Урок фізики на тему"Плавання тіл"

Про матеріал

Мета:показати практичне застосування закону Архімеда; формувати вміння спостерігати явища природи, аналізувати факти, формувати пізнавальний інтерес до вивчення фізики, виховувати самостійність, вміння працювати у колективі.

Перегляд файлу

Розробка уроку

Урок «Що? Де? Коли?»

За  темою: «Плавання тіл»  (7 класс)

Мета:  показати практичне застосування закону Ахмеда; формувати вміння спостерігати явища природи, аналізувати факти, формувати пізнавальний інтерес до вивчення фізики, виховувати самостійність, вміння працювати у колективі.

Структура уроку і розподіл часу:

  • Мотивація                                                                      2 хв
  • Цілевизначення                                                               3 хв
  • Використання знань                                                       35 хв
  • Оцінювання                                                                     4 хв
  • Домашнє завдання                                                           1 хв

 

Хід уроку:

  1. Мотивація: (демонстрація слайду «Вид  Землі з космосу»).

 

     Наша планета з космосу здається блакитною. Чому?

  (Тому, що більша частина поверхні планети вкрита водою).

 Так , вірно , 71% поверхні нашої планети вкрито водою. Але люди живуть на суші . Як люди змогли пересуватися з одного континенту на інший? 

(Вони плавали).

 Отже,  як ви здогадалися темою нашого уроку буде «Плавання тіл».

  1.  . Цілевизначення.

Друзі, вам відомо вже про дію рідин і газів на занурені в них тіла, ми вивчили умови плавання тіл. Сьогодні наша задача повторити пройдений матеріал , а також перевірити рівень знань та умінь Давайте заповнимо таблицю :

-

Знати ,розуміти

Вміти

Фізичні поняття(архімедова сила)

Пояснювати явище плавання тіл

Фізичні закони (закон Архімеда, умови плавання тіл)

Розв’язувати задачі

Формули(: FAgV)

Приводити приклади практичного використання фізичних знань про плавання тіл(кораблі, підводні човни, дирижаблі) Використовувати отримання знання і вміння в повсякденному житті(правила поведінки на воді)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

  1. Використання знань

Сьогодні наш урок проведемо   гру «Що? Де? Коли?»

На попередньому занятті  ви розділились на команди . Право першій сісти за гральний стіл надається команді, яка перша вірно відповість на запитання: Який сосуд допоміг Архімеду відкрити свій закон?(Ванна)

Прошу першу команду зайняти місця за гральним столом.

І Завдання1 команді (демонстрація відеофільму занурення риб). Поясніть це.

Картинки по запросу малюнок риби в воді (Риби мають міхур, який легко стискається , тому риби легко змінюють свій об’єм і тим самим середню густину. Так риби регулюють глибину свого занурення).

ІІ Завдання 1 команді (виноситься чорна скринька.)

Шановні гравці . В чорній скрині знаходиться рідина . Відомо, що кусочок льоду в ній потоне , а дубова  щепка –ні. Яка це рідина ?

     (Спирт . Його густина (800 кг/м3 )  більша , ніж у дуба  (700 кг/м3))і менша , ніж льоду(900 кг/м3   )

ІІІ.  Завдання 1 команді (демонстрація досліду)

       Погляньте ,як плаває виноградна ягідка в газованій воді. Що спільного між цим явищем і підводним човнем ?

(У підводного човна є спеціальні цистерни. Коли човен повинен спливти – вони  порожні, а при зануренні – їх заповнюють водою. У випадку з ягідкою роль таких цистерн виконують пузирі повітря , якими вкрита ягода) .

VІ. Завдання 1  команді  (виноситься чорна скринька і дві склянки з рідинами.

Картинки по запросу фото яйце плаває у воді І  знову чорна скринька . В ній знаходиться оригінальний індикатор, який допоможе вам визначитися в якому із стаканів знаходиться прісна вода , а в якому солона. Що знаходиться в скринці ?  

(Яйце. .Його густина більша , ніж у прісної води, але менша , ніж у солоної . Тому в солоній воді воно плаває)..

V. Завдання 1команді  (Відгадайте загадку).

     У вогні не горить , у воді не тоне.  Що це ?Бажаю успіху!

Похожее изображение (Це лід. Він не горить у вогні, а тане. Лід не тоне у воді, тому що його густина менша за густину води).

 

І. Завдання 2 команді (демонстрація досліду)

Шановні , знавці. На дні посудини лежать три кульки:металева, парафінова, целулоїдна. Як розташувати їх одна над однією ?

(Необхідно налити спочатку воду : металева кулька потоне, потім налити олію-парафінова кулька буде плавати на межі : вода - олія, а целулоїдна кулька спливе.)

ІІ Завдання 2 команді (відео сюжет «Пригоди Незнайки») Картинки по запросу фото мультик пригоди незнайки

Навіщо коротишкам знадобилися мішки з  піском і навіщо кулю заповнюють теплим повітрям.

(Кулю заповнюють теплим повітрям , щоб її густина була меншою, ніж холодного атмосферного ).

ІІІ.  Завдання 2 команді  (демонстрація досліду)До свічки прикріплено важіль, так , щоб вона плавала у воді. Видно лише краєчок свічки. Свічку запалюють. Чи догорить свічка до кінця? Картинки по запросу фото свічки що плаває у воді

 

(Так , вона догорить. При горінні свічка зменшує свою вагу і спливає доки не догорить).

VІ. Завдання 2  команді  (показують відеосюжет: «Айсберг»)

 Картинки по запросу фото айсберга Погляньте, як пливе величезний айсберг. «Білий айсберг пливе по хвилі, в океан занурений для вірності. На три чверті він в глибині і на чверть всього на поверхні », - такі рядки написав поет М. Матусовський.

Яку помилку допустив поет з точки зору фізики?    

(У айсберга лише десята частина видна над водою, а під водою знаходиться дев'ять десятий всієї маси льоду. Адже з умови плавання: ρльодауV = ρводиVпогр слід, що Vпогр = ρльодауV / ρводи = 9/10 V)

V. Завдання 2команді (Показують відеосюжет: «Порятунок потопаючих»)

 Середня густина тіла людини близько 1 г / см3, тобто як у води. Отже, люди повинні у воді плавати. Чому ж деякі люди тонуть у воді?

(Щоб не потонути, людина повинна зануритися в воду майже цілком. Для людей, які не вміють плавати, найбільш правильною буде вертикальна позиція  людини, причому голову слід відкинути і занурити в воду так, щоб над нею залишалися тільки рот і ніс. Але така рівновага дуже крихка і досить скинути руку або підняти голову, щоб вона порушилася. Тоді рот і ніздрі опиняться під водою, яка при спробі зітхнути проникає в легені і шлунок. Тіло стає важче, і людина йде на дно.)

 Оцінювання:

Підведемо підсумок нашої гри

Інтерактивна вправа „Інтерв’ю”.

  • Що дізнались нового на уроці?
  • Чи відрізнявся цей урок від інших? Якщо так, то чим саме?
  • Що сподобалось (не сподобалося) на уроці?
  • Чи задоволені своєю роботою (класу, вчителя)? 

Дякую за урок

    5   Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Додано
13 вересня 2018
Переглядів
1174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку