Урок " Гігієна оселі"

Про матеріал
Ознайомити учнів із поняттям «гігієна оселі»; закріпити знання про повітря та його значення
Перегляд файлу

ГІГІЄНА ОСЕЛІ. ПОВІТРЯ, ЙОГО ЗНАЧЕННЯ ДЛЯ ЗДОРОВ'Я.

ПРАКТИЧНА РОБОТА. СКЛАДАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ

«ЯК ПІДТРИМУВАТИ ЧИСТЕ ПОВІТРЯ В ОСЕЛІ»

Мета:

     ● формування предметних компетентностей:

ознайомити учнів із поняттям «гі­гієна оселі»; закріпити знання про повітря та його значення; вправляти у складанні рекомендацій про підтримання чистого повітря в оселі; розвивати гігієнічні на­вички; формувати звичку підтримувати мікроклімат свого житла;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: навчати учнів зосереджено слухати, самостійно виконувати за­вдання, продумуючи послідовність їх виконання;

інформаційної: розвивати здатність учнів орієнтуватися в інформаційному просторі;

здоров'язбережувальної: закріплювати знання учнів про взаємозв'язок організму

людини з природним і соціальним середовищем;

соціальної: розвивати у школярів здатність адекватно оцінювати свою поведінку.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: картки із текстом; картки зі словами; картки із літерами; малюнки; зошити з друкованою основою.

 

Хід уроку

І.  ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Організаційний момент

  2. Актуалізація знань учнів

1) Вправа «Мікрофон».

— Які хвороби ротової порожнини поширені у дітей?

  • Розкажіть про правила догляду за зубами.

— Чи знадобилася вам пам'ятка з догляду за зубами? Як саме?

2) «Мозковий штурм».

—  Що таке, на вашу думку, гігієна оселі?

   3. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— Більшу частину свого життя сучасні люди перебувають у приміщенні.
Тут Вони сплять, їдять, працюють, навчаються і відпочивають. Тому примі­
щення повинні відповідати певним гігієнічним вимогам: бути просторими,
теплими, сухими і світлими.

II.  ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Робота за підручником (с. 47-51)

1) Поетична хвилинка.

— Читання й обговорення вірша П. Сороки «Прибирання»

  • Прочитайте вірш. Дайте відповіді на запитання.
  • Хто прибирав хатку?
  • Які дії виконував равлик?
  • Як стало в хатці?
  • Куди равлик запрошував друзів?

— Чи допомагаєте ви мамі прибирати в домі?

2) Робота над прислів 'ям.

— Прочитайте і поясніть зміст прислів'я: «У чепурній оселі й життя веселе».

3) Робота над загадками.

— Прочитайте і відгадайте загадки. (Повітря, віник, пилосос)

  • Які ще загадки про ці речі знаєте?

• Чого ми ані в кімнаті, ані на вулиці не побачимо, але без нього не зможемо? (Повітря)

• Скручений, зв'язаний, та не плаче, а по хаті скаче. (Віник)

• Сміття все попідбирає, до пилинки позбирає.

Нам надійний помічник, працьовитий робітник. (Пилосос)

2. Технологія «Навчаючи — вчуся»

ЧОМУ ПОТРІБНО ДБАТИ ПРО ЧИСТОТУ ЖИТЛА?

• Давно відомо, що житлові умови впливають на стан здоров'я. Адже біль­шість свого життя людина проводить в оселі: працює, відпочиває, готує їжу, спить. Тривале перебування в забруднених приміщеннях призводить до зниження опірності організму до хвороб, погіршує сон, працездатність. Оселя має бути достатньо просторою, добре освітленою, мати сприятливий мікроклімат, чисте повітря.

• Мікроклімат — погодні умови (температура, вологість повітря та ін.), що створюються в приміщенні для нормального самопочуття людей. Щоб людина почувалася комфортно, середня температура в оселі має становити +18-20 С.

• Неабияке значення для самопочуття людини має вологість повітря. Не­достатній вміст вологи знижує імунітет, підвищує втомлюваність. Підви­щення вологості в приміщенні також негативно впливає на здоров'я. Лю­дина за таких умов постійно мерзне. Це може призвести до виникнення за­хворювань верхніх дихальних шляхів, ревматизму, туберкульозу. Тому житло потрібно регулярно провітрювати і добре опалювати в зимовий пе­ріод. Повітря — природний чинник, без якого людина не може жити. Воно має бути чистим і свіжим.

• На жаль, у сучасних квартирах і будинках існує багато джерел забруд­нення повітря. Як би не стежив за чистотою оселі, пил і бруд потрапляють крізь вікна, заносяться з одягом та взуттям. Часточки пилу містять шкід­ливі речовини, що, опинившись у легенях, можуть викликати різні захво­рювання. Боротися з пилом допоможе вологе прибирання, що слід про­водити один-два рази на тиждень. Килими та м'які меблі накопичують най­більше пилу, тому щотижня їх потрібно чистити.

• Досить часто джерелом забруднення повітря є кухня. Адже під час при­готування їжі утворюється багато водяної пари, кіптяви і жиру. Тому потрібно користуватися витяжкою або тримати відкритою кватирку, а двері в кухню — зачиненими.

 Незамінними помічниками людини є рослини, які поглинають з повітря
вуглекислий газ і збагачують його киснем. Тому дуже корисно мати вдома
кімнатні рослини.

Чистота і порядок в оселі залежать від людей, які в ній мешкають.

3. Робота в групах. Деформовані речення

Учитель роздає кожній групі картки зі словами. Вони складають зі слів ре­чення, зачитують їх, пояснюють зміст.

1-ша група. КІМНАТУ, РЕГУЛЯРНО, ПРОВІТРЮЙТЕ.

2-га група. НА, РАЗ, ПІДЛОГУ, ТИЖДЕНЬ, МИЙ.

3-тя група. ГАНЧІРКОЮ, МЕБЛІ, ВОЛОГОЮ, ПРОТИРАЙ.

4-та група. ВОЛОГИМ, ПІДЛОГУ, ВІНИКОМ, ПІДМІТАЙ.

 

4. Фізкультхвилинка

 

5. Технологія «Два — чотири — всі разом»

Варіант 1

Учні складають пам'ятку про дотримання правил гігієни у своїй кімнаті. Узагальнивши свою роботу, зачитують правила.

 Щоб у твоїй кімнаті завжди було затишно і чисто, дотримуй таких правил.

  • Повернувшись додому зі школи, перевзуйся і переодягнися.
  • Почисть одяг і взуття.
  • Поклади речі на свої місця.
  • Підтримуй порядок на робочому місці.
  • Регулярно витирай пил вологою ганчіркою на меблях, підвіконні, кім­натних рослинах.
  • Провітрюй кімнату кілька разів на день {особливо вранці та ввечері).

Варіант 2

Учні складають пам'ятку, як підтримати мікроклімат у класі. Узагаль­нивши свою роботу, зачитують правила.

Щоб у твоїй класній кімнаті завжди було затишно і чисто, дотримуй таких правил.

  • Провітрюй класну кімнату.
  • Підмітай вологим віником підлогу.
  • Протирай пил.
  • Не бігай, щоб не здіймати пил.

— На перерві виходь у коридор, щоб провітрити клас.

6. Вправа «Живі літери»

Вправу можна провести у формі змагання між рядами. Учитель кожному ряду роздає набір розрізних літер. Діти змагаються, хто швидше збере із літер словосполучення «чисте повітря».

7. Малюнковий скрайбінг

Робота з малюнками «Забруднювачі повітря»

— Розгляньте малюнки і назвіть основні забруднювачі повітря, розмістіть
малюнки на дошці.

8. Інсценізація

Варіант 1

                          ДУМАЛА

  — Як же це так, дочко? — дорікає мати Оленці. — Я ж просила тебе, коли
йшла на роботу, щоб ти підмела в кімнаті. А ти цілий день прогуляла, а в хаті
сміття по вуха. Ти що забула?


Чому забула? — відповідає Оленка. — Я весь час тільки й думала: будете мене сварити за те, що я не підмела, чи ні. (М. Герасименко)

 

  • Чи правильно вчинила Оленка?
  • А як би ви вчинили на її місці?

— Що означає вислів «в хаті сміття по вуха»?

Варіант 2

КОМУ ЩО?

 Повернулася мама з базару. Почала розбирати сумку і дістала кавуна.

  • Це мені! — сказав Івасик. Яблука вийняла.
  • Мені! — підскочила Ніна.

Мама із сумки віник дістала. Мовчать усі.

  • Отже, це мені,— сумно сказала мама. (З.Друзь)

 

  • Чому мамі стало сумно?

— Чи допомагаєте ви мамі прибирати?

9. Робота в зошитах із друкованою основою (с. 77-78)

Завдання 1. Розгадайте ребус. Запишіть відповідь. (Чистота в квартирі)

Завдання 2. Обведіть предмети, потрібні для прибирання квартири (бу­динку).

Завдання 3. Позначте твердження, з якими ви погоджуєтеся.

10. Хвияинка-цікавинка

Борсуки утримують свої нори в ідеальній чистоті. Вони часто просушують свою постіль із листя та трави. Перш ніж зайти до нори, обтріпують та вити­рають лапи. Навесні та восени проводять вологе прибирання нори та навко­лишньої території.

11. Вправа «Здивуй клас»

Обмін думками: «Як я прибираю свою кімнату».

12. Практична робота

— Складіть рекомендації «Як підтримувати чисте повітря в оселі». Запи-­
шіть у зошит (с. 18).

  III.  ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Робота в групах. Обговорення у спільному колі

— Дайте відповіді на запитання в підручнику (с. 51). Обговоріть відповіді.

  1. Зворотний зв'язок
  • Що таке «гігієна оселі»?
  • Навіщо потрібно підтримувати мікроклімат у приміщенні?
  • Які процедури гігієни оселі ти вже вмієш виконувати?
  • Чому оселю потрібно регулярно провітрювати?
  • Як часто потрібно проводити вологе прибирання житла?

— Що слід робити, щоб в оселі було затишно і чисто?

  1. Технологія «Незакінчене речення»
  • Доповніть речення: «Я завжди сам...» відповідно до теми нашого уроку.
docx
Додано
13 лютого 2021
Переглядів
1965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку