Урок "Формування правильної постави в початкових класах."

Про матеріал
Набуття учнями досвіду діяльності і розширити знання учнів щодо впливу постави людини на її здоров’я; формування в учнів стійкої мотивації і потреби у збереженні й зміцненні свого здоров’я; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя. Збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я.
Перегляд файлу

Дистанційний урок на тему:

«Формування правильної постави в початкових класах.»

 

1.Обсяг часу.

 

Щоб попередити порушення постави, викривлення хребта, у підлітко­вому віці потрібно також дотримуватися таких правил:

  • навантаження повинне бути на обидві сторони тіла;
  • щоденна ранкова гімнастика;
  • систематичне заняття фізкультурою;
  • уникнення асиметричних і довготривалих навантажень сидіння за комп'ютером;
  • виконуючи спеціальні вправи, важливо, виконувати вправи щодня;
  •  кожна вправа повторюється по 6-8 разів.

 

2.Мотиваційний блок.

 

Здоров’я   дітей  –  одне  з  основних  джерел щастя, радості і повноцінного  життя батьків, вчителів, суспільства  в  цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є  збереження і зміцнення здоров’я дітей та  учнівської молоді. «Здоров’я   не все, але без здоров’я  нічого». ( Сократ )

 Набуття учнями досвіду діяльності і розширити знання учнів щодо впливу постави людини на її здоров’я; формування в учнів стійкої мотивації і потреби у збереженні й зміцненні свого здоров’я; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя. Збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я.

 

3. Інструктивний блок.

 

Постава – це звична поза тіла людини у вертикальному положенні. Вона буває правильною і неправильною. Від уміння правильно тримати тіло залежить не лише зовнішній вигляд. Це має велике значення для здоров’я.

У дітей з гарною поставою внутрішні органи перебувають у правильному положенні: серце,легені, шлунок працюють у нормальних умовах.

Звичка неправильно триматися, горбитися призводить до того, що грудна клітка поступово звужується, стає пласкою, спина викривляється, а живіт випинається вперед.

 

4.Інформаційний блок.

 

Комплекс № 1
(біля вертикальної площини для формування правильної постави)

1.    В.п. –  стати біля стіни, притулитися до неї потилицею, спиною, лопатками, сідницями і п'ятками. Прийняти правильну поставу. Запам'ятати це положення і, не порушуючи його, зробити крок вперед, в сторону, а потім повернутися у вихідне положення. Зробити те саме, але з заплющеними очима. Повторити кожну вправу 5– 6 разів.

2.    Те саме, але зробити 4– 8 кроків уперед.

3.    В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни. Присісти 5–6 разів, не перестаючи торкатися стіни потилицею. Те саме з закритими очима.

4.    В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни. Підняти руки вгору, в сторони, впе­ред, на пояс, за голову, не втрачаючи правильної пози і не відходячи від стіни.

5.    В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни. Повільно підняти праву ногу, зігнути в коліні, захопити гомілку руками і притиснути до тулуба. Те саме –  лівою ногою з закритими очима. Повторити 6–8 разів.

6.    В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни. Підняти вперед руки та зігнуту в коліні праву ногу, не відходячи від стіни. Те саме –  лівою ногою з закритими очи­ма. Повторити 5– 6 разів.

7.          В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни, руки на поясі. Піднятися 10–12 разів на носки, не змінюючи постави.

8.    В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни. 1–3 –  розслабитися; 3–4 –  прийня­ти правильну поставу. Повторити 10–12 разів.

9.  В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни, руки на поясі, лікті притиснуті до стіни. Ліву ногу відвести максимально вліво, не відходячи від стіни, повернутися у вихідне положення. Те саме–  правою ногою. Повторити 10–12 разів.

10. В.п. –  прийняти правильну поставу. Підійти до стіни, намагаючиcь не змінювати пози. Перевірити, чи вдалося виконати завдання правильно.

 

Комплекс № 2

(вправи з предметами на голові, для формування правильної постави)

1.    В.п. –  прийняти правильну поставу біля стіни. На голову покласти мішечок з піском (або інший предмет вагою 200–300 г). Пройти 10–12 кроків, не загубивши предмет і зберігаючи правильну позу, й, повернувшиця назад до стіни, перевірити правиль­ність постави. Повторити вправу 6–8 разів із різними положеннями рук (руки внизу, на поясі, в сторони, за головою, вгорі).

2.    В.п. –  стійка з предметом на голові (книга, мішечок). Стати на коліна й повернутися у вихідне положення. Те саме –  з закритими очима. Повторити 5– 6 разів.

3.  В.п. –  стійка з предметом на голові (книга, мішечок). Стати на коліна, сісти на п'ятки та повернутися у вихідне положення, зберігаючи правильну поставу. Повтори­ ти 8–10 разів.

4.    В.п. –  стійка з предметом на голові. Стати на гімнастичну лавку і зійти з неї. Повторити 8–10 разів.

5.    Ходьба з предметом на голові. Ходьба на носках, ходьба з підніманням прямих ніг,
ходьба випадами на одній лінії (до 1 хв.). Повторити 4–5 разів.

6.    Лазіння з предметом на голові по похилій площині (на колінах).

7.     Лазіння по гімнастичній стінці вгору, вниз, в сторони з предметом на голові.

8.    З предметом на голові сісти на підлогу, стати на коліна і повернутися у вихідне по­ложення. Те саме із  закритими очима.

9.    В.п. –  стоячи на колінах з предметом на голові. Поставити ліву ногу в сторону, впе­ред, зберігаючи правильну поставу. Те саме –  правою ногою. Повторити 6–8 разів.

10.   З предметом на голові правильно присідати, руки вперед. Повторити 6–8 разів.

11.  З предметом на голові ходьба з переступанням через перешкоди (палиці, м'ячі тощо).

 

5.Контрольний блок.

 

Перевір свої знання

Пояснити важливість збереження правильної постави.

Знати, як постава впливає на здоров’я;

Вміти виконувати вправи для поліпшення постави;

 

6.Комунікативний і консультативний блок.

 

Для формування правильної постави у дітей 7-8-річного віку доцільно:

– виконувати вправи з вихідних положень рачки і лежачи (на грудях, на спині, на боці), що сприяє розвантаженню хребта;

– застосовувати вправи, що локально впливають на конкретні м’язи постави;

– використовувати навантаження, що  найефектніше  при виконанні гімнастичних вправ;

– після 3-4 вправ у комплексі виконувати дихальні вправи.

Встаньте. Опустіть руки. Розправте плечі. Уявіть собі, що ви ростете вгору. Ви лічите до десяти і тягнетеся вгору, напружуючи м’язи спини. Розслабте м’язи. Потім знову потягніться вгору.

Візьміть один зі своїх підручників і покладіть його на голову. Опустіть руки. Розправте плечі. Стійте так, щоб не впустити підручник, рахуючи до десяти. Зробіть два кроки вперед і два кроки назад, так щоб не впустити підручник.

Встаньте. Розведіть руки в сторони долонями донизу. Уявіть собі, що по всій довжині під рукою є опора. Зіпріться на неї, напружуючи м’язи спини. Полічіть до п’яти. Розслабте м’язи. Повторіть вправу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Butenko Nata
    Дуже дякую! Матеріал цікавий,зручний!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 березня 2021
Переглядів
1911
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку