Хід уроку
І. Організаційний етап
Я рада вітати Вас на своєму уроці і бажаю всім присутнім гарного настрою, для того, щоб впоратися на уроці з завданням.
Щоб не просто слухали, а чули.
Щоб не просто дивилися, а бачили.
Щоб не просто відповідали, а міркували.
Дружно і плідно працювали.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Всі люди по різному сприймають оточуючий світ. Одні краще сприймають за допомогою органів зору, другі – слуху, треті – за допомогою схем.
Однак найефективніше сприйняття інформації забезпечує оптимальне поєднання візуальної та вербальної форм її подання. Саме такий спосіб подачі інформації застосовується в презентаціях.
Які види презентацій ми знаємо?
Ви вже створювали комп’ютерні презентації під час захисту навчальних проектів чи представлення деяких матеріалів на уроках. Тому для подальшого вивчення цієї теми ми вибрали останній вид презентацій створення презентації з автоматичною зміною слайдів, який дає змогу створити історію-розповідь.
Спочатку ми розглянули питання і зараз повторимо:
За якими етапами створюють презентацію?
Про який етап підготовки презентації йде мова? (слайди презентації)
Поділилися на дві групи, бо роботу треба виконати швидко, отримали завдання (кожен учень створює 1 слайд, потім слайди об’єднуються в загальну презентацію і додається музичний супровід, налаштовується показ слайдів)
Завдання-проект для 1 групи. Сплануй та підготуй матеріали для створення історії у вигляді презентації для учнів початкової школи
Сила Дощу та Дружби
Над галявиною кружляла стривожена Бджілка.
- Як ж-ж-же бути? Дож-ж-чекаючи ні вже-ж-же багато днів.
Вона оглянула галявину. Понуро опустили свої голівки дзвіночки. Ромашки склали білосніжні пелюстки. З надією дивилися в небо пониклі трави. Весело перемовлялися між собою берізки і рябинки. Їх листочки поступово з ніжно-зелених перетворювалися в брудно-сірі, жовтіли на очах. Важко стало Жучкам, Бабкам, Бджілкам і Метеликам. Знемагали від спеки у своїх теплих шубах, ховаючись в нори, і не звертаючи один на одного уваги, Заєць, Лисиця і Вовк. А Дідусь Ведмідь заліз у тінистий малинник, щоб хоч там врятуватися від палючого сонця.
Набридла спека. А Дощу все не було.
- Дідусь Ведмідь, - прожужжала Бджілка, - подскаж-ж-жи, як бути. Немає порятунку від ж-ж-спеки. Дож-ж-ждик, напевно, забув про нашу калюж-ж-жайку.
- А ти знайди вільний Вітер - вітерець, - відповів старий мудрий Ведмідь, - він гуляє по всьому світу, знає про все, що робиться на світі. Він допоможе.
Полетіла Бджілка на пошуки Вітерця.
А той пустував в цей час в далеких країнах. Ледве-ледве знайшла його Бджілка, розповіла про біду. Поспішили вони на забуту Дощиком галявину, а по дорозі прихопили з собою легку Хмаринку, відпочивальники на небосхилі. Не відразу зрозуміло Хмарка, чому потривожили його Бджілка і Вітерець. А коли побачило засихає ліси, поля, луки, нещасних тварин, захвилювалося:
- Допоможу галявині і її мешканцям!
Нахмурилось Хмарка і перетворилося...в дощову Хмаринку. Хмаринка почала роздуватися, застилаючи собою все небо.
Дулась - дулась, поки не вибухнула теплим літнім Дощем.
Дощик танцював по ожила галявині. Він йшов по Землі, і всі навколо
харчувалося ВОДОЮ, блищало, раділо, співала ГІМН ДОЩУ І ДРУЖБУ.
А Бджілка, задоволена і щаслива, в цей час сиділа під широким листям Кульбаби і думала про ЦІЛЮЩОЇ СИЛИ ВОДИ і про те, що часто ми не цінуємо цей дивовижний дар природи.
Завдання-проект для 2 групи. Сплануй та підготуй матеріали для створення історії у вигляді презентації для учнів початкової школи
Хіба озеро - звалище?
Жив Старий із своєю Старою біля самого синього озера.
Жили вже тридцять років і три роки.
Старий ловив неводом рибу, а Стара пряла свою пряжу.
Раз пішов Старий до озера.
Закинув він невід у воду - прийшов невід з сміттям,
і було його тут видимо-невидимо.
В другий раз закинув він невід - піднялася
з води стара автомобільна шина.
Здивувався Старий, злякався:
«Тридцять років я рибалив і три роки, а такого ні разу не виловлював.
Раніше-то все рибка попадалася».
Хотів вже було Старий вернутись до своєї Баби,
та почув за спиною сплеск слабкий.
Знову закинув Старий невід у воду.
Прийшов невід з одного Рибкою.
З непростою Рибкою - ледве живою.
Як тут взмолится Рибка!
Голосом мовить людським:
«Спаси, старче, озеро наше,
збережи живим для нащадків».
Задумався Старий:
«Я жив біля озера тридцять років і три роки і не відав,
що діється в самого мого порога.
Знищували озеро поступово,
звалюючи сміття біля берегів,
закидаючи його в прозору воду і не думаючи про те,
що гублять озеро і його мешканців».
Відкинув Старий невід,
зібрав вздовж берегів банки, пляшки,
папір та целофанові пакети,
викотив з води автомобільні шини.
Став він кликати Рибку.
Припливла до нього Рибка,
але нічого не сказала,
лише хвостом по воді плеснула і пішла в глибоке озеро.
І з тих пір приходить Старий до озера,
але не рибалити, а охороняти спокій Рибки,
адже дуже сильно образили її люди,
ПЕРЕТВОРИВШИ ОЗЕРО В СМІТНИК.
Етап 1. Планування
Мета – створити яскраву історію про цілющі сили води
Обрати героїв |
|
Обрати умови, в яких герої будуть жити і діяти |
|
Обрати проблему, яку герой повинен вирішити |
|
Визначити умови, які заважють героям досягти мети |
|
Обрати засоби, якими герой буде досягати мети |
|
Зробити висновки |
|
Етап2. Підготовчий
Текст казки розбити на частини. Для кожної з них розробити сценарій слайду (6 слайдів + титульний) і розподілити між учасниками групи
№ |
Сценарій |
Відповідальний |
1 слайд |
Титульний з назвою, метою та авторами |
|
2 слайд |
|
|
3 слайд |
|
|
Етап 3. Створення презентації
В інтернеті знайти зображення героїв, фон для презентаціі та інші сплановані об’єкти
На слайдах відтворити свою сюжетну лінію і зберігти презентацію
Об’єднати окремі слайди в загальний сюжет і додати титульний слайд.
Значною допомогою при створенні презентації є попереднє ознайомлення з критеріями, згідно з якими можна оцінити її якість.
Як створити якісну презентацію?
Наведемо загальні рекомендації щодо наповнення слайдів та оформлення презентацій.
Етап 4. Репетиція
Перевірити та редагувати готову презентацію
Оцінити презентацію, використовуючи загальні критерії оцінювання презентацій
Параметри критерій представлено в повному обсязі – 2 б критерій представлено частково – 1 б критерій не представлено – 0 б |
Само оцінка групи |
Оцінка учнів |
Оцінка вчителя |
Зміст учнівської презентації |
|||
1. Чи є презентація чітко спланованою, доступною та цікавою для обраної аудиторії |
|
|
|
2. Наскільки достовірна інформація? Чи достатня кількість використаних джерел? |
|
|
|
3. Чи грамотно викладено дані? (помилки є?) |
|
|
|
Чи раціонально обрано кількість слайдів для розкриття змісту історії? |
|
|
|
4. Чи зрозуміла головна мета цієї історії? |
|
|
|
5. Чи є відповідні висновки, рекомендації? |
|
|
|
Оформлення учнівської презентації |
|||
Чи сприяє легкості читання та сприйняття змісту добір шрифтів і його розміру? |
|
|
|
Чи відповідає змісту та є комфортним обраний фон? |
|
|
|
3. Чи використовуються зображення? Чи вони опрацьовані належним чином? |
|
|
|
Чи доповнюють зміст використані зображення? Наскільки доцільним є їх вибр? |
|
|
|
Наскільки доцільно використані можливості анімаці? |
|
|
|
6. Стильова єдність презентації. |
|
|
|
Всього: |
|
|
|
Рефлексія
|
Читаючи текст, зробіть позначку + в потрібному стовпчику |
Я це знав |
Я це дізнався |
1. |
Кожен слайд має відображати одну думку |
|
|
2. |
Заголовки мають бути короткими та узагальнювати головну думку |
|
|
3. |
Текст має бути коротким, складатися з простих речень |
|
|
4. |
На слайді розміщують не більше 6-7 рядків тексту |
|
|
5. |
Кількість зображень на слайді від 1 до 4 |
|
|
6 |
Усі слайди мають бути в одному стилі |
|
|
7 |
Для використаних із зовнішніх джерел матеріалів слід вказувати посилання |
|
|
8 |
Які існують види презентацій |
|
|
9 |
Як у вигляді презентацій створити власну історію |
|
|
Оцінка |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Бали |
0-3 |
4-6 |
7-9 |
10-12 |
13-15 |
16-18 |
19-21 |
22-24 |
25-27 |
28-30 |
31-33 |
34-36 |