Урок" Географічне положення Австралії .Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф.,корисні копалини .Практична робота " 7

Про матеріал
Урок з використанням технологій критичного мислення. за темо" Австралія" 7 клас.
Перегляд файлу

У контексті реформування шкільної освіти вчитель повинен готувати людину творчу,активну, здатну аналізувати, синтезувати,оцінювати інформацію,бачити проблеми , робити свідомий  вибір, приймати рішення. Саме за допомогою  технології критичного мислення  можна виховувати творчих учнів, бо « те , що я  чую, я забуваю;те, що я бачу, я пам’ятаю; те що роблю, я розумію», - говорив великий китайський філософ Конфуцій.

Пропоную уроки з використанням  технологій критичного мислення  за темою  «Австралія» 7 клас.

Урок №30

Географічне положення Австралії. Дослідження та освоєння материка.  Тектонічна будова,рельєф,корисні копалини.

Практична робота№7.Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Австралії.

 Мета:

Навчальна - сформувати в учнів знання про особливості фізико – географічного положення Австралії порівняно з Африкою;  його розміри,обриси;поглибити знання учнів про основні етапи дослідження й освоєння материка;

Розвиваюча – продовжувати формування навичок визначення фізико – географічного положення материка за типовим планом, за фізичною картою світу; розвивати в учнів прийом фізико – географічного порівняння на основі аналізу географічних карт, вміння встановлювати причинні - наслідкові зв’язки

Виховна – розвивати допитливість, пізнавальний інтерес до історії дослідження та освоєння Австралії.

 Обладнання: Географія: підручник для 7 класу Пестушко В.Ю., Уварова Г.Ш., стінна фізична карта Австралії, стінна фізична карта світу, контурні карти, портрети дослідників , комп’ютер  відео сюжет  про Австралію..

Інформаційний ресурс: https://www.youtube.com/watch?v=UYcygz2MhN0

Географічна номенклатура: Миси: Йорк, Південно-Східний, Байрон, Стіп -Пойнт; моря: Тасманове, Коралове; затоки: Карпентарія,  Велика Австралійська; протоки: Басова, Торресова; острови:Тасманія, Великий Бар’ерний риф,Нова Гвінея, Нова Зеландія.  Західноавстралійське плоскогір’я, Центральна рівнина,Великий Вододільний хребет.

Очікувані результати: учні після уроку зможуть назвати географічне положення материка,охарактеризувати історію відкриття та  дослідження

Тип уроку – вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І.Організаційний момент

 Прийом « Розминка »

 Закінчи речення одним словом. Кожен учень по черзі закінчує фразу « Я бажаю вам  на уроці…»

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перед тим як розпочати вивчення нового матеріалу пропоную активізувати свої  знання

Прийом «Бліцопитування»

1. Які матеріали ми  вже вивчили?

2. За яким планом складається характеристика материка?

3.Чому вивчення будь-якої території починають з характеристики географічного положення?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.

Прийом «Дивуй»

«А я клянусь вам , що це край найцікавіший на всій земній кулі. Найвигадливіша . най нелогічна країна з усіх , що коли – небудь існувала»

          Жуль Верн

Як ви вважаєте ,про який материк говорив Жуль Верн? Дійсно , це материк Австралія.

 Вправа « Асоціативний кущ»

«  Що ви уявляєте , коли чуєте слово Австралія?»Відповіді учнів

Вчитель. Австралія. Як тільки не називали цей материк – «країна кенгуру», «музей живих копалин», «країна-притулок», «п’ятий континент»…

А ще  Австралію інколи називають «материк навпаки ». І дійсно, багато чого на цьому материку прямо протилежне тому, що вважається звичайним для європейців, у тому числі і для нас – українців. Коли в Україні зима – в Австралії літо. Для українців зрозуміло: чим далі рухатись на північ, тим ставатиме холодніше, для австралійців рух на північ – жаркіше.

Материк таємниць і несподіванок. Не всі дерева Австралії дають тінь. Тварини , які мешкають на материку, вирощують своїх дитинчат у сумках, окремі ссавці відкладають яйця, а вигодовують малят молоком. Континент , де «найстрашніший звір» - кролик, а серед птахів – звичайний горобець.

Отож, почнемо мандрівку загадковим «материком навпаки» 

ІV. Оголошення теми та очікування навчальних результатів уроку

 Прийом «Очікування -  чого я чекаю від сьогоднішнього уроку?»

Прийом « Що я знаю ? Про що хочу дізнатися? – Про що хотіли дізнатися

Що я знаю?

Про що хочу дізнатися?

 Про що дізнався?

 

 

 

 

 

 

. Учні заповнюють першу, другу колонки.  Третю колонку можна заповнювати  протягом уроку, наприкінці уроку, протягом вивчення теми.

V. Вивчення нового матеріалу

Географічне положення материка

Демонстрація відеофільму «Австралія» https://www.youtube.com/watch?v=UYcygz2MhN.

Робота з фізичною картою світу , фізичною картою Австралії, планом географічного положення материка.

Прийом «Картографічний практикум»

Робота в парах

1Визначте положення материка щодо екватора, тропіків, полярних кіл, полюсів.

2.Назвати та визначити координати крайніх точок материка;

3.Визначте  протяжність материка з півночі на південь по меридіану 142  східної довготи 

4. Визначте  протяжність материка заходу на схід по паралелі 26 південної широти( довжина 1 º на паралелі 26 °=100км).

5.Які моря, затоки, океани омивають материк?

6.Які острови оточують береги материка,  якій  півострів  знаходиться поблизу материка?

Практична робота № 7 Позначити на контурній карті назви крайніх точок Австралії, океани, які омивають материк, елементи берегових ліній: великі острови, півострови, моря, затоки, протоки, форми рельєфу.

За планом порівняти географічне положення Австралії та Африки. 

Множення числа 3 - презентація з математики

                          Африка                                        Австралія

Висновки записати в зошит

Особливості ГП

1. Посередині перетинаються над тропіком.

2. Віддалений від інших материків.

3. Ізольована

4. Найбільший

5. Берегова лінія Австралії порізана мало.

Історія відкриття і дослідження материка

Перегляд презентації «Дослідження та освоєння материка Австралії » https://www.youtube.com/watch?v=V1VBvoLWLtY

Завдання 

  1. Заповніть таблицю( користуємося атласом, підручником, інтернетом.)

Дослідження та освоєння Австралії».

Час дослідження

Дослідники

Результати

 

 

 

 

Висновки: 1) материк відкривали двічі;

      2)був відкритий  останнім  серед населених материків.

Форми рельєфу материка Австралія, корисні копалини.

 Формування рельєфу та утворення корисних копалин пов’язані з геологічною історією  певною    території. Як ці зв’язки проявляються в Австралії? Які особливості геологічної будови, закономірності розміщення основних форм рельєфу та корисних копалин на материку?

Згадаємо основні положення теорії літосферних плит та спробуємо застосувати їх до тектонічної карти Австралії.

1.Що таке рельєф?

2.Які є основні форми рельєфу?

3.У чому полягає основний зміст теорії про рух літосферних плит?

4. Які за походженням бувають корисні копалини?

Для засвоєння теми будемо застосовувати метод» наложення» або порівняння при аналізі карт.

 Робота з фізичною та тектонічною картами.

Завдання: зіставте тектонічну та фізичну карти, виявіть закономірності поширення форм рельєфу на материку..

 Прийом «Творча лабораторія»

1. Визначте які тектонічні структури лежать в основі материка

2.Визначте яка платформа лежить в основі материка?

3 Які форми рельєфу переважають на материку?

4 Чому гори сформувалися на сході материка?

5.Чим відрізняється рельєф західної,центральної і східної частин материка?

 Прийом « Я розумію»

Що спільного й відмінного в рельєфі Південної Африки і Австралії?

Висновки:

  1. Це найнижчий із материків, Н сер = 215 м  над рівнем моря.
  2. На материку немає сучасного зледеніння та діючих вулканів.
  3.  Найвищою вершиною материка є г. Косцюшко (висота 2228 м), яку відкрив у середині XІX ст. польський натураліст, а тому назвав її на честь національного героя Польщі.

 

Корисні копалини

Робота з фізичною картою

 Материк багатий на різні види корисних копалин.

Завдання: за фізичною картою установіть, на які корисні копалини багаті надра Австралії . Результати роботи занесіть в таблицю.

1 Де розміщені родовища рудних і нерудних корисних копалин?

2 Чому  материк дуже багатий на нерудні корисні копалини?

 

Форми рельєфу

 Корисні копалини

Західноавстралійське плоскогорье

 

Центральна низовина

 

Великий вододільний хребет

 

 

Висновки: Австралія багата на корисні копалини, особливо на руди чорних і кольорових металів.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Практична лабораторія. Надпишіть на контурній карті назви основних форм  рельєфу  Південної Америки, позначте найвищі точки гір.

2.Метод « Рюкзак»

Учні записують відповідь на за питання: «Які  з тих знань, умінь  , що отримали на уроці , ти візьмеш із собою для використання  на інших уроках,для виконання домашнього завдання, тематичного оцінювання?»

VІІ. Підсумок уроку, рефлексія

  • З яким настроєм ви працювали на уроці?
  • Що запам’яталося найкраще?
  • Де вам  може стати в нагоді матеріал, що вивчали на уроці?

VІІІ. Домашнє завдання

1Опрацювати 28  параграф підручника.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
31 січня 2022
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку