20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок "Географічне положення Євразії. Практична робота № 15 « Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів материка»"

Про матеріал
Мета: формувати знання про особливості географічного положення та берегової лінії Євразії; розвивати інтерес до вивчення теми, практичні вміння та навички характеризувати географічне положення материка; виховувати працелюбність, наполегливість в оволодінні знаннями та самостійність.
Перегляд файлу

Клас: 7.

Тема уроку:  Географічне положення Євразії. Практична робота № 15

« Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів материка»

Мета: формувати знання про особливості географічного положення та берегової лінії Євразії; розвивати інтерес до вивчення теми, практичні вміння та навички характеризувати географічне положення материка; виховувати працелюбність, наполегливість в оволодінні знаннями та самостійність.

Тип уроку: урок — заочна мандрівка

Обладнання: 1. фізична карта Євразії, презентація уроку «Фізико-географічне положення Євразії», виконана в MS PowerPoint, комп’ютер.

              2. підручник, атлас для 7-го класу, зошит для практичних робіт.

 

Етапи уроку

Зміст уроку

Робота учнів

I. Організаційний момент

 

Добрий день. Сідайте будь-ласка. Сьогодні ми з вами 1-го березня вперше вирушимо у мандрівку навколо материка Євразія. Але нам з вами необхідні знання, які ви вже отримали на минулих уроках. Тож давайте пригадаємо:

Організація робочого місця

 

II. Актуалізація опорних знань та вмінь – Бліцопитування

 

1.Назвіть і покажіть на карті материки, які ми уже вивчили. Їх площа.

2. Підберіть епітети з префіксом «най -» для кожного з материків.

3. Що вам відомо про материк Євразія?

4. Як ви вважаєте, чому Євразію вивчаємо останньою у курсі «Географія материків і океанів»?

Повторюють матеріал – дають відповіді на поставленні запитання, показують на карті

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Прийом«Дивуй»

Слайд - № 1,2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд -№ 3

Отже, темою нашого уроку, як ви вже зрозуміли, є

«Фізико-географічне положення Євразії»

 Перш ніж розпочати нашу подорож Євразією уявімо собі ті безкраї простори, якими пройде наш шлях. Цей материк охоплює біль як третину поверхні суходолу планети! Отже, тут природа надзвичайно різноманітна та неповторна.

На цьому материку знаходяться: найвища гірська споруда (г. Джомолунгма), найглибше озеро у світі (Байкал), найглибша западина (Мертве море) і найпотужніший діючий вулкан (Ключевська Сопка). Його надра - справжня комора природних ресурсів, з-поміж яких – найбільші на планеті запаси нафти, колосальні поклади вугілля, усі відомі руди металів.

Отож вирушаймо за пізнанням нового  та цікавого за таким планом: 1. Розміри материка, його розташування; 2. Крайні точки; 3. Протяжність Євразії; 4. Кордон між Європою і Азією; 5. Берегова лінія.

Учні самостійно визначили тему уроку

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слайд - № 4,5

 

 

Слайд - № 6,7

 

 

 

Слайд - № 8,9

 

 

Слайд - № 10

 

 

 

 

 

Слайд - № 11

  1. 1. Розміри материка, його розташування

Площі материків: Африка30,3 млн.км2, Австралія – 7,786 млн.км2, Антарктида – 14 млн.км2, Південна Америка – 17,8 млн. км2, Північна Америка24,2 млн.км2

Завдання:

Поясніть значення перетину материка 0-вим та 180-тим меридіаном.

2.Крайні точки

Завдання

Знайдіть на карті крайні точки материка, визначте їх координати, нанесіть на контурну карту .

Визначення крайніх острівних точок Євразії

3.Протяжність Євразії

Завдання

Розрахуйте протяжність материка з заходу на схід (по 60 0 пн.ш) та з півночі на південь по (по 80 0 сх. д.) 

4 Кордон між Європою і Азією

Євразія не тільки найбільший материк Землі, але і єдиний материк,що складається з двох частин світу – Європи та Азії. Умову межу між ними прийнять проводити вздовж східного підніжжя Уральських гір - р. Емба – північного узбережжя Каспійського моря – Кумо-Маничської  западини – Азовського моря – Керченської  протоки – Чорного моря – протоки Босфор – Мармурового моря – протоки Дарданелли – Середземного моря – Гібралтарської протоки.

5. Берегова лінія

Завдання

За картами атласу визначте елементи берегової лінії.

Відповідь повинна бути: Баренцове море, Скандинавський п-ів, о-ви Нова Земля, Карське море, п-ів Ямал (Гданський),о-ви Північна Земля, море Лаплатєвих, п-ів Таймир,   Новосибірські о-ви, Східно-Сибірське море, Чукотське море, Берингова протока, Берингове море, п-ів Камчатка, Охотницьке море, о-ів Сахалін, Японське (Східне) море, Японські о-ви    (о. Кюсю, о.Сікоку, о.Хонсю, о.Хоккайдо ), Південно-Китайське море, о-ів Хайнань,  п-ів  Індокитай, Андаманське море, о-ів Суматра, п-ів Малакка, Бенгальська затока,  п-ів Індостан, Аравійське море,Аравійський п-ів, Баб-ель-Мандебська протока, Червоне море, Суецький канал, Середземне море, Апеннінський п-ів, протока Гібралтарська,  о-ви ( Великобританія, Ірландія,Ісландія),

п-ів Ютландія, Північне море.

Порівнюючи площу всіх материків роблять висновок, що Євразія є найбільша за площею; визначають її місцезнаходження,робота учнів з підручником (прокоментувати мал.. 164, ст. 217);

Робота учнів з атласом і контурною картою.

 

Запис у зошит.

Розрахунок площі материка за математичними формулами, аналіз даних.

 

Робота з підручником – доповнити розповідь вчителя (ст.219). Позначення на контурній карті кордону.

 

 

 

 

Учнями проводиться пошуково-дослідницька робота за допомогою атласу.

V. Закріплення вивченого матеріалу

Слайд - № 12,13

Завдання 1

Порівняйте ФГП Євразії і Північної Америки.

Завдання 2

Виконання практичної роботи № 15

 « Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів материка»

 

Порівняння виконується учнями у вигляді таблички в зошиті.

Робота проводиться у практичних зошитах.

VІ. Підсумок уроку

Слайд - № 14 !

Розв’язування кросворду. !

Заключне слово вчителя: «Ми сьогодні добре потрудилися – найактивніші отримують оцінки. А саме …»

Провіряють свої знання

VІ. Домашнє завдання

  • § 40, скласти низку запитань до теми,
  • за підручником чи словником скласти невеличке повідомлення про історію дослідження Євразії.

Обговорення домашнього завдання

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
17 лютого
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку