Пропоную урок-гру "критерійний покер". Урок реалізує компетентнісний підхід шляхом застосування на уроках біології дискусій завдяки використанню карток до гри та планшета. Перевагами такого уроку є те, що всі учні залучені до роботи.
Тема. Значення рослин в житті людини
Мета: сформувати та узагальнити в учнів знання про значення рослин в різних сферах життя людини; удосконалювати вміння вести дискусії, захищати власну думку, переконувати інших за допомогою власних аргументів; виховувати толерантне ставлення до думок інших, навички ведення здорового способу життя.
Обладнання: картки для гри в критерійний покер, планшети для гри.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Місце уроку: поточний
Очікувані результати (предметні компетентності): учень наводить приклади використання рослин у повсякденному житті, оцінює значення рослин для людини, пояснює відповідними прикладами
Хід уроку:
Методика «Мозковий штурм» - яке значення рослин в житті людини?
Кожна ідея записується на окремому аркуші, які будуть картами для гри.
Учні об’єднуються в групи (до 5 осіб), щоб розглянути значення рослин у житті людини. Групи отримують картки для гри та планшет гри. (див. додаток до уроку)
Інструкція для учнів.
Кожна група отримує колоду карт на яких прописано по одному значенню рослин для людини. Карти перевернуті написами донизу. Перший учасник бере карту, зачитує аргумент і визначає його місце на планшеті, в залежності від значущості даного критерію. Наступні учасники групи по черзі відкривають карти і кладуть їх на поля планшету, аргументуючи вибір. Якщо учасник хоче покласти карту на уже зайняте місце, він повинен провести переговори із попереднім власником карти, який аргумент більш вагомий. Якщо учасники не дійшли згоди, підключається вся група і приймає остаточне рішення.
Перший етап гри завершується, коли учасники розглянули всі карти з аргументами. Якщо учасник групи бажає додати власний критерій, він може скористатися чистою картою, написавши тезу від руки.
Далі вчитель на дошці записує першочергові аргументи кожної групи, порівнюючи їх. Учасники пояснюють свій вибір, обговорюються подібні критерії, звертається увага на розбіжності.
Другий етап – це групові дебати. Групи домовляються між собою стосовно тих аргументів, де їхні думки розійшлися. Таким чином визначаються 5 найважливіших критеріїв. Гра завершується, коли групи дійшли спільних рішень.
Дати відповідь на питання: Чи легко було виконати вправу? Чому так / ні?
Чи члени групи сперечалися? Із чим погоджувалися? Як погодили спільну думку?
Виставлення оцінок
Додатки до уроку.