Урок-гра "Електричний струм"

Про матеріал

Цікавий урок, який можна провести після вивчення у 8 класі теми "Електричні явища". Учні пригадають основні етапи відкриття законів електрики, пригадають призвища вчених, що вивчали електрику, покажуть вміння розв*язувати задачи з цієї теми.


Перегляд файлу

Урок-гра  « Електричні явища»

 

Казбан Т.Л., учитель вищої  категорії, старший учитель, комунальна установа  Сумська гімназія №1

 

Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми, проконтролювати рівень засвоєння матеріалу , розвивати вміння працювати з додатковою літературою , збирати прості електричні кола , уміння відстоювати власну думку, бути толерантними.

Тип уроку: урок-гра

Обладнання:  папір, заготовка до гри «Хрестики - нулики», завдання з задачами для кожної команди, грамоти.

На дошці: « І досвід, син помилок важких,                 
                              І геній, парадоксів друг,

                      І випадок, бог винахідник…»

                                                  О.С.Пушкін

Хід заходу

1.Вступ

Добрий день. Сьогодні ми проведемо урок-гру на тему «Електричні явища». Для цього нам потрібно поділитися на дві команди, а в цьому нам допоможе мішечок, в якому знаходяться папірці двох кольорів.

Отже ми маємо дві команди. Команди розміщуються за ігровими столами. Оцінюють конкурси журі (ними можуть бути учні старших класів, вчителі)

2. Ознайомлення учнів з правилами гри.

а)кожний конкурс оцінюється,  максимальна оцінка за завдання наголошується перед початком кожного туру.

 б)суттєве доповнення +1 бал.

 в) за порушення правил, або дисципліни -1бал, а то і більше.

3. Проведення конкурсів

1. конкурс. «Будемо знайомі» 

Вам потрібно визначили лідера – капітана та придумати назву для своєї команди (назва команди повинна бути пов’язана з фізикою, та з темою «Електричне поле» або «Електричний струм»). Максимальна кількість балів за конкурс 5. Оцінює відповідь журі.

Кожна команда коротко пояснює чому ви вибрали саме таку назву.

2. конкурс. Розминка «Електровікторина» (кожне питання оцінюється по 1 балу). Команда, яка знає правильну відповідь швидко піднімає руку, та дає відповідь.

  1.   Речовина , що не проводить електрику.(Діелектрик)
  1.   Частинки ,з яких складається ядро атома.(нейтрон, протон)
  1.   Прилад , що служить для виявлення заряду.(електроскоп)
  1.   Креслення ,на якому зображений спосіб з’єднання електричних приладів у коло.(схема)
  1.   Явище напрямленого руху заряджених частинок.(струм)
  1.   Частина електричного кола ,що служить для з’єднання інших її частин.(провід)
  1.   Джерело струму , що потребує попереднього зарядження. (Акумулятор)
  1.   Матеріал , з якого виготовляють балон електричної лампи розжарення. (Скло)
  2.   Винахідник, що першим ввів у фізику поняття електричного струму. (Ампер)
  3. Італійський вчений , на честь якого названі елементи − хімічні джерела струму. (Гальвані)
  4. Чому дорівнює швидкість поширення електричного струму в провіднику.  (3*м/с)

3 конкурс. Гра «Хрестики-нулики».

Умови конкурсу: кожній команді по черзі пропонують відкрити одну клітинку і відповісти на запитання. Та команда, яка зможе скласти лінію з трьох хрестиків – правильних відповідей (по горизонталі, по вертикалі, по діагоналі), отримує 9 балів, якщо команда не змогла скласти лінію із хрестиків (правильних відповідей), вона отримує за кожну правильну відповідь 1 бал. Першою починає стартувати та команда, що отримала найбільше балів у попередніх конкурсах.

Чому важко, а іноді практично не можливо зарядити електрометр у приміщенні, в якому дуже велика вологість повітря?

Накреслити схему кишенькового ліхтарика, та вказати її частини?

 

Де застосовують акумулятори?

Як побудований сухий гальванічний елемент (батарейка)?

Як побудовано акумулятор?

Як вмикають амперметр у коло?

Чим електрометр відрізняється від електроскопа?

Чому дрібні крапельки одеколону, який розприскується пульверизатором, виявляються наелектризованими?

Чому розряджається електроскоп, якщо доторкнутися рукою до його кондуктора?

4 конкурс. «Накресліть схему електричного кола»

Командам пропонується 3 задачі на складання електричного кола. Максимальна кількість балів – 9.  Команда, яка швидше справилася з завданням додатково отримує 1 бал.

  1.                   Електричне коло складається з батареї акумуляторів, дзвінка, ключа й лампи. Накресліть схему електричного кола так, щоб лампа світила весь час, а дзвінок вмикався тільки в разі замкнення ключа.
  2.                   У лікарні в кімнаті чергової сестри є електричний дзвінок. Накресліть схему кола, яке дає змогу вмикати дзвінок хворим, що лежать у трьох різних палатах.
  3.                   Нарисуйте схему підключення двох лампочок до джерела струму так, щоб перегоряння однієї не впливало на роботу іншої?

5 конкурс. « Електричний струм і безпека людини» (кожне питання оцінюється по 1 балу)

  1. Від чого залежить тяжкість ураження струмом?(тіло людини є провідником . Ураження струмом залежить від сили струму , характеру струму (постійний або змінний), тривалості його дії , а також від шляху , яким струм проходить усередині людського організму. Найнебезпечнішими є ураження мозку й нервових центрів , які відповідають за дихання і роботу серця.)
  1. Чому дорівнює значення сили струму , смертельно небезпечне для людини ? ( Критичного значення 0,1 А сила струму може досягати як при високій напрузі  й великому опорі , так і при низький напрузі й малому опорі)
  1. Які правила безпеки під час роботи з електричними приладами вам відомі ?(Проводка не повинна торкатися провідників(батарей , газових та інших труб , цементної підлоги);при заміні лампочки потрібно відключити джерело струму;не залишати без догляду працюючи електроприлади)
  1. Як треба гасити провід що горить ?(провід , що горить гасити піском або землею).
  2. Як  треба надати першу допомогу потерпілому при ураженні струмом?

6 конкурс. « Розв’яжи задачу» 

Максимальна оцінка 4 бала, за швидкість виконання +1бал.

Умова : Чому дорівнює сила струму в провіднику якщо за 10с. через поперечний переріз його провідника проходить 2•електронів?

Розв’язання

I − ?

Знайдемо загальний заряд перенесений за 10с.

Де – заряд одного електрона.

 

А.

 

N=2•

Відповідь: 3,2 А.

4.Підбиття підсумків гри

  Журі оголошує результати гри, визначає кращих гравців, нагороджує грамотами переможців й учасників гри.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Підбиваємо підсумки розділу 2
Додано
3 липня 2018
Переглядів
2936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку