Тема: Формування здорового способу життя. Переваги здорового способу життя. Практична робота № 2 «Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя».
Мета:
Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань, практична вправа).
Обладнання: підручник, стікери (кольорові папірці), чисті аркуші паперу, мікрофон, роздатковий матеріал (картки із складами).
Методи та прийоми: бесіда, розповідь вчителя, ігри «Мікрофон», «Розсипанка», «Додай слово», «Хто більше», робота над прислів’ями, складання схеми, практична вправа, рефлексія.
Література:
1. Оржеховська В. М. Здоровий спосіб життя : навчально-методичний посібник / В. М. Оржеховська, О. О. Єжова. – Суми : Видавництво СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2010. – 188 с.
2. Рудніцька І. Р. Формування здорового способу життя молоді : підлітковий вік / І. Рудніцька // Психолог. – 2004. – № 13. – С. 15-25.
3. http://www.ranok.com.ua/resources/files/pdf/MK_OZ_7.pdf
План уроку
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.
3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
4. Повідомлення теми та мети уроку.
5. Вивчення нового матеріалу.
6. Закріплення вивченого матеріалу.
7. Підсумки уроку. Оцінювання.
8. Домашнє завдання, інструктаж до його виконання.
Епіграф:
Усі здорові люди люблять життя.
Генріх Гейне
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Вітання. Створення позитивного настрою.
Слово вчителя. Доброго дня, діти! Усміхніться одне одному, обміняйтеся компліментами з товаришем по парті.
Хто здоровий, той сміється,
Все в житті йому вдається,
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини.
2. Перевірка присутніх.
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів.
1. Бесіда.
- Діти! Що для людини є найдорожчим? (Здоров’я).
- Від чого залежить здоров’я людини? (Від спадковості, від стану навколишнього середовища, від способу життя людини, від правильного повноцінного харчування).
- Назвіть складові здоров’я людини. (Соціальна, фізична, духовна, психічна).
2. Перевірка наявності виконаного домашнього завдання в робочому зошиті.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Слово вчителя. Усі ми добре знаємо, що здоров’я – найбільша людська цінність, яку, на жаль, людина починає цінувати і берегти вже втративши частину цього скарбу, відпущеного нам природою, отже, попри всі труднощі, буття, кожен із нас має свідомо ставитися до власного здоров’я, берегти найдорожчий скарб у житті. Бути здоровим – значить бути веселим, життєрадісним, почуватись по-справжньому щасливим.
2. Обговорення та аналіз епіграфу уроку.
Усі здорові люди люблять життя. ( Генріх Гейне).
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
1. Робота над прислів’ями.
Слово вчителя. Прочитайте прислів’я, записані на дошці. Як ви розумієте їх зміст?
● Здоров'я маємо – не дбаємо, втративши – плачемо.
● Заздрість здоров'я їсть.
● Довго спати – здоров'я не мати.
● Здоров’я не купиш за гроші.
● Фізкультура і праця здоров’я несуть.
● Хто день починає з зарядки, у того здоров’я в порядку.
Висновок. Кожна людина повинна берегти і зміцнювати своє здоров’я. Іграшку, книжку, одяг можна купити за гроші, а здоров'я не купиш. Саме тому з раннього дитинства треба дотримуватись здорового способу життя.
Слово вчителя. Сьогодні ми з вами будемо говорити про здоровий спосіб життя. Тема нашого уроку – «Формування здорового способу життя. Переваги здорового способу життя». Також ми з вами спробуємо створити соціальну рекламу про здоровий спосіб життя.
2. Вправа «Очікування».
Діти на стікерах (кольорових папірцях) записують свої очікування від уроку. А в кінці уроку ми перевіримо, чи здійснилися ваші очікування.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Конкурс «Хто більше?».
(Конкурс проводиться між рядами. На першій парті кожного ряду лежить чистий аркуш паперу. Діти по черзі пишуть на ньому слова, що стосуються здоров'я, і передають аркуш на наступну парту. Перемагає ряд, який завершить завдання найшвидше і запише найбільше слів. (Наприклад, режим, загартування, зарядка, спорт, овочі, фрукти тощо.)
Слово вчителя. Здоровий спосіб життя – це дотримання, звичне виконання певних правил, які забезпечують людині гармонійний розвиток, високу працездатність, душевну рівновагу, здоров’я. (Учні записують визначення у зошит).
Важливо налаштуватися на здоровий спосіб життя, захотіти бути здоровим фізично, розвиненим інтелектуально і духовно. Необхідно дотримуватися правил гігієни: прагнути чистоти, чергувати роботу й відпочинок, використовувати для зміцнення здоров’я сонце, повітря, воду. Важливо раціонально харчуватися, займатись фізичною культурою. Крім цього, треба навчитися керувати своїми почуттями і настроєм, жити в злагоді з оточуючим світом.
2. Гра «Мікрофон».
– Які переваги має здоровий спосіб життя? (Учні висловлюють свої думки).
3. Розповідь учителя.
Таким чином, ми зрозуміли, що здоровий спосіб життя дає багато переваг, оскільки покращує всі складові здоров’я.
Фізичне здоров’я дає можливість подорожувати, підкорювати гірські вершини, плавати на байдарках по річках, ходити в походи, стрибати з парашутом. Це велика радість – відчувати своє здорове, міцне тіло, готове до активної фізичної роботи.
Соціальне здоров’я дає людині можливість бути корисною для суспільства, затребуваною, мати професію, яка приносить радість, творчо розвиватися.
Психічне і духовне здоров’я, яке дарує людині здоровий спосіб життя, теж має велике значення. Здатність адекватно оцінювати і сприймати свої почуття і відчуття, свідомо керувати своїми емоціями робить нас сильнішими. Будучи врівноваженою особистістю, людина здатна протистояти стресовим навантаженням, знаходити безпечні виходи для негативних емоцій. Вона володіє інтелектом, який дозволяє їй пізнавати світ і правильно орієнтуватися в ньому, досягати своїх цілей, успішно вчитися і працювати, розвивати свій духовний потенціал.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Розсипанка». Зібрати розсипані склади і прочитати приказку.
(Здоров'я – найбільший скарб у житті.)
– Поясніть значення слова «скарб». (Скарб – це те, що має надзвичайну цінність, виняткові якості.)
2. Складання схеми «Правила здорового способу життя».
Слово вчителя. Давайте разом складемо схему, що показуватиме принципи, на яких ґрунтуються правила здорового способу життя.
3. Гра «Додай слово».
Слово вчителя. Я починаю гру словами: «Якщо людина здорова, то вона…», кожен учень повинен продовжити речення одним словом. Будьте уважні, можливо я скажу по-іншому: «Якщо людина хвора, то вона…» (відповіді фіксуються на двох листах ватману маркерами або фломастерами різних кольорів).
Можливі відповіді учнів (Здорова: добра, щаслива, життєрадісна, весела, усміхнена, привітна, працьовита, енергійна, емоційна, щира, сильна.
Хвора: зла, сердита, похмура, пригнічена, ображена, сумна, роздратована, плаксива, втомлена).
Висновок: Отже, найціннішим для кожної людини є її здоров’я. Коли ти здоровий, легко впоратися з будь-якою справою. Купити здоров’я неможливо. Тому його потрібно зберігати і зміцнювати!
Слово вчителя. Вам пропонується практична вправа, робота над якою розпочинається на цьому уроці, а її результат буде презентований на наступному уроці. Учитель пропонує сформувати робочі групи для створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя. Після формування груп кожна з них обирає собі керівника і складає план спільної роботи. Група визначає, який вид реклами обрати і яку сторону здорового способу життя рекламувати, розподіляє обов’язки всіх членів групи.
Практична робота № 2 «Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя»
Мета: навчитися створювати різні форми соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
Хід роботи
1. Визначте, який вид реклами ви хочете використовувати (плакат, білборд, сценарій зйомки рекламного відеоролика, вірш, лозунги, презентація тощо).
2. Визначте, який бік здорового способу життя ви хочете рекламувати (той, що поліпшує фізичне здоров’я, або соціальне здоров’я, або психічне і духовне здоров’я).
3. Підготуйте матеріал, який свідчить про те, що такий спосіб життя є корисним для здоров’я.
4. Підготуйте: плакат або опис білборда, якщо ви обрали плакат або білборд, сценарій зйомки рекламного відеоролика, якщо ви обрали відеоролик, напишіть вірш, якщо обрали саме його, або текст лозунгів.
5. Презентуйте вашу рекламу в класі.
6. Порівняйте свою рекламу з тією, яку підготували ваші однокласники.
7. Зробіть висновки.
VII. Підсумки уроку. Оцінювання.
1. Підсумкова бесіда.
– Чи ведете ви здоровий спосіб життя?
– Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?
– Які не виконуєте? Чому?
– Чому здоров'я вважають неоціненним скарбом?
– За якими ознаками можна розпізнати здорову людину?
– Доведіть, що спосіб життя впливає на здоров’я.
2. Виставлення та аргументування оцінок.
3. Рефлексія.
– Скажіть, чи здійснилися ваші очікування, які ви записали на початку уроку?
– Що найбільше сподобалося на уроці?
VIII. Домашнє завдання, інструктаж до його виконання.
Прочитати параграф підручника, виконати відповідні завдання в робочому зошиті, групам підготувати презентації соціальної реклами про здоровий спосіб життя.