Урок географії у 7 класі "Тихий океан"

Про матеріал
Розробка уроку передбачає вивчення Тихого океану, завдяки роботі в групах. Для перевірки засвоєння знань додаються тести: "Перепустка на батискаф".
Перегляд файлу

ТЕМА: ТИХИЙ ОКЕАН

7 клас

 

Мета уроку: вивчити історію дослідження Тихого океану, удосконалювати навики роботи учнів з географічною картою, формувати вміння описувати географічне положення океану та будову його дна; виховувати в учнів інтерес до пізнання невідомого, любов до природи, прививати естетичні навички у роботі з контурними картами.

 Розвивати екологічну, картографічну, природничу, просторову,  інформаційну та соціальну компетентності, уміння працювати в команді.

 

Обладнання: ТЗН(ноутбук, мультимедійна дошка, презентації, відео фрагмент), фізична карта світу, портрети дослідників Тихого океану, атласи, контурні карти, роздатковий матеріал: перепустки на батискаф, тести, безкозирка «Тихоокеанський флот», морська міні-виставка (кораблі, мушлі, картини художників-мариністів).

Тип уроку: урок-експедиція

 

Хід уроку:

1. Організація учнів до уроку.

Ми починаємо вивчати новий розділ «Океани». Сьогодні  ми будемо знайомитися з Тихим океаном, тому тема нашого уроку: «Тихий океан». Кожен із вас збагатить свої знання та збере факти про особливості природи Тихого океану.

2. Актуалізація опорних знань учнів.  Очікування.  Бесіда:

Земля – голуба планета. Земля – планета океанських просторів (1/3 площі Землі займають океани). Скільки океанів на Землі? Світовий океан – рушійна сила, що розподіляє сонячну енергію по всій Землі.

– Чого ви очікуєте від нашого уроку?

3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Мета.

Пропоную мандрівку водами Тихого океану нашим кораблем. Зробимо розподіл обов’язків на судні. Для роботи нам необхідні атласи, підручники та контурні карти, олівці, ручки, зошити – суднові журнали.

1 група – географи, що ознайомлять нас з географічним положенням океану.

2 група - історики, що розкажуть про історію дослідження океану.

3 група – геологи –  ознайомлять з будовою дна.

4 група – моряки – працюватимуть з картою, познайомлять з морями, затоками і протоками;

5 група – океанологи – ознайомлять з кліматом, течіями;

6 група – біологи – розкажуть про  рослин та тварин, проблеми океану; Штурман  слідкуватиме за порядком на кораблі, допомагатиме капітану вести корабель. Для роботи нам необхідні підручники та атласи.

4. Вивчення нового матеріалу.

Мандрівку водами  Тихого океану почне штурман із загальних відомостей. Площа океану = 179,7 млн. км 2 . Співставимо його з площами материків, океанів. Максимальна глибина – 11022 м. Середня глибина – 3690 м. Об’єм води 710 млн. км куб.

1 група - географи

  • Особливості географічного положення океану щодо екватора і нульового меридіану. В яких півкулях розташований?
  • Протяжність з півночі на південь та з заходу на схід.
  • Береги яких материків омиває?
  • Де проходять межі між океанами?

 

Учні відповідають біля карти.

Висновок: Тихий океан – найбільший в світі і є найбільшим накопичувачем тепла. От ми і заповнили першу  сторінку нашого суднового журналу.

2 група - історики

Група вчених-істориків підготувала нам екскурс в історію відкриття та  дослідження Тихого океану. 

  • Хто першим із європейців досяг берегів океану?
  • Який внесок у вивчення океану зробив Фернан Маґеллан?
  • Хто ще досліджував океан і коли це було?
  • Хто з наших співвітчизників вивчав цей океан?

 

Висновок: Тихим океан назвав Магеллан. Вивчали: Васко Нуньєс де Бальбоа, Дж. Кук, Макаров С.О.

3 група  -  геологи

Наш корабель несеться хвилями Тихого океану,  можливо перед нами небезпека… Важливо не сісти на мілину. Нам необхідно знати будову дна. Ми доручаємо свою долю геологам - спеціалістам,  які розкажуть про будову дна.

  • Яка літосферна плита розташована на дні океану?
  • Що являє собою рельєф дна Світового океану(Південноокеанське та Східнотихоокеанське підняття(яка довжина разом), Північно-східна улоговина, Північно-західна улоговина, Маріанський жолоб, Філіпінський жолоб).
  •  Рухливі пояси(Тихоокеанське вулканічне кільце).
  • Острови, їх походження(вулканічні, материкові, коралові).

 

Тихий океан знаходиться в межах Тихоокеанської літосферної плити.

Виділяють шельф, або материкову мілину (глибина до 200 м), материковий схил (глибина від 200 до 3000 м), ложе океану: океанічні западини, серединно-океанічні хребти, глибоководні жолоби.

У рельєфі дна Тихого океану виділяють шельф, материковий схил і ложе океану: улоговини (Північно-Східна, Південна), серединно-океанічні хребти. Океан оточений Тихоокеанським вогняним кільцем.

 

Висновок: Отже,  Тихий океан ще й найглибший: у ньому знаходиться Маріанський жолоб, середня глибина 3960 метрів, лежить у межах Тихоокеанської літосферної плити.

Презентація «Таємниці Світового океану. Маріанський жолоб».

4 група - - океанологи

  • В яких кліматичних поясах розташований Тихий океан?
  • Як  змінюється температура води в океані?Солоність.
  •  Циркуляція атмосфери над океаном.
  •  Теплі,  холодні течії(Північна і Південна пасатна, Куросіо, Західних вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська).

 

Тихий океан знаходиться в усіх кліматичних поясах. Температура й солоність води зменшуються від екватора до полюсів відповідно: від +25 до - 1°С (арктичний і антарктичний пояси) і від 35 до 32 %о (полярні широти). Типи циркуляцій: пасати, мусони, західне і полярне перенесення повітряних мас. На клімат Тихого океану впливають течії: теплі (Куросіо, Пасатна Південна і Пасатна Північна, Східноавстралійська, Аляскінська) і холодні (течія Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська).

Ще одна деталь до його характеристики: найтепліший. Його середня температура = + 19,1°(запис на дошці)

 

Хвилинка- релаксація  Іван Кучін «Тихий океан»

 5 група - моряки

Вам цікаво дізнатися, які затоки, моря, протоки у Тихому океані?  Хто як не бувалі моряки зможуть розказати про це.  Необхідно виконати  Практичну роботу: Нанесення на контурну карту номенклатури Тихого океану.

Географічна номенклатура:

моря: Берінґове, Охотське, Японське, Південнокитайське, Філіппінське; Берінґова протока; Панамський канал;

острови:Гавайські, Маріанські, Японські, Філіппінські, Великі Зондські; глибоководні жолоби:Маріанський, Філіппінський;

затоки :Аляска, Каліфорнійська.

 

6 група – біологи

Про рослин і тварин океану розкажуть біологи. Вони  б’ють на сполох, наголошуючи на проблеми океану.

 

  • В якій зоні океану зосереджена більша частина живих організмів?
  • Скільки видів риб, молюсків мешкає в океані?
  • Які біологічні ресурси дає океан людині?
  • На які мінеральні ресурси багатий океан?

 

    Найбільше тварин і рослин в тропічних і екваторіальних широтах Тихого океану. Це пов'язано з кліматичними умовами. Так, у районі Великого Бар'єрного рифу живуть морські їжаки, кальмари, восьминоги, акули, дельфіни, у більш високих і низьких широтах мешкають котики, моржі, тюлені, кити. Але природа зазнає негативного впливу людини.

 

Сміттєвий острів – відео фрагмент

Так в чому небезпека використання пластикової тари?

5. Домашнє завдання:

Опрацювати параграф,  вивчити географічну номенклатуру, закінчити практичну роботу.

6. Закріплення вивченого матеріалу.

Щоб закріпити набуті знання сьогодні на уроці і додати балів до своїх оцінок я запрошую всіх в екстремальну пригоду: занурення  батискафом до дна Маріанської западини. Хто із вас подолає тестові завдання  з 11 запитань, той і дістанеться глибини 11022 метри.

Штурмане, прошу роздати перепустки на батискаф (роздає індивідуальні картки для виконання тестів).

 

ПЕРЕПУСТКА НА БАТИСКАФ

вченого-гідролога

Прізвище…………………………………………………………………..

1.                                       7.

2.                                       8.

3.                                       9.

4.                                       10.

5.                                       11.

6.

Оцінка:

Перевірив:…………………………………………………….

 

 

Занурення до дна Маріанської западини

 

1. Площа Тихого Океану:     А) 180 тис км2   Б) 178,7 тис км2  В) 178,7 млн. км2

2. Назву «Тихий» океанові дав: А) Геродот  Б) Магеллан  В) Колумб

3. Екватор перетинає Тихий океан   А) у північній частині  Б) по середині               В) у південній частині

4. Найбільше море Тихого океану: А) Японське  Б) Берінгове   В) Філіппінське

5. Тихий океан не омиває: А) Африку Б) Південну Америку В) Антарктиду

6. Найбільша западина Тихого океану:А) Алеутський жолоб Б) Філіппінський жолоб  В) Маріанський жолоб

7. Океанічний тип земної кори складений:

А) Базальтовий шар, осадовий шар

Б) Базальтовий шар, гранітний шар, осадовий шар

В) Гранітний шар, осадовий шар

8. Маріанський жолоб виявлений  судном «Витязь» у: А) 1956 р Б) 1957 р В) 1975 р

9. Серединно-океанічний хребет Тихого океану поділяють на дві частини. Південнотихоокеанське та Східнотихоокеанське підняття. Загальна довжина двох частин приблизно дорівнює: А) 11022 м Б) 11500 м  В) 11500 км

10. Тихий океан вивчав наш співвітчизник: А)С. О. Макаров  Б)М. В. Лазарєв      В)В. Ю. Пестушко

11. Першим серед європейців досяг берегів Тихого океану:  А) Ф. Магеллан            Б) Васко Нуньєс де Бальбоа В) Васко да Гама

1

 

docx
Додано
5 травня 2020
Переглядів
4196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку