Урок гімнастики 5 клас.
Учитель Н. В. Роговенко
Тема: Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школяра, правила їх виконання.
Акробатичні вправи. Виси та упори.
Завдання:1. Ознайомити учнів з фізкультурно-оздоровчими заходами в режимі дня
школяра, правилами їх виконання.
2. Повторити правила техніки під час занять гімнастикою.
3 Повторити техніку виконання акробатичних вправ та положень.
4.Удосконалювати техніку виконання вправ з вису та упору.
5. Закріплювати виконання вправ за допомогою естафет.
6. Сприяти розвитку гнучкості та силових якостей учнів.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: гімнастична лава, гімнастична стінка, гімнастичні мати, гімнастичні палиці,
перекладина, свисток, скакалки, фішки, м’ячі, канат.
Міжпредметні зв’язки: світова література, математика, музика.
Хід уроку
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина |
13 – 14 хв |
|
1.Шикування. Привітання. Рапорт чергового. Девіз:« Кожен з нас є будівничим храму, ім’я якого – тіло». 2. Повідомлення завдань уроку. Вимоги безпечної поведінки на заняттях гімнастикою. Учитель. Розпочинаємо урок, часу не гаючи, і радість ми пізнаємо лиш труднощі долаючи. Підрахунок ЧСС |
1 хв
1 хв
6 с |
В одну шеренгу. «Доброго дня! Доброго здоров’я»! Провести короткий інструктаж з правильного виконання вправ.
Норма 70-80 ударів на хв |
3. Стройові вправи на місці. Гра «Колона чи шеренга». За командою учні виконують команди вчителя: «Діти, по залу розійтися», «В одну шеренгу (в одну колону) шикуйсь»! |
1 хв |
По команді вчителя. Закріпити знання, що таке «шеренга» та «колона». Гру повторити кілька разів. |
4.Різновиди бігу: - у повільному темпі; - лівим та правим боком уперед приставним кроком; - з високим підніманням колін; - з виносом прямих ніг уперед. |
2 - 3 хв |
Темп середній. Дотримуватися дистанції та інтервалу. |
5. Вправи на відновлення дихання: 1-2- руки вгору (вдих); 3-4-руки вниз (видих) |
1 хв |
У колону по одному в обхід по залу. |
5.Різновиди ходьби: - навшпиньках - руки заголовою; - на п ятках - руки на поясі; - у напівприсіді – руки на поясі; - у повному присіді – руки на коліна. |
1 хв |
Стежити за поставою. |
6. Загальнорозвивальні вправи на місці з гімнастичною палицею а) В. п. - о. с., палиця позаду, захват в напівзігнутих руках. На 1-2-3-4 нахили головою вперед - назад – вправо – вліво. б) В. п. – о. с., палиця внизу. 1 – відвести праву ногу назад на носок і палицю за голову вгору. 2 – в. п. 3 – те ж саме лівою ногою. 4 – в.п. в) В. п. – о. с. 1 – руки з палицею вперед, 2 – вправо, 3 – вперед, 4 - вліво г) В. п. – стійка ноги нарізно, руки з палицею вперед. 1 – зміна положення рук, 2 – в. п., 3 – те ж саме, 4 – в. п. д) В. п. – стійка ноги нарізно, палиця вгорі. 1- 2 -3 – 4 нахили тулуба вправо, вперед, вліво, назад. е) В. п. – стійка ноги нарізно, палиця позаду тулуба внизу. 1-2-3 нахил тулуба вперед, руки з палицею відвести із – за спини вгору. 4 – в. п.. є) В. п. – о. с., палиця внизу. 1 – упор присівши з палицею, 2 – упор стоячи з палицею, 3 – упор присівши, 4 – в. п. ж) В. п. – широка стійка, руки з палицею вгорі. 1 – нахил донизу, права рука з палицею до лівої ноги. 2 – в. п. 3 – нахил донизу, ліва рука з палицею до правої ноги. 4 – в. п. з) В.п. – упор присівши, руки з палицею вперед. 1 – відставити праву ногу в сторону; 2 – перейти у випад лівою ногою; 3 – випад правою ногою; 4 – лівою ногою. і) В. п. – палиця вгорі. 1 – опустити палицю вперед, правою ногою мах вперед дістаючи ліву руку; 2 – в. п.; 3 – лівою ногою мах вперед, дістаючи праву руку; 4 – в. п. ї) В. п. – о. с., руки на поясі, палиця на підлозі, праворуч. 1 – стрибок через палицю ліворуч; 2 – те саме праворуч. |
5 – 6 хв
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
6 разів
20 стрибків |
Для розминки всієї групи м’язів. Вправи головою виконувати в повільному темпі. Руки піднімати прямі, вага тіла на опорній нозі.
Зберігати рівновагу, плечі не повертати. Палицю тримати за краї.
При нахилах ноги в колінах не згинати.
Ноги не згинати.
Намагатися торкнутися підлоги.
Ноги не згинати.
Утримувати рівновагу.
Мах виконувати прямою ногою.
На палицю не наступати. Стрибки вгору. |
Підрахунок ЧСС 6 c Контроль фізичного
навантаження 100- 120
ударів за хвилину
Теоретичні відомості: Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі дня школяра, правила їх виконання. |
1 – 2 хв |
Інформація вчителя та доповнення учнів. |
ІІ основна частина |
25 – 26 хв |
|
1.Під тиху повільну музику вчитель читає казку. Казка Одного разу до вовчої родини у джунглі потрапив маленький смуглявий хлопчик. Вовки прийняли його і дали йому ім’я Мауглі. Мама вовчиця ретельно навчала своїх дітей. Вовченятам дуже подобалося гратись, вони стрибали один через одного (показати де діти будуть виконувати стрибки через скакалку). У Мауглі було дуже багато друзів – ведмідь Балу, пантера Багіра, удав Каа. Вони були не тільки друзями, а й учителями для нього. Пантера Багіра навчила Мауглі стрибати з гілки одного дерева на гілку другого (показати місце де діти будуть виконувати стрибок у довжину з місця).У Мауглі були не тільки друзі, а й вороги - тигр Шерхан та мавпи. Від них він і рятувався залазячи на ліани (показати де діти будуть виконувати лазіння по гімнастичній лаві та гімнастичному канату) та тихесенько підкрадаючись до них по вузеньких гілках (показати де учні будуть виконувати вправи з вису та упору). Мауглі дуже треба було дістати вогонь для того, щоб розправитися з Шерханом. Так, ось, діти допоможемо Мауглі подолати всі труднощі та перешкоди і здобути вогонь (показати де діти будуть виконувати акробатичні вправи). |
3 хв |
Діти стоять біля вчителя. Стежити, щоб діти уважно слухали. Учитель поділяє дітей на групи перед кожною станцією. На кожній станції лежать фішки двох кольорів: зелені та червоні. Зелені достатній рівень фізичної підготовленості, червоні високий рівень. Після кожної станції діти заробляють фішки, які підраховують та заносять до своїх ячейок. |
І станція – стрибки через скакалку |
2 хв |
Будь – яким способом. |
ІІ станція – стрибки у довжину з місця. |
2 хв |
Звернути увагу на м’якість приземлення. |
ІІІ станція – лазіння по гімнастичній лаві, та гімнастичному канату. |
2 хв |
Спускатися треба почерговим перехватом рук, допомагаючи ногами. |
І V станція – вправи з вису та упору: хлопці підтягування на високій перекладині; згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги. Дівчата: - піднімання прямих або зігнутих ніг, опис кола ногами із положення вису на перекладині. |
2 хв |
Дотримання правил т/б. Підборіддя заносити за перекладину. |
V станція – виконання акробатичних вправ: перекид вперед та назад; стійка на голові; стійка на лопатках; міст із положення лежачи; напівшпагат. |
2 хв |
Дотримання правил т/б. Де потрібно забезпечити страховку. |
Комбінована гімнастична естафета: Гравці шикуються у колони (команди) перед кожною командою по одному обручеві.
Естафета з м’ячами для фітнесу. Підрахунок ЧСС |
6 хв
6 с |
Змагальний метод. Кожен етап виконувати дотримуючись правил техніки безпеки.
Контроль фізичного навантаження. |
Учитель. Діти, погляньте, що це таке? Це, мабуть, друзі Мауглі нам лист надіслали. Лист «Дорогі друзі, ми за вами стежили. І ви сьогодні нам дуже сподобались. І ось вам останнє завдання. Ви маєте дізнатися, що вам допомогло сьогодні подолати всі перешкоди. Уперед друзі»! |
6 хв |
Учитель читає лист, після цього діти по черзі читають загадки, а відповіді заносять до кросворду, який висить на дошці, та складають ключове слово: «Старання» |
Загадки 1.У зимовий і холодний час, люблять всі малята нас. З гірки вирушаємо в путь, а на гірку нас везуть. 2. Чистить курточку, штанці, чобітки і комірці. Дуже працьовита тітка. Здогадались, хто це? |
|
(Санчата.)
(Щітка.) |
3. Гарний той, хто здоровий та дужий, Хто зі спортом ще змалку дружить. Мати гарну спортивну фігуру, допоможе усім…. 4. Корінець пекучий дуже, та усім потрібен він. Ти здогадаєшся друже? Ця рослина зветься… 5.П’ять братів, п’ять силачів хоч і здаються малими, можеш все робити з ними: І писати, й відчувати. Хто вони? Зумій відгадати. 6.Усе від нього навкруги набирається снаги. Тільки ранок настає, виглянь у віконце! Всім воно життя дає, променисте… 7.Зуби є, рота немає. 8.Я гірка і завжди свіжа, Всім подобаюсь. Одначе, Хто мене ножем уріже, неодмінно сам заплаче. |
|
(Фізкультура.)
(Хрін.)
(Пальці.)
(Сонце.)
(Гребінець.)
(Цибуля.) |
ІІІ заключна частина |
5 хв |
|
Автогенне тренування. Ляжте на килим, закрийте очі, розслабте своє тіло, думками перенесіться на берег теплого моря. Сконцентруємо увагу на пальці ніг, відчуємо тепло. Тепло поширюється до колін, до тулуба, ваші ноги стають важкі і теплі (2– 3 рази). Сконцентруємо увагу на пальці рук. Ваші руки стають важкі і теплі (2 рази), тулуб важкий і теплий. В центрі живота тіло випромінює ваше тепло. Ваше тіло важке і тепле (2 рази). Ви стаєте легкі, як пір’їнка. Втома виходить із вашого тіла. Ви відчуваєте, що до вашого тіла приходять нові сили, ви відпочиваєте, серце б’ється ритмічно і спокійно. Відкрийте очі, повільно встаньте. Отож 5,4, 3,2,1 – встають і шикуються в одну шеренгу. Підрахунок ЧСС
Підведення підсумків уроку.
Домашнє завдання.
Проощання. Організований вихід із залу. |
3 хв
6 с
1 хв
1 хв
|
Фронтальний метод. Ритмічне дихання.
Звернути увагу на учнів із пульсом більшим ніж 120 ударів на хв. Виявлення кращих учнів на уроці. Виконувати вивчені акробатичні вправи; вправи для розвитку гнучкості, сили. Кроком, в колону по одному. |
Разом |
45 хв |
|