Календарно-тематичне планування уроків алгебри та геометрії у 9 класі .
.Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
9 клас
АЛГЕБРА
(70 год, 2 год на тиждень, резерв – 18 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. НЕРІВНОСТІ (14 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: числових нерівностей; нерівностей зі змінними; лінійних нерівностей з однією змінною; подвійних нерівностей; пояснює що таке об’єднання та перетин числових проміжків; формулює: · властивості числових нерівностей, властивості нерівностей зі змінною; · означення: розв’язку лінійної нерівності з однією змінною, рівносильних нерівностей; обґрунтовує властивості числових нерівностей; зображує на координатній прямій: об’єднання та перетин числових проміжків, задані нерівностями числові проміжки; виконує обернене завдання; записує розв’язки нерівностей та їх систем у вигляді об’єднання числових проміжків або у вигляді відповідних нерівностей; розв’язує: лінійні нерівності з однією змінною; системи лінійних нерівностей з однією змінною |
Числові нерівності. Основні властивості числових нерівностей.
Нерівності зі змінними. Лінійні нерівності з однією змінною.
Числові проміжки.
Рівносильні нерівності.
Системи лінійних нерівностей з однією змінною |
Тема 2. КВАДРАТИЧНА ФУНКЦІЯ (20 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади квадратичної функції; обчислює значення функції в точці пояснює перетворення графіків функції: f(x)→f(x)+а; f (x) →f (x+а); f (x) → kf (x), f (x) → – f(x); алгоритм побудови графіка квадратичної функції; характеризує функцію за її графіком розв’язує вправи, що передбачають: побудову графіка квадратичної функції; розв’язування квадратних нерівностей; знаходження розв’язків систем двох рівнянь з двома змінними, з яких хоча б одне рівняння другого степеня; складання і розв’язування систем рівнянь з двома змінними як математичних моделей прикладних задач |
Властивості функції. Нулі функції, проміжки знакосталості, зростання і спадання функції, найбільше та найменше значення функції. Перетворення графіків функцій. Квадратична функція, її графік і властивості. Квадратна нерівність. Система двох рівнянь з двома змінними. Система двох рівнянь з двома змінними як математична модель прикладної задачі |
Тема 3. ЧИСЛОВІ ПОСЛІДОВНОСТІ (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: числової послідовності; арифметичної та геометричної прогресій; формулює означення і властивості арифметичної та геометричної прогресій; записує і пояснює: · формули: n-го члена арифметичної та геометричної прогресій, суми перших n членів цих прогресій; · властивості арифметичної та геометричної прогресій розв’язує вправи, що передбачають: обчислення членів прогресії; задання прогресій за даними їх членами або співвідношеннями між ними; обчислення сум перших n членів арифметичної й геометричної прогресій; використання формул загальних членів і сум прогресій для знаходження невідомих елементів прогресій |
Числові послідовності.
Арифметична та геометрична прогресії, їх властивості. Формули n-го члена арифметичної та геометричної прогресій.
Формули суми перших n членів арифметичної та геометричної прогресій |
Тема 4. ОСНОВИ КОМБІНАТОРИКИ, ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ ТА СТАТИСТИКИ (8 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: випадкових подій, подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків, застосування правил комбінаторики пояснює, що таке: частота випадкової події, ймовірність випадкової події знаходить, відбирає і впорядковує інформацію з доступних джерел розв’язує задачі, що передбачають: використання комбінаторних правил суми та добутку; знаходження ймовірності випадкової події; обчислення частоти випадкової події; подання статистичних даних у вигляді таблиць, діаграм, графіків |
Основні правила комбінаторики.
Частота та ймовірність випадкової події.
Початкові відомості про статистику.
Способи подання даних та їх обробки |
Розв’язує сюжетні задачі на: розрахунок та аналіз фінансової спроможності родини; розрахунок обсягу сплачених податків; прийняття рішень стосовно особистих та колективних фінансових питань тощо |
9 КЛАС АЛГЕБРА
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата проведення |
Факт проведення |
1 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
2 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
3 |
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
4 |
Контрольна робота № 1 |
|
|
Тема 1 НЕРІВНОСТІ 14 год |
|||
5 |
Числові нерівності. Доведення числових нерівностей |
|
|
6 |
Основні властивості числових нерівностей |
|
|
7 |
Основні властивості числових нерівностей |
|
|
8 |
Додавання та множення числових нерівностей. Оцінювання значення виразу |
|
|
9 |
Додавання та множення числових нерівностей. Оцінювання значення виразу |
|
|
10 |
Додавання та множення числових нерівностей. Оцінювання значення виразу |
|
|
11 |
Нерівності з однією змінною. Числові проміжки |
|
|
12 |
Нерівності з однією змінною. Числові проміжки |
|
|
13 |
Лінійні нерівності з однією змінною Рівносильні нерівності |
|
|
14 |
Лінійні нерівності з однією змінною Рівносильні нерівності |
|
|
15 |
Об’єднання та переріз множин |
|
|
16 |
Системи лінійних нерівностей з однією змінною |
|
|
17 |
Системи лінійних нерівностей з однією змінною |
|
|
18 |
Контрольна робота №2 з теми «Нерівності» |
|
|
Тема 2 КВАДРАТИЧНА ФУНКЦІЯ 23 год |
|||
19 |
Функція. Область визначення та область значень функції. Графік функції |
|
|
20 |
Функція. Область визначення та область значень функції. Графік функції |
|
|
21 |
Властивості функції. Нулі функції. Проміжки знакосталості |
|
|
22 |
Властивості функції. Нулі функції. Проміжки знакосталості |
|
|
23 |
Властивості функції. Зростання та спадання функції, найбільше та найменше значення функції |
|
|
24 |
Властивості функції. Зростання та спадання функції, найбільше та найменше значення функції |
|
|
25 |
Перетворення графіків функцій f (х ) → f (х ) + a , f ( х) → f (х+а ), f (х ) → k f (х ) |
|
|
26 |
Перетворення графіків функцій f (х ) → f (х ) + a , f ( х) →f (х+а ), f (х ) → k f (х ) |
|
|
27 |
Перетворення графіків функцій f (х ) → f (х ) + a , f ( х) →f (х+а ), f (х ) → k f (х ) |
|
|
28 |
Розв’язуванння вправ |
|
|
29 |
Контрольна робота №3 з теми «Функції. Властивості функції» |
|
|
30 |
Розв’язуванння вправ |
|
|
31 |
Розв’язуванння вправ |
|
|
32 |
Квадратична функція, її графік і властивості |
|
|
33 |
Квадратична функція, її графік і властивості |
|
|
31 |
Квадратні нерівності |
|
|
32 |
Квадратні нерівності |
|
|
33 |
Системи двох рівнянь із двома змінними |
|
|
34 |
Системи двох рівнянь із двома змінними |
|
|
35 |
Системи двох рівнянь із двома змінними |
|
|
36 |
Система двох рівнянь із двома змінними як математична модель прикладної задачі |
|
|
37 |
Система двох рівнянь із двома змінними як математична модель прикладної задачі |
|
|
38 |
Контрольна робота №4 з теми «Системи рівнянь з двома змінними» |
|
|
Тема 3 ЧИСЛОВІ ПОСЛІДОВНОСТІ 12 год |
|||
39 |
Числові послідовності. Способи задання послідовностей |
|
|
40 - 42 |
Арифметична прогресія, її властивості. Формула n-го члена арифметичної прогресії |
|
|
43, 44 |
Сума перших n членів арифметичної прогресії |
|
|
45 - 47 |
Геометрична прогресія, її властивості. Формула n-го члена геометричної прогресії |
|
|
48, 49 |
Сума перших n членів геометричної прогресії |
|
|
50 |
Контрольна робота №5 з теми «Числові послідовності» |
|
|
Тема 4 ОСНОВИ КОМБІНАТОРИКИ, ТЕОРІЇ ЙМОВІРНОСТЕЙ ТА СТАТИСТИКИ 8 год |
|||
51, 52 |
Основні правила комбінаторики. |
|
|
53, 54 |
Частота та ймовірність випадкової події. |
|
|
55 |
Початкові відомості про статистику. |
|
|
56, 57 |
Способи подання даних та їх обробки |
|
|
58 |
Контрольна робота №5 з теми «Елементи прикладної математики» |
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу 12 год |
|||
59 |
Нерівності . |
|
|
60 |
Системи лінійних нерівностей з однією змінною |
|
|
61, 62 |
Квадратична функція |
|
|
63, 64 |
Системи двох рівнянь із двома змінними |
|
|
65,66 |
Числові послідовності |
|
|
67 |
Елементи прикладної математики |
|
|
68 |
Підсумкова контрольна робота |
|
|
69 |
Аналіз підсумкової контрольної роботи |
|
|
70 |
Підбиття підсумків за рік |
|
|
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
9-й клас
ГЕОМЕТРІЯ
(70 год, 2 год на тиждень, резерв — 24 год)
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Зміст навчального матеріалу |
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ (8 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади співвідношень, указаних у змісті; пояснює: · що таке синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°; рівняння фігури; · як можна задати на координатній площині: пряму; коло;
формулює теореми про: записує та пояснює: · формули координат середини відрізка, відстані між двома точками; · рівняння кола, прямої; зображує та знаходить на малюнках геометричну фігуру (пряму, коло) за її рівнянням у заданій системі координат; обчислює: · координати середини відрізка; · відстань між двома точками, заданих своїми координатами; доводить теорему про: відстань між двома точками; координати середини відрізка; застосовує вивчені формули й рівняння фігур до розв’язування задач |
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. Тотожності: sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α.
Координати середини відрізка.
Відстань між двома точками із заданими координатами.
Рівняння кола і прямої
|
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ (12 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади: рівних, протилежних, колінеарних векторів; пояснює: · що таке: вектор; модуль і напрям вектора; одиничний вектор; нуль-вектор; колінеарні вектори; протилежні вектори; координати вектора; сума і різниця векторів; добуток вектора на число; · як задати вектор; · як відкласти вектор від заданої точки; · за якими правилами знаходять: суму векторів; добуток вектора на число; формулює: · означення: рівних векторів; скалярного добутку векторів; · властивості: дій над векторами; зображує і знаходить на малюнках: вектор; вектор, рівний або протилежний даному, колінеарний із даним, у т. ч. за його координатами; вектор, що дорівнює сумі (різниці) векторів, добутку вектора на число; обчислює: · координати вектора, суми (різниці) векторів, добутку вектора на число; · довжину вектора, кут між двома векторами; обґрунтовує: рівність, колінеарність векторів; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів.
Координати вектора. Додавання і віднімання векторів. Множення вектора на число. Колінеарні вектори. Скалярний добуток векторів
|
Тема 3. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ (10 год) |
|
Учень/учениця: пояснює, що означає «розв’язати трикутник»; формулює теорему: косинусів; синусів; записує та пояснює формули площі трикутника (Герона; за двома сторонами і кутом між ними); зображує та знаходить на малюнках елементи трикутника, необхідні для обчислення його невідомих елементів; обчислює: довжини невідомих сторін та градусні міри невідомих кутів трикутника; площі трикутників; застосовує вивчені формули й властивості до розв’язування задач |
Теореми косинусів і синусів.
Формули для знаходження площі трикутника |
Тема 4. Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга (10 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади геометричних фігур, указаних у змісті; пояснює, що таке: дуга кола; довжина кола; площа круга; правильний многокутник (трикутник, чотирикутник, шестикутник), вписаний у коло та описаний навколо кола; співвідносить з об'єктами навколишньої дійсності вказані у змісті фігури; обчислює: радіус кола за стороною вписаного в нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; радіус кола за стороною описаного навколо нього правильного многокутника (трикутника, чотирикутника, шестикутника) і навпаки; довжини кола і дуги кола; площі круга, сектора будує; правильний трикутник, чотирикутник, шестикутник; застосовує вивчені означення, властивості та формули до розв’язування задач |
Правильний многокутник, його види та властивості.
Правильний многокутник, вписаний у коло та описаний навколо кола.
Довжина кола. Довжина дуги кола.
Площа круга та його частин |
Тема 5. ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ (6 год) |
|
Учень/учениця: наводить приклади:· фігур та їх образів при геометричних переміщеннях, указаних у змісті; фігур, які мають центр симетрії, вісь симетрії; рівних фігур; пояснює, що таке: переміщення (рух); образ фігури при геометричному переміщенні; фігура, симетрична даній відносно точки (прямої); симетрія відносно точки (прямої); паралельне перенесення; поворот; рівність фігур; формулює: · означення: рівних фігур; · властивості: переміщення; симетрії відносно точки (прямої); паралельного перенесення; повороту; зображує і знаходить на малюнках фігури, в які переходять дані фігури при різних видах переміщень; обґрунтовує: симетричність двох фігур відносно точки (прямої); наявність у фігури центра (осі) симетрії; рівність фігур із застосуванням переміщень; застосовує вивчені означення й властивості до розв’язування задач |
Переміщення (рух) та його властивості.
Симетрія відносно точки і прямої, поворот, паралельне перенесення.
Рівність фігур
|
Розв’язує задачі на: знаходження невідомих елементів реальних об’єктів; знаходження площ реальних об’єктів, покриття площини правильними многокутниками тощо |
9 КЛАС ГЕОМЕТРІЯ
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу |
|
|
|
Контрольна робота № 1 |
|
|
Тема 1. КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ 14 год |
|||
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. |
|
|
|
Синус, косинус, тангенс кутів від 0° до 180°. |
|
|
|
Тотожності sin (180° – α) = sin α; cos (180° – α) = – cos α. |
|
|
|
Прямокутна система координат на площині |
|
|
|
Найпростіші задачі в координатах |
|
|
|
Координати середини відрізка. |
|
|
|
Координати середини відрізка |
|
|
|
Відстань між двома точками із заданими координатами. |
|
|
|
Відстань між двома точками із заданими координатами. |
|
|
|
Рівняння кола |
|
|
|
Рівняння кола |
|
|
|
Рівняння прямої |
|
|
|
Рівняння прямої |
|
|
|
Контрольна робота №2 «Декартові координати на площині» |
|
|
Тема 2. ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ 14 год |
|||
|
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів. |
|
|
|
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів. |
|
|
|
Координати вектора |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
Побудова вектора, що дорівнює сумі (різниці) векторів |
|
|
|
Множення вектора на число |
|
|
|
Множення вектора на число |
|
|
|
Колінеарні вектори |
|
|
|
Скалярний добуток векторів |
|
|
|
Скалярний добуток векторів |
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
Контрольна робота №3 «Вектори на площині» |
|
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
|
Підсумковий урок
|
|
|
Тема 1 РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРИКУТНИКІВ 10 год |
|||
|
Теорема косинусів |
|
|
|
Теорема косинусів |
|
|
|
Теорема синусів |
|
|
|
Теорема синусів |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
|
|
|
Застосування тригонометричних формул для знаходження площі трикутника |
|
|
|
Застосування тригонометричних формул для знаходження площі трикутника |
|
|
|
Формула Герона |
|
|
|
Контрольна робота №2« Розв’язування трикутників» |
|
|
Тема 2 Правильні многокутники. Довжина кола. Площа круга 11год |
|||
|
Правильний многокутник, його види та властивості. |
|
|
|
Правильний многокутник, його види та властивості |
|
|
|
Правильний многокутник, вписаний у коло. |
|
|
|
Правильний многокутник, вписаний у коло. |
|
|
|
Правильний многокутник, описаний навколо кола. |
|
|
|
Правильний многокутник, описаний навколо кола |
|
|
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. |
|
|
|
Довжина кола. Довжина дуги кола. |
|
|
|
Площа круга та його частин |
|
|
|
Площа круга та його частин |
|
|
|
Контрольна робота №3 «Правильні многокутники» |
|
|
Тема 3 КООРДИНАТИ НА ПЛОЩИНІ 11год |
|||
|
Найпростіші задачі в координатах |
|
|
|
Найпростіші задачі в координатах |
|
|
|
Координати середини відрізка. |
|
|
|
Координати середини відрізка |
|
|
|
Відстань між двома точками із заданими координатами. |
|
|
|
Відстань між двома точками із заданими координатами. |
|
|
|
Рівняння кола |
|
|
|
Рівняння кола |
|
|
|
Рівняння прямої |
|
|
|
Рівняння прямої |
|
|
|
Контрольна робота №4 «Декартові координати на площині» |
|
|
Тема 4 ГЕОМЕТРИЧНІ ПЕРЕМІЩЕННЯ 7 год |
|||
|
Переміщення (рух) та його властивості. |
|
|
|
Симетрія відносно точки |
|
|
|
Симетрія відносно прямої |
|
|
|
Поворот |
|
|
|
Паралельне перенесення |
|
|
|
Рівність фігур |
|
|
|
Контрольна робота №5 «Геометричні перетворення» |
|
|
Тема 5 ВЕКТОРИ НА ПЛОЩИНІ 12 год |
|||
|
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів. |
|
|
|
Вектор. Модуль і напрям вектора. Рівність векторів. |
|
|
|
Координати вектора |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
Додавання і віднімання векторів |
|
|
|
Побудова вектора, що дорівнює сумі (різниці) векторів |
|
|
|
Множення вектора на число |
|
|
|
Множення вектора на число |
|
|
|
Колінеарні вектори |
|
|
|
Скалярний добуток векторів |
|
|
|
Скалярний добуток векторів |
|
|
|
Контрольна робота №6 «Вектори на площині» |
|
|
Повторення і систематизація навчального матеріалу 16 год |
|||
|
Чотирикутники. Властивості і площі чотирикутників |
|
|
|
Трикутники. Види трикутників. Площа трикутника Подібність трикутників та її застосування |
|
|
|
Прямокутний трикутник. Теорема Піфагора. |
|
|
|
Теореми косинусів і синусів. |
|
|
|
Розв’язування трикутників |
|
|
|
Розвязування вправ на знаходження площ реальних об’єктів |
|
|
|
Декартові координати на площині |
|
|
|
Геометричні переміщення |
|
|
|
Вектори на площині |
|
|
|
Підсумкова контрольна робота |
|
|
|
Аналіз підсумкової контрольної роботи |
|
|
|
Підбиття підсумків за рік |
|
|