Спеціальна загальноосвітня школа «Надія»
м. Києва
Урок з трудового навчання:
«Годівничка для птахів»
Вчитель-дефектолог Дудник Л. П.
2021н.р.
Тема: «Годівничка для птахів ».
Мета: Продовжувати закріплювати і розширювати знання дітей про птахів. Розвивати словниковий запас учнів. Удосконалювати вміння наносити зображення на папір за допомогою шаблону, лінійки. Вчити учнів прикрашати вироби з паперу. Закріпити правилами безпечної роботи з ножицями. Розвивати уяву, художній смак, фантазію учня. Виховувати акуратність, точність у виконанні роботи. Привчати піклуватися про птахів, відчувати радість від своєї праці.
Обладнання: ілюстрації, картон, ножиці, нитки.
Тип уроку: Застосування практичної спрямованості.
ХІД УРОКУ
I. Самовизначення до діяльності:
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай –
Працювати починай.
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
II. Актулізація знань.
- Яка зараз пора року?
-Тепло чи холодно надворі?
- Чи були сьогодні опади?
III. Постановка навчальної проблеми:
– Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати знайомитися з новими відомостями про птахів, навчимося виконувати аплікацію «Годівничка», а саме головне допоможемо нашим вірним друзям пережити люті морози і дочекатися весни.
IV. «Відкриття» нового знання:
На дошці розвішені малюнки пташок.
- Кого ти бачиш на малюнках?
- Який зовнішній вигляд має птах?
- А де живуть пташки?
- Чим вони живляться?
- Чим живляться птахи взимку?
Для того, щоб ми змогли погодувати пташок, ми з тобою зробимо годівничку.
V. Первинне закріплення:
Діти як ми можемо допомогти птахам взимку?
- Для цього люди роблять годівниці. Словникове слово
Годівниця – це спеціальний пристрій , куди кладуть корм птахам.
- З чого можна зробити годівниці? ( із пластикових пляшок , із паперу) показ ілюстрацій.
Справжні годівниці виготовляюбть із дерева. А ми будемо виготовляти годівницю із паперу.
Відгадування загадок про птахів: ( показ малюнків із зображенням птахів)
Із сонечком разом встає пташеня!
Цвірінька, стрибає, шука черв’ячка.
Хто відгадає — той молодець.
Сіренька пташка — це… (Горобець)
Вірно людям я служу,
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним добуваю. (Дятел)
Першим я приніс весну,
Пробудив усе від сну.
Заспіваю під вікном,
Бо зовуть мене… (Шпаком)
Пташка невеличка,
в неї білі щічки,
Сірі лапки, чорна шапка,
Фартушок жовтенький,
Голосок тоненький.
Ця пташка невеличка називається… (Синичка)
Фізхвилинка
( імітація пташки)
Вже стомилися ми трішки, ходьба на місці
Вийдем, разом, на доріжку.
Наші ручки: раз, два, три. поплескали
Наші ніжки: раз, два, три. потупотіли
Ось голівонька стомилась, нахиляння головою в сторони
Вліво-вправо нахилилась:
Раз, два, три.
Будем пальчики стискати, стискання пальців рук
Будем знову працювати.
VI. Практична робота учня:
1. На столі лежать шаблон та лінійка. Візьми їх до рук, роздивися і скажи, що таке «шаблон». (Шаблон – зразок, який допомагає розмічати деталі).
Шаблон обводять по зовнішньому краю, а потім вирізають ножицями.
Інструктаж На парті лежать шаблони.
VII. Рефлексія діяльності на уроці.
Давай разом пригадаємо все, що ми дізналися на уроці.
Що ми з тобю робили на уроці?
Що трапиться, якщо зникнуть усі птахи?
Що ми можемо на прощанння пообіцяти птахам?
1. Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у ріднім краю.
2. Нехай звеселяють природу - Співають для нас у гаю.
3. Ми будемо вірними друзями для вас.
4. Будемо підгодовувати птахів узимку.
- Що дізнався нового на уроці?
-Чи сподобався урок?
-Що найбільше сподобалося?
-Чи важко було виконувати завдання?
- Чи подобається тобі твоя робота?
- Позитивне стимулююче оцінювання учня.