Матеріал розрахований на учнів 4 класу. Під час уроку учасники навчально-виховного процесу вчаться виробляти звичку вірно вибирати корисні продукти для розвитку та росту організму.
Комишуваський НВК «ЗНЗ-ДНЗ»
Відкритий урок
з основ здоров’я
проведений в 3 класі
на тему: «Вітаміни та мікроелементи»
Провела: Прокопенко М.О.
2017
Тема: Вітаміни та мікроелементи. Вибір продуктів харчування.
Мета: Формування в учнів знання про основи повноцінного харчування як обов’язкової умови збереження здоров’я, вчити виробляти продукти харчування корисні для росту і розвитку організму. Розвивати вміння розподіляти види харчових продуктів за змістом поживних речовин. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: таблиці, предметні малюнки, кросворд.
Хід уроку.
І організація класу.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Хай плещуть долоньки.
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки.
Доброго ранку!
Доброго дня!
Усім я бажаю здоров’я й добра!
Девіз уроку.
Не просто слухати, а чути.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ Актуалізація опорних знань учнів. «Мозковий штурм».
ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.
Тему нашу відгадай!
Вітамінитамікроелементи.
(Вам потрібно відновити деформоване словосполучення).
(Здорове харчування).
IV Вивчення нового матеріалу.
Учитель: Чи може машина або літак зрушити з місця без палива?
Так і людина. Щоб зростати, бігати, вчитися, працювати, гратися, необхідна енергія (сила).
Наша їжа – це будівельний матеріал. І вона також неоднакова за своїм складом і значенням для організму.
Який висновок можна зробити?
ВИСНОВОК: Щоб бути здоровим, потрібно дотримуватися правил харчування. Давайте їх пригадаємо.
Правила харчування
Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною і з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів та вітамінів.
Автор: В одному надзвичайному царстві, у казковій державі жили були нерозлучні друзі. Білок, Жирок і Вуглеводик. Якось друзі посперечались між собою, хто з них найважливіший.
Білок: (Гордо) Я, найважливіший. Я потрібний як будівельний матеріал для організму. Без мене не утворюються нові клітини, а коли нема росту – нема життя.
Білки є у м’ясі, рибі, яйцях, молоці, кефірі, квасолі, горосі.
Жирок: Я теж потрібен організму. Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.
Багаті на жири: масло вершкове, різні олії, сир, сметана.
Вуглеводик: Усе у світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор, якщо мене не буде людина не зможе рухатися. На вуглеводи багаті такі продукти: мед, цукор, рис, манка, вівсяні крупи, фрукти, овочі.
Організм: Будинок складається з блоків, цементу, цегли, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви мені потрібні: Білок, Жирок і Вуглеводик. Завдяки вам я росту, живу, працюю і навчаюсь.
Вправа «Поживні речовини».
(На аркушах паперу учні малюють продукти які містять білки, жири, вуглеводи. Малюнки прикріплюють на плакат).
Поживні речовини |
||
Білки |
Жири |
Вуглеводи |
|
|
|
Для людського організму необхідні різноманітні вітаміни. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту – А, В, С, D. Людина, котра отримує з їжею достатню кількість вітамінів, рідше хворіє, має здорові зуби, волосся, шкіру.
(Демонстрація таблиці вітамінів).
Вітаміни (разом)
Добрий день! Впізнали нас?
Ми – вітаміни,
дуже корисні для людини.
Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато у маслі, моркві, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В. – А я вітамін В дуже потрібен для розумової і фізичної праці поліпшення травлення. Шукайте мене у житньому хлібі, вівсяній та гречньовій крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. – А я вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.
Вітамін D. – А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.
Вітаміни разом.
Хто дружить із нами буде,
всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
переможе всі хвороби.
ВИСНОВОК: Тож діти треба їсти натуральні різні продукти.
V Закріплення матеріалу.
Робота в групах.
На дошці малюнки із зображенням харчових продуктів.
1 група. Вибрати і назвати корисні продукти.
2 група. Вибрати і назвати шкідливі продукти.
Гра «Вгадай українську національну страву»
(У запропонованих картинках необхідно відшукати слова – назви харчових продуктів)
Й |
К |
А |
Ш |
А |
Р |
Т |
З |
Х |
Є |
Р |
И |
Б |
А |
М |
О |
Л |
О |
К |
О |
Т |
Я |
Ф |
Н |
І |
П |
С |
И |
О |
В |
О |
Ч |
І |
Ж |
Щ |
П |
О |
Х |
Л |
І |
Б |
К |
О |
Л |
І |
Я |
К |
М |
Б |
Г |
М |
І |
В |
І |
Н |
А |
Відгадування загадок.
(Виноград, помідор, капуста, гарбуз, морква, огірки, часник, персик).
ВИСНОВОК: Отже діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.
Дівчатка будуть фруктами, а хлопці – овочі. Якщо ви почули свою назву, плескайте в долоні і присідайте. Будьте уважні у грі може бути пастка.
(Яблуко, буряк, помідор, груша, огірок, кавун, апельсин, мандарин, морква, редька, картопля, малина, персик, цибуля, банан, капуста, лимон, смородина).
VІ Підсумок уроку.
Стати в коло, взятися за руки, запропонувати товаришеві справа корисну їжу, підняти їх і разом сказати «Смачного!».