розробка допомогає
•встановити залежність між станами речовини;
•дослідити явище дифузії в трьох станах речовини;
•перевірити підтвердження основних положень МКТ;
•застосувати набуті знання про будову речовини у повсякденному житті;
•показати зв'язок фізики як науки з іншими предметами шкільного курсу.
б) розвивати винахідливість, логічне мислення, увагу;
> виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього світу.
Фізика за чашкою чаю
«Явище дифузії. Прояви явища в природі та житті людини»
(урок у 7 класі)
Підготувала
Кокошинська З.М.
вчитель фізики
Галаганівський НВК
2018
а) Сформувати в учнів поняття про будову речовини, тіл;
б) розвивати винахідливість, логічне мислення, увагу;
> виховувати любов до природи, бережливе ставлення до навколишнього світу.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання: металевий брусок, сіль, цукор, склянка з водою, нагрівник, термометр, пластилін, повітряна кулька, набір пробірок, колба, чай, печиво, чашка з блюдцем, ложка.
І. Організація навчальної діяльності:
Бліцопитування:
До уваги учнів пропонуються запитання з відповіддю в одне слово:
Стіт мікрочастинок - це (мікросвіт)
Світ, де розгадують таємницю походження Всесвіту - ...(мегасвіт)
9.1снуе теорія...(МКТ)
2. Самостійна робота:
-Знайди зайве слово в рядку?
молоко, сир, сметана, кефір, морозиво, йогурт, сирники, манна каша. -Назви, тіла і речовини, укомплетуй їх у таблицю:
Тіла |
Речовини |
дріт |
алюміній |
чоботи |
гумка |
м'яч |
гума |
виделка |
сталь |
склянка |
скло |
ручка |
пласмаса |
лінійка |
деревена |
чашка |
фарфор |
пакет |
поліетелен |
гвіздок |
сталь |
Фізика - наука про природу. А природа - це середовище, в якому ми живемо, вчимося, рухаємося, виконуємо роботу, пізнаємо науки.
Фізика - наука експериментальна і покликана зясувати, як відбуваються процеси в природі.
Спробуємо пізнати цей світ і ми з вами на уроці.
(Дві склянки з водою температури 20°С і 100°С, опустимо в кожну дрібку солі чи цукру. Якщо висновок можна зробити?).
(Шматок пластиліну і шматок дроту, зламати їх, а потім зєднати. Чому шматки пластиліну з’єднуються, а дроту ні?).
(Парфуми розлетілись по класній кімнаті. Яке явище відбувається?).
(Надути повітряну кульку і легко стиснути її, металеву кульку вдавити пальцем. Що відбувається? Як це пояснити з точки зору МКТ?).
(В кружку з гарячою водою опустити металеву ложку, в чашку з гарячою водою теж опустити металеву ложку.
Що легше втримати: кружку чи чашку?).
(Ножем зробити надріз в шматку хліба. Чому скибки хліба не з’єднуються?).
зошит ножиці олівець |
папір сталь деревена - Угрупуйте речовини за їх агрегатним станом: |
||
Рідина |
|
Тверде |
із |
молоко |
|
алюміній |
вуглекислий газ |
роса |
|
сіль |
пар |
вода |
|
залізо |
кисень |
олія |
|
цукор |
азот |
бензин |
|
лід |
повітря |
мінеральна вода |
скло |
|
|
|
|
хліб |
|
- Розв’яжіть задачу:
а) Яка маса 2 м3 льоду?
т-?
Ь) Який об’єм займає вода масою 2т?
р=Т000кг/мЗ
У-?
3. На дошці на плакаті зображена матриця зі словами, треба віднайти назви відомих термінів.
К |
Р |
и |
с |
т |
А |
Л |
И |
О |
т |
р |
Д |
г |
У |
с |
т |
И |
Н |
А |
І |
І |
и |
ш |
А |
н |
ч |
К |
О |
Г |
л |
Д |
ф |
в |
т |
о |
м |
І |
3 |
А |
о |
и |
У |
и |
о |
Б |
А |
Л |
О |
3 |
І |
н |
3 |
д |
м |
ш |
С |
О |
н |
Щ |
н |
А |
І |
к |
в |
ь |
А |
Г |
р |
л |
м |
У |
я |
І |
с |
т |
Ю |
О |
Б |
є |
м |
корисні поради під час вживання чаю;