Урок "Файлова система ПК"

Про матеріал
Урок створено за технологією "перевернуте навчання". Мета уроку - познайомити учнів з файловою системою комп’ютера та її складовими, з типами файлів; поняттями файлової структури,каталогу, кореневого каталогу; визначення шляху до файлу на диску.
Перегляд файлу

Розробка уроку

Урок створено за технологією "перевернуте навчання"

Суть цього методу полягає в наступному: учні виконують домашнє завдання в класі під керівництвом учителя, а теоретичну частину програми опановують удома самостійно за допомогою відеоуроків.

Тема: Файлова система.

Мета:  навчальна

  • познайомити учнів з файловою системою комп’ютера та ії складовими
  • типи файлів; файлові структури
  • поняття каталогу, кореневий каталог;
  • визначення шляху до файлу на диску;
  • використовувати файлову структуру диска;
  • вивчити операції з елементами файлової системи,
  • створення папок, файлів ярликів.

розвиваюча: 

  • розвивати навики самостійної роботи, уміння конспектувати, під керівництвом керівника розвивати логічне мислення, творчу уяву, пізнавальну активність,
  • сприяти розвитку, пам'яті, уваги, спостережливості;

виховна: 

  • виховувати культуру користувача ПК, інформаційну культуру, дисциплінованість
  • виховувати охайність в роботі, потребу поетапної реалізації творчого задуму.

 

Обладнання:

  • комп’ютери;
  • ОС Windows 10
  • програма  files.exe

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування нових вмінь і навичок за технологією "перевернуте навчання"

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організаційний момент

  • Завчасно вдома пропоную переглянути учням відео урок «Файли і файлова система» за наступним посиланням  https://www.youtube.com/watch?v=Mfdg4xHYi2A   або https://www.youtube.com/watch?v=fBq5DCTrYDQ
  • Результатом перегляду для учнів має бути складений конспект у робочому зошиті.
  •   Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.

 

2. Основні етапи уроку та їх зміст:

Відеоурок вчитель може підібрати, якій вважає підходящим, але в ньому мусять бути відображені теми:

Файлова система- сукупність програм, що забезпечують роботу з файлами і каталогами, а також самі файли і каталоги, що зберігаються на пристроях зовнішньої пам’яті.

Файл (досьє) – це програма або організована сукупність даних, що має свою назву і зберігається на пристроях зовнішньої пам’яті як єдине ціле.  Файли можуть містити тексти програм, документи, готові до виконання програми. Поділяються на дві категорії: текстові (для читання людиною) і виконавчі (в машинних кодах).

Назва файлу складається з двох частин: ім'я (префікс) від 1-255 символів і, після точки розширення (суфіксом) від 1-3(рідше може бути до 255) символів. Розширення - тип файлу, воно визначає зміст файлу, по ньому можна дізнатися яка програма створила файл. Може бути відсутнім.

За символи в іменах файлів допускаються літери(великі, малі), цифри, проміжки і спец.символи:

~ # $ % & ( ) _ { } + = [ ]

                                         =  

 

 

Маски файлу - * - замінює всі символи після *, ? – замінює один символ.

Приклади: *.exe -  всі файли з розширенням exe;   r?d?.com – файл rada.com

Розширення файлів:

ARJ, ZIP, RAR - заархівовані файли

BMP, GIF, JPG, TIF, PIC, PSD,CRD,PCX - файли малюнків

SYS, DLL, VGA, DRV - системні файли

TXT, DOC,RTF - текстові файли

XLS - табличний файл

WAV,WMA,MP3,MID - звукові та музичні файли

AVI, MP4, MOV - відеофайли

HLP,CHM - файли допомоги, підказок до різнич програм

TMP - тимчасові файли, створювані деякими програмами тільки на період їх роботи. Теоретично, після установки, програма повинна з прати, але вони залишаються, замусорівая диск. При очищенні диска, їх видаляють першими.

TTF, FON,ATM - шрифти

ASM, PAS, COB, BAS, C – тексти програм на мовах програмування

BAK – резервна копія файлу

BAT , COM, EXE - файли для автоматичного виконання

BIN - двійковий файл

Каталог(директорій, папка) – це спеціальне місце на диску, в якому реєструються всі відомості про файли (ім’я, розмір, властивості). Каталог має  ім’я (від 1 до 256 симв.)  і може зберігатися в іншому каталозі разом зі звичайними файлами - тоді він підкаталог. На кожному диску є один головний, кореневої каталог – головний каталог кожного диску, в якому знаходяться всі інші каталоги (підкаталоги) і файли.

Дерево каталогів:(приклад)

                                          С:\                                                           файл

                                                                        каталог                   каталог

                                           каталог                                      файл                                                                                                                                 

                      

                                                       каталог                

 

 

 

 

 

 

Імена каталогів, включених один в інший, відділяються символом «\»- зворотний слеш, тільки в цю сторону!

Каталог, з яким в даний момент працює користувач, називається поточним.

Шлях (маршрут) до файла – це послідовність з імен каталогів від кореневого каталога до того каталога, в якому знаходиться необхідний файл:         \каталог 1рівня\каталог 2рівня\..

 

Приклад шлях до файлу  lgra1.exe                 D:\

\ COM\ABC\                                                  

 

 

 

 

 

 

Накопичувачі прийнято позначати літерами англійського алфавіту с двокрапкою:

A: і  B: - дисководи для гнучких магнітних дисків.

C:….H: - логічні диски вінчестера

F:…Z:  - пристрої для оптичних, магнітооптичних, змінних дисків

Адреса - це послідовність з імені диску, імен каталогів  до того каталога, в якому знаходиться необхідний файл:     :    D: \каталог 1рівня\каталог 2рівня\...

Приклад  адреси до файлу  lgra1.exe

D:\ COM\ABC\

Повне ім’я (специфікація) файла:  це назва накопичувача, шлях до файла і сама назва файла.

D: \каталог 1рівня\каталог 2рівня\... \файл.розширення

D:\ COM\ABC\ lgra1.exe

 

3. Етап навчальної діяльності.

Попередньо вдома учні мають пройти  тест, який можна знайти за адресою

https://naurok.com.ua/test/faylova-sistema-659788.html

  •        аналіз результатів тестування та їх обговорення (чому відповіли саме так): «у мене вже є результати вашого тестування. На деякі питання ви відповіли по-різному. Давайте розбиратися, чому так й яка відповідь правильна». Там, де відповіді різні, вчитель не каже, яка відповідь правильна. Учні самі, в дискусії,  мусять знайти правильну відповідь. Користуються конспектами, які склали вдома, коли дивилися відеоурок.
  •    обговорення основних елементів, які мали увійти до конспекту.

 

4. Контрольно-оцінювальний етап.

Пропоную виконати ряд однотипних завдань у форматі змагання між учнями  класу. Перемагає той учень, який першим та правильно виконає поставлені завдання:

  • Завдання1: Написати шлях, адресу і повне імя до файлу Form.jpeg
  • Завдання2: Назвіть типи файлів: vegame.exe; solo.wav; myfile.txt; kino.gif; text1.tmp; config.sys; sezar.pas; command.com; cap.doc; medys.rar; myprog.crd; sun.avi
  • Завдання3: Зобразити дерево каталогів, якщо в кореневому каталозі диска D: є три каталогa K1,K2,K3;  Каталог K1 містить два каталогa C1 i C2. Каталог K2 містить каталог IGRA, який має два файли tetris.exe i newtetris.exe Каталог K3 містить каталогYRA  і файл robys.doc
  • Завдання4:  Записати повний шлях до гри tetris.exe з попереднього завдання
  • Завдання5: Що з цього може бути ім'ям файлу:   a_b;    a*b;    a(b;      a[b;   a<b
  •  Визначення і відзнака переможця  завдань.

 

5. Робота за ПК.

Всі учні виконують на ПК гру -    files.exe -практична робота, що складається з 3 завдань по файлової системі, які виконуються послідовно.

 

6. Домашнє завдання: 

 

7. Підбиття підсумків уроку

В час всесвітньої комп’ютеризації кожна людина повинна вмити володіти ПК., тому вивчення даної теми дуже важливе для майбутніх користувачів комп’ютерів.

Під час виконання цієї навчальної роботи учитель виступає консультантом, оцінювачем  і надає допомогу дітям, а переможець контрольно-оцінювального етапу уроку отримує значок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Інформатика 7 клас (Пилипчук О.П., Ріпко Н.А., Шестопалов Є.А.)
Додано
12 січня 2021
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку