання емоцій. слайд 21
Зараз ми потрапимо на сторінку Настрою, де ви побачите ріні емоції та як вони зображуються.

- Що робить хлопчик?

- Чому?

- Подивіться, будь ласка, на цей малюнок.

- Яким ви бачите хлопчика? (Злим).

- Які емоції він у вас викликає? (Негативні).

 - Подивіться на хлопчика та визначіть його настрій за мімікою обличчя? (Веселий, посміхається)

Молодці! Тож яку емоцію він зараз переживає? (Емоцію радості).

- подивіться на наступний малюнок. Кого на ньому зображено? (Бабусю і її - Що вони роблять?

- Тож які емоції відчувають дівчата? (Емоція любові).

- А на цьому малюночку, що роблять діти?.

- Які емоції вони відчувають? (Турботи, піклування).

Зараз ми відправимось на площу Порад країни емоції, які допоможуть нам зберегти своє здоров’я. слайд 22
• Намагатися пригадати щось приємне.
• Перед дзеркалом зробити веселу гримасу.
• Послухати музику.
• Заспівати, станцювати.
• Намалювати карикатуру.
• Умитися - змити поганий настрій.
• Проспівати своє ім'я в пестливій формі - Наталочка, Натуся.
Головне - переконати себе, що як візьмешся до якоїсь справи, на душі полегшає.
- Вправа на саморегуляцію «Візьми себе в руки» слайд 23 - 24
Як тільки відчуєш, що неспокійний, хочеться кого-небудь стукнути. Є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхвати долонями лікті й сильно прижми руки до грудей - це поза стриманої людини.

15.Метод "Прес" (робота із прислів’ями)  ( знаходять свою групу за смайликами) слайд 25
В учня кожної групи  на парті є конверт із «Скарбом народної мудрості». Ваше завдання: зібрати розрізані частинки, обміркувати і пояснити зміст прислів’я. 
Гарний настрій – запорука здоров'я. 
Веселий сміх – це здоров'я. 
Глянь на настрій і про здоров'я, не питай. 
 

-Завдання групі :  скласти маленькі казочки за малюнками (про котика-забіяку, котика-плаксу, котика-злюку) слайд 26

Висновок : позитивні емоції зміцнюють здоров’я, а негативні - руйнують

- Давайте складемо поради усім для збереження здоров‘я. слайд 27
1. Прокидайся з веселим настроєм. 
2. Вітайся з усіма, зич доброго здоров‘я 
3. Переглядай позитивні передачі. 
4. Відганяй від себе усе негативне. 
5. Не ображайся на дрібниці,уникай сварок. 

6. Не давайте суму жити . 
 

16.Вправа – етюд із рухами «Квітка» (під час виконання етюду на обличчі посмішка, м’язи розслаблені) слайд 28
Теплий сонячний промінь упав на землю й зігрів насіннячко, що лежало в ній (сісти навпочіпки, голову й руки опустити). Із насіннячка проклюнувся паросток, а з нього виросла чудова квітка (голову підняти, розправити тулуб, руки підняти). Радіє квітка на сонці, тягнеться до тепла і світла кожною своєю пелюсткою, повертає голівку за сонцем. 
Тож я бажаю вам теж позитивних емоцій, як у квітки від тепла і сонця. 

Заключна частина

     Завершення тренінгу.

Найбільшою позитивною емоцією є радість-

Добро, без якого на світі не можуть жити й дорослі, і діти.

Найголовніше для вас, любі діти, -

Бачити радість навкруг і радіти,

Вміти її по краплинах збирати

І одне одному їх дарувати.

Подаруйте посмішку один одному!

Вчитель: Візьміть свої листочки очікування і дайте відповідь чи здійснились вони. Розташуйте свої квітки з вашим настроєм на дошці.

17. Прощання. Діти стають у коло, беруть сусіда за руку і продовжують фразу: «Бажаю тобі…» слайд 29

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
3906
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку