Урок "Галицьке та Волинське князівства у ХІІ ст."

Про матеріал
Тема. Галицьке та Волинське князівства у ХІІ столітті. Кочові народи степів України Х-ХІІІ ст.. Крим у складі Візантії Мета: охарактеризувати становище Галицької та Волинської земель 12 ст., з’ясувати передумови об’єднання Галицького та Волинського князівств, схарактеризувати політичну діяльність Ярослава Осмомисла; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою, історичними джерелами; вміння працювати в парах та малих групах; виховувати зацікавленість до вивчення теми, повагу до історичного минулого Батьківщини. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  характеризувати особливості політичного і соціально-економічного життя Волинського та Галицького князівств у ХІІ ст.;  показувати на карті кордони Галицького та Волинського князівств;  аналізувати діяльність Ярослава Осмомисла;  називати основні дати з теми. Обладнання: підручник «Історія України 7 клас» (В. С. Власов), роздатковий матеріал, історична карта (атлас), відеоролик. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Підручник Історія України 7 клас Власов 2020Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Пасічанська гімназія»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Галицьке та Волинське князівства у ХІІ столітті. Кочові народи степів України Х-ХІІІ ст.. Крим у складі Візантії

Мета: охарактеризувати становище Галицької та Волинської земель 12 ст., з’ясувати передумови об’єднання Галицького та Волинського князівств, схарактеризувати політичну діяльність Ярослава Осмомисла; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичною картою, історичними джерелами; вміння працювати в парах та малих групах; виховувати зацікавленість до вивчення теми, повагу до історичного минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • характеризувати особливості політичного і соціально-економічного життя Волинського та Галицького князівств у ХІІ ст.;
  • показувати на карті кордони Галицького та Волинського князівств;
  • аналізувати діяльність Ярослава Осмомисла;
  • називати основні дати з теми.

Обладнання: підручник «Історія України 7 клас» (В. С. Власов), роздатковий матеріал, історична карта (атлас), відеоролик.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  1. Привітання.
  2. Перевірка присутності учнів на уроці.
  3. Перевірка готовності учнів до уроку.
  1. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з історичною або контурною картою.

Варіант 1

  • Розгляньте контурну карту та виконайте завдання.
  • Позначте місто, з якого Андрій Боголюбський 1169 р. вирушив на Київ.
  • Місто, у якому спів правили Святослав та Рюрик.
  • Місце поразки князя Ігоря 1185 р.
  • Місто, що зображено на ілюстрації.

         

  • Місто, в якому правив Володимир Глібович.

E:\Робота\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\3. Київська держава у другій половині 11 - першій половині 13 ст\Галицьке та Волинське князівство у ХІІ ст\88b1928e9f508ea4ce6bfec71fcedbdf.jpg

Варіан 2.

  • Перейдіть за посиланням та виконайте завдання на історичній карті.

https://learningapps.org/display?v=p7kwaxsgt22

  1. Хронологічна задача.
  • Розв’яжіть хронологічну задачу, позначаючи дати на лінії часу.

На скільки років «Ізборник Святослава» старший за «Повість минулих літ»?

1113 – 1073 = 40 років

Відповідь: «Ізборник Святослава» старший за «Повість минулих літ» на 40 років.

  1. Вправа «Що до чого?».
  • Перейдіть за посиланням та виконайте завдання.

https://learningapps.org/display?v=por1drwq322

  • Розташуйте явища, імена, події відповідно до князівства, якого вони стосуються.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Передбачення».
  • Розгляньте історичну карту.

  • Чому, на вашу думку, виділені території?
  • До складу якої держави вони могли входити?
  • Сьогодні ви дізнаєтеся під владою якої держави у ХІІ ст. була територія Криму та довідаєтеся про Галицьке та Волинське князівства.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Перегляд відеоролику з подальшим обговоренням.

https://www.youtube.com/watch?v=CvIw7ekf-QI

  • Перегляньте відеоролик.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • Які особливості географічного розташування князівств? (менше потерпали від нападів кочівників; були густо заселеними; розташовувались на важливих торговельних шляхах із Заходом.)
  • Як виникло Галицьке князівство?
  • Назвіть його головне місто? (Галич)
  • Назвіть головне місто Волинського князівства. (Володимир)
  1. Робота з історичною картою.
  • Уважно розгляньте історичну карту.
  • Дайте відповіді на запитання.
  • У басейні яких річок лежали землі Галицького та Волинського князівств?
  • Яких територіальних меж сягали землі князівств на півночі і сході?
  • Який природний кордон відокремлював Галицьке князівство від сусідів на південному заході?
  • З якими державами межували князівства на заході?
  • Яким було місцеположення Галицького та Волинського князівств відносно Києва?

  1. Робота з таблицею.
  • Користуючись текстом підручника заповніть таблицю.

Галицьке та Волинське князівство

Головне місто

Галич

Володимир

Великі міста

Звенигород, Теребовля, Перемишль

Луцьк, Белз, Червен, Холм, Дорогобуж

Основні

заняття

Землеробство

Видобуток і продаж солі

Землеробство

Промисли

Архітектурні споруди

Успенський собор

 

Успенський собор

 

Князі

Ростислав Володимирович

Володимирко Володаревич

Ярослав Осмомисл

Роман Мстиславич

  1. Робота зі схемою.
  • За допомогою тексту підручника на с. 100 – 103 заповніть схему.

  1. Вибіркове читання. (с. 103 – 104 підручника)
  • Зачитайте усі речення, де зустрічається Візантія.
  • Яким чином Крим потрапив під владу Візантії?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Кола Вена».
  • Заповніть «Кола вена».

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Доберіть три іменника, якими можна схарактеризувати Галицьке та Волинське князівства.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 12,13 підручника.
  2. Скласти історичний портрет Ярослава Осмомисла.

 

 

doc
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
1130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку