Урок образотворчого мистецтва
3 клас
( за підручником «Мистецтво» Л.Масол, О.Гайдамака, О.Колотило)
Тема: ФАНТАСТИЧНІ ПРИГОДИ В КРАЇНІ ДИВ
Мета: сформувати в учнів поняття «декоративно – прикладне мистецтво», «дизайн»; розвивати інтерес до пізнання українського народного мистецтва, естетичний смак; виховувати повагу до культурної спадщини народу, традицій. розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей, образне мислення, вміння бачити прекрасне; виховувати естетичні почуття, повагу до праці народних майстрів; формувати духовні і моральні загальнолюдські цінності.
Матеріали та інструменти: альбом, простий олівець, гумка, кольорові олівці (фломастери), матеріали для складання натюрморту.
Хід уроку
I. Організаційний момент
Доброго дня, учні! Прошу, сідайте.
Погляньте один на одного, посміхніться і побажайте один одному удачі. Тепер ми готові розпочати урок образотворчого мистецтва.
II. Актуалізація опорних знань
Мистецтво має велику силу: може заспокоювати, надихати, радувати.
- Діти давайте згадаємо за допомогою малюнків, що на них зображено?
- Якщо бачиш на картині склянку чаю на столі
Чи компот в склянім графині, чи троянду в кришталі,
Може, й керамічну вазу, або грушу, або торт,
Навіть все оце відразу, знай, що це є… (натюрморт).
ІІІ. Робота над темою уроку.
- Хотіли б ви опинитися на чаюванні разом з Алісою і Білим Кроликом? Тоді нумо на гостини до них у чарівну країну неймовірних пригод.
Робота з підручником (ст. 88)
Перегляд м/ф «Аліса» ( фрагмент)
- Український народ здавна був одним із найталановитіших у світі. Жага до самостійності й незалежності сприяла до збагачення народної творчості, мистецтва та справжніх українських традицій. Прагнення виживати у важкі часи, стиль життя наших прадідів сприяло виникненню декоративно-ужиткового мистецтва. Речі створювались не лише для естетичного задоволення, адже прикрашаючи оселю, мали практичне застосування.
Декоративно-ужитковим мистецтвом називають вид художньої діяльності, продукти яких є водночас і естетичними, і практичними у своєму використанні. Декоративне у перекладі – прикрашати. Наші прадіди полюбляли прикрашати хатні стіни та господарські приміщення, інтер’єр з деревини, меблі, посуд.
Декоративне зображення – зображення, призначене для оздоблення, стилізоване за формою і кольором.
Пояснення до творчого завдання
— Створіть декоративний натюрморт «Запрошення до чаю» (фломастери, олівці).
Фізкультхвилинка
ІV. Індивідуальна робота за творчим завданням
Учні самостійно працюють над творчим завданням. Вчитель за необхідності надає допомогу.
V. Актуалізація вивченого матеріалу
- Що таке декоративно-ужиткове мистецтво?
- Де його застосовують?
- Що таке декоративне малювання?
VІ. Підведення підсумків уроку.
- Чи сподобався вам урок?
- Що нового ви дізналися на цьому уроці?
- А тепер давайте ми з вами прикрасимо наш стіл вашими декоративними натюрмортами.