Урок-гра "Подорож до 7 чудес світу"

Про матеріал

Урок з теми "Тотожні перетворення раціональних виразів". Цікавий урок у вигляді гри для учнів 8 класу.

Перегляд файлу

Урок - гра "Подорож до 7 чудес світу"

 

 

Тема: Тотожні перетворення раціональних виразів.                                                   (слайд 1)

Мета: Закріпити знання учнів про алгоритм тотожних перетворень раціональних виразів,

            способи перетворення відношення двох дробових виразів та про схеми застосування 

             властивостей арифметичних дій під час перетворення раціональних виразів.

            Сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей у процесі

            вивчення матеріалу. 

            Виховувати культуру математичних міркувань, та записів, сприяти в учнів інтересу до

            предмету.                                                                                                                 (слайд 2)

Обладнання:  1. Карта маршруту.

     2. Таблиця результатів гри.

     3. Індивідуальні картки.

     4. Візитки, кораблі-підставки

                       5. Комп’ютерна презентація за програмою Pоwer  Point

Тип: узагальнення знань, умінь, навичок.

Хід уроку:

Клас ділиться на 2 команди-кораблі:                                                                                (слайд 3)

Назви:   "Підкорювач морів", "Летючий голандець".

У кожній команді визначається  капітан.

Гра проходить  в VII етапів:

І.  Египет "Піраміда Хеопса".

II. Олімпія "Храм Зевса - статуя".

ІІІ. Ефес "Храм Архімеди".

VІ. Галікарнас "Мавзолей".

V. о. Родос "Колос Родоський".

VI. о. Форос "Маяк".

VII.Вавилон "Сади Семіраміди".                                 Таблиця та карта маршруту  на дошці.

№ п/п

Команди етапи

Летючий Голандець

Підкорювач морів

1.

Египет

 

 

2.

Олімпія

 

 

3.

Ефес

 

 

4.

Галікарнас

 

 

5.

о. Родос

 

 

6.

о. Форос

 

 

7.

Вавилон

 

 

 

І етап.  Єгипет "Піраміда Хеопса"                                                                   (слайди 4,5,6)

Піраміди знаходяться в Африці посеред Лівійської пустині від Каїра до Фаюмського каналу, їх нараховувалось 80, але не всі в ціліли до наших днів. Найбільш  знамениті три: Хеопса (Хуфу), Хефрена (Хафра), Мокерина.

Найбільша піраміда Хеопса, збудована в XXIII ст. до н. е. Висота 147 м, площа 50000 м². Внутрішня  будова становить  3% - 4%. Піраміда служила Фараонам, згідно легенди та релігії драбиною, по якій вони сходили на небо. Самі древні були ступінчатими. І щоб нам з вами піднятись на вершину, потрібно виконати множення дробів, бо саме на вершині знаходиться результат.

Завдання: Виконати множення:                                                                             (слайд 7)

 

  а)      б)       

І місце – 3б        ІІ місце – 2б       

ІІ етап.  Олімпія "Храм Зевса"                                                                               (слайди  8,9)

В Греції були побудовані красиві храми богів - великі і малі. Архітектор Лібон в V ст. до н. е. побудував святилище Зевса, в якому знаходилось диво -прекрасна статуя Владики Олімпу - Зевса. Зевсу були присвячені знамениті Олімпійські ігри. Статуя побудована скульптором Фідієм - корінним афінянином. Статуя знаходилась в кінці храму (64x28x20 м). Величавий Зевс возсідав на троні із золота, слонової кістки, чорного дерева і дорогоцінних каменів. Статуя здавалась живою: ось-ось Зевс підніметься із трону. Щоб побачити статую Зевса, треба виконати завдання, яке буде пропуском до храму:

Завдання: Спростити вирази:                                                                                    (слайд 10)

1.                        

 

2.

3.

 

Показ  статуї Зевса.                                                                                                         (слайд 11)

ІІІ   етап                                                                                                                          

Щоб дізнатися про наступне  диво до якого ми наближаємося і його назву міста,  

треба розгадати чарівний квадрат.                                                                                 (слайд 12)

 

Завдання: Обчислити:                                                                                        (слайди 13, 14)                                                                               

1)                  Відгадай слово:

                                                                  

2)   

3)                                        

4)

 

         Відповідь: Ефес


ІІІ.  Ефес "Храм Артеміди"                                                   (слайд 15)

Ми припливли до Ефесу в VI ст. до н. е. - в давньогрецьке місто і відвідаємо храм Артеміди, який зроблено із чистого мармуру. В головному залі стоїть статуя Артеміди висотою 15 м, вся оздоблена золотом і дорогоцінностями.

Артеміда - покровителька міста Ефеса, дочка царя бога Зевса, сестра золотокурого Аполлона.

Артеміда - богиня плодоріддя, покровителька тварин і охоти, богиня Місяця; потім богиня ціломудрія, охоронителька  породіль.

Вона для вас має завдання: (завдання під'єднане до Артеміди на схемі-карті). Учні забирають завдання і розв'язують його:
Завдання: Піднести до степеня  дроби:                           

а)             б)                     в)                                                      г)  


 


                                                           IV етап "Мавзолей"                                 (слайд 16, 17)

Галікарнас - це столиця Карійської держави (нині місто Бордулі в Турції). Гробниця була побудована в IV ст. до н. е. царицею Артемісією дружиною і рідною сестрою царя Мавсола.                                                                                                                                                            

Мавзолей - це трьохярусна споруда з мармуру:

І ярус. Запокійний храм S = 5000 м2, h = 20 м.

ІІ ярус. Стройна колонада і тут зберігались жертвопідношення.

Ви дізнаєтесь, що було на третьому ярусі, коли 

 спростите вираз:                                                                                                           (слайд 18)

 

Відповідь: III ярус. Пірамідальна покрівля з мармуру, яка увінчалась колісницею з мармуровими Мавсолом та Артемісією на чотирьохколісній колісниці.

місце - 56

місце - 36

 

                 Хвилинка релаксії  (супроводжується музичним твором)                        (слайд 19)

 

V етап            о. Родос. Колос "Родоський"                                                                (слайд 20)

А тепер знову в путь.

В східній частині Середземного моря розташований острів Родос. В центрі, на торговій площі між морем і міськими воротами була поставлена сама найбільша на світі статуя юноші зростом в 36 м. Не всі люди могли обхопити великий палець юноші статуї. Образ - бога Геліоса — покровителя острова (скульптор Харес). Будова тривала 12 років.

Інформацію про те, що сталось потім з Колосом Родоським ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання.

Завдання:    знайти значення виразу:                                                                             (слайд 21)

  • ЯКЩО   

x =999,9;   y =1000,1

Відповідь: 0,001     1 місце-4б, 2 місце – 3б                                     

                                                                                                                                                 (слайд 22)

             Статуя простояла більш ніж 50 років. В 224 році до н. е. була зруйнована сильним землетрусом. Самим не кріпким місцем виявились коліна. Кажуть, що по одному з проектів Колос Родоський буде вилитий з алюмінію і в пустій голові зроблять бар для туристів.

VI етап      о. Форос "Маяк"                                                                                              (слайд 23)

Тепер ми наближаємось до о Форос.

"Будівля причудлива і дивна. Гора, посеред моря, доходила до самих небес, і вода протікала під цією спорудою, а вона стояла, висячи над морем", -Ахіл Татій так писав у своїй книзі. Простояв Маяк 1500 років.

Хто  знаходився   на   вершині   будівлі   ви   дізнаєтесь,   коли   виконаєте
завдання:
 

Завдання: записати вирази:    Відповідь:                                                     (слайди 24,25)

 1.  квадрат суми чисел а і в              (а + в)²                                                      1 місце - 56

2. сума різниці х і у та а                   (х - у) + а                                                      2 місце - 46

3.   куб суми чисел а і х              (а + х)³                                                     3 місце - 26

4.  півсума квадратів чисел с і d       ( c ² +d²)/2

Відповідь:   Верхня   башта  -  фонар  -  кругла  з   куполом,   була  увінчана бронзовою статуєю покровителя морів Посейдоном, h = 8 м.                                                                   (слайд 26)

 

VII етап. Вавилон "Сади Семіраміди"                                                                    (слайд 27)

"Висячі сади"

Вирушаємо далі в дорогу. Наступний порт Вавилон. Навуходоносор для дружини Амітіс, яка сумувала в запиленому Вавилоні побудував "висячі сади".

На насипних терасах палацу були розбиті "висячі сади". На висоті чотирьохярусної

споруди був побудований палац. Кожну терасу покривав великий шар чорнозему, в якому могли пускати коріння дерева. Породи рослин з усього світу привозили в повозках, їх завертали в вологу рогожу.                                                                                                              (слайд 28)

Завдання: Доведіть тотожність:                                                                              (слайд 29)

                                                                                             

А чому сади називаються "сади Семіраміди" ми дізнаємося під час наступної      (слайд 30)

подорожі.

Узагальнення вивченого матеріалу: ( інтерактивна вправа «Мікрофон»)

І. Запитання:

  1. Як формулюється основна властивість дробу?
  2.  Як додати дроби з однаковими знаменниками?
  3. Як виконати віднімання дробів з однаковими знаменниками?
  4.  Як додати дроби із різними знаменниками?
  5.  Як виконати множення двох дробів?
  6.  Яке, ви знаєте правило піднесення дробу до степеня?
  7. Сформулюйте правило ділення дробів.
  8. Розкажіть про порядок перетворення виразів

а)                             б) 

ІІ. Що я вивчив на уроці, повторив, закріпив, узагальнив…                                 (слайд 31)

У кінці гри-подорожі підводяться підсумки.

Підсумки уроку: Капітани підраховують кількість балів, виставляються оцінки командам в журнал:             

 

Оцінки (мотивація балів та їх виставлення).

 Домашнє завдання: №№ 121, 123

                                                                                                                                      (слайди 32,33)

 


 

doc
Додано
4 грудня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку