Урок гендерної рівності ‘’Права та обов’язки кожного з нас‘’

Про матеріал

Урок гендерної рівності

''Права та обов'язки кожного з нас ''

Мета: визначення місця правової культури в житті чоловіків і жінок, розкриття впливу правового фактора на взаємини хлопчиків і дівчаток, виховання поваги до прав людини, формування правової культури учнів, сформувати в учнів навички гендерної культури, надати дітям інформацію з гендерних питань.

Перегляд файлу

                     Урок гендерної рівності

 

            Права та обов’язки кожного з нас ‘’

 

 

 

Мета:  визначення місця правової культури в житті чоловіків і жінок, розкриття впливу правового фактора на взаємини хлопчиків і дівчаток, виховання поваги до прав людини, формування правової культури учнів, сформувати в учнів навички гендерної культури, надати дітям інформацію з гендерних питань.

 

Форма проведення : круглий стіл

 

Обладнання : Конвенція ООН ‘Про права дитини’’, Конституція України, роздатковий матеріал, ватман, фламастери

Ключові поняття: Гендерна рівність, гендерна рівноправність, гендерна поведінка,

 

                                                                  Хід уроку

 

 

На початку заняття слід назвати основні права людини: право на життя, охорону здоров’я, освіту, право на працю, житло, свободу слова, думки, віросповідання, право на недоторканість особистого життя, право на відпочинок тощо. Вчитель   наголошує , що захист цих прав і можливість їх реалізації – основне завданння демократичної правової соціальної держави. Гендерне питання полягає в тому, що чоловіки і жінки мають однакові права і обов’язки, і це є основою для їх ефективної співпраці і співіснування в суспільстві. Гендерна рівність – це рівні права, обов’язки  та можливості жінок і чоловіків у суспільстві; гендерна рівноправність – це рівне ставлення та оцінювання суспільством подібностей і відмінностей між жінкою і чоловіком  і розрізнення ролей , які вони відіграють. Принцип гендерної рівності закріплений в Конституції України, ст..3 закріплює рівність чоловіків і жінок в усіх сферах життя, ст..24 наголошує на тому , що рівність прав жінок і чоловіків забезпечуються: наданням жінкам рівних з  чоловіками можливостей у  громадсько-політичній і культурній  діяльності, у здобутті освіти та професійній підготовці, у праці та винагороді за неї. Але відповідно до законодавства лише жінкам надається можливість поєднувати працю з материнством, законодавчо чоловіки позбавлені такої можливості.

 

Урок поділяється на чотири етапи, протягом яких учні працюватимуть у групах.

 

 Дерево сподівань’’    кожен учень на намальованому дереві на дошці прикріплює кольоровий листочок із написаними сподіваннями від того, що очікує вивчити , що дізнається нового на уроці.( Кожен учень отримує різнокольорові листочки).

 

Етап 1.       Робота в групах           «Уявна країна» ( 3 групи)

 

Пропоную  учням кожної групи уявити, що вони є першими жителями нової, тількио створеної країни.

Які права, на їхню думку, необхідні  чоловікам і жінкам  цієї країни для забезпечення гармонійного життя? Кожний учень має запропонувати формулювання трьох прав, що будуть гарантовані для громадян чоловічої й жіночої статі в цій країні. Після обговорення група може сформулювати десять найважливіших прав для чоловіків і жінок   і записати на ватмані, який прикріпити на дошці.

Потім клас укладає загальний список прав.Запис на новому ватмані на дошці.

 

Підсумок вчителя:   Слід зазначити, що відмінності у правах жінок і чоловіків в основному зумовлені фізичними особливостями жіночого організму і материнством. Щодо  решти  прав  ключовим є принцип гендерної рівності.

 

Етап 2.  «Колесо прав  і обов’язків »

 

У групах відбувається обговорення життєвих  випадків, газетних вирізок, у яких він/вона виступали на захист своїх прав і обов’язків  або прав інших людей. Група вибирає три найцікавіші історії та розповідає їх усім учасникам за схемою:

 Що сталось?

Де сталось?

Чому я це зробив/зробила?

У кому або в чому я знайшов/знайшла підтримку?

 

 Етап 3.  Вікторина "Чи можеш назвати..." 

 ( Яка група дасть більше правильних відповідей)

 

• Одне з прав людини?

 

• Країну, де порушуються права людини?

 

• Документ, який проголошує права людини?

 

• Країну, в якій громадян позбавляють прав через колір шкіри?

 

• Організацію, яка бореться за права людини?

 

• Країну, в якій людей піддають тортурам?

 

• Право, яке повинні мати всі діти хлопчики й дівчатка?

 

• Право, яке мають твої батьки, але якого позбавлений ви?

 

• Твоє право, яке ніколи не порушувалось?

 

• Порушення прав людини, яке турбує тебе особисто?

 

  Чи має чоловік право на декретну відпустку?

 

  Чи має право жінка отримати права водія?

 

  Підведення підсумків вікторини.

 

 

Етап 4. «Будуємо власний закон гендерної рівності»

 

 Кожна група має записати закони гендерної рівності. Усі проекти законів зачитуються і обговорюються. Закон може складатися з преамбули (вступу), диспозиції (опису проблеми), гіпотези (переліку обставин, за яких може статись порушення) та санкцій (переліку покарань, які передбачаються за його порушення). Після голосування слід визначитись, приймається чи не приймається цей закон.

 

Підсумок:   Вправа ‘Коло вражень’’.Учні по черзі підходять до дерева , відривають листочки , і висловлюють свої очікувальння.

 Отже,  гендер- соціокультурна категорія та колективні уявлення , завдяки яким біологічні відмінності статей переводяться на мову соціальної та культурної диференціації. Поняття ‘’гендер’’ походить від грецького – генос.( походження, ;матеріальний носій спадковості,; той, що народжує,  )Соціологи проводять різницю між чоловіком і жінкою у правах і обов’язках  за такими ознаками: біологічна стать, гендерна ідентифікація, гендерні ролі. Основою правового статусу особистості є її фактичний соціальний статус, тобто реальний стан людини у суспільстві. Гендерна рівність  є однією з ознак правової держави, яка зобов’язана забезпечувати дотримання прав людини, передбачених міжнародним законодавством.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пеліновська Марина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2749
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку