Урок-фестиваль "Слідопити осені"

Про матеріал

Людину оточує дивний і чарівний світ, ім'я якому - природа. Зрозуміти і розкрити таємниці її явищ, можна тільки через спілкуванням з довкіллям. У цій презентації розкривається пора року осінь у всіх її аспектах.

Перегляд файлу

ФЕСТИВАЛЬ-ПРЕЗЕНТАЦІЯ ПРОЕКТУ

«СЛІДОПИТИ ОСЕНІ»

І.Б. Людину оточує дивний і чарівний світ, ім'я якому – природа. Зрозуміти природу, відкрити таємниці різних її явищ, розвинути у собі почуття прекрасного можна лише через спілкування з довкіллям.

Саме тому, ми вирішили працювати над питанням пов’язаним з дослідженням такої пори року як осінь.

Приступити до роботи над проектом було не просто, адже завжди запитувала себе, чи справляться учні, це ж лише 2 клас. Але повірте,  не варто нічого боятися, а треба брати і діяти.

Працюючи над проектом, діти перечитали багато додаткової літератури про осінь, спостерігали за змінами у живій та неживій природі восени, вивчали народні прикмети осені, добирали загадки, збирали природній матеріал, робили різні поробки, вивчали твори музичного мистецтва і, навіть, дослідили осінь в англійській мові.

Робота над проектом допомогла дітям стати спостережливими, уважними, ще краще пізнати красу осінньої пори.

 

 

Наш середньотривалий проект об’єднав у собі такі навчальні предмети, як природознавство, читання, музичне мистецтво, англійську мову, трудове навчання.

Сьогодні ми створимо справжню осінню картину. (показує на панно)

 

Відео «Осінь фарбами заграла»

Вихід ведучих

В.1. Осінь – остання, найчарівніша посмішка року.

В.2. Осінь – вогненна, примхлива красуня, що пахне яблуками і дихає холодом, кидається золотом і просить її любити, даруючи примарне тепло на декілька днів.

В.1. Осінь – пора відкриттів, досліджень, цікавих знахідок, яка манить розкрити її найчарівніші сторони.

В.2. І ось коли всі дослідження проведено, всі тонкощі вивчено, знання систематизовано ми запрошуємо вас на фестиваль-презентацію…

Разом. «Слідопити осені»!

В.1. І сьогодні юні дослідники готові поділитися власними результатами.

В.2. Раді вітати на нашому фестивалі гостей!

В.1. Ми – різні!

(Привітання гостей групами)

1. Креативні!

2. Ерудовані!

3. Творчі!

4. Кмітливі!

5. Цілеспрямовані!

Всі. Працьовиті!

В.1. Бажаємо вам, шановні гості, поринути у безмежну красу осіннього дива.

В.2. Це наші групи-дослідники та їх партнери:

В.1. Група «Науковці» разом з Іриною Борисівною.

В.2. Група «Читайлики» та бібліотекар Тетяна Степанівна.

В.1. Група «Музикознавці» та вчитель музичного мистецтва Тетяна Олександрівна.

В.2. Група «Іноземці» та вчитель англійської мови Анна Іванівна.

В.1. Група «Декоратори» та вихователь групи продовженого дня Олена Петрівна.

В.2. Хочете дізнатися більше про зміни в осінній природі? Запрошуємо вас до науки природознавство.

 

ЗВІТ ГРУПИ «НАУКОВЦІ»

І.Б. Багату палітру кольорів дарує нам осінь, коли природа одягається у розкішне вбрання. Осінь – переломний час року: за короткий термін з вересня по листопад в природі відбувається перехід від тепла до морозів, від зелені до снігу, від літа до зими. Потрібно всього 3 місяці, щоб одягнений зеленим листям ліс з пишним трав'яним покривом, прийняв цілком зимовий вид – безлисті, голі дерева на білому тлі снігу. Група науковців запрошує вас до спостереження за осінніми змінами.

 

(Виходять діти у шапочках)

 Учень 1. Осінь складається з трьох місяців. Вчені вважають, що осінь починається з 23 вересня. Саме тоді припадає осіннє рівнодення, коли день і ніч однакові. Після дня осіннього рівнодення ніч стає все довшою, а день помітно скорочується. Сонце піднімається вже не так високо, як влітку. Температура повітря знижується.

Учень 2.  1 вересня відкриває двері не тільки в школу, а й в осінь. Цю пору року розподіляють на три періоди. Рання осінь – вересень-початок жовтня. Цей період характеризується здебільшого теплою ясною погодою. Повітря добре прогрівається, воно сухе, чисте й прозоре. Одна із перших ознак осені – поява в повітрі легких крилатих насінин клена. У другій половині, вересня майже щороку бувають приморозки на поверхні ґрунту, які шкодять пізній городині. Ночі найчастіше холодні.

Учень 3. Другий період – золота осінь. У жовтні температура повітря ще більше знижується, частіше бувають дощі і сильні вітри. Наприкінці жовтня спостерігається похолодання, зникають красиві купчасті хмари. Небо частіше вкрите низькими шаруватими хмарами. У народі вважали, що золота осінь закінчується на  Покрову, коли останній журавлиний клин летить у теплі краї.

Учень 4. Третій період – пізня осінь (підзимок) - це час холодних вітрів, похмурої погоди. Значно знижується температура, замерзає земля, з'являється лід на водоймах. Цієї пори пізно розвиднюється, рано сутеніє. Поки не випав сніг, ночі дуже темні. З початком листопада для хліборобів наставала пора відносного перепочинку. Зібрано врожай, зроблено припаси для тварин, спочиває примерзла нива.

(ми обговорили і пригадали про… ) – 1 учень з групи

І.Б. Дякуємо науковцям. А тепер, погляньте, будь ласка, на екран. Що відбулося з листям? (листя змінило колір)

Чи не задумувались ви, чому це відбувається? Давайте ж  дізнаємося чому осіннє листя змінює колір.

 

Перегляд відеоролику «Чому жовтіє та опадає листя»

 

І. Б. То яка речовина надає листю зеленого кольору? (Хлорофіл (вішаю).

А для чого потрібен хлорофіл? (Він перетворює сонячну енергію на поживні речовини).

Які зміни в природі підказують рослинам, що скоро настане зима? (Ночі - довшають, дні – коротшають. Тому на землю потрапляє все менше тепла і світла).

  Учень 1. Саме в цей період рослини отримують все менше світла. Хлорофіл руйнується, а вдень не встигає відновитися. Зелений колір зникає, і помітним стає жовтий чи червоний колір.

І. Б. Та є дерева, які не змінюють кольору восени. Діти у вас на столах гілочки. З яких вони дерев? (сосна, ялина).

Які це дерева? (хвойні).

На що схожі «листочки» в хвої? (на голочки).

Учень 2. Саме така форма листочків дає можливість зберігати в собі хлорофіл значно довше ніж у листі, тому восени ялинки і сосни залишаються зеленими.

Учень 3. Дерева, які залишаються зеленими протягом всієї зими не тільки помітно пожвавлюють і прикрашують пейзаж, але і виконують важливу роль – в їх листі знаходять собі притулок на всю зиму птахи та інші тварини.

І. Б.А які ще явища характерні для осені? Щоб дізнатися про них, пропоную вам пограти у гру «Пазл». Вам необхідно із частинок скласти картинку з певним явищем природи. Правильне розташування пазлів дасть вам змогу дізнатися цікаву інформацію про природні явища. Група, яка справилася із завданням має підняти руки, просигналізувати про свою готовність.

 

 

Гра «Пазл». Розповіді дітей про природні явища.

1. Листопад – чудове осіннє явище. Опале листя дає деревам можливість відпочити і підготуватися до довгої зимової сплячки. Без листя дерева споживають менше води, менше накопичують снігу на своїх голих гілках. З листям дерева скидають всіх шкідливих комах.

2. Бабине літо - це останні спекотні дні осені. Причиною такого тепла восени є те, що на деревах в'яне і жовтіє листя виділяючи при цьому велику кількість тепла, яке підіймається вгору і підвищує температуру повітря.

Також в цей час на галявинах, лісах та парках літає павутиння, яке плетуть павучки, відчуваючи повернення тепла.

3. Туман – це густа хмара, яка утворилася біля самої поверхні землі, через різке зниження температури. Як тільки температура підніметься, туман розсіюється.

4. Іній – це частинки застиглої роси. Вони схожі на колючі сніжинки, що покривають всі поверхні нерівним шаром.

5. Осіння ожеледьближче до грудня землю покриває ожеледь. Вона утворюється тільки тоді, коли є легкий мороз. Він не дає дощу перетворитися в сніг. Повітря вже холодне, але земля ще не настільки охолонула, щоб все навколо вкрилося снігом.

І. Б. 14 листопада ми спостерігали це явище вперше цього року.

Пригадали, які зміни відбулися в неживій природі восени. А про яку природу ми сьогодні ще не говорили? (про живу)

А що ж відноситься до живої природи? (птахи, комахи, звірі, рослини, риби, гриби, плазути)

Ви готували поректи про осінні зміни у житті тварин. Ось результати спостережень.

 

І колаж – ПТАХИ - ЧИТАЙЛИКИ

Учень. Осінні перельоти – це природне явище в житті птахів.

Учень. З настанням холодів перелітні птахи відлітають на південь.

Учень. Причиною відльотів перш за все є голод, а не холод.

Учень. Та й часу, щоб знайти щось попоїсти, у пташок обмаль. Адже осінній день короткший, а ніч – довша.

           Учень. Цікаво поспостерігати за перельотом птахів: дрібні птахи – відлітають великими зграями, а журавлі довжелезним ключем.

            Учень. А от зимуючі пташки перебираються ближче до житла людини.

І.Б. Ми знаємо,  які  птахи є зимуючими, а які перелітними. Давайте перевіримо свої знання. На екрані будуть з’являтися картинки птахів, якщо вони зимуючі, ви плескаєте в долоньки, якщо перелітні – махаєте руками.

Руханка «Зимуючі та перелітні птахи»

 

ІІ колаж – ЗВІРІ - МУЗИКОЗНАВЦІ

Учень. Осінь – щедра пора. Усі звірі намагаються добре відгодуватися, щоб накопичити якомога більше жирових запасів.

Учень. Восени у звірів ще одна важлива справа є. Потрібно літню «шубку» замінити на теплу зимову.

Учень. Це переодягання називається линянням. 

Учень. Накопичення запасів жиру та линяння – це осінні зміни у житті звірів.

Учень. Так вони готуються до зими.

 

ІІІ колаж – КОМАХИ - ІНОЗЕМЦІ

Учень. Пізньої осені завмирає життя у мурашнику.

Учень. Мурашки ховаються в глибоких підземних коморах, збиваються у великий клубок і нерухомо чекають на весну.

            Учень. Жук-сонечко шукає місце для зимівлі під корою пеньків, ховається в моху, під опалим листям.

            Учень. Буває, що летить і в кімнату. Восени часто його можна побачити на вікні.

Учень. Виявляється, майже всі оси живуть до осені. Настають холоди – оси гинуть. Залишаються лише молоді самки.

Учень. Вони покидають свій дім і зимують у якійсь схованці. Навесні кожна з них почне будувати власне гніздо.

 

IV колаж – РИБИ – ДЕКОРАТОРИ

Учень. Спосіб життя риб залежиьт від температури води у водоймі.

Учень. В холодній воді деякі риби менш рухливі, тому риба восени клює погано.

Учень. Але не втрачають активності та бойового духу хижаки – щука і окунь.

Учень. А короп, лящ і сом залягають спати в глибокі зимувальні ями на дні водойм, зарившись у мул.

Учень. Водяні комахи й жаби також опускаються на дно й перебувають там аж до весни.

 

І.Б. Колажі будуть розміщені в коридорах початкової школи.

 

doc
Пов’язані теми
Правознавство, Сценарії
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку