Нетрадиційний урок-подорож стежками знань включає різні види роботи на уроці. На уроці використовується мультимедіа
Тема: Подорож стежками знань.
Рівняння кола
Ваша сила - віра в себе.
Самостійні думки виникають тільки
із самостійно отриманих знань.
К.Ушинський
Мета уроку:
навчальна:
розвивальна:
виховна:
Обладнання: картки самооцінки, ТЗН, презентація, бланки для самостійної
роботи, кольорові картки для створення речення.
Тип уроку: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
1) Привітання.
Доброго дня усім присутнім
Хай вам щастя, доля буде!
Не на день і не на рік,
А на довгий, довгий вік!
Добрий день усім присутнім!
Взяти радість не забудьте!
Будьте щирі і здорові.
До співпраці ви готові ?
То ж сідаємо за парти, марнувати час не варто!
Стежина, на яку ми ступаємо – це «ВСТАНОВЛЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО КОНТАКТУ»
Подаруймо чарівну посмішку один одному і присутнім гостям на уроці. Пам’ятайте, що вона збагачує тих, хто її отримує, і не робить біднішими тих, хто її дарує. Вона триває мить, а в пам’яті, часом, залишається назавжди. Від неї добре, тепло, стає гарним настрій. От з таким настроєм ми й будемо працювати упродовж усього уроку.
Минуле і майбутнє… Таємниці історії великих відкриттів і сучасні досягнення науки. Різні області застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій спосіб пізнання – це подорож.
2) Так у нас незвичайний урок, урок-подорож «Подорож стежками знань за 45 хвилин». А подорожуватимемо ми на звичайнісінькому велосипеді . Чому обрано цей вид транспорту, ви мені скажете в кінці уроку.
А зараз не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і просто гарний настрій.
З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу привезти гостинець – оцінку за урок і солодкий приз.
\\ свою роботу на різних етапах ви будете оцінювати у картках самоконтролю, які лежать на ваших партах. \\
Як сказав Джордж Бернард Шоу «Єдиний шлях, що веде до знань – це діяльність. Дорогу здолає той, хто йде». То ж вперед до знань!
Наступна стежина, по якій ми продовжимо свою подорож це стежина випробування на перевірку знайомих фактів
ІІ . Перевірка домашнього завдання проведемо у формі виконання тестового завдання.
Варіант І.
а) А; б)В; в)С.
А)(-2;3); Б)(-4;6); В(-8;10); Г(-4;5).
А)53; Б) √53; В)5; Г) √13.
4. Основа перпендикуляра, опущеного з точки А(-5;4) та вісь Ох, має координати... А)(0;-5); Б)(0;4); В)(-5;0); Г)(4;0)
5. Довжина медіани ВМ трикутника АВС з вершинами А(-3;3), В(4;1) і С(3;5) дорівнює...
А)5; Б) √65; В)65; Г)25.
6. Координати середини відрізка знаходять за формулами...
Варіант ІІ.
1. Позначте на рисунку координати середини відрізка АВ.
2. Середина відрізка з кінцями N(-8;6) i F(-2;2) має координати...
А) (-10;8); Б)(-3;2); В)(-5;4); Г)(-4;5).
3.Відстань між точками К(11;-1) і В(10;1) дорівнює...
А) 1; Б) √21; В) 21; Г) √5.
4.Основа перпендикуляра, опущеного з точки А(4;-5) на вісь Оу, має координати... А)(0;-5); Б)(0;4); В)(-5;0); Г(4;0).
5.Довжина медіани АF трикутника АВС з вершинами А(0;-1), В(2;1) і С(-2;3) дорівнює...
А) 9; Б)5; В)25; Г)3.
6. Довжину відрізка АВ можна знайти за формулою...
Наступна стежина, по якій ми поїдемо , покаже нам « НАЗВУ ОБРАНОГО НАПРЯМКУ РУХУ ДО ЗНАНЬ»
ІІ. Формулювання теми та мети уроку
До вашої уваги Гра «ЧОРНИЙ ЯЩИК»
У цьому чорному ящику знаходиться …. Предмет: ( точніше два)
\\ учитель дістає з ящика комп*ютерний диск та коло\\
Як ви здогадалися сьогодні мова йтиме про КОЛО, а саме «Рівняння кола»
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Наступна стежка якою ми продовжимо свій шлях допоможе пригадати нам знання отримані на попередніх уроках і має назву «МАТЕМАТИЧНЕ ДОМІНО»
Гра «Математичне доміно» ( робота в групі на швидкість)
\ учитель готує набір карток двох кольорів. На одних записується початок речення, на інших його закінчення \
Виконаємо такі завдання .
ІV. Мотивація.
Коли і де почали вперше вивчати коло, не відомо, але 4-5 тисяч років тому в Китаї, Вавилоні та Єгипті вже знали основні його властивості. Римський поет Овідій у поемі «Метаморфози» розповів легенду про винахід циркуля: якось після вдалої риболовлі рибалки зварили юшку й один з них, з’єднавши дві кістки великої рибини, намалював на піску найпрекраснішу з ліній.
У наш час циркулі різного розхилу використовуються у зв’язку з потребами техніки, виробництва, будівництва.
Термін «циркуль» походить від латинського Circulus – “коло”.
Форму кола мають різноманітні речі (або їх деталі) промислового виробництва і природного походження.
Д\з : Презентація учня «Коло у світі».
Крутимо педалі далі. Конструкція велосипеда постійно вдосконалювалася і ми потрапляємо на іншу стежину, яка
поведе нас у чарівний світ «ФОРМУЛ З ТЕМИ»
І тут ми зупинемося довше.
V. Вивчення нової теми.
Коло – це геометрична фігура, з якою ви вже знайомі. Давайте накреслимо його.
1. Метод «Асоціативний кущ».
Які асоціації викликає у вас поняття коло?
2. Виведення рівняння кола.
Нехай нам задано на координатній площині коло. Коло визначається двома параметрами: радіусом R (R>0), та центром кола O(a;b). Оберемо довільним чином точку на колі М(х;у).
За означенням кола R=МО. . Знаючи координати кінців МО можна обчислити :
.
Оскільки точка М взята довільно, то координати будь-якої точки кола задовольняють це рівняння.
Одразу слід зауважити , якщо центр кола має координати (0;0), то рівняння матиме вигляд:
VІ. Розв’язування вправ. .
Золоте правило уроку:
«Якщо знаєш не зівай!
Краще руку піднімай!»
а) центр кола має координати (-2;3), а радіус 1;
б) центр кола має координати (4;0), а радіус 5.
в) центр кола має координати (0;0), а радіус 7.
2. Які з точок: А(1; 2), В(3; 4), С(-4; 3), D(0; 5), F(5; -1) — лежать на колі,
рівняння якого х2 + у2 = 25?
3. Запишіть рівняння кола радіуса 1, а координати центра:
а) (1; 1); б) (-1; 1); в) (1; -1); г) (-1; -1)
4. Укажіть координати центра і радіус кола, яке задане рівнянням:
a) (x – 1)2 + y2 = 9; б) (x + 1)2 + (у + 3)2 = 1;
в) x2 + (y + 1)2 = 2; г) (x + 1)2 + (y + 2)2 = 7.
5. Знайдіть на колі х2 + у2 = 100 точки:
а) з абсцисою 6; б) з ординатою 8.
Робота з підручником (ст. 41):
№156, № 160(а), №171
Варіант 1.
а)О(0;0);R=7;
б)О(-3;10);R=1.
2. Знайти координати центра кола та радіус, якщо коло задане рівнянням:
а) ;
б) .
3. Чи належить точка колу заданому рівнянням ?
а)K(2;0) ;
б)M(-2;-2) .
Варіант 2.
а)О(0;0);R=8;
б)О(4;-5);R=2.
а) ;
б) .
VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
Ось, і закінчилася наша подорож . І ми повертаємося.
А от чому ми подорожували на велосипеді?
Якщо сьогодні в когось щось не вийшло – не засмучуйтесь.
Головне - прагніть до нового
І тоді обов’язково у вас все вийде.
До зустрічі!