План-конспект уроку фізичної культури для учнів 1-х класів НУШ
Тиждень №10 «Театр» Урок №28
Час: 30хв. Дата: Щільність уроку: 67,6%
Інвентар: 1 кегля, наочність, 2 прапорці різних кольорів
Місце проведення: спортивний зал
Тип уроку: урок формування і вдосконалення вмінь та навичок (змішаний)
Ключові компетентності для НУШ: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні і громадянські; екологічна грамотність і здорове життя
Ключова компетентність учнів початкових класів: соціальна, здоров’язбережувальна
Інтеграція: мовно-літературна, математична, соціальна і здоров’язбережна, природнича, громадянська та історична, мистецька
Тема: Змістова лінія «Базова рухова активність». Змістова лінія «Ігрова та змагальна діяльність учнів». Змістова лінія «Турбота про стан здоров’я та безпеку».
1.Організовуючі вправи: шикування, стійки. 2.Звіроаеробіка: різновиди ходьби (із високим підніманням стегна), бігу (із високим підніманням стегна), стрибків (на місці на одній, двох ногах з поворотами кругом). 3.Загальнорозвивальні вправи: у русі. 4.Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («Руки в боки, вгору, вниз…»). 5.Гра на формування уваги «Зайди своє місце». 6.Рухлива гра «До своїх прапорців».
Завдання: ВЧИТИ: брати на себе роль у рухливих іграх; РОЗУЧИТИ: звіроаеробіка: різновиди ходьби (із високим підніманням стегна), бігу (із високим підніманням стегна), стрибків (на місці на одній, двох ногах з поворотами кругом); ПОВТОРИТИ: організовуючі вправи: шикування; стійки; звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках, на п’ятах), бігу (рівномірний), стрибків (на місці на одній, двох ногах); різновиди ходьби (на внутрішній та зовнішній частинах ступні; з різними положеннями рук), бігу (на носках; з виносом прямих ніг), стрибків (на місці на одній, двох ногах з поворотами праворуч, ліворуч); загальнорозвивальні вправи: у русі; логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи («Руки в боки, вгору, вниз…»); гру на формування уваги «Знайди своє місце»; рухливу гру «До своїх прапорців»; РОЗВИВАТИ: координацію рухів, швидкість реакції; ФОРМУВАТИ: увагу, пам’ять; ВИХОВУВАТИ: почуття колективізму: спілкуватися з учителем та однокласниками; виконувати запропоновану роль у команді, погоджуватися із рішенням команди; бажання об’єднуватися з іншими дітьми у команду для гри; дотримуватися встановлених в освоєному громадському просторі (спортивний зал) правил; намагатися дотримуватися домовленостей; активно вболівати за результати команди; надавати допомогу тим, хто її потребує, і висловлювати вдячність за підтримку; виконувати нескладні ролі, етюди-наслідування; вправлятися над виразністю жестів (міміки, чіткістю дикції), перевтілюючись у різних персонажів; бажання бути здоровим: пояснювати, як правила та їх дотримання впливають на безпеку; усвідомлювати важливість рухів та активної поведінки для себе та інших; намагатися дотримуватися правил моральної поведінки під час ігор; користь від рухливих ігор; описувати зміни власних емоцій, почуттів, настрою; застосовувати рухливі ігри під час прогулянок, екскурсій, відпочинку, задовольняючи потреби в руховій та ігровій діяльності; інтерес до уроків фізичної культури.
Зміст навчального матеріалу, засоби |
Час |
Організаційно-методичні вказівки |
I.Підготовча частина уроку. |
11хв |
|
1.Перехід до спортивного майданчика. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м, у спортивній формі |
2.Шикування, привітання: 2.1.Шикування. 2.2.Привітання: Учитель: Треба разом привітатись! Учні: Добрий день! Учитель: Дружно, голосно сказати… Учні: Добрий день! Учитель: Вліво, вправо поверніться, Своїм друзям посміхніться! Учні: Добрий день! Учитель: І зі мною привітайтесь! Учні: Добрий день! |
30с+30c |
метод використання слова діти утворюють коло, промовляють привітання, супроводжуючи слова довільними рухами рук інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна галузі |
3.Психологічне налаштування: метод «Психологічні настрої дітей»: 3.1.Вправа «Покажи свій настрій»: Завдання: показати свій настрій мімікою, жестами. 3.2.Частота сердечних скорочень. |
1хв+30с |
метод використання слова інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь з’ясувати стан здоров’я присутніх перевіряти готовність організму дітей до уроку |
4.Оголошення теми тижня, проблеми уроку. 4.1.Тема тижня: «Театр». 4.2.Проблема уроку: вчитися формувати, зміцнювати та зберігати здоров’я; покращувати настрій; чергувати фізичне навантаження з відпочинком; дасте відповідь на питання: «Що мені сподобалося (не сподобалося) на уроці?» |
30с |
метод використання слова |
5.Очікувані результати: 5.1.Інструктаж: правила безпечної поведінки під час уроку фізкультури; 5.2.Рефлексія: – Що таке театр? Чому люди приходять до театру? Навіщо нам театр? Теа́тр – це вид сценічного мистецтва, що відображає життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами, а також установа, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів і приміщення, будинок, у якому відбуваються вистави. Театр як мистецтво називають також й театральним мистецтвом. Окрім театрів, ролі в яких люди виконують безпосередньо, є ляльковий театр, де головні герої – іграшки, якими керують. 5.3.Гра «Незакінчене речення»: Завдання: учитель пропонує, передаючи один одному «мікрофон», говорити: «Люди приходять до театру, тому, що…», «Театр потрібен для того, щоб…». 5.4.Відгадування загадки: А що то за віконце чарівне, Яке мені показує мене? (дзеркало) 5.5.Гра-імітація «Придумай літери» (П,Т). Завдання: учитель пропонує учням утворити літери П,Т : а)самостійно, б)«як у дзеркалі» (показ учителем), в)в парах, г)«як у дзеркалі» (показ декількох учнів). 5.6.Обговорити враження від імітації з позиції учасника і глядача. |
2хв+2хв |
розказати, нагадати, уточнити, отримати зворотну реакцію метод використання слова ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтерактивна технологія кооперативного навчання: метод «Мікрофон» інтеграція: мовно-літературна, соціальна і здоров’язбережна, громадянська та історична, мистецька галузі |
6.Організовуючі вправи «Похід у театр» (шикування, стійки, команди, розподіл, перешикування): - команди (праворуч, ліворуч, кругом); - розподіл (І номер – «актор», ІІ номер – «глядач»); - перешикування («актори»: 1 стрибок вперед, 2 стрибки назад, 2 кроки ліворуч, 3 кроки праворуч; «глядачі»: 3 кроки вперед, 1 крок назад, 3 стрибки ліворуч, 2 стрибки праворуч). |
1хв |
діти утворюють шеренгу чітко виконувати вправи, збільшувати темп фронтальний метод організації діяльності учнів ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: математична галузь |
7. Логоаеробіка: комплекс фізкультурної паузи: «Руки в боки, вгору, вниз...»: Руки в боки, вгору, вниз (виконання вправ), раз (голову нахилити вперед), два (голову нахилити назад), три (голову нахилити вперед), не по-ми-лись (повороти голови вправо-вліво на кожний склад слів), ручками – хлоп, хлоп, хлоп (плескання над головою), ніжками – топ, топ, топ (руки на поясі, топання ногами), як годинничок оттак – тік-так, тік-так (подивитись очима направо-наліво на кожний склад слів), в різ-ні бо-ки на-хи-лись (нахили тулуба вправо-вліво на кожний склад), і як дзиґа покрутись (оберти навколо своєї осі). |
2хв |
чітко виконувати вправи, вірш знати на пам’ять психолого-педагогічна технологія мнемотехніка: метод «Перетворення», прийом «Стенографіст» інтеграція: мовно-літературна галузь |
II.Основна частина уроку. |
14хв |
|
1.Розминка: |
7хв: |
|
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- бесіда: – Хто такі тварини? – Хто такі звірі? – Чим вони різняться? - звіроаеробіка: різновиди ходьби (на носках «як жирафи», на п’ятах «як хом’ячки»; на внутрішній «як пінгвіни» та зовнішній «як ведмедики» частинах ступні; з різними положеннями рук; із високим підніманням стегна «як чаплі»), бігу (рівномірний «як собачки»; на носках «як лисички»; з виносом прямих ніг «як лошата»; із високим підніманням стегна «як коники»), стрибків (на місці на одній, двох ногах «як зайчики»; з поворотами праворуч, ліворуч, кругом); |
2хв30с |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів інтеграція: природнича галузь |
- загальнорозвивальні вправи: у русі; |
3хв |
виправляти помилки словесно, показом, хвалити поточний метод організації діяльності учнів |
- гра на формування уваги «Знайди своє місце» (дивись урок №3); |
30с |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
|
|
|
- підсумок. |
30с |
отримати зворотну реакцію |
2.Рухлива гра «До своїх прапорців»: |
7хв: |
ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» |
- правила техніки безпеки; |
30с |
чітко дотримуватися правил |
- об’єднання в команди; |
1хв |
І номер – «актор», ІІ номер – «глядач» |
- правила гри «До своїх прапорців» (дивись урок №26); |
30с |
чітко дотримуватися правил ігор |
- гра: |
4хв |
хвалити, залучити всіх учнів без натиску, попереджувати конфліктні ситуації між учнями, заохочувати, налаштовувати на позитивний лад |
- підсумок: – Як відбувалася гра? – Чи отримали задоволення від гри? – Якщо ні, то що цьому перешкодило? |
1хв |
отримати зворотну реакцію |
III.Заключна частина уроку. |
5хв |
метод використання слова |
1.Вправа на релаксацію. |
1хв |
метод «Релаксація для відновлення організму дітей» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
2.Підсумок: |
1хв |
отримати зворотну реакцію інтерактивна технологія колективно-групового навчання: метод «Незакінчені речення» інтеграція: мовно-літературна галузь |
– Мені сподобалося… . |
|
|
– Мені не сподобалося… . |
|
|
– Театр це – … . |
|
|
– У мене настрій… . |
|
|
3.Психологічна гра «Спіймай мій настрій»: кому урок сподобався, посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонькою та «киньте» своєму сусідові, якому не сподобався урок. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. |
1хв |
метод «Психологічні настрої дітей для відновлення організму» ігровий метод організації діяльності учнів метод «Ігрова терапія» інтеграція: соціальна і здоров’язбережна галузь |
4.Рефлексія: – Де зможете застосувати набуті знання, вміння та навички? |
30с |
розказати, нагадати, отримати зворотну реакцію |
5.Оцінювання (вербальне). |
30с |
мотивація |
6.Перехід до класу. |
1хв |
організовано, за зростом, відстань 0,5м |
Використана література:
2.Модельна навчальна програма для першого класу та навчально-методичні матеріали //авторський колектив під керівництвом Шияна Р. Б. – 2017р.
3.Рухливі ігри у 1-2 класах (за новим Держстандартом) Для школи ... dmitrivskazoch.at.ua/load/z_dosvidu_roboti...l_s/.../13-1-0-94
4.Театр — Вікіпедія https://uk.wikipedia.org/wiki/Театр