Урок формування нових знань

Про матеріал
Представлено урок формування нових знань. Для закріплення виченого матеріалу підібрано завдання при виконанні яких вдосконалюються вміння формування природничих компетентностей учня. Адресовано вчителям природознавства загальноосвітніх навчальних закладів.
Перегляд файлу

Тема: Чисті речовини і суміші.

Мета: поглибити знання про речовини, навчити розрізняти чисті речовини і суміші; розвивати спостережливість, увагу, акуратність, виховувати зацікавленість до дослідницької діяльності.

Обладнання й матеріали: мультимедійне обладнання, слайди презентації, підручник.

Основні поняття і терміни: чисті речовини, суміші

Тип уроку: формування нових знань.

Хід уроку.

І. Організація учнів до уроку. 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Природознавчий диктант.

Технологія «Незавершене речення».

а) Те, з чого складається фізичне тіло, називають …

б) Всі речовини за складом поділяють на… і …

     в) Якщо речовина складається з атомів одного виду, її називають…

     г) Речовини, утворені з атомів різного виду, називають…

 

  1. На малюнках зображені моделі простих і складних речовин.

Вкажіть, які з цих речовин є простими, а які – складними.

imagesCAICYR2I.jpg

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Розповідь вчителя.

Поділ речовин на прості та складні не єдиний, їх поділяють ще на чисті речовини і суміші.
Чим чиста речовина відрізняється від суміші?
        Чиста речовина складається з частинок одного виду (однакових атомів або однакових молекул). Чиста речовина не містить домішок інших речовин. Приклади чистих речовин: сода, цукор, кисень, залізо, вуглекислий газ, кухонна сіль, дистильована вода. Яким би способом не одержували чисту речовину, чи де б у природі вона не перебувала, склад її лишається незмінним, сталим. У природі чисті речовини зустрічаються дуже рідко.

 Вода з водопровідного крану чи з джерела містить різні домішки, тому й має неоднаковий смак.

Якщо змішати дві чи більше чистих речовин, утворюється суміш речовин. Суміш – це сукупність різних речовин.

Чи збереглися властивості речовин після того, як вони увійшли до складу суміші?

Окремі речовини у складі суміші  називають компонентами.

Існують природні суміші та суміші, створені людиною. Наведіть приклади.

 

 

2.  Складання схеми  «Склад повітря».

Повітря, що нас оточує, - також суміш. До складу повітря входять гази та пилоподібні тверді речовини. Із газоподібних речовин у повітрі найбільше (78 %) азоту. П'ята частина складу повітря припадає на кисень. До складу повітря входять також вуглекислий газ, вода.

 

Повітря

 

азот         ?           ?           ?        ?

 

Фізхвилинка.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись!

Руки вгору, руки в боки!

Пострибай на місці трохи,

Руки ззаду покладемо,

Головою поведемо,

Дружно всі присядемо

І за парти сядемо.

 

ІV.  Закріплення   нового матеріалу.

 

     1.Технологія «Мікрофон»

      - Яке значення сумішей у повсякденному житті людини?

-  Наведіть приклади твердих та рідких сумішей.

2.  Розділіть суміші на дві групи, заповніть таблицю.

Приклади: повітря, нафта, томатний сік, річкова вода, соус, бетон, шоколад, молоко, чай, грунт.

Природні суміші

Суміші, виготовлені людиною

 

 

 

2. Знайти рядок, в якому представлені тільки суміші.

 

http://images.myshared.ru/6/768609/slide_5.jpg 

 

 А)

 

http://images.myshared.ru/6/768609/slide_5.jpghttps://cdn.gdz4you.com/files/slides/a57/48b9c2af600b0d0aa1c231f4a5251eee.jpeghttps://svitppt.com.ua/images/14/13648/960/img7.jpg Б)

 

https://svitppt.com.ua/images/14/13648/960/img7.jpgВ) 

https://svitppt.com.ua/images/52/50997/960/img1.jpghttps://ds03.infourok.ru/uploads/ex/0b0a/00059cd1-7f84c7a3/11/img4.jpg 

 

https://img.otzyvua.net/2017/09/12/yogurt-gustiy-vid-tm-galichina-polunitsya-zlaki_59b7c5311cbfb.png 

https://svitppt.com.ua/images/30/29345/960/img16.jpghttps://vkusneedoma.ru/wp-content/uploads/2012/06/maslo_slivochnoe_kusok.jpgГ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підбиття  підсумків уроку.

На сьогоднішньому уроці ми дізналися, що таке чиста речовина, що таке суміші. Отже, ще раз згадаймо: чим відрізняються чисті речовини від сумішей?

 

Які види сумішей існують?Суміші речовин за походженням поділяють на природні та штучні, за агрегатним станом на: тверді, рідкі та газоподібні. Наведіть приклади.За складом суміші речовин поділяють на однорідні й неоднорідні.
• В однорідних сумішах складові частини не можна помітити або виявити за допомогою оптичних приладів, оскільки речовини перебувають у дуже подрібненому стані. Наприклад, повітря — однорідна суміш кисню, азоту та інших газів; однорідною сумішшю є також розчин цукру у воді.
• У неоднорідних сумішах неозброєним оком або за допомогою оптичних приладів можна помітити частинки речовин, з яких складається суміш. Наприклад, скаламучена у воді крейда, молоко — неоднорідні суміші.
 

 

Чисті речовини

Суміші

Склад

сталий

довільний

Властивості

постійні

залежать від складу

Можливість розділення

неподільні

можна розділити

 

VІ. Домашнє завдання. 

 Опрацювати §11, ст.47 дати письмово відповіді на 4,5 питання.  

 

 

doc
Додано
23 лютого 2021
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку