Урок «Вітаміни та мікроелементи»

Про матеріал

Матеріал розрахований на учнів 4 класу. Під час уроку учасники навчально-виховного процесу вчаться виробляти звичку вірно вибирати корисні продукти для розвитку та росту організму.

Перегляд файлу

Комишуваський НВК «ЗНЗ-ДНЗ»

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

з основ здоров’я

проведений в 3 класі

на тему: «Вітаміни та мікроелементи»

 

 

 

 

 

Провела: Прокопенко М.О.

 

 

 

 

2017

Тема: Вітаміни та мікроелементи. Вибір продуктів харчування.

Мета: Формування в учнів знання про основи повноцінного харчування як обов’язкової умови збереження здоров’я, вчити виробляти продукти харчування   корисні для росту і розвитку організму. Розвивати вміння розподіляти види харчових продуктів за змістом поживних речовин. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: таблиці, предметні малюнки, кросворд.  

Хід уроку.

І організація класу.

  1. Емоційне налаштування класу.

Доброго ранку!

Доброго дня!

Хай плещуть долоньки.

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки.

 Доброго ранку!

Доброго дня!

Усім я бажаю здоров’я й добра!

Девіз уроку.

  1. Будемо працювати під девізом.

Не просто слухати, а чути.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

  1. Гра «Так чи ні?»
  • Клас готовий працювати? (Так).
  • Продукти харчування вивчати? (Так).
  • На групи їх розкладати? (Так).
  • Вчасно руки підіймати? (Так).
  • Вміло в групах працювати? (Так).
  • Загадки й кросворди розгадати? (Так).
  • Молодці, діти! Я дуже рада, що почула від вас усі позитивні відповіді. Я впевнена, що всі завдання ми успішно виконаємо.

ІІ Актуалізація опорних знань учнів. «Мозковий штурм».

  • Чи доводилось вам бути голодними?
  • Що ви відчували?
  • Від чого залежить здоров’я людини? (Від спадковості (наследственності), стану навколишнього середовища, способу життя людини, медичного обслуговування, правильного повноцінного харчування).

ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Повідомлення теми уроку.
  • Роз’єднай і прочитай.

Тему нашу відгадай!

Вітамінитамікроелементи.

  • Так, тема нашого уроку «Вітаміни та мікроелементи». Для того щоб довго жити, не хворіти, бути веселим нам потрібне…
  1. Гра «Розсипанка».

(Вам потрібно відновити деформоване словосполучення).

 

 

 

 

 

 

 

(Здорове харчування).

IV Вивчення нового матеріалу.

Учитель: Чи може машина або літак зрушити з місця без палива?

Так і людина. Щоб зростати, бігати, вчитися, працювати, гратися, необхідна енергія (сила).

Наша їжа – це будівельний матеріал. І вона також неоднакова за своїм складом і значенням для організму.

Який висновок можна зробити?

ВИСНОВОК: Щоб бути здоровим, потрібно дотримуватися правил харчування. Давайте їх пригадаємо.

Правила харчування

  1. Їсти потрібно чотири рази на день.
  2. Їжу потрібно добре пережовувати.
  3. Під час їжі не можна відволікатися.
  4. Не можна переїдати.

Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною і з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів та вітамінів.

  1. Драматизація казки «Суперечка друзів».

Автор: В одному надзвичайному царстві, у казковій державі жили були нерозлучні друзі. Білок, Жирок і Вуглеводик. Якось друзі посперечались між собою, хто з них найважливіший.

Білок: (Гордо) Я, найважливіший. Я потрібний як будівельний матеріал для організму. Без мене не утворюються нові клітини, а коли нема росту – нема життя.

Білки є у м’ясі, рибі, яйцях, молоці, кефірі, квасолі, горосі.

Жирок: Я теж потрібен організму. Якщо мене немає, організм не отримає тепла, вистигне і помре.

Багаті на жири: масло вершкове, різні олії, сир, сметана.

Вуглеводик: Усе у світі створено руками людини: одяг і взуття, їжа і телевізор, якщо мене не буде людина не зможе рухатися. На вуглеводи багаті такі продукти: мед, цукор, рис, манка, вівсяні крупи, фрукти, овочі.

Організм: Будинок складається з блоків, цементу, цегли, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Всі ви мені потрібні: Білок, Жирок і Вуглеводик. Завдяки вам я росту, живу, працюю і навчаюсь.

  1. Робота в групах.

Вправа «Поживні речовини».

(На аркушах паперу учні малюють продукти які містять білки, жири, вуглеводи. Малюнки прикріплюють на плакат).

Поживні речовини

Білки

 Жири

Вуглеводи

 

 

 

  1. Розповідь з елементами бесіди про вітаміни та мінеральні речовини.
  • Яку їжу ви вважаєте корисною?
  • Що таке вітаміни?

Для людського організму необхідні різноманітні вітаміни. Для зручності їх позначають буквами латинського алфавіту – А, В, С, D. Людина, котра отримує з їжею достатню кількість вітамінів, рідше хворіє, має здорові зуби, волосся, шкіру.

(Демонстрація таблиці вітамінів).

  1. Інсценізація «Ми корисні для людини».

Вітаміни (разом)

Добрий день! Впізнали нас?

Ми – вітаміни,

дуже корисні для людини.

Вітамін А. Я – вітамін А, сприяю росту, допомагаю зберегти нормальний зір. Мене багато у маслі, моркві, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі. 

Вітамін В.  – А я вітамін В дуже потрібен для розумової і фізичної праці поліпшення травлення. Шукайте мене у житньому хлібі, вівсяній та гречньовій крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.

Вітамін С. – А я вітамін С, запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін D. – А я – вітамін D, зміцнюю кістки, запобігаю рахітові. Живу в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Вітаміни разом.

Хто дружить із нами буде,

всі незгоди позабуде.

Виросте міцним, здоровим,

переможе всі хвороби.

 ВИСНОВОК: Тож діти треба їсти натуральні різні продукти.

V Закріплення матеріалу.

  1. Гра «Корисні чи шкідливі?»

Робота в групах.

На дошці малюнки із зображенням харчових продуктів.

1 група. Вибрати і назвати корисні продукти.

2 група. Вибрати і назвати шкідливі продукти.

  1. Повідомлення про традиції харчування.

Гра «Вгадай українську національну страву»

  • До неї кладуть картоплю, капусту, моркву, помідори, перець (борщ).
  • Борошневий вироб з начинкою з картоплі, творогу, слив, капусти, полуниці тощо? (вареники).
  • Закручена в листки капусти начинка (голубці).
  1. Індивідуальна робота.

(У запропонованих картинках необхідно відшукати слова – назви харчових продуктів)

Й

К

А

Ш

А

Р

Т

З

Х

Є

Р

И

Б

А

М

О

Л

О

К

О

Т

Я

Ф

Н

І

П

С

И

О

В

О

Ч

І

Ж

Щ

П

О

Х

Л

І

Б

К

О

Л

І

Я

К

М

Б

Г

М

І

В

І

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розв’язання кросворду.

Відгадування загадок.

(Виноград, помідор, капуста, гарбуз, морква, огірки, часник, персик).

ВИСНОВОК: Отже діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму.  

  1. Руханка «Поживні речовини та корисні».

Дівчатка будуть фруктами, а хлопці – овочі. Якщо ви почули свою назву, плескайте в долоні і присідайте. Будьте уважні у грі може бути пастка. 

(Яблуко, буряк, помідор, груша, огірок, кавун, апельсин, мандарин, морква, редька, картопля, малина, персик, цибуля, банан, капуста, лимон, смородина).

VІ Підсумок уроку.

  1. Вправа «Мікрофон».
  • Яке значення білків, вуглеводів, жирів для організму людини?
  • Які вітаміни ви знаєте?
  • Для чого вони потрібні.
  1. Вправа «Незавершене речення».
  • Сьогодні на уроці я дізнався…
  • Найцікавішим завданням було…
  1. Прощання.

Стати в коло, взятися за руки, запропонувати товаришеві справа корисну їжу, підняти їх і разом сказати «Смачного!». 

 

docx
До підручника
Основи здоров’я 4 клас (Танько Т. П., Медведєва В. Л.)
Додано
5 січня 2019
Переглядів
1703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку