Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент.

Про матеріал
Методична розробка містить SNEM – модель уроку, розраховану на учнів 10 – 11 класів. Сьогоднішні учні – це покоління візуалів. Побачене поглинається набагато швидше, ніж прочитане. Висока швидкість переключення між кліпами. Інший тип мислення – сприйняття не текстове, не послідовне, а цілісне. Тому потрібно знаходити нові підходи для запам’ятовування великої кількості інформації по темі уроку, як під час класної роботи, так і при виконанні домашнього завдання.
Перегляд файлу

КЗ  «Яблунівський ліцей» Чернігівської обласної ради

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку

 

Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів.

Комп'ютерний експеримент.

 

 

 

 

 

 

 

 

main.jpg

Автор

Романенко Ольга Анатоліївна

вчитель інформатики

вища категорія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    2021р.

 

                                                               АНОТАЦІЯ

Методична розробка  містить SNEM –  модель уроку, розраховану на учнів 10 – 11 класів. Сьогоднішні учні – це покоління візуалів. Побачене поглинається набагато швидше, ніж прочитане.  Висока швидкість переключення між кліпами. Інший тип мислення – сприйняття  не текстове, не послідовне,  а  цілісне. Тому потрібно знаходити нові підходи для запам’ятовування великої кількості інформації по темі уроку, як під час класної роботи, так і при виконанні домашнього завдання.

Це може бути тестові завдання (вирішення яких виконується он-лайн в класі перед виконанням завдання на комп’ютері)

Викладач будує свою роботу  з учнями за таким алгоритмом:

1) розгорнуте пояснення вчителя;

2) виклад навчального матеріалу по презентації;

3) вивчення карток - завдань;

4) комп’ютерне виконання завдань учнями.

Учитель пояснює, дає визначення, акцентує увагу; учні в свою чергу, приймають участь у розмові та задають запитання по ходу опанування нового матеріалу.

Коли основні поняття опрацьовані і записані, доречно переключити увагу на картки-завдання, що виконуються за QR – кодом. Вчитель пропонує переглянути і пояснити кожне питання.

Учні розбиваються на команди, дають обґрунтовану відповідь до кожного елементу, уточнюючи та досліджуючи конкретне питання.

Вчитель консультує учнів на робочих місцях за комп’ютером, допомагає знайти необхідну інформацію.

Цей урок, завдяки візуалізації, урізноманітнює сприйняття інформації, дає можливість кращому запам’ятовуванню.

Виховною  метою даного уроку є прищеплення учням навичок уважності, ретельності, самостійності, сумлінності, відповідальності, ініціативи при виконанні завдання за комп’ютером та роботі з карткою-завданням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема програми: «Моделі і моделювання. Аналіз та візуалізація даних»

Тема уроку: «Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент»

Мета уроку:

Навчальна: ознайомлення з поняттями комп’ютерне  моделювання та комп’ютерний експеримент.

Розвиваюча: розвиток раціонального мислення та творчості; пізнавальної активності й самостійності; критичного, аналітичного та логічного мислення; вмінь і навичок самовдосконалення в обраній професії; звички планувати й контролювати свою працю.

Виховна: виховання культури навчального процесу, поваги до праці, обраної професії, дисципліни, сумлінності, відповідальності, ініціативи.

Тип уроку: Урок засвоєння нових знань.

Спосіб спілкування та навчання: демократичний, співпраця.

Стиль викладання: координатор пошукових дій учнів.

Міжпредметні зв’язки: Інформаційні технології, комп’ютерні технології.

Інтерактивні методи та прийоми уроку

Фронтально он-лайн

самооцінка

робота викладач – учні

 

конспекти

 

індивідуальна робота

 

 

«Комп'ютерний експеримент»

оформлення конспекту

 

Структура заняття.

Організаційний момент.

Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

Мотивація навчальної діяльності учнів.

Пояснення нового матеріалу.

Самостійна, командна робота:

  Оформлення конспектів.

робота в команді.

Підведення підсумків уроку.

Домашнє завдання.

 

Хід уроку.

Організаційний момент.

Побажання гарного настрою, позитивного спілкування, активної роботи.

Перевірка присутності учнів.

1.1. Перевірка логічних навиків:

Вирішення тесту «Інформація,повідомлення,дані»

Для вирішення завдання учням відводиться 5хв.

1.2. Підготовка до вивчення нового матеріалу:

2. Повідомлення нової теми і мети уроку.

Викладач

Учні

Тема уроку: «Комп'ютерне моделювання об'єктів і процесів. Комп'ютерний експеримент»

Метою заняття є: ознайомлення з поняттями комп’ютерне  моделювання та комп’ютерний експеримент.

Візуалізація інформації для кращого засвоєння завдань уроку. https://www.youtube.com/watch?v=ONOe3M_-uuA&feature=emb_title

 

План уроку.

Поняття «комп’ютерна модель». Різновиди комп’ютерних моделей.

https://www.youtube.com/watch?v=zmZcZP7OUDk 

Алгоритм створення і використання комп’ютерної моделі.

Комп’ютерний експеримент. Етапи його проведення.

3. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Викладач

Учні

В багатьох випадках неможливо або не доцільно досліджувати безпосередньо самі об’єкти або процеси. У таких випадках досліджують моделі цих об’єктів або процесів. У наш час, коли одним з найпотужніших інструментів дослідження є комп’ютер, широкого розповсюдження і застосування набули комп’ютерні моделі.

Уважно слухають та осмислюють почуте.

 

      

4. Викладення навчального матеріалу.

Викладач пояснює, дає визначення, акцентує увагу; учні в свою чергу, приймають участь у розмові та задають запитання по ходу опанування нового матеріалу.

(демонстрація алгоритму «Створення і використання комп’ютерні моделі.» )

Викладач пропонує переглянути і пояснити кожний елемент схеми.

Учні розбиваються на команди, дають обґрунтовану відповідь до кожного елементу.

Питання на закріплення.

Що являє собою комп’ютерна модель?

Бажана відповідь:

Комп’ютерна модель — це інформаційна модель, що реалізована і досліджується з використанням комп’ютерних програм.

2. На які різновиди поділяються комп’ютерні моделі?

Бажана відповідь:

Комп’ютерні моделі, як і всі інші моделі, поділяються на розрахункові(математичні), імітаційні та графічні

3. Яка різниця між комп’ютерною імітаційною та розрахунковою моделлю?

Бажана відповідь(відповіді):

Комп’ютерна розрахункова (математична) модель реалізується і досліджується з використанням програм, у яких виконуються розрахунки значень властивостей об’єкта, для якого побудовано цю модель, на основі формул, рівнянь, нерівностей, систем та ін.

Комп’ютерна імітаційна модель реалізується і досліджується з використанням програм, що відтворюють змінення значень властивостей моделей тих об’єктів, які змінюються випадковим чином, і тому їх не можна описати математично

4. Яка мета комп’ютерного експерименту?

Бажана відповідь (відповіді):

Метою комп’ютерного експерименту є отримання даних, на основі яких можна приймати рішення, робити висновки про властивості об’єкта моделювання або прогнозувати його поведінку в тій чи іншій ситуації.

 

Робота в командах  https://learningapps.org/display?v=pnv38eajc21 

Самостійна  робота учнів. https://learningapps.org/display?v=p2ukp5dwa21

 

 Рефлексія

1. Під час уроку я

  • дізнався…
  • зрозумів…
  • навчився…

2. Найбільше мені сподобалося…

3. На уроках найкраще в мене виходило…

4. Я мав (-ла) труднощі з…

5. Я хотів би ще дізнатися про…

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати конспект

VІІІ. Оцінювання роботи учнів      

  Джерела : Риквінд Й. Інформатика (рівень стандарту)10-11 клас.: Підручник  - К.:– 145, 35 – 48с.

1

 

doc
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку