ТЕМА: Трикутник та його периметр. Види трикутників.
Мета: ввести поняття трикутника, видів трикутника, формувати уміння і навички знаходити периметр трикутника та розпізнавати трикутники за видами серед інших фігу; сприяти активізації пізнавальної діяльності, розвивати логічне та образне мислення; виховувати увагу, самостійність, взаємоповагу, охайність записів.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: лінійка, олівці, малюнки трикутників, роздавальний матеріал.
Хід уроку.
1. Оргмомент.
= присутність учнів на уроці.
= готовність учнів до уроку.
2. Перевірка домашнього завдання.
(Наявність д / з у зошитах)
3. Повідомлення теми і мети уроку.
4 . Мотивація.
Сьогодні ми здійснимо подорож стежками країни Математики. Та щоб подорож була цікавою вам необхідно уважно слухати урок, брати активну участь у цій подорожі, також бути ввічливими один до одного та кмітливими. Бо знання які ми засвоїмо на сьогоднішньому уроці знадобляться у подальшому вивченні геометричних фігур у старших класах.
5. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.
= розповідь вчителя.
Розпочинаємо нашу подорож по країні Математики. Завітаємо у велике місто під назвою ТРИКУТНИК. ( на дошку повісити слово трикутник). Давайте згадаємо, що таке трикутник ?
Дано: АВС, А,В,С- вершини
ВАС, АВС, АСВ
АВ = с, ВС = а, АС = в сторони
Знайти: P.
І так маємо трикутник з трьома сторонами а, в, с . Знайти периметр. А хто допоможе пригадати, що таке периметр?
Отже Р= а + в +с
Добре, ідемо далі ! Ми бачимо, що це місто розподілилося на два райони, де трикутники розділилися. А чому саме так? Ми зараз з’ясуємо разом з вами.
В І районі розмістилися ось такі трикутники: різносторонній, рівносторонній, рівнобедрений.
В ІІ районі розмістились ось такі трикутники: прямокутний, гострокутний, тупокутний.
Розглянемо уважно малюнки і з’ясуємо чому ж вони так розмістилися? Хто уважний ? Хто побачив цей зв'язок ?
А розмістилися вони по видам. У І районі – за сторонам, а у ІІ районі – за кутами
І район ІІ район
Т
Р
И
різносторонній К прямокутний
У
Т
рівносторонній Н гострокутний
И
К
И тупокутний
рівнобедрений
Сьогодні ми попрацюємо у І районі, а з тими трикутниками, що розташовані в ІІ районі детальніше познайомимося на наступному уроці.
6. Первинне застосування знань і умінь.
Задачі за готовими рисунками:
( На дошку вивішені рисунки трикутників. Знайти їх периметри ).
7. Закріплення знань.
= Робота в парах.
№ 1. Кожна пара отримує конверт із набором трикутників та завданням. Завдання виконує кожна пара самостійно.
№ 2.творче завдання
Зробіть необхідні вимірювання, обчисліть периметр трикутника. Спробуйте вивести формулу периметра для даного виду вашого трикутника.
= Встановіть відповідність.(учні по черзі встановлюють відповідність)
Вид трикутника формула периметра
Р = 2а + в
Р=3а
Р= а + в + с
= Робота з підручником.
Розгорніть підручник сторінка 100
№ 363 ( 3 ) самостійно
Обчисліть периметр трикутника зі сторонами 16 см, 22 см і 28 см.
Відповідь: 66 см.
№ 370 колективно
Додатково
№372, № 374.
8. Підсумок уроку
= Встановіть відповідність.(учні по черзі встановлюють відповідність)
Вид трикутника Рисунок.(учні по
черзі на дошку кріп-
лять трикутники)
різносторонній
прямокутний
рівносторонній
гострокутний
рівнобедрений
тупокутний
= « Рефлексія »
9. Д / з. опрацювати матеріал підручника сторінка 97-98, № 371для всіх, № 375 високий рівень