Урок-гра "Хто швидше? Хлопці проти дівчат"

Про матеріал
Розробка позакласного заходу містить сценарій гри "Хто швидше? Хлопці проти дівчат" (аналог телевізійного шоу "Хто зверху"). Гру адаптовано для учнів 5 класу, розглядаються питання з математики. В розробці містяться всі потрібні матеріали для гри (картки, питання, завдання, знайдені в Інтернет).
Перегляд файлу

Інтелектуальна математична гра

«Хлопці проти дівчат. Хто швидше?»

Мета: формувати пізнавальний інтерес до вивчення математики; виробляти вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці;

розвивати  пізнавальні здібності учнів, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді, математичну культуру учнів;

виховувати наполегливість у досягненні мети, почуття відповідальності та взаємоповаги.

Обладнання: малюнки, картки із завданнями, роздруковані літери, бланки оцінювання для журі.

Підготовка: Грають дві команд по п'ять-шість учасників дівчат та хлопців, журі складається із 4 чоловік (2-є дівчат та 2 хлопці).

Хід гри.

І. Організаційний етап.

Доброго дня, діти! Сьогодні у нас незвичний урок. Чому незвичний? Бо це урок-гра!!! Під час гри ви зможете показати ваші знання з математики, позмагатися та відпочити. Змагатися будуть дві команди: команда дівчат та команда хлопців. Слідкувати за грою буде журі,  в складі 4 чоловік: по 2 представника від хлопців і від дівчат. Глядачі також слідкують за грою та беруть активну участь, так як будуть мати можливість прийняти участь в конкурсі глядачів та отримати невеличкі заохочення.

Запрошую винахідливих, уважних і життєрадісних учнів нашого класу  зайняти свої місця та взяти участь у  нашій грі. Бажаю успіхів!!!

Учасникам гри дозволяється: проявляти знання, кмітливість та ініціативність, взаємодопомогу та взаємоповагу.

Забороняється: бути пасивним, зволікати з відповіддю, викрикувати!!!

Отже,  розпочнемо! Успіхів всім гравцям!!!

ІІ. Знайомство з командами

Кожна команда обирає капітана команди і представляє його. Також можна запропонувати командам обрати назви команд.

ІІІ. Гра

1)Збери літери

Діти мають дати відповіді на питання, зібравши слова із літер. Букви  в руках на грудях  учасників. Час на виконання 2 хвилини. Кількість букв


розраховано на 6 учасників команди.

Правильна відповідь 1 бал.


Щоб учні мали можливість правильно збирати слова, по три букви потрібно роздавати саме так, як розставлено в таблиці.


І команда, букви

1

В, Б, Ь

2

І, Н, А

3

Д, М, Ч

4

Р, І, Т

5

З, О, Я

6

К, И, П

ІІ команда, букви

1

К, М, Л

2

В, Е, Ч

3

А, О,К

4

Д, Б, Г

5

Р, С, У

6

А, Т, И


Питання

Питання І команда

Відповідь

Геометрична фігура, двома точками.

Відрізок

Число, яке використовують, коли один предмет або одиницю виміру ділять на кілька рівних частин.

Дріб

Найменше натуральне число.

Один

Частина прямої, що має початок, але не має кінця.

Промінь

Геометрична фігура, яка не має ні початку, ні кінця.

Пряма

Найпростіша геометрична фігура

Точка

Число, наступне за двійкою.

Три

Одиниця виміру площі, що дорівнює площі квадрата зі стороною 10 м.

Ар

Питання

Питання ІІ команда.

Відповідь

Геометрична фігура, у якої всі сторони та кути рівні.

Квадрат

Одиниця довжини. 100 см =

Метр

Чотирикутник, у якого сторони рівні, а кути ні. Схожий на квадрат

Ромб

Є натуральні, дробові…( Буває одноцифрове, буває багатоцифрове)

Число(числа)

Фігура, як представляє собою площину, обмежену колом

Круг

Фігура, утворена двома променями, які мають спільний початок.

Кут

Найменше трицифрове число.

Сто

Геометрична фігура, гранями якої є шість рівних квадратів

Куб

2)«Вірю – не вірю» - Еко-питання

Кожна команда дає відповідь на 5 питань одночасно. Відповіді записують на аркуші, який передається журі, для виставлення результатів. Кожна правильна відповідь 1 бал.

Питання

Вірю «+»,

не вірю «-»

Бали

Найефективніший шлях боротьби із все більшою кількістю відходів, які потрапляють у навколишнє середовище – їх захоронення.

НІ (повторне використання).

1

Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить скло.

НІ(пластмаса).

1

27000 дерев знищується кожен день для виробництва туалетного паперу.

Так

1

Перед початком утилізації відходів їх необхідно подрібнити.

Ні(розсортувати)

1

Скляна пляшка, зроблена у наш час, потребує 4000 років для розкладання.

Так

1

Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін усього3 роки.

НІ (100 років і більше).

1

 

3) Конкурс «Відмінності»-3 бали

Знайди 10 відмінностей на малюнках за 5 хвилин. За кожну знайдену відмінність|відзнаку| 0,5 бала.  Всього 5 балів.

otlicie-7

Конкурс глядачів.

Глядачі за правильну відповідь отримують картки з балом, який зможуть використати на уроці математики.

Логічні задачі.

1.Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки проїхав кожен автомобіль?(120км)

2. Одне яйце варять протягом 4 хвилин. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин зваряться 5 яєць?(4 хв)

3. Селянин ішов до залізничної станції і зустрів 2 бабусі, кожна з яких несла по 2 кошики, а в кожному кошику було по 2 кролі. Скільки йшло до станції?(1 селянин)

4.Скільки вершин у куба?(8)

5.Скільки кінців у трьох палиць?(6)

6.Горіло 5 свічок. Дві з них згасли. Скільки свічок залишилось.(3)

7.Двоє учнів ішли до школи, а назустріч їм ще 5 учнів. Скільки учнів прийшло до школи?(2)

8.У сімї 6 братів. У кожного по сестрі. Скільки дітей у сімї?(7)

9.Скільки букв у числі 3.524.787(жодної)

10.У Марини було ціле яблуко, дві половинки і чотири четвертинки. Скільки у неї було яблук?(3)

11. З під тину видно 6 пар кінських ніг. Скільки цих тварин у дворі?(3)

12.Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний?(2)

13.Об 11 годині вечора йде дощ. Чи можливо, що через добу буде сонячна погода.(ні)

15.Коли доба коротша: взимку чи влітку?(однакова)

16. Каталися два синів на триколісних велосипедах, а батько на двоколісному. Скільки всього було колес?(8)

 17.Яке число наказує, що робити?(три)

Pin on Все для вчителя

4) Конкурс читай «По губах».

Один гравець (капітан команди) каже слова, запропоновані ведучим, а інші гравці  з навушниками повинні зрозуміти це слово. Час проведення –2  хв.

І команда

ІІ команда

Прямокутник

Трикутник

Квадрат

Ламана

Множення

Ділення

Кут

Коло

Дріб

Число

Пряма

Промінь

Формула

Рівняння

Круг

Метр

Вісім

Десять

Число

Дріб

5)Конкурс  « Хто я?»

По одному  гравцю з команди  (по черзі)  стають лицем до команди. На голову вдягається пов’язка зі словом. Ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні», він  намагається вгадати цей предмет. 2 хвилини

1 команда вгадує слово  « ЦИРКУЛЬ»

2  команда вгадує слово  «ТРАНСПОРТИР»

ТРАНСПОРТИР

Транспортир Стамм 10 см, 0-180 градусов, пластик ТР-13. Канцтовары для  детей от 3 лет - купить в интернет-магазине

 

ЦИРКУЛЬ

Проект по черчению ВОЛШЕБНЫЙ ЦИРКУЛЬ

IV. Ну ось і завершилась наша гра. Обидві команди чудово впоралися із завданнями. Журі оголосить результати нашого конкурсу.

Підводяться підсумки. Привітання команди переможця.

Бланки для журі

 

Бали

 

Бали

І конкурс(1 б за кожну правильну відповідь)

І команда

 

ІІ команда

 

Відрізок

 

Квадрат

 

Дріб

 

Метр

 

Один

 

Ромб

 

Промінь

 

Число(числа)

 

Пряма

 

Круг

 

Точка

 

Кут

 

Три

 

Сто

 

Ар

 

Куб

 

ІІ конкурс-(1 б за кожну правильну відповідь)

 

НІ (повторне використання).

 

НІ (повторне використання).

 

НІ(пластмаса).

 

НІ(пластмаса).

 

Так

 

Так

 

Ні(розсортувати)

 

Ні(розсортувати)

 

Так

 

Так

 

НІ (100 років і більше).

 

НІ (100 років і більше).

 

ІІІ конкурс-5б (по 0,5 за кожну правильну відповідь)

Кількість відмінностей

Кількість відмінностей

 

 

 

 

IV конкурс-(1 б за кожну правильну відповідь)

Прямокутник

 

Трикутник

 

Квадрат

 

Ламана

 

Множення

 

Ділення

 

Кут

 

Коло

 

Дріб

 

Число

 

Пряма

 

Промінь

 

Формула

 

Рівняння

 

Круг

 

Метр

 

Вісім

 

Десять

 

Число

 

Дріб

 

V конкурс-3б

Циркуль

 

Транспортир

 

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
1700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку