Конспкт уроку вивчення нового матеріалу з теми "Фотоелектричний ефект" по суті являє собою опорний каркас. Вивчення явища фотоефекту починаю із демонстрації досліду з металевою пластинкою на електрометрі, зарядженої негативним зарядом. Після освітлення її світлом дугової лампи вона втрачає заряд. Піся чого ставлю проблемні запитання...
Тема уроку. Фотоелектричний ефект.
Мета уроку: ознайомити учнів із історією зародження квантової теорії та дати уявлення про фотоефект як дослідне підтвердження цієї теорії. Роз'яснити зміст законів фотоефекту; розвивати матеріалістичний світогляд учнів.
Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: цинкова пластинка на електрометрі, дугова лампа, таблиця.
Хід уроку
I. Організація класу.
II. Вивчення нового матеріалу.
2.1. Суперечність між теорією і дослідом:
2.2. Гіпотеза Планка.
14 грудня 1900 року німецький фізик Макс Планк пояснюючи розподіл енергії теплового випромінювання, висунув гіпотезу, що енергія випромінюється не безперервно, а певними порціями – квантами, енергія яких визначається за формулою Е=hν.
2.3. Явище зовнішнього фотоефекту.
Вивчення явища фотоефекту починаю із демонстрації досліду з металевою пластинкою на електрометрі, зарядженої негативним зарядом. Після освітлення її світлом дугової лампи вона втрачає заряд. Проблемні запитання:
2.4. Закони фотоефекту.
Перший закон: число електронів, що вилітають з поверхні під дією світла, прямо пропорційна його інтенсивності.
Другий закон: максимальна початкова швидкість фотоелектронів залежить від частоти світла, і не залежить від його інтенсивності.
Третій закон: для кожної речовини існує мінімальна частота світла, за якої ще можливий фотоефект, яку називають червоною межею фотоефекту.
2.5. Вольт-амперна характеристика фотоефекту (за таблицею).
III. Закріплення вивченого матеріалу.
IV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання. Опрацювати відповідний § підручника, підготувати запитання для фізичного двобою.