Цікавий урок, який можна провести після вивчення у 8 класі теми "Електричні явища". Учні пригадають основні етапи відкриття законів електрики, пригадають призвища вчених, що вивчали електрику, покажуть вміння розв*язувати задачи з цієї теми.
Урок-гра « Електричні явища»
Казбан Т.Л., учитель вищої категорії, старший учитель, комунальна установа Сумська гімназія №1
Мета: систематизувати та узагальнити знання з теми, проконтролювати рівень засвоєння матеріалу , розвивати вміння працювати з додатковою літературою , збирати прості електричні кола , уміння відстоювати власну думку, бути толерантними.
Тип уроку: урок-гра
Обладнання: папір, заготовка до гри «Хрестики - нулики», завдання з задачами для кожної команди, грамоти.
На дошці: « І досвід, син помилок важких,
І геній, парадоксів друг,
І випадок, бог винахідник…»
О.С.Пушкін
Хід заходу
1.Вступ
Добрий день. Сьогодні ми проведемо урок-гру на тему «Електричні явища». Для цього нам потрібно поділитися на дві команди, а в цьому нам допоможе мішечок, в якому знаходяться папірці двох кольорів.
Отже ми маємо дві команди. Команди розміщуються за ігровими столами. Оцінюють конкурси журі (ними можуть бути учні старших класів, вчителі)
2. Ознайомлення учнів з правилами гри.
а)кожний конкурс оцінюється, максимальна оцінка за завдання наголошується перед початком кожного туру.
б)суттєве доповнення +1 бал.
в) за порушення правил, або дисципліни -1бал, а то і більше.
3. Проведення конкурсів
1. конкурс. «Будемо знайомі»
Вам потрібно визначили лідера – капітана та придумати назву для своєї команди (назва команди повинна бути пов’язана з фізикою, та з темою «Електричне поле» або «Електричний струм»). Максимальна кількість балів за конкурс 5. Оцінює відповідь журі.
Кожна команда коротко пояснює чому ви вибрали саме таку назву.
2. конкурс. Розминка «Електровікторина» (кожне питання оцінюється по 1 балу). Команда, яка знає правильну відповідь швидко піднімає руку, та дає відповідь.
3 конкурс. Гра «Хрестики-нулики».
Умови конкурсу: кожній команді по черзі пропонують відкрити одну клітинку і відповісти на запитання. Та команда, яка зможе скласти лінію з трьох хрестиків – правильних відповідей (по горизонталі, по вертикалі, по діагоналі), отримує 9 балів, якщо команда не змогла скласти лінію із хрестиків (правильних відповідей), вона отримує за кожну правильну відповідь 1 бал. Першою починає стартувати та команда, що отримала найбільше балів у попередніх конкурсах.
Чому важко, а іноді практично не можливо зарядити електрометр у приміщенні, в якому дуже велика вологість повітря? |
Накреслити схему кишенькового ліхтарика, та вказати її частини?
|
Де застосовують акумулятори? |
|
Як побудований сухий гальванічний елемент (батарейка)? |
Як побудовано акумулятор? |
Як вмикають амперметр у коло? |
|
Чим електрометр відрізняється від електроскопа? |
Чому дрібні крапельки одеколону, який розприскується пульверизатором, виявляються наелектризованими? |
Чому розряджається електроскоп, якщо доторкнутися рукою до його кондуктора? |
|
4 конкурс. «Накресліть схему електричного кола»
Командам пропонується 3 задачі на складання електричного кола. Максимальна кількість балів – 9. Команда, яка швидше справилася з завданням додатково отримує 1 бал.
5 конкурс. « Електричний струм і безпека людини» (кожне питання оцінюється по 1 балу)
6 конкурс. « Розв’яжи задачу»
Максимальна оцінка 4 бала, за швидкість виконання +1бал.
Умова : Чому дорівнює сила струму в провіднику якщо за 10с. через поперечний переріз його провідника проходить 2•електронів?
Розв’язання
I − ? |
Знайдемо загальний заряд перенесений за 10с.
Де – заряд одного електрона.
А.
|
N=2• |
Відповідь: 3,2 А.
4.Підбиття підсумків гри
Журі оголошує результати гри, визначає кращих гравців, нагороджує грамотами переможців й учасників гри.
1