Урок географії 6 клас Тема "Вітер"

Про матеріал
Матеріали для уроку географії у 6 класі з теми "Вітер" за технологією Перевернутого навчання. У складі розробки міститься також Опорний конспект для учнів.
Перегляд файлу

Загальна географія 6 клас

Тема: Вітер

Мета: поглибити, закріпити на практиці та розширити компетенції учнів по темі; вчити учнів  розв’язувати проблеми, пов’язані з реалізацією певних соціальних ролей; розвивати їх пізнавальні процеси, критичне мислення,  здібності в моделюванні, роботі з картою, схемами,  статистичним матеріалом, визначені сили і напрямку вітрів, складанні «Рози вітрів»; реалізовувати наскрізні змістові лінії освіти  через  формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння в реальних життєвих ситуаціях; вести профорієнтаційну роботу.

Технології: Перевернуте навчання, інтерактивні, ТКМ, ігрові, ІКТ

Тип уроку: Уявна подорож у рукотворне місто Вітрів

Хід уроку:

І. Оргмомент. Настанови. Завдання. Очікування.

Мороз Галина


Розгулявся нині вітер,

Не дає спокою вітам.

Скрізь,де тільки він буває,

Спокою  уже  немає.

Позганяв чорнющі хмари 

У великії отари

І примусив сльози лити,

Щоб дощами  землю вкрити.

Перехожі полякались,

У домівки поховались,

А вітрисько знай радіє,

Що і він лякати вміє.


ІІ. Відправляємось у подорож:

  • Пакуємо валізи. Що візьмемо в дорогу?  Приладдя. Знання. Які?
  • Робота над схемами  (на дошці чи як опорний конспект)
  • Колективна мозкова атака (складання, заповнення, аналіз та озвучення)

1.

 

 

2. Чому дме ?   Куди чи звідки? Як вимірюється?

  1. Прилади: …., ….. (флюгер, анемометр)
  2. Параметри ….,….,…. (швидкість, сила, напрям) Як визначаються? Від чого залежать?
  3. Одиниці вимірювання …, …., ….. (м\с, км\год, бали (шкала Бофорта), ЗВІДКИ?!!!)
  4.   ЗАВЖДИ!!   В→Н

3. РІЗНОВИДИ ВІТРІВ

  1. ……            …… (….., нічний )
  2. …….            ……
  3. ……..       пасати,     ……..,        ……,        …..
  4. …….    Бора, хамсин, самум, містраль,торнадо, стокові,  памперо, афганець, сироко, каліма, шамаль, гірсько-долинні: фен, чинук… (інд. завдання з гаджетами – відшукати в Вікіпедії, що це за вітри, наприклад, ті , що підкреслені)
  • Індивідуальні завдання на дошці
  1. Скласти Діаграму Вена (порівняти бризи і мусони)

 

 

БРИЗИ                                                                                      МУСОНИ

Результат пошуку зображень за запитом "діаграма Вена"

 

  1. Робота на контурній карті дошки – карта півкуль – на одній півкулі вчитель заготовив схему розподілу поясів атмосферного тиску і  ймовірний рух повітря, якби Земля була нерухома., - на іншій півкулі учень має зобразити рух повітря із врахуванням обертальної сили Землі і тим самим вийти на причини утворення постійних вітрів (на схемі може бути підказка – праворуч-ліворуч, та стрілка, яка вказує шлях обертання Землі)

Результат пошуку зображень за запитом "схеми руху постійних вітрів на землі"

  • Індивідуальні завдання із картою
  1. На контурній карті України спрогнозувати ситуацію руху повітря , напрямку вітрів за заданими даними областей з різним тиском; передбачити місця із найсильнішими вітрами (порівнюючи дані різниці тиску)
  2. За Фізичною картою України висунути передбачення про можливості побудови ВЕУ. Пояснити хід своїх думок.
  • Relax  Прийом «Займи позицію» - Визначити користь та шкоду від дії вітрів на планеті
  • Конструкторське бюро ( займається моделюванням та складанням плану міста Вітрів, визначають маршрут подорожі)

 

Попутного вітру???

 

Практична робота № 6  (продовження) Будуємо «Розу вітрів»  за даними   спостережень (вчитель чи один з учнів на заготовленому листку ватману чи на дошці за заданими даними, які потім будуть використані  при моделюванні міста Вітрів)

 

Результат пошуку зображень за запитом "картинки рози вітрів"Пн -3

Пд  - 1

Зх – 3

Сх – 8

 Пн-Сх – 6

Пд – Сх -0

Пн – Зх -7

Пд –Зх  -1

Штиль -2

 

  • Прибуття у місто Вітрів на «Перехрестя Професій»

Учні отримують індивідуальні завдання по моделюванню міста Вітрів, розв’язавши які  створюють модель міста

 

  1. Письменник . Продовж казку…

Жив-був Вітер. Він був таким сильним, що зривав і ніс капелюхи у перехожих, гнув або навіть ламав дерева, лякав людей, птахів і тварин. Тому його боялися і в місті, і в лісі. Коли Вітер з'являвся, всі намагалися сховатися по своїх домівках, нірках і гніздах, і чекали, поки він заспокоїться. А з міста його всі проганяли. І він мчав за місто, на поля. Звідти його теж проганяли.  Одного разу Вітер подумав, що якщо ліс спорожніє, то він зможе гуляти там скільки завгодно. Ніхто не буде лаяти і проганяти його. І став Вітер чекати слушної нагоди, щоб влаштувати в лісі …

  1. Конструктор аеродрому.

      Хоча сучасні літаки користуються власним джерелом енергії, сильні вітри впливають на швидкість їх руху. У випадку ж легких і безмоторних літальних апаратів, вітер відіграє головну роль у русі і маневруванні. Напрямок вітру зазвичай є важливим під час зльоту й посадки літальних апаратів з нерухомими крилами, через що злітно-посадкові смуги проектуються із врахуванням напрямку переважаючих вітрів.  Хоча зліт за вітром інколи є припустимим, зазвичай цього не рекомендується робити через ефективність та міркування безпеки, а найкращим завжди є зліт і посадка проти вітру.  Поміркуйте чому? Спроектуйте розміщення аеродрому в нашому місті та положення злітно-посадкових смуг.

  1. Агроном –дизайнер садово-паркового господарства

      Вітер заберпечує анемохорію — один з поширених способів рознесення насіння.  Пов'язаним з анемохорією процесом є анемофілія, процес рознесення вітром пилку. Таким чином запиляється велика кількість видів рослин, особливо у випадку великої щільності рослин одного виду в певному районі. В світі є  багато самозапильних культур, в тому числі квіткових. Ви плануєте в парковій зоні відпочинку  розмножувати багаторічні самозапильні квіти. Як ви розмістите  клумби, травянисті , кущові та деревні квітучі види рослин?

  1. Пожежник (працівник МНС)

Вітер є важливим фактором, що впливає на розповсюдження природних  та техногенних  пожеж, впливаючи як на перенесення матеріалу, що горить, так і на зменшення вологості повітря. Обидва ефекти найсильніші протягом дня, збільшуючи швидкість тління до 5 разів. Унаслідок перенесення палаючого матеріалу та гарячого повітря,  пожежі швидко розповсюджуються у напрямку руху вітру. Змоделюйте розміщення небезпечних хімічних виробництв, картонно-паперової фабрики, текстильного комбінату, лісово-паркових зон відносно житлових кварталів, шкіл, дитячих садків в нашому місті.

  1. Зооінженер приміського тваринницького господарства

     Одним з ефектів вітру на тварин є вплив на температурний режим, зокрема збільшення вразливості від холоду. Корови, свині та вівці можуть замерзнути за умовами комбінації вітру та низьких температур, оскільки вітер швидкістю понад 11 м/с робить їх хутро неефективним для захисту від холоду. Але в стійлових будівлях обов’язково потрібне провітрювання, вентиляція, вигул тварин на повітрі.  Сконструюйте  розміщення будівель вашого господарства, якщо ви орендували  ділянку в приміській зоні на Пд-Зх від міста.

  1. Інженер-енергетик, якому доручили розробити проект  ВЕС.

      Вам відомо, що сучасна вітроенергетика базується  на отриманні дешевої, екологічно чистої електроенергії. Станом на 2009 рік, у вітроенергетиці було згенеровано 340 ТВт/год енергії, або близько 2% її світового споживання. Завдяки істотним державним субсидіям у багатьох країнах, це число збільшилося приблизно удвічі за попередні 5 років. У кількох країнах вітроенергетика вже зараз становить досить вагому частку всієї електроенергетики, зокрема 20% у Данії і по 14% — у Португалії та Іспанії. Всі комерційні вітрогенератори, що застовуються зараз, збудовано у вигляді наземних веж із горизонтальною віссю генератора. Однак, оскільки швидкість вітру помітно зростає з висотою, існує тенденція збільшення висоти веж та розроблюються методи отримання енергії за допомогою мобільних генераторів, встановлених на великих повітряних зміях.

  Наше місто знаходиться на горбкувато-хвилястій рівнині. На ПН-Зх від міста простягається Товтровий кряж. Запропонуйте варіанти виду та розміщення ВЕС.

  1. Агроном

        У ряді випадків вітер може бути причиною ерозії, що  приводить до пилових бурь, суховіїв, смерчів, торнадо. Вітрова ерозія найбільш ефективно відбувається у районах із незначним рослинним покривом або загалом без нього, найчастіше така відсутність рослинності зумовлена посушливим кліматом цих районів. Крім того, за відсутності води, що зазвичай є ефективнішим фактором ерозії, вітрова ерозії стає помітнішою. Ваш обов’язок як агронома агрохолдингової компанії «Амбра», яка займається вирощенням сільськогосподарської продукції, садівництвом, ягідництвом та тепличним господарством в приміській зоні, розв’язати всі проблеми, пов’язані із вітровою ерозією. Що ви запропонуєте?

  1. Архітектори (група)

   Змоделюйте план забудови міста. Спроектуйте   житлові квартали, промислову зону, зони відпочинку: парки, сквери; розмітку доріг(проспекти, вулиці, провулки) та транспортні розв’язки з врахуванням «Рози вітрів». 

  1. Менеджер по туризму.

Ваше агенство придбало кілька вітрильних яхт. Ви провідний спеціаліст фірми.  Прокладіть найбільш економніші маршрути морських подорожей від Одеського порту (в тому числі навколосвітні).

Обговорення  та корекція прийнятих рішень

          

  • Оцінювання
  • РЕФЛЕКСІЯ Метод «Вільне висловлювання».
  • Постановка Д/З

 

 

 

                                                                       →                             →                                      → ……..

 

 

Вірш  Галини Мороз, про що він? Що приносить вітер? ….Вологу. отже на наступному уроці мова піде про вологу в атмосфері.

 

Завдання додому:

  1. Прочитайте текст підручника §32.Дайте відповіді на запитання до параграфа
  2. Перегляньте  в YouTube відео про опади, хмарність як явище природи
  3. Ознайомтесь з матеріалами Інтернет – ресурсів з теми

 

docx
Додано
16 жовтня 2022
Переглядів
913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку