ГРА «Намисто для України»
Мета: формування у школярів громадянської героїко-патріотичної активної позиції шляхом вивчення історії держави, її національних і культурних традицій, поваги до Законів України, усвідомлення морально-правових норм та загальнолюдських цінностей суспільства;
закріплення знань учнів про державну символіку (Герб, Прапор, Гімн, Основний Закон України – Конституцію);
формування ціннісного ставлення до держави, суспільства, мови, сім'ї, самого себе; почуття особистої відповідальності за долю своєї держави та українського народу.
Обладнання: демонстраційний матеріал: карта України, ілюстрації про рідний край, плакати, прислів’я та приказки про Батьківщину, персональний комп’ютер, відео-фрагмент «Твоя країна – Україна»,
Хід уроку
І. Організаційний момент. Створення емоційно-піднесеного настрою.
У нас сьогодні справжнє свято,
гостей зібралося багато.
Ану ж, на мене подивіться
і веселенько посміхніться.
ІІ. Ранкова зустріч
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку
( на дошці українська "шевченківська" хата – всередині – Україна)
- Дітки, допоможіть мені, будь ласка, відкрити двері хатинки і ви дізнаєтесь, що то за гостя завітала до нас на урок…
(Дітки підходять до хатинки та чарівним ключиком відмикають двері.
У хатинці – Україна.)
Є в центрі Європи чудова країна
Сягає корінням у сиві часи.
І це – незалежна моя Україна!
Тут гори Карпати, степи і ліси.
ІІІ. Сприймання та усвідомлення матеріалу уроку
1. Вступна бесіда.
- Де у людини знаходиться серце?( Діти кладуть руку на серце.)
Прислухайтесь, як б’ється ваше серце. І доки воно б’ється, доти живе людина. Через нього проходить сум і радість, біль і щастя. Серце може ненавидіти і любити. І якщо ненависть руйнує серце, то любов сповнює його життєдайною енергією й окрилює людину.
Кажуть, що серце за розміром, як кулачок у його господаря. У мене ось таке. А у вас? Підніміть кулачки і покажіть.
2. Гра « Гаряче серце»
Вчитель торкається кулачка-серденька і просить сказати, хто або що є для дітей близьким.
3.Асоціативний кущ « Моя країна – Україна»
- А чи є для вас близькою – наша Батьківщина? Чому?
- Велика і прекрасна наша земля! Вона змінюється, вічно оновлюється. Погляньте навколо: як ласкаво світить сонечко, наливаються соком рум'яні яблука, вітерець грайливо пестить ніжні коси берези, плакучої верби, в голубому небі пропливають легенькі хмари, довкола щасливим співом заливаються птахи.
- Що можна пов’язати зі словом «Україна»? Які слова спадають вам на думку? (Діти називають.)
4. Гра «Намисто для Ураїни»
Що у мене в руках? (стрічка) У кожного з вас на столі лежать кружечки схожі на намистинки . я пропоную вам зробити намисто для нашої України.
1 Намистинка «Народні символи України»
Перегляд відео-фрагменту «Моя країна – Україна» https://www.youtube.com/watch?v=sCkbw0sMMZw
Які символи ви можете назвати?
Щоб дізнатися , яка буде друга намистинка потрібно розгадати ребус.
2 Намистинка «Калина»
Як калина дівчину від полону врятувала
Українська легенда
(За матеріалами журналу «ДЖМІЛЬ»)
Колись давно в одному селі збиралися одружитися козак та дівчина-красуня. Вийшла з дому наречена, гарна, вбрана у вишиту сорочку, з низкою червоних коралів на шиї, очі сяють від щастя...
Аж тут чорним вихором налетіли турки-загарбники, схопили красуню й зникли з очей у хмарі куряви.
Добре, що була дівчина не тільки вродлива, а ще й смілива та кмітлива. Несе її ворожий кінь невідомо куди, а вона одну по одній червоні намистини кидає на дорогу, щоб дати знак, де її шукати. І до кожної примовляє:
Котися, намистинко, не губися,
На кущ калини миттю обернися.
Хай гілочками кущик той хитає,
Мого коханого на поміч прикликає!
І сталося диво! Намистинки справді стали проростати. Ось пагінець до сонечка потягнувся, ось уже кущ убрався в білі шати, ось на гілках заяскріли на сонці червоні кетяги калини...
Тільки-но почув козак, що його кохану в полон захопили, відразу зібрав побратимів та й кинувся навздогін за ворогами. Коли виїхав за село і побачив уздовж дороги кущі калини, яких раніше тут не було, зрозумів: вони — звісточка від його нареченої. Наздогнали козаки загарбників, перемогли їх у бою і визволили полонянку.
А коли повернулися молоді додому, справили весілля та жили мирно й щасливо багато років. І калину — свою рятівницю — повік шанували.
3 Намистинка «Державні символи України»
- Послухайте легенду.
Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя. Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір. Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу блакитно жовтий одяг. Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам’ятали його і прозвали Прапором. А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім’я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними символами України.
- Герб, Прапор і Гімн – три основні національні символи України.
- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?
Число „три” завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу-Мудрість-Любов.
- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви бачите на українському прапорі?
- Пригадайте, що означають ці кольори?
- Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
- Блакитний, синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
- Що таке Гімн?
- Як називається Гімн України?
- Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.
4 Намистинка «Руханка»
Для чого?
Сьогодні у нас руханка незвичайна. хто знає як називається головний український танок? (гопак)
5 Намистинка. «Мої асоціації»
Робота з контурною картою.
Завдання: відшукати на контурній карті України предмети, які асоціюються з нашою Україною та розфарбувати її.(Виконаємо на додатковому занятті)
6. Намистинка «Країни-сусіди».
Робота з картою Назвати та показати сусідів України
Україна – в центрі
1. Польща
2. Білорусь
3. Росія
4. Грузія
5. Туреччина
6. Болгарія
7. Молдова
8. Румунія
9. Угорщина
10. Словаччина
- Скільки країн-сусідів України ми назвали? (10) Розгляньте ще раз «Віночок європейських країн». Яка країна знаходиться в центрі? (Україна)
Ну що ж ви сьогодні молодці, гарно попрацювали…..
Я із задоволенням приймаю вас до другого класу та вручаю вам посвідчення другокласників.
Але як підсумок Я б хотіла щоб ви побажали нашій Україні і створили ромашку побажань адже ви майбутнє нашої країни
1