Дистанційний урок на тему:
«Формування правильної постави в початкових класах.»
1.Обсяг часу.
Щоб попередити порушення постави, викривлення хребта, у підлітковому віці потрібно також дотримуватися таких правил:
2.Мотиваційний блок.
Здоров’я дітей – одне з основних джерел щастя, радості і повноцінного життя батьків, вчителів, суспільства в цілому. Для України головною проблемою, яка пов’язана з майбутнім держави, є збереження і зміцнення здоров’я дітей та учнівської молоді. «Здоров’я – не все, але без здоров’я – нічого». ( Сократ )
Набуття учнями досвіду діяльності і розширити знання учнів щодо впливу постави людини на її здоров’я; формування в учнів стійкої мотивації і потреби у збереженні й зміцненні свого здоров’я; використання засобів фізичного виховання в організації здорового способу життя. Збереження правильної постави як запоруки міцного здоров’я.
3. Інструктивний блок.
Постава – це звична поза тіла людини у вертикальному положенні. Вона буває правильною і неправильною. Від уміння правильно тримати тіло залежить не лише зовнішній вигляд. Це має велике значення для здоров’я.
У дітей з гарною поставою внутрішні органи перебувають у правильному положенні: серце,легені, шлунок працюють у нормальних умовах.
Звичка неправильно триматися, горбитися призводить до того, що грудна клітка поступово звужується, стає пласкою, спина викривляється, а живіт випинається вперед.
4.Інформаційний блок.
Комплекс № 1
(біля вертикальної площини для формування правильної постави)
1. В.п. – стати біля стіни, притулитися до неї потилицею, спиною, лопатками, сідницями і п'ятками. Прийняти правильну поставу. Запам'ятати це положення і, не порушуючи його, зробити крок вперед, в сторону, а потім повернутися у вихідне положення. Зробити те саме, але з заплющеними очима. Повторити кожну вправу 5– 6 разів.
2. Те саме, але зробити 4– 8 кроків уперед.
3. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни. Присісти 5–6 разів, не перестаючи торкатися стіни потилицею. Те саме з закритими очима.
4. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни. Підняти руки вгору, в сторони, вперед, на пояс, за голову, не втрачаючи правильної пози і не відходячи від стіни.
5. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни. Повільно підняти праву ногу, зігнути в коліні, захопити гомілку руками і притиснути до тулуба. Те саме – лівою ногою з закритими очима. Повторити 6–8 разів.
6. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни. Підняти вперед руки та зігнуту в коліні праву ногу, не відходячи від стіни. Те саме – лівою ногою з закритими очима. Повторити 5– 6 разів.
7. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни, руки на поясі. Піднятися 10–12 разів на носки, не змінюючи постави.
8. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни. 1–3 – розслабитися; 3–4 – прийняти правильну поставу. Повторити 10–12 разів.
9. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни, руки на поясі, лікті притиснуті до стіни. Ліву ногу відвести максимально вліво, не відходячи від стіни, повернутися у вихідне положення. Те саме– правою ногою. Повторити 10–12 разів.
10. В.п. – прийняти правильну поставу. Підійти до стіни, намагаючиcь не змінювати пози. Перевірити, чи вдалося виконати завдання правильно.
Комплекс № 2
(вправи з предметами на голові, для формування правильної постави)
1. В.п. – прийняти правильну поставу біля стіни. На голову покласти мішечок з піском (або інший предмет вагою 200–300 г). Пройти 10–12 кроків, не загубивши предмет і зберігаючи правильну позу, й, повернувшиця назад до стіни, перевірити правильність постави. Повторити вправу 6–8 разів із різними положеннями рук (руки внизу, на поясі, в сторони, за головою, вгорі).
2. В.п. – стійка з предметом на голові (книга, мішечок). Стати на коліна й повернутися у вихідне положення. Те саме – з закритими очима. Повторити 5– 6 разів.
3. В.п. – стійка з предметом на голові (книга, мішечок). Стати на коліна, сісти на п'ятки та повернутися у вихідне положення, зберігаючи правильну поставу. Повтори ти 8–10 разів.
4. В.п. – стійка з предметом на голові. Стати на гімнастичну лавку і зійти з неї. Повторити 8–10 разів.
5. Ходьба з предметом на голові. Ходьба на носках, ходьба з підніманням прямих ніг,
ходьба випадами на одній лінії (до 1 хв.). Повторити 4–5 разів.
6. Лазіння з предметом на голові по похилій площині (на колінах).
7. Лазіння по гімнастичній стінці вгору, вниз, в сторони з предметом на голові.
8. З предметом на голові сісти на підлогу, стати на коліна і повернутися у вихідне положення. Те саме із закритими очима.
9. В.п. – стоячи на колінах з предметом на голові. Поставити ліву ногу в сторону, вперед, зберігаючи правильну поставу. Те саме – правою ногою. Повторити 6–8 разів.
10. З предметом на голові правильно присідати, руки вперед. Повторити 6–8 разів.
11. З предметом на голові ходьба з переступанням через перешкоди (палиці, м'ячі тощо).
5.Контрольний блок.
Перевір свої знання
Пояснити важливість збереження правильної постави.
Знати, як постава впливає на здоров’я;
Вміти виконувати вправи для поліпшення постави;
6.Комунікативний і консультативний блок.
Для формування правильної постави у дітей 7-8-річного віку доцільно:
– виконувати вправи з вихідних положень рачки і лежачи (на грудях, на спині, на боці), що сприяє розвантаженню хребта;
– застосовувати вправи, що локально впливають на конкретні м’язи постави;
– використовувати навантаження, що найефектніше при виконанні гімнастичних вправ;
– після 3-4 вправ у комплексі виконувати дихальні вправи.
Встаньте. Опустіть руки. Розправте плечі. Уявіть собі, що ви ростете вгору. Ви лічите до десяти і тягнетеся вгору, напружуючи м’язи спини. Розслабте м’язи. Потім знову потягніться вгору.
Візьміть один зі своїх підручників і покладіть його на голову. Опустіть руки. Розправте плечі. Стійте так, щоб не впустити підручник, рахуючи до десяти. Зробіть два кроки вперед і два кроки назад, так щоб не впустити підручник.
Встаньте. Розведіть руки в сторони долонями донизу. Уявіть собі, що по всій довжині під рукою є опора. Зіпріться на неї, напружуючи м’язи спини. Полічіть до п’яти. Розслабте м’язи. Повторіть вправу.