Урок "Фотоелектричний ефект"

Про матеріал

Конспкт уроку вивчення нового матеріалу з теми "Фотоелектричний ефект" по суті являє собою опорний каркас. Вивчення явища фотоефекту починаю із демонстрації досліду з металевою пластинкою на електрометрі, зарядженої негативним зарядом. Після освітлення її світлом дугової лампи вона втрачає заряд. Піся чого ставлю проблемні запитання...

Перегляд файлу

Тема уроку. Фотоелектричний ефект.

Мета уроку: ознайомити учнів із історією зародження квантової теорії та дати уявлення про фотоефект як дослідне підтвердження цієї теорії. Роз'яснити зміст законів фотоефекту; розвивати матеріалістичний світогляд учнів.

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: цинкова пластинка на електрометрі, дугова лампа, таблиця.

 

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Вивчення нового матеріалу.

2.1. Суперечність між теорією і дослідом:

  •    неузгодженість експериментальних результатів теплового випромінювання з теоретичним обґрунтуванням цих явищ;
  •    неможливість пояснення деяких явищ мікросвіту з позиції класичних уявлень про будову речовини.

2.2. Гіпотеза Планка.

14 грудня 1900 року німецький фізик Макс Планк пояснюючи розподіл енергії теплового випромінювання, висунув гіпотезу, що енергія випромінюється не безперервно, а певними порціями – квантами, енергія яких визначається за формулою Е=.

2.3. Явище зовнішнього фотоефекту.

Вивчення явища фотоефекту починаю із демонстрації досліду з металевою пластинкою на електрометрі, зарядженої негативним зарядом. Після освітлення її світлом дугової лампи вона втрачає заряд. Проблемні запитання:

  •       про що свідчить втрата негативного заряду пластинкою?
  •       чому втрата заряду відбувається під дією світла дугової лампи, і не відбувається під дією звичайного світла?
  •        чи буде втрачати пластинка заряд, якщо вона буде заряджена позитивним зарядом?

2.4. Закони фотоефекту.

Перший закон: число електронів, що вилітають з поверхні під дією світла, прямо пропорційна його інтенсивності.

Другий закон: максимальна початкова швидкість фотоелектронів залежить від частоти світла, і не залежить від його інтенсивності.

Третій закон: для кожної речовини існує мінімальна частота світла, за якої ще можливий фотоефект, яку називають червоною межею фотоефекту.

2.5. Вольт-амперна характеристика фотоефекту (за таблицею).

III. Закріплення вивченого матеріалу.

  •       Що таке квант?
  •       В чому полягає суть явища зовнішнього фотоефекту?
  •       Чому для різних речовин червона межа фотоефекту різна?
  •       Як розуміти твердження: червона межа для нікелю дорівнює  2,475· 10-7 м?

IV. Підсумок уроку.

  V. Домашнє завдання. Опрацювати відповідний § підручника, підготувати запитання для фізичного двобою.

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
Додано
23 липня 2018
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку