Предмет: Історія
Вчитель: Чуб І.М., спеціалізована школа №254
Тиждень історії в школі
Урок-гра «Козацька доба в історії України» для 8-х класів
План проведення:
-
Інформація від учителя.
-
Перегляд презентації «Козацька доба в історії України».
-
Практична робота. Застосування методу «Витинанка».
1 етап. Інформація від учителя.
-
Запорозька Січ – перше демократичне об’єднання в Європі.
-
Перша згадка про українських козаків датується 1489р.
-
Жили в куренях (хмиз).
-
Улюблена страва – бринза.
-
Кожен козак у бій брав – оберіг.
-
Причини виникнення:
-
Напад татар
-
Освоїти нові родючі землі Дикого поля
-
Чому Україну названо козацькою державою? (територія, на якій вона була розташована, підпорядкувалася гетьманській владі).
-
Пращури козаків – скіфи, сармати, половці….
-
Перша Січ – створена на острові Мала Хортиця.
-
Творцем Української козацької держави був гетьман Богдан Хмельницький.
-
Козацька доба в Україні – XV-XVIII ст. (налічує 300 років)
-
Козаки говорили українською мовою
-
14 жовтня – день українського козацтва та Покрови Богородиці.
-
Хто такий козак? (вільний воїн)
-
Де жили козаки? (на території сучасних областей: Вінницька, Кіровоградська, Одеська, Черкаська)
-
Козак – від давньотюркського «кьоз» - ходити, бродити, мандрувати.
-
Яку офіційну назву мала козацька держава Б. Хмельницького? (Гетьманщина)
-
Коли зникло козацтво? (1775р. російські війська повністю зруйнували Січ)
-
Як називалася перша козацька Січ? (Чортомлицька, Кам’янська, Олешківська)
-
«Характерники» (надзвичайні здібності) – Іван Сірко
-
Що робили козаки і якими вони були? (вільні воїни, воювали, стерегли кордони, про їх походи ходять легенди, безстрашні, жили в куренях на Січі)
-
Щ робили козаки на Майдані? (навчалися військовій справи, обирали гетьмана, карали тих, хто порушував закон)
-
Що головне для козака? (Батьківщина і побратими)
2 етап. Перегляд презентації «Козацька доба в історії України».
3 етап. Практична робота. Застосування методу «Витинанка».
З паперу діти роблять козака і дають відповіді на запитання:
Хто такі козаки?
Де з’явилися?
Який зовнішній вигляд мали?
Чим займалися?
Де жили?
Що робили на Майдані?
Що для них було головним?
Хто такі «характерники»?