Урок-телепередача по темі: "Безпека здоров'я"

Про матеріал
Нестандартний урок – імпровізоване навчальне заняття, що не має традиційної структури. Учитель не дотримується чітких етапів навчального процесу, традиційних методів, видів роботи. Особливість нестандартних уроків полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке б викликало зацікавлення в учнів, сприяло б їхньому оптимальному розвитку й вихованню.
Перегляд файлу

ЛАДАНСЬКА  ГІМНАЗІЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала

 вчитель

 О. В. Жуганова

 

 

ХІД УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

Віршоване привітання (лунає музика: "У світі тварин").

— В ефірі телепередача: "Природа і ми", з вами її постійна ведуча я, Олена Василівна.

Я рада вітати всіх присутніх на каналі "1+1", тому:

Доброго ранку! Доброго дня! Доброго настрою вам кожного дня!

В студії з вами як завжди є я.

Нехай буде мир і злагода в нас,

Кожному дню - безхмарного неба,

Кожній дитині - веселощів треба

Кожній оселі - щастя і хліба,

Нехай усміхаються всі люди щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

— Подаруємо щиру посмішку гостям! Привітаємося!

— Друзі, настрій у вас який? (гарний).

  • І я такої ж думки. Отож до праці.

 

II. ПОВІДОМЛЕННЯ РОБОТИ СТУДІЙ.

Наша передача монтуватиметься з різних студій.

Сьогодні у передачі:

(Лунає музика до ефіру — оркестр П. Маріа "Пастух").

1. Полинемо душею у царство природи.

2. Студія: "Розумники і розумниці" дасть змогу повторити вивчене.

3. До уваги студія:"Уяви і пофантазуй", що включає рубрику: "Відгадай".

4. Студія: "У нас гість" пропонує зустріч.

5. В студії "Заборонена зона" йде розслідування.

6. Над складанням мультфільму працюємо в студії: "Дитячий світ".

7. Зустріч з лікарем в студії: "Планета здоров'я".

8. Спробуємо сили у режисерській студії.

9. До уваги — служба розшуку .

10. І закінчать передачу гості студії: "Цікаві замітки".

 

III. ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГО.

Запрошую вас до першої студії: "Царство природи".

а) Розповідь вчителя (музика)

Ми живемо на чудовій, квітучій планеті, ім'я якої Земля. її освітлює і обігріває Сонце. Нині на планеті Земля майже скрізь ростуть різноманітні рослини, змінюються протягом року і прикрашають Землю по своєму.

Надзвичайно багатий і тваринний світ Землі. Природа чарує своєю красою.

Поглянь довкола і ти побачиш пишні троянди, пухнасті кульбаби, тендітні дзвіночки. Прислухайся, почуєш спів солов'я, кування зозулі, плескіт моря і шум лісу.

Все це допомагає зміцнити здоров'я. Природа викликає радість, здивування, а іноді — смуток. Не завжди в природі все гаразд.

 

б) Складемо асоціативний кущ (гроно)

 

 гроза повінь

 

Природні

лиха

 

буря землетрус

 

2. В студії "Розумники і розумниці" вас чекають медалі.

а) робота по перфокартах:

— записати правила безпеки під час стихійного лиха.

б) фронтальне опитування.

 

Гра "Мікрофон" (по черзі відповідаємо).

— Коли гроза буває небезпечною для людини. Твої дії?

— Якої шкоди завдає буревій природі та людині. Як діємо?

— Які правила безпечної поведінки під час землетрусу?

  • Що таке повінь і як поводитись під час неї ?

 

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

1. До уваги студія: "Уяви і пофантазуй".

Подумки перенесіться у світ казкового.

а) Вправа на розвиток уяви та фантазії (передаю жовтий аркуш паперу (сонце), синій (вода), зелений (ліс)).

— Уявіть і пофантазуйте, що зображено на картині? (Володіння Сонечка, Морського царя, в гостях у Лісовичка).

Ось ми і створили картину. Сонце, вода, ліс сприяє збереженню здоров'я.

 

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Рубрика "Відгадай" пропонує прочитати слова.

— Що наближається ? (Пора канікул).

— Вірш: "Канікули" А.Костецького.

— Визначте про що буде йти мова?

 

 

 

п

с

я

р

а

ж

і

а

е

у

о

е

д

а

б

с

у

п

ю

д

і

а

т

з

о

ю

к

и

п

т

я

р

а

ж

и

 

 в д щ и к

 

 і п ч н у

 

Безпека відпочинку.

 

VI. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Наш анонс — коротке повідомлення.

— Мозкова атака (штурм).

— Хто що знає про літо ?

Літо — тепло,... (все вчитель пише на дошці).

 

2. Студія: "У нас гість".

Барви літа.

Я — найбагатше, моє жарке сонце світить з високого блакитного неба яскравіше, ніж в інші пори року. Воно напуває соком полуниці, малину, яблука груші, золотить пшеницю.

З радістю стрибають у кошик огірки і помідори. Зелене листя ніжно шелестить на вітрі, нетерпляче чекаючи літньої зливи. Діти веселою юрбою біжать до річки, з галасом стрибають у воду, плавають, а потім гріються на гарячому піску, підставляють обличчя, руки, все тіло сонечку.

 

3. До уваги — інформаційний вісник:

а) робота по підручнику (с.97).

Читання статті учнями.

Завдання: відмітити олівцем.

? — хочу знати

! — не знав, але дізнався (вчитель пояснює правила безпечної поведінки на воді й біля води).

біля води: купатися потрібно з дозволу дорослих і під їх наглядом; не кидати нічого у воду; не смітіть на березі; бережіть кожний кущик, кожне деревце біля водойми;

  • у воді: коли у воді судома зводить м'язи, не панікуйте; якщо звело литку слід захопити рукою пальці ноги.

 

 

 

4. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.

Улюблена студія: "Крок до зірок". Гостя студії Кононенко Юлія (фонограма пісні "Найщасливіша" Ю. Чичкова ).

Діти виконують танцювальні рухи.

5. В студію: "Заборонена зона" раптовий дзвінок: (Виходить Лісовичок ).

Лісовичок:

Ой, малята! Ой, юннати!

Щось я хочу вам сказати.

Ваша Юля — полонянка

В Мухомора і Поганки.

Юлю хочуть отруїти,

Грибним ядом напоїти.

Ой, так-так, біда-біда

Бідна дівчинка така.

 

Вчитель (ведучий).

Друзі, в нас є всі мотиви,

Щоби визвать детектива,

Він блискуче веде слідство.

Він злодіям вкаже місце.

 

Ми розпочали розслідування.

 

Детектив. (звернулись до детектива).

Ось оголошення з Інтернету: Увага! Увага! Розшукуються небезпечні злочинці.

Мухомор зелений або Мухомор гадючий. Псевдонім — Бліда Поганка. Одягнутий в шапку. Може змінювати колір.

Мухомор Блідий Смердючий маскується під печерицю, одягнутий в шапку, схожий на парасольку. Змінює колір. Має неприємний запах.

За порадою детектива ми встановили камери. І ось що бачимо:

Юля: (виходить з Мухомором). Мухоморчику, відпусти мене. Я вже пригадала, які гриби їстівні.

Юля: боровики, маслюки, опеньки, підберезовики, лисички, сироїжки.

Мухомор: От розумне дівчисько! Й справді відгадала.

А я злочинець і не мушу дотримувати слова. Ти все одно загинеш.

Детектив:

Ні, не загине. Руки вгору, розбійнику. Більше не будеш кривдити гостей лісу.

Мухомор:

А чи впевнений ти, Лісовичку, що діти вміють поводитись в лісі?

Звернемось до залу.

 

 

Гра: "Треба — не можна".

 

ТРЕБА НЕ МОЖНА

— садити дерева — ламати гілки на деревах

— поливати квіти — руйнувати муравійники

— підгодовувати птахів — ловити метеликів

— допомагати звіряткам взимку — руйнувати гнізда птахів

— їсти гриби і ягоди, які добре, — розпалювати багаття в лісі

знаєш.

 

А чи можна їсти ягоди в лісі? Хто їв? Які?

 

Гра: "Займи власну позицію". (показ отруйних і їстівних ягід).

Коробка сірників хоч і мала, багато може причинити зла.

Вчитель: Ну як, Мухоморе?

Лісовичок: Молодці! Справились із завданням.

 

6. Студія: "Дитячий світ" пропонує скласти мультфільм.

— Чи любите ви дивитись мультфільми?

Розглянемо чарівну дощечку (на ній — хутро, вода, клубочок).

— Закрийте очі, доторкніться до дощечок і скажіть, що нагадує вам їх поверхня?

Хутро — кішка, шуба, газон з травою.

Краплі води — вода, молоко.

Клубочок — м'яч, котик грається. (Розповіді дітей)

 

— Яких свійських тварин ви знаєте?

Рубрика : " Мої чотириногі друзі ".

— А які ж небезпечні ситуації можуть виникнути при зустрічі з ними?

 

7. В ефірі студія: "Планета Здоров'я".

Зустріч з лікарем Пілюлькіним.

Особливо треба остерігатися собаки, що присідає. Так він готується до стрибка. Про всяк випадок відразу треба захистити горло: притиснути підборіддя до грудей і виставити вперед руки.

Якщо собака напав на тебе, відбивайтесь від нього тим, що є під руками: камінь, палиця, портфель. Намагайся вдарити його по носі. Ніс — найуразливіше місце собаки.

 

Пам'ятайте:

 Не чіпай бездомних собак і кішок,

Пам'ятай, що деякі хвороби — лишай, короста, сказ — від тварин передаються людям.

— Якщо тебе вкусив або подряпав собака чи кіт, негайно скажи про це батькам.

— Не треба відразу зупиняти кров. Нехай разом з нею вийде слина тварини.

Увага реклама!

"Будьте обережні з тваринами!".

 

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Режисерська студія:

Працюючи в режисерській студії пробуємо режисерські і акторські можливості.

а) Робота по підручнику (с. 102-104).

1 в - режисери (задають питання)

2 в - актори (відповідають)

 

"Читання головою".

Прочитати нестандартно: не переводити зіниці від однієї букви до іншої, а повертаючи голову. Зіниці рухаються з головою, а не "прилипають" до рядка, тобто завжди знаходяться в середині ока.

Читання кожного рядка завершується кліпанням віями, а в кінці абзацу закриваємо очі і уявляємо чорне поле.

Тим, хто хоче мати добрий зір, я рекомендую такий вид читання — 1 раз на день.

Запитання:

1 в

1) Коли остерігатись собаки?

2) Які хвороби передаються від бездомних кішок, собак?

3) Якщо вкусив собака? Твої дії?

 

(навчання 1 в — актори

2 в — режисери )

1) Чому небезпечні корови, коні, кози?

2) Чому обережно треба бути з телятами, ягнятами?

3) Коли небезпечні коні?

 

2. До уваги служба розшуку.

Робота по зошиту (с. 65-66).

Завдання 1:

— Розглянути малюнок і відшукати правила безпечної поведінки під час відпочинку біля води і у воді (диференційовано).

1 група — самостійно;

2 група — користуючись довідкою.

 

Завдання 2.

  • Відшукати поради, як поводитись при зустрічі з бродячими собаками (самостійно).

 

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ.

Наша передача закінчується. Сьогодні "гості" "Цікаві замітки".

— Що цікавого ви приготували ?

 

1. Коли літньої пори в прохолодну погоду чути грім, то така погода стоятиме тривалий час.

2. Перед негодою квітконіжки картоплі згинаються донизу, а квітки начебто в'януть.

3. Якщо на чистому небі не видно малих зірок — бути бурі.

4. Якщо ввечері зірки світять ясно — буде теплий, сонячний день;

коли зірки тьмяні - на дощ.

 

Разом: Травень ліси прикрашає, літо в гості чекає (звучить грамзапис).

— Діти, закрийте очі і послухайте весняні голоси, вдихніть чисте повітря, запах зелені, прохолоду літнього ранку, пригадайте смак полуниці, смородини. Ідіть лісом, не турбуйте його мешканців.

Пам'ятайте про безпеку влітку і загартування організму.

— В якій студії вам найбільше сподобалось працювати?

А я дякую вам за роботу на уроці. Ростіть здоровими і сильними, добрими та мудрими.

Пам'ятайте правила безпеки відпочинку! Бережіть природу!

Доброго здоров'я вам і всім присутнім. З вами була я — Олена Василівна. До зустрічі на каналі "1+1".

 

Передача: "Природа і ми" (лунає музика: "У світі тварин").

 

doc
До підручника
Основи здоров’я 3 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В.С., Страшко С. В.)
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
752
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку