Урок "Функціональне призначення будівель. Створення ескізу будівлі нового типу ХХІ століття."

Про матеріал

Конспект уроку, який дає можливість познайомити учнів з різними типами будівель, навчити виділяти основні функції різних типів будівель; удосконалити уміння і навички роботи фарбами з доопрацюванням графічними матеріалами; розвивати спостережливість, творчу уяву, фантазію. До конспекту уроку додається презентація на тему: "Характерні типи будівель різних історичних епох"

Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА  (7 клас)

 

Дата: 

Тема: Функціональне призначення будівель.

            Створення ескізу будівлі нового типу ХХІ століття.

Мета: 1.Познайомити учнів з різними типами будівель, навчити виділяти основні

            функції різних типів будівель;

            2. Удосконалити уміння і навички роботи фарбами з доопрацюванням

            графічними матеріалами; розвивати  спостережливість, творчу уяву,

            фантазію;

            3. Виховувати інтерес до творчості;  акуратність при   виконанні робіт.

Обладнання: комп’ютер, проектор та екран;

           матеріали: альбом, фарби (на вибір учнів),  фломастери або різнокольорові ручки;

           зоровий ряд: презентація «Характерні типи будівель різних історичних епох», репродукції, фотографії із зображенням різних типів будівель;  зображення архітектурних споруд майбутнього;  зразки дитячих робіт.

Тип уроку: комбінований

 

ХІД  УРОКУ

 

 І. Організація класу………………………………………………… 1-2 хв.

 ІІ. Актуалізація опорних знань …………………………………… 2-3 хв. 

 Архітектура – мистецтво, невіддільне від повсякденного життя людини. Воно обслуговує побутові та суспільні потреби і водночас створює настрій, впливає на почуття. На попередніх уроках ви уже почали знайомитися з цим мистецтвом, тому давайте згадаємо:

  • Що таке архітектура?
  • Яким основним вимогам вона повинна відповідати?
  • Хто написав унікальний трактат «Десять книг про архітектуру»?
  • Як називається малюнок, що дає уявлення про зовнішній вигляд будівлі?

 ІІІ. Оголошення теми уроку ………………………………………. 1-2 хв.

 Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з архітектурою – тема: Функціональне призначення будівель. Створення ескізу будівлі нового типу ХХІ ст.

 ІV. Вивчення нового матеріалу …………………………………  7-10 хв.

 Сприйняття творів мистецтва з елементами бесіди. У ході розповіді вчитель демонструє презентацію «Характерні типи будівель різних історичних епох», фото та репродукції із зображенням різних типів будівель.

 Будівлі будуються для того, щоб відповідати певним функціям. Функції архітектурних споруд – це призначення будівель. Кожна епоха і кожен народ створювали свої, лише їм притаманні типи будівель. Але були й спільні типи будівель для ряду епох – театри, храми та ін., які зазнавали змін у ході історичного процесу (слайд 1).

 Перенесемося у кам’яний вік – в умовах кочового життя людина використовувала для житла печери (слайд 2), землянки (слайд 3).

 У Давньому Єгипті архітектура сприяла утвердженню релігії, влади фараонів, тому на перший план висуваються піраміди (слайд 4), – гробниці фараонів              , храми.

 У Стародавній Греції бурхливо розвивалося громадське життя, тому виникають нові типи будівель – театри, мавзолеї (слайд 5).

 Зовсім інший вид має архітектура Стародавнього Риму – тематика споруд розширюється. З’являються базиліки (громадські споруди) (слайд 6), де римляни проводять основну, ділову частину свого дня. Другу частину, пов’язану з відпочинком, проводять у термах (слайд 7), тобто лазнях, де є приміщення для занять гімнастикою, атлетикою, зали для відпочинку і бесід.  Специфічними римськими спорудами були амфітеатри (Колізей) (слайд 8 ), які використовувалися для театралізованих вистав –пантомім, гладіаторських боїв.

 Нова структура феодалізму приводить до виникнення нових типів споруд: замків (слайд 9) , монастирів (слайд 10), міських соборів (слайд 11), що були одночасно центрами громадського життя і житловими будинками. У епоху Відродження архітектура продовжує розвиватися, змінюючи свої плани, композицію.

 У ХІХ ст.. зводяться будівлі найрізноманітніших призначень – багатоповерхові будинки, будівлі банків, вокзалів (слайд 12),  фабрик та заводів (слайд 13).  А ХХ століття подарувало такі нові типи будівель, як універсальні магазини (слайд 14), споруди для розваг  (слайд 15), виставкові та торгівельні центри (слайд 16) тощо.

 Із усього сказаного вище бачимо, що з кожним новим витком історії з’являються і нові типи будівель. Сьогодні всі архітектурні споруди,  за своїм функціональним призначенням,  поділяються на чотири типи  (слайд 17):

  • Житлові будинки (слайд 18);
  • Суспільно-громадські будівлі  (слайд 19);
  • Культові споруди (слайд 20);
  • Промислові будівлі (слайд 21).

Вчитель демонструє фото архітектурних споруд різних типів.

 V. Практична робота …………………………………………… 25-30 хв.

1. Слово вчителя.

 Можливо, що ХХІ століття залишить для наших нащадків цікаві архітектурні рішення нових типів будівель (слайд 22). Сьогодні ми будемо створювати ескіз будівлі нового типу. Давайте уявимо, якими будуть архітектурні споруди через декілька десятків років, яким буде їх призначення (слайд 23).

Погляньте, як цей образ створили художники та ваші ровесники (вчитель показує роботи художників та дитячі роботи із зображенням архітектурних споруд нового типу у різних техніках).

 Ваше завдання – створення ескізу будівлі нового типу.

  • Проста будівля невизначеного типу– середній рівень;
  • Споруда певного типу  із деякими  елементами пейзажних деталей – достатній рівень;
  • Складний комплекс архітектурних споруд  визначеного типу з пейзажними деталями та графічною прорисовкою - високий рівень.

Повторення правил безпечної роботи з  фарбами, фломастерами та ручками.

 Етапи виконання роботи:

  1. Уявіть споруду, ескіз якої будете створювати;
  2. Починайте зображення із загальних зовнішніх форм своєї майбутньої будівлі;
  3. Постарайтеся надати своїй будівлі незвичайного вигляду шляхом використання різних форм і поєднання їх між собою;
  4. Намагайтеся передати в ній відмінні ознаки вибраного вами типу;
  5. Не позбавляйте композицію пейзажних деталей, намагайтеся підібрати їх так, щоб вони гармоніювали із спорудою вибраного типу;
  6. На завершення дайте назву вашій архітектурній споруді.

 

2. Практична робота учнів.

Учитель під час роботи проводить поточний інструктаж, надає допомогу, підтримує творчу ініціативу учнів.

 VІ.Завершення уроку ………………………………………….  1-2 хв.

 Демонстрація  та оцінювання робіт. Обговорення помилок. Завдання на наступний урок: принести кольорові олівці, фломастери, папір.

docx
Додано
29 березня 2018
Переглядів
1285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку