Урок "Галопом по Європі"

Про матеріал
Урок-подорож «Галопом по Європі».Географія 10 клас. Робота в групах, створення сприятливого психологічного клімату в учнівському колективі. Цікава географія
Перегляд файлу

Урок-подорож «Галопом по Європі»

Мета: допомогти учням не тільки довідатись про багату європейську спадщину, а й відчути себе громадянином Європи, усвідомити взаємозалежність європейських культур; узагальнення знань і вмінь учнів набутих на уроках та розвиток здібностей шляхом нестандартних завдань; виховувати повагу до європейських та національних культурних цінностей, культурних та соціальних розбіжностей, готовність до співпраці.

Обладнання: карта Європи, атласи, презентації, ілюстрації, фото, музичний запис.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Форма проведення: уявна подорож.

Наукова новизна: в результаті проведеного дослідження будуть визначені також умови створення сприятливого психологічного клімату в учнівському колективі.

Епіграф « Звичка подорожувати картою, бачити в своїй уяві різні міста, допомагає правильно побачити їх в реальності». К. Паустовський

Хід уроку

I. Організаційний момент (3 хв). Правила гри:

  1. Оголошення назви кожної групи та повідомлення про зупинку кожної.
  2. Учні доповідають за бажанням.

II. Мотивація навчання (2 хв). На цьому етапі головне завдання вчителя – створити позитивний настрій на уроці.

III. Актуалізація опорних знань (3 хв).

Вступне слово вчителя.

     Європа – що найперше згадується, коли ми чуємо це слово? Чужоземні дива, найцікавіші туристичні подорожі, Ейфелева вежа та суворі фортеці Трансільванії. Європа – арена найважливіших історичних подій протягом років, тисячоліть. Вона розділена на карті на десятки різнокольорових клаптиків-країн. Європа, що 50 років тому вперше відчула себе цілісною, що об’єдналася в європейську спільноту.

     І сьогодні, ми з вами відправляємося у подорож туристичними стежками країн Європи, але перш ніж ми туди потрапимо, треба відкрити візу і перед «посадкою на потяг» виконати запропоновані завдання.

     Для того, щоб вирушити в нашу подорож, необхідно зібрати рюкзак.

Завдання. Зібрати рюкзак (кросворд)

  1. Найбільший материк світу (Євразія)
  2. Найменший материк світу ( Австралія)
  3. Країна, що є світовим лідером «високої моди» (Франція)
  4. Столиця Великобританії (Лондон)
  5. Країна, символом якої є півень (Португалія)
  6. Найбільша за площею країна Європи (Україна)

     Отже, рюкзак готовий і ми можемо вирушати…

IV. Оголошення початку подорожі

Зупинка №1. Туристичні центри Європи (10 хв)

     Ми завітали до найбільших центрів Європи. Доповіді учнів ( випереджувальні завдання)

1. Країна Європи, що займає провідне місце в рейтингу країн за обсягом туристичного потоку? (Франція – презентація)

2. Країна, що оточена морями басейну Середземного моря (Італія – презентація)

3. Країна, де знаходяться озера Лох-Несс і Лохи – Лохи (Велика Британія – презентація).

4. Країна гірськолижних курортів (Австрія –презентація)

Зупинка №2. Музична Європа (2 хв)

     Слово вчителя. Ознакою Європи можна вважати фестивалі класичної музики. «Класична музика не потребує зайвих слів, тому й класична». Музика Бетховена стала гімном Європи. Давайте послухаємо її.

Зупинка №3. Європейські футбольні клуби. (8 хв)

Подорожуючи країнами Європи, перегорнімо і спортивну сторінку.

Доповіді учнів з презентаціями:

  1. Футбольний клуб Франції
  2. ФК в яких грав А. Шевченко
  3. Чемпіонат з футболу Євро-2012

     Слово вчителя. Продовжуючи подорож Європою, ми дізналися дуже багато цікавого. А тепер треба перепочити і скуштувати страви європейської кухні.

Зупинка №4. Смак Європи (8 хв)

Доповіді учнів.

  1. Страви Іспанії (Хамон та паелья)
  2. Національні страви Румунії (Чорба)
  3. Болгарська кухня

     Вчитель. Пройшовши туристичними стежками країн Європи, відвідавши найчарівніші куточки європейських країн, скуштувавши смачні національні страви, ми повертаємось додому!

Зупинка №5. Мій рідний дім. Моя земля (3хв)

Учениця:

Україна – не тільки родина,

Де зросла й народилася я,

Це земної любові краплина,

І родюча прекрасна земля.

Річка, озеро, спів соловейка –

Все це рідне мені і живе.

Навіть човник з паперу легенький,

Що на хвилі тихенько пливе.

Україна – це лагідне море,

Невловима захоплення мить,

І безмежної сині простори,

Де Дніпро сивочолий шумить.

Це розлога червона калина,

Що росте біля хати в саду.

І знайома маленька стежина

По якій я до школи ходжу.

Тихі зорі і скрипочки звуки –

Все прекрасне душею ловлю.

Україна – моя Батьківщина!

Та, яку я безмежно люблю!

     Вчитель. Ми маємо багатющу спадщину етнічних традицій, обрядів, звичаїв, мистецьких ремесл, національну кухню – усе це є невичерпним ресурсом для влаштування фестивалів і свят, ярмарків, ремесел, інших різноманітних заходів, котрі не лише виховують молоде покоління в національній духовній традиції, а й заохочують туристів, створюють робочі місця, стимулюють креативність, а в підсумку – формують яскравий образ України, де життя є цікавим, різноманітним та привабливим.

V. Підсумки уроку (3 хв)

 

Вправа «Криголам»

     Учитель дає завдання учням: за одну хвилину проілюструвати бажання того, яку країну Європи він найбільше б хотів відвідати. Свою відповідь учні закріплюють на карті Європи клейкою смужкою. Учитель звертається до бажаючих дати коментарі, чому саме цю країну вони обрали, а також виділяє найтиповіші повторювальні символи, з’ясовує в учнів мотивацію асоціативних образів.

Вправа «Що нас об’єднує?»

     Гру починає вчитель: «Справа від мене запрошую тих, хто любить футбол», ( з групи виходять учні, яких стосується це речення), «Зліва від мене запрошую тих, хто любить подорожувати». В кінці гри, особи, які приєднались до лівої і правої сторони мають по одній вільній руці. Щоб об’єднати коло, вони повинні відшукати спільну рису (любов до Батьківщини).

VI. Домашнє завдання (2 хв)

     Вибрати тему дослідження у проєкті «Європа: погляд старшокласника»

docx
Додав(-ла)
Куриш Олеся
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
9 січня 2020
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку