Урок "Ергономіка розміщення відомостей на вебсторінці". 10 клас

Про матеріал
Тема: Ергономіка розміщення відомостей на вебсторінці. 10 клас Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок. Розробка уроку містить конспект та презентацію до уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправа. Що не так?

Номер слайду 2

The Big Ugly Website

Номер слайду 3

The World’s Worst Websitе

Номер слайду 4

Lingscars

Номер слайду 5

Internet Archaeology

Номер слайду 6

Блог спеціаліста по феншуй Jami Lin

Номер слайду 7

Penny Juice of America

Номер слайду 8

 User Inyerface

Номер слайду 9

University of Advancing Technology

Номер слайду 10

ЕРГОНОМІКА РОЗМІЩЕННЯ ВІДОМОСТЕЙ НА ВЕБСТОРІНЦІ 10 клас

Номер слайду 11

Сьогодні ми дізнаємось:03 Які сучасні тенденції вебдизайну?02 Що таке юзабіліті сайта?01 Що розуміють під ергономікою вебсайта?

Номер слайду 12

Що розуміють під ергономікою вебсайта?

Номер слайду 13

Вебдизайн англ. web design — галузь веброзробки і різновид дизайну, до завдання якого входить проектування призначених для користувача вебінтерфейсів для сайтів або вебзастосунків.

Номер слайду 14

Дизайн вебсайту базується на законах: КомпозиціїКолористики. Ергономіки213

Номер слайду 15

Ергономікагрец. έργος — праця і νώμος — закон— наука, яка вивчає робочі процеси з метою створення оптимальних умов праці, що сприяє підвищенню її продуктивності.

Номер слайду 16

Ергономічний сайт має бути добре пристосований для зручної та безпечної роботи користувача.

Номер слайду 17

Критерії оцінювання ергономічності вебсторінок0102030405 Ясність, структурованість, актуальність РОЗТАШУВАННЯ ВІДОМОСТЕЙ НА ВЕБСТОРІНЦІПростота, неперевантаженість. ЛАКОНІЧНІСТЬЗручність переходів, повернення на головну сторінку, зрозуміле меню, розмір кнопок. ЗРУЧНІСТЬ НАВІГАЦІЇЄдність стилю оформлення, кольори, якісні зображення. ОФОРМЛЕННЯЧас завантаження, оптимізовані зображення. ШВИДКІСТЬ ЗАВАНТАЖЕННЯ

Номер слайду 18

Що таке юзабіліті сайта?

Номер слайду 19

Юзабіліті англ. Usability — зручність використання— це підхід, покликаний зробити сайти простими у використанні для користувача, який не потребує додаткового навчання, тобто має бути орієнтованим на нього інтерфейс.

Номер слайду 20

Jakob Nielsen. Нар. 1957 р."the guru of Web page usability" (The New York Times)Кожен витрачений на usability долар повертає від 10 до 100 доларів прибутку чи зекономлених коштів. Автор "10 евристик юзабіліті"

Номер слайду 21

Інформування про стан системи. Система завжди повинна інформувати користувачів про те, що відбувається

Номер слайду 22

Схожість системи з реальним світом. Система повинна розмовляти мовою користувачів: словами, фразами та поняттями, знайомими користувачеві

Номер слайду 23

Свобода дій користувачів. Користувачі часто вибирають системні функції помилково, і їм знадобиться чітко позначений "аварійний вихід"

Номер слайду 24

Подібність та стандарти. Користувачі не повинні запитувати, чи означають різні слова, ситуації або дії. Слід дотримуватись стандартів.

Номер слайду 25

 Попередження помилок. Слід звести до мінімуму кількість умов, в яких можуть бути допущені помилки.

Номер слайду 26

Перед очима, а не в пам’яті Не слід змушувати користувача запам'ятовувати велику кількість об'єктів, дій і опцій. Він не повинен тримати в голові інформацію, переходячи з однієї частини системи в іншу.

Номер слайду 27

Не потрібно навантажувати досвідчених користувачів зайвою інформацією, слід надати їм можливість здійснювати часто повторювані дії якомога швидше і простіше. Гнучкість та ефективність використання

Номер слайду 28

Естетичний та мінімалістичний дизайн. Діалоги не повинні містити інформації, яка не має значення або непотрібна. 

Номер слайду 29

Розуміння проблем і їх вирішення. Повідомлення про помилки мають бути виражені простою мовою (без кодів), точно вказувати проблему та конструктивно пропонувати рішення.

Номер слайду 30

Довідка та документація. Будь-яка така інформація повинна бути легкою для пошуку, орієнтована на завдання користувача, показувати конкретні кроки, які слід виконати

Номер слайду 31

Які сучасні тенденції вебдизайну?

Номер слайду 32

Колірна палітрає одним із найважливіших елементів сайта. Існує безліч онлайн-сервісів, які допомагають підібрати палітру кольорів сайта, котра відповідає правилам колористики.

Номер слайду 33

Темний режим (dark mode) – це нова тенденція. Сміливі кольорові поєднання

Номер слайду 34

Спліт-екран (розділений екран) є зручним інструментом просування контенту.(англ. Split screen) Поділ екрана передбачає певний взаємозв’язок контенту — доповнює або контрастує.

Номер слайду 35

Великий шрифтодин з основних елементів вебдизайну. Коли виникла потреба оптимізувати сайти під мобільні екрани, усі шрифти стали набагато більшими, почали займати основну частину сторінки, витісняючи решту елементів.

Номер слайду 36

Інфографіка— спосіб подачі інформації за допомогою графічних елементів (діаграми, графіки, образи). Статистика на сайті перетворюється на візуально зрозумілу картинку з цікавим змістом.

Номер слайду 37

Широкоформатні фонові фото і відео надають динаміку веб-ресурсу і допомагають занурити користувача в певну історію.

Номер слайду 38

ІлюстраціїДизайн персонажівце візуальне пояснення, завдяки якому користувач краще розуміє ідею продукту. Розповідь

Номер слайду 39

Ізометричні ілюстрації3 D ілюстрації

Номер слайду 40

Анімований дизайн— графіка руху, моушн дизайн.

Номер слайду 41

Синематограф (жива фотографія)— статична картинка з елементами анімації другорядних деталей.

Номер слайду 42

Відео + анімовані ілюстрації (змішані медіа)

Номер слайду 43

Практична вправа. Виберіть сайт і проаналізуйте його з точки зору юзабіліті. Відповіді занотуйте у звіт.

Номер слайду 44

Завдання на самостійну підготовку. Складіть ілюстрований альманах, який буде допомагати зрозуміти критерії ергономіки сайта. Виконану роботу надішліть учителю на електронну адресу. Зразок альманаху

Номер слайду 45

Перегляд файлу

Дата проведення__________________

Клас 10

Тема: Ергономіка розміщення відомостей на вебсторінці

 

Мета уроку:

  •    формувати  поняття ергономіки, юзабіліті, навчити правил ергономічного розміщення контенту на вебсторінці;
  •    розвивати інтелектуальні і пізнавальні здібності ліцеїстів;
  •    виховати творчий та естетичний підхід до роботи, бажання експериментувати, професійно орієнтувати і підготувати до подальшого самонавчання майбутньої трудової діяльності.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Перелік засобів навчання: IBM PC, підручник «Інформатика», мультимедійний проектор, сенсорна дошка, презентація PowerPoint.

Програмне забезпечення: Microsoft Office PowerPoint, браузер.

 

 

План уроку:

І. Організаційний етап 1 хв

II. Актуалізація опорних знань 5 хв

IІІ. Мотивація навчальної діяльності 7 хв

ІV. Засвоєння нових знань 20 хв

V. Застосування знань, формування вмінь та навичок 10 хв

VI. Підбиття підсумків уроку, завдання на самостійну підготовку 2 хв

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна.

 

Вправа «Так — ні»

  1. Вебсайт — сукупність вебсторінок, доступних у мережі Інтернет, які об'єднані як за змістом, так і за навігацією під єдиним доменним ім'ям. (так)
  2. Статична вебсторінка — вебсторінка, вміст якої може змінюватись. залежно від певних умов та/або дій. (ні)
  3. Відкриті, напіввідкриті, закриті веб-сайти - це класифікація за ознакою доступності сервісів. (так)
  4. HTML - стандартна мова розмітки документів у Всесвітній павутині. (так)
  5. Тег - команда (елемент) мови HTML, який записується у < >. (так)
  6. Атрибутами називають документи, призначені для перегляду на екрані комп'ютера за допомогою браузера. (ні)
  7. Атрибут тега BODY background — задає колір фону. (ні)
  8. Теги <В>, <І>, <U>  є контейнерами. (так)
  9. За допомогою тега <picture> можна вставити малюнок. (ні)
  10.                 Атрибутами тега FONT є size, face, color, width. (ні)

 

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Для початку давайте спробуємо проаналізувати, що не так із цими сайтами?

 

Вправа «Що не так?» (слайди №1-9)

Дійсно, недостатньо створити сайт і наповнити його контентом. Основна мета створення сайта — його спрямованість на користувача, тому зручність використання, зрозумілість і простота є досить важливими аспектами розробки сайта.

 

 ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

  • Метод – пояснювально-ілюстративний
  • Форма організації навчальної діяльності – фронтальна

 

ПЛАН ВИВЧЕННЯ ТЕМИ (слайди №10-42):

  1. Що розуміють під ергономікою вебсайта?
  2. Що таке юзабіліті сайта?
  3. Які сучасні тенденції вебдизайну?

 

V. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

  • Метод – репродуктивний, проблемний.
  • Форма організації навчальної діяльності – індивідуальна.
  • Види завдань – репродуктивні завдання, які  мають технологічний характер і орієнтовані на здобуття практичних навичок роботи з новим програмним продуктом.

Практична вправа (слайд  №43)

 

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ, ЗАВДАННЯ НА САМОСТІЙНУ ПІДГОТОВКУ

(слайд  №44)

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Волочай Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравчук Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Слободянюк Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Оленич Ольга Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Саф'ян Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
zip
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
9012
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку