Мета: під час гри перевірити знання учнів з творчості Ч. Діккенса; розвивати навички чіткої відповіді; виховувати спостережливість.
Форма проведення уроку: урок-гра.
Обладнання: портрет Ч. Діккенса, твори письменника, ілюстрації до повісті «Різдвяна пісня в прозі».
УРОК-ГРА «ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК» ЗА ПОВІСТЮ Ч. ДІККЕНСА «РІЗДВЯНА ПІСНЯ В ПРОЗІ»
Мета: під час гри перевірити знання учнів з творчості Ч. Діккенса; розви-вати навички чіткої відповіді; виховувати спостережливість.
Форма проведення уроку: урок-гра.
Обладнання: портрет Ч. Діккенса, твори письменника, ілюстрації до повісті «Різдвяна пісня в прозі».
Хід уроку
Учитель. Сьогодні ми проводимо урок-гру «Щасливий випадок» за творчістю Чарльза Діккенса. У грі беруть участь дві команди.
І КОНКУРС «ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ ЗМІСТ ПОВІСТІ?»
1. Чому Скрудж не зачиняв дверей у своїй кімнаті в конторі?
(Щоб наглядати за писарем)
2. Що зробив писар, коли племінник Скруджа промовив хвалу Різдву?
(Заплескав у долоні)
3. 3 якою метою прийшов до контори Скруджа його племінник?
(Запросити Скруджа на обід)
4. Через що Скрудж любив темряву? (Дешева річ)
5.3 якими природними явищами Діккенс порівнює Скруджа?
(Морозом, градом, снігом, вітром)
6. Що зробив Скрудж для родини Боба Кретчита?
(Подарував індика на Різдво, збільшив платню Бобу, допоміг вилікувати Тайні Тіма та став йому другим батьком)
7. Хто така дівчина у траурі? (Колишня кохана Скруджа)
8. Куди пролягла друга подорож Скруджа? (Теперішній час)
9. Звідки розпочалася подорож Скруджа у минуле? (З дитинства)
10. Кого відігнав від своїх дверей головний герой? (Хлопчика-колядника)
11. Як поводилися люди, котрі зустрічали Скруджа на вулиці?
(Обходили його стороною, не віталися)
12. 3 чого розпочав Скрудж свій різдвяний ранок? (Подарував родині Кретчитів великого індика)
13. Біля чого намагався зігрітися писар на своєму робочому місці у конторі Скруджа? (Біля свічки)
14. Що найбільше вразило Скруджа в подорожі до майбутнього?
(Могила на кладовищі)
15. 3 чого розпочалося переродження героя? (3 подорожі в минуле)
16. Коли святкують Різдво в Англії? (25 грудня)
17. Як звали дітей, що знаходилися під мантією Духа Теперішнього Різдва? (Темнота і бідність)
18. Що розбило перше кохання Скруджа? (Любов до грошей)
ІІ КОНКУРС «ХТО ЦЕЙ ГЕРОЙ?»
1.«Цей гість був дивна істота: він мав дитячу постать, однак був більше схожий на діда; але якийсь дивний простір одсовував його від очей і зменшував у дитину. Він тримав гілку вічнозеленої зимової рослини, а вбрання на ньому було прикрашене літніми гілками...»
(Дух Минулого Різдва)
2. «Через холод у душі і вся постать його немов заморозилась: ніс загострився, щоки зморщилися, хода стала скутою, очі почервоніли, тонкі губи посиніли, а голос хитрий та прикрий скрипів». (Ебенізер Скрудж)
3. «…. у вузьких штанах і високих чоботях з китицями, що ворушилися так сама, як і кіска, поли від каптана і волосся на голові. Тіло було таке прозоре, що Скрудж, дивлячись на нього спереду, міг бачити два Ґудзики на каптані ззаду». (Тінь Марлі)
4. «Це був грішник - заздрий, жадібний, твердий і гострий, як кремінь». (Скрудж)
III ГЕЙМ «ТЕМНЕ ЛОША»
Завдання: відгадайте, який герой потрапив до нас на гру?
«Він був такий зворушений, що голос його тремтів і не слухався його... Усе обличчя його було облите слізьми. Він хотів одягатися, але руки не слухалися його, крутили одяг, вивертали його, надягали не тим боком, рвали, м'яли його» (Скрудж)
Під музику входить Скрудж.
Скрудж. «Я був справжнім «жмикрутом»: умів міцно схопити людину, як кліщатами, придушити, скрутити, згребти. Я був старий грішник - жадний, твердий і гострий, як кремінь, але жодне кресало не могло викресати з мене благородної іскри; скритий, потайний та самостійний, як той слимак.
А зараз я почуваюся легким, як пушинка; щасливим, як ангел, веселим, як школяр; у мене голова крутиться, як у п'яного! Дай, боже, кожному веселого Різдва! Дай, боже, щасливого Нового року всьому світу! О, який же я щасливий!»
Тепер я хочу спитати вас:
1. Що для мене було найприємнішим під час прогулянки містом?
(Щоб люди віталися зі мною, бажали щасливого Різдва)
2. У кого я попросив вибачення у різдвяний день? (У збирача коштів)
3. До кого я завітав у різдвяне свято? (До свого племінника)
4. Який подарунок я відправив родині Кретчитів? (Індика)
IV КОНКУРС «РОЗШИФРУЙ»
Завдання: розшифруйте записку-криптограму.
1. 31, 16, 41, 11, 25, 12, 37, 15, 16, 31, 11,
15, 26, 32, 18, 31, 22, 28, 21, 31, 11, 35,
12, 32, 18, 16, 12, 27, 11, 14, 32, 35, 27,
32, 13, 16, 31, 31, 48, 25, 32, 14, 32, 27,
47, 12, 32, 13, 23, 27, 11, 35, 26, 11.
Відповідь: нехай буде над кожним з нас Боже благословення, його любов і ласка.
2.28, 16, 31, 23, 33, 34, 22, 17, 28, 31, 32, 31,
11, 14, 11, 15, 37, 13, 11, 36, 22, 13, 35, 23,
28, 34, 23, 21, 15, 13, 32, 36, 32, 14, 32, 41,
36, 32, 34, 32, 12, 22, 13, 26, 11, 27, 23, 26,
41, 32, 15, 48, 43, 22, 28, 22, 11, 35, 27, 23,
33, 22, 41, 21, 34, 48, 43, 22, 28, 22.
Відповідь: мені приємно нагадувати всім Різдво. Того, хто робив калік ходячими, а сліпих зрячими.
Ключ
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
Є |
Ж |
2 |
З |
И |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
3 |
Н |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
4 |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
Ь |
Ю |
Я |
V КОНКУРС «ВІКТОРИНА»
1. З чим порівнює автор кімнату писаря? (З діжкою)
2. Як називалася контора, де працював Скрудж? (Скруджа і Марлея)
3. Скільки років минуло, як помер Марлей? (Сім)
4. У чиєму домі мешкав Скрудж? (Марлея)
5. Що бачив Скрудж щоранку і щовечора у своєму будинку біля дверей? (Молоток)
6. Який предмет привернув увагу Скруджа, який сидів у кімнаті?
(Дзвоник)
7. Як звали Марлея? (Яків)
8. З якою метою прийшла до Скруджа Марлеєва тінь? (Допомогти)
9. О котрій годині до героя повинен прийти перший Дух? (О першій)
10. Що йшло широким пасмом від голови першого Духа? (Світло)
11. Як звали сестру Скруджа? (Фанні)
12. Що проказав Боб перед святковим обідом? (Молитву)
13. Єдиними друзями Скруджа в дитинстві були… (книги)
14. Що сталося з сестрою Скруджа? (Померла)
15. Що зробили з майном померлого Скруджа? (Вкрали)
16. Ім'я старшого сина Боба Кретчита - (Петро).
17. Скільки шилінгів на тиждень брав Боб? (15)
18. Назвіть ім'я дружини Боба Кретчита. (Автор називає її «пані Кретчит»)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ КОНКУРСУ
ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ