Урок-гра
Підготував:
учитель трудового навчання
Варченко О.Б.
Тема: Трудова вікторина.
Мета: 1) Навчальна: перевірити знання учнів про слюсарні інструменти та слюсарні операції; навчати учнів швидко і вірно відповідати на поставлене питання, а також логічно мислити при виборі відповідей.
2)Виховна: виховувати кмітливість,любов до праці.
3)Розвиваюча: розвивати вміння учнів працювати в команді, логічне мислення,пам’ять,спостережливість,технічну грамотність
Форма проведення: інтелектуально-розвиваюча гра.
Місце проведення: шкільна майстерня з трудового навчання.
Обладнання: дошка, дві картки з переліком інструментів, картки-букви для конкурсу “Поле чудес”.
Час проведення: одна година.
І. Організаційна частина.
ІІ. Проведення конкурсів.
1. Перший конкурс «Сьомий зайвий».
2. Другий конкурс «Щасливий випадок».
3 Третій конкурс «Доміно».
4 Четвертий конкурс «Поле Чудес».
ІІІ. Підведення підсумків.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Сьогодні ми з вами зустрілися для того, щоб провести урок-гру, який називається “Трудова вікторина”. Спочатку давайте розділимося на дві команди і кожна команда обирає собі назву та капітана.
Зараз послухайте правила гри:
За вірно виконанні умови конкурсів команди будуть отримувати певну кількість балів
ІІ. Проведення конкурсів.
Перший конкурс «Сьомий зайвий».
Протягом однієї хвилини учням пропонується список інструментів, з яких вони повинні виключити один інструмент і пояснити чому він «зайвий». За вірно виключений інструмент – 1 бал, за вірно виключений інструмент і пояснення – 2 бали.
Перший набір слів: Третій набір слів:
Другий набір слів: Четвертий набір слів:
Другий конкурс «Щасливий випадок».
Протягом 3-х хвилин за правилами аналогічної телевізійної гри ставляться питання спочатку одній, потім іншій команді. Правильна відповідь оцінюється в 2 бали.
1. Матеріал, який має високу теплопровідність, електропровідність, блиск і т.д. (Метал).
2. Які є види свердл? (Спіральне,перове,з пластинками із твердих сплавів).
3. Слюсарна операція з розділення металу за допомогою ріжучих та ударних інструментів. (Різання чи рубання).
4. Інструмент для проведення лінії під кутом 90 градусів. (Кутник).
5. Нанесення на заготовку точок та ліній, які означають місце та рівень обробки. (Розмічання).
6. Слюсарний розмічальний інструмент, за допомогою якого наносять лінії на металеву заготовку? (Рисувалка).
7. Ручні інструменти для різання металів. (Ножиці, ножівка).
8. Інструменти, які використовують при розмічанні металу. (Лінійка, кутник, рисувалка, кернер).
9. Які інструменти використовують для нарізання зовнішньої і внутрішньої різьби? (Плашка і мітчик).
10. Види напилків за профілем поперечного перерізу. (Плоскі, трикутні, квадратні, круглі, напівкруглі).
11. Операція в ході якої заготовці надають загнутої форми. (Гнуття).
12. Слюсарна операція по зняттю з заготовки невеликого шару металу за допомогою напилка. (Обпилювання).
13. Як називається вимірювальний інструмент для вимірювання зовнішніх і внутрішніх розмірів деталі ?( Штангенциркуль).
14. Як називається частина токарного верстата,яка призначена для підтримки вільного кінця довгої заготовки? (Задня бабка)
15. Як називається матеріал,який проводить електричний струм? (Провідник)
16. Як називається матеріал,який не проводить електричний струм?(Ізолятор)
17. Як називається робочий стіл у майстерні?(Верстак)
18. Дерев’яний молоток для роботи з тонким листовим металом(Киянка)
19. Назвіть метал,який має найменшу температуру плавлення(Олово)
20. Кріпильна деталь із зовнішньою різьбою( Болт,шпилька)
Третій конкурс «Доміно».
Одна з команд називає слово, яке стосується трудового навчання, а остання буква цього слова є початком наступного слова для іншої команди. За перемогу в цьому конкурсі команда буде нагороджена трьома балами.
Четвертий конкурс «Поле Чудес».
На дошці малюються квадратики, кожний з яких відповідає одній літері слова, яке необхідно вгадати. За кожну відгадану літеру присуджується один бал, за відгадане слово – п’ять балів.
Шкала штангенциркуля ( ноніус)
Частина свердлильного верстата (шпиндель)
Розмічальний інструмент (кутник)
ІІІ. Підведення підсумків.
Ось і підійшла наша гра до кінця. Сьогодні обидві команди проявили свої знання. Але кращою, за балами, а отже і переможницею стала команда (назва команди). Вітаю цю команду з перемогою. Хочу подякувати обом командам за прекрасну гру.