План-конспект
уроку фізичної культури
для учнів 2 класу
Тема уроку : Різновиди ходьби та бігу. Човниковий біг. Рухлива гра «Гуси».
Мета уроку: повторити різновиди ходьби та бігу, закріпити рухи учнів під час «човникового бігу»; розвивати швидкість, спритність, увагу, гнучкість; виховувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою та ведення здорового способу життя, любов до занять фізичною культурою та спортом, патріотизм, сприяти зміцненню здоров'я учнів.
Завдання уроку:
● Продовжувати роботу над різновидами ходьби та бігу працювати над елементами «човникового бігу»;
● Сприяти розвитку швидкості, спритності,рівноваги, уваги.
Дата проведення:
Місце проведення: актова зала
Обладнання та інвентар: свисток, музичний центр, м'ячі, кубики, кільця, секундомір, карта України, іграшка Пес Патрон, іграшкові бінокль, каска, окуляри, аптечка, рація, шеврон, прапорець України.
Музика: https://www.youtube.com/watch?v=r4bLw1CFIS0
https://www.youtube.com/watch?v=foFUavVgKg4
https://www.youtube.com/watch?v=ZoooOCGWIj8
https://www.youtube.com/watch?v=2wq0IXmhxf0
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|||||||||
Підготовча частина 15 хв. |
||||||||||||
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. |
Організований перехід до місця занять.
Шикування в шеренгу.
Привітання.
Повідомлення теми та завдань уроку.
Вимірювання ЧСС
Повторити правила техніки безпеки.
Перешикування.
Різновиди ходьби • стройовим кроком • на носках • на п′ятах •з перекатом з п′ятки на носок • на внутрішньому боці ступні • на зовнішньому боці ступні • з поворотом на кожен крок • з випадом на кожен крок
Різновиди бігу: • повільний біг • приставним кроком • з високим підніманням стегна • із закиданням гомілок • «змійкою»
Вправи на відновлення дихання: 1 - 2 - вдих через ніс, руки вгору; 3 - 4 - видих, руки опустили вниз.. Почергове взяття індивідуального інвентаря( м'ячі) Перешикування.
Комплекс ЗРВ з м'ячами під музику.
1) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках перед собою; 1- поворот голови вправо-м'яча на витягнутих руках вліво; 2- в.п.; 3- поворот голови вліво-м'яча на витягнутих руках вправо; 4- в.п.
2) В.п.- .- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках перед собою; 1- нахил голови вперед- м'яч донизу; 2- в.п.; 3- нахил голови назад -м'яч вгору; 4- в.п. 3) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках перед собою; 1-4- руки з м'ячем до плечей -перекати м'яча навколо шиї вліво; 5-8- руки з м'ячем до плечей -перекати м'яча навколо шиї вправо; 4) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках перед собою; 1- 4- колові рухи вперед м'ячем; 5- 8- колові рухи назад м'ячем
5) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках вгорі; 1- нахил тулуба вліво; 2- в. п.; 3- нахил тулуба вправо; 4- в. п.
6) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках вгорі; 1- піднімаємо праву ногу, зігнуту в коліні -торкання м'ячем правого коліна; 2- в. п.; 3- піднімаємо ліву ногу, зігнуту в коліні -торкання м'ячем лівого коліна; 4- в. п. 7) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках перед собою. 1-4 -обводимо м'ячем праву пряму ногу; 5-8- обводимо м'ячем ліву пряму ногу; 8) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч на витягнутих руках перед собою. 1- піднімаємо руки вгору; 2,3- нахил тулуба вперед, руками з м'ячем доторкаємося до підлоги; 4- в. п. 9) В.п.- стійка ноги нарізно, м'яч в руках перед собою. 1- підкинути м'яч вгору; 2- спіймати м'яч; 3-4- стрибки на обох ногах. 10) В. п.- о. с., руки з м'ячем опущені вниз; 1- 2- видих через ніс, підтягнутися на носочки, руки вгору з м'ячем; 3-4- видих через рот, опускаємо руки вниз з м'ячем.
Вимірювання ЧСС.(спецгр.)
|
1 хв
30 с
30 с
1 хв
1 хв
30 с
30 с
1.5 хв
2 хв
1 хв
1хв
30 с
4 хв
6-8 разів
6-8 разів
4-6 разів
4-6 разів
6-8 разів
6-8 разів
4-6 разів
6-8 разів
4-6 разів
4-6 разів |
Фронтальний метод. Звернути увагу на самопочуття дітей. Звернути увагу на наявність спортивної форми (одяг та взуття)
На урок завітав герой – Пес Патрон. Правильне, чітке виконання завдань уроку дітьми допоможе спорядити героя амуніцією для допомоги солдатам ЗСУ та потерпілим жителям Донецької області. Учням, пульс яких перевищує норму, наклеїти на одяг позначки (сердечко), щоб під час уроку звертати на них більше уваги. Не виконувати вправи без дозволу вчителя. Не штовхатися, не ставити підніжки. Під час загально розвиваючих вправ в русі і на місці дотримуватися дистанції, відстань витягнутої руки або два кроки. (Бінокль) Руки на поясі. Руки за голову Спина пряма, дивитись уперед. Дистанція два кроки. Руки на поясі. Руки за голову, лікті розвести Руки на поясі. Біг починати й завершувати за сигналом вчителя. Темп середній. Не зрізати кутів зали.(каска)
Клас! Стій! Раз!Два! Клас,увага!В колону по 2 перешикуйсь!
Слідкувати за поставою, правильним положенням рук, повороти робити чітко вліво, вправо.
Слідкувати за поставою.
Слідкувати за поставою. Слідкувати за поставою.
Слідкувати за поставою.
Слідкувати за правильним положенням рук, нахили робити чітко.
Слідкуємо за положенням рук, чіткістю виконання вправи.
Слідкуємо за чіткістю виконання вправи. Слідкуємо за нахилами, ноги прямі.
Слідкувати за точністю при киданні та ловінні м'ячів.
Слідкувати за диханням учні, поставою. Глибокий вдих, повільний видих.(рація) За потреби (спец.гр.) |
|||||||||
Основна частина 15 хв. |
||||||||||||
1.
|
Повторення техніки виконання елементів «Човникового бігу» Виконання вправи. Цей етап складається з наступних дій:
- початок забігу потрібно робити з високого старту; - прискорення потрібно робити перед самим кінцем забігу;
- гальмувати потрібно тільки для того, щоб забрати кубик; - розвертатися треба за допомогою кроку, який використовують у футболі чи баскетболі; -стартуйте так, як вам зручніше. Головне, щоб швидкість була хорошою. Т/б під час виконання завдань. Кожна команда має свій маршрут руху. Дотримуватися маршруту. Кубики не кидати.
|
6-7 хв.
|
Не виходимо за стартову лінію, передаємо естафету . Роботу розпочинаємо за сигналом вчителя. (аптечка)
|
|||||||||
Рухлива гра |
||||||||||||
1. |
Рухлива гра «Гуси»Гравці: «господиня» – 1 дитина, «Вовк» – 1 дитина, «гуси» – всі діти. ХІД ГРИ: На одному кінці майданчика накреслена межа – це «хата господині» або «птахарня». На протилежному боці за межею – «пасовисько»,діти – «гуси», одна дитина –"господиня". «Господиня» жене гусей на «пасовисько», приказуючи: «Гиля,гиля,гуси в поле» (за межу). Потім вона вертається до «хати» або «пташарні». В цей час «гусей» чатує «вовк» та хоче вкрасти. Через деякий час «господиня» кличе «гусей»: «Гуси,гуси,гусенята!» Почувши голос «господині», «гуси» відповідають: «Га-га-га!» ГОСПОДИНЯ. Їсти хочете? ГУСИ. Так- так! ГОСПОДИНЯ. Тоді до хати летіть та крила свої бережіть. «Гуси», розправивши крила, повертаються до умовного місця –«хати», «вовк в цей час на умовній ділянці – «пасовища» старається зловити гусей та забрати до свого житла. Гра повторюється до тих пір, поки «вовк» не зловить більшу частину «гусей». Рекомендації до гри Дітям бігти до «господині» можна лише після слів: «Тоді летіть до хати». Необхідно бігти на певній відстані одне від одного. Підбиття підсумків гри.
|
7 хв
1хв |
Гравці діляться на «гусей», «вовка», «господиню». «Господиня» кличе «гусей», «вовк» старається викрасти їх на «пасовищі» Повторюють декілька разів. Перемагає гравець з «гусей». Якого не впіймає « вовк.» Цей гравець стає вовком. Під час гри не можна штовхатися, бігти позаду , рухатися тоді, коли «господиня» покличе «гусей» за лінію.(шеврон) |
|||||||||
Заключна частина 10 хв. |
||||||||||||
1.
2.
3.
4.
5.
6. |
Ходьба повільним темпом.
Вправи на відновлення дихання, розслаблення м′язів в колі. Гра «Чи знаю рідний край»
Перешикування.
Вимірювання ЧСС
Підбиття підсумків уроку.
Організований вихід із спортивного залу.
|
30 с
4 хв
30 с
1 хв
2 хв
1 хв |
Музичний супровід. (прапорець)
Шикування в одну шеренгу.
Звернути увагу на дітей із підвищеним пульсом.
Подякувати за урок. Спорядити Пса Патрона, вручити маршрутний лист, карту України та направити в Донецьку область. Побажати гарного дня. |
|||||||||