Позакласний захід: Турнір «Юні інформатики»
для учнів 6 класів.
Мета:
Дидактична: створити умови для усвідомлення й розуміння учнями навчальної інформації з застосуванням елементів комп’ютерних технологій, умов для підвищення мотивації до вивчення шкільного предмета інформатика, проблемного навчання та групової роботи учнів.
Навчально-практична: Повторити, закріпити та перевірити засвоєння системи знань, їх застосування і виконання практичних завдань з тих розділів, що вивчалися.
Розвивальна: Розвивати творчі та комп’ютерно-технологічні здібності учнів, логічне мислення, пам'ять, комунікативні навички та вміння висловлювати свої думки, навички самостійної дослідницької діяльності; розвивати вміння учнів застосовувати наявні знання у нестандартних ситуаціях, сприяння формуванню інформаційної культури,
Виховна: Виховувати позитивні мотиви навчання; самостійність, креативне мислення, відповідальність; колективну творчу активність; почуття взаємодопомоги, підтримки; у капітанів команд виховувати вміння оптимально організувати всю команду та морально підтримувати її; вчити учнів вільно почуватися перед аудиторією, чітко висловлювати свою думку.
Тип уроку: систематизації і узагальнення знань.
Форма уроку: урок-гра.
Методи та методичні прийоми: інноваційні інтерактивні методи, ігрові методи , ілюстративний (ілюстрування, бесіда), частково-пошуковий (робота з кросвордом, відгадування ребусів), репродуктивний (виконання завдань, вправ), перегляд відеосюжету, творчі завдання.
Обладнання: комп'ютери, дошка, проектор, роздатковий матеріал, кросворди, ребуси.
Наглядність: комп’ютерна презентація, відеосюжет, фотоматеріали
Складники предметної компетентності:
знаннєвий (пізнавальний): учень характеризує поняття «складові комп’ютера», «операційна система», «папка», «файл», «шлях до об’єкта файлової системи», «мультимедіа», «призначення мультимедійних програвачів та засобів перегляду зображень», «пристроїв мультимедіа»;
діяльнісний (поведінковий): учень розрізняє об’єкти файлової системи, імена, розширення імен та основні типи файлів, описує складові комп’ютера, пристрої мультимедіа;
ціннісний (мотиваційний): учень визначає шлях до об’єкта файлової системи, уміє створювати, копіювати, вилучати, переміщувати об’єкти файлової системи, копіювати об’єкти мультимедіа з різних пристроїв.
Оформлення: столи для двох команд, стільці, місця для журі, роздатковий матеріал на конкурси, позначки команд.
Була обрана так структура заходу:
І. Організаційний момент…………………………………………………. 1 хв.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності………………..………………….2 хв.
ІІІ. Представлення команд, їх назв і емблем………………5 хв.
ІV. Конкурс «В країні ребусів»………………………………………..……4 хв.
V. Конкурс «Юний художник»
VІ. Конкурс «Знайди помилку»……………………………………………8 хв.
VIІ. Конкурс «Зрозумій мене»…………………………………………..…10хв.
VIII.Конкурс «Озеро термінів»…………………………….10хв
IX. Конкурс «Придумай назву»…………………………………………..5 хв.
X. Конкурс капітанів ……………………………………………………………7 хв.
XI. Відгадування кросворду…………………………………………….…10 хв.
XII. Гра «Стрілець»
XІІІ. Рефлексія ……………………………………………………………………..1 хв.
XV. Підведення підсумків. Нагородження……………….3 хв.
Хід уроку
Добрий день, дорогі друзі! Любителі інформатики! Сьогодні зібралися всі, хто любить інформатику.
Турнір – це завжди настрій. Гра відкриває зовсім інші боки інформатики, ті на які не завжди звертаєш увагу на уроці, при серйозній розмові про цю складну сучасну науку. Для багатьох учасників гра надасть можливість показати свою любов і ґрунтовні знання по предмету, а для деяких може стати поштовхом до зацікавленості. Зверніть увагу на девіз сьогоднішньої турніру.
Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.
Отже, «Турнір Юні інформатики» починається..
Сьогодні зустріч судитиме дуже поважне журі (представлення членів журі):
1.
2.
Привітаймо їх оплесками.
Журі отримує картки для підрахунку балів по конкурсам
(Файл Для журі.docx)
Ми бажаємо вам успіхів, нехай вами правлять розумність, стриманість і повага один до одного.
У грі беруть участь:
Привітання команд
Критерії оцінок
-Загальне представлення - 1 б.
Капітани команд представляють назви своїх команд, їх девізи, емблеми. Команди обмінюються привітаннями, а також вітають журі і вболівальників.
Журі оцінює вітання команд.
Ми починаємо!
Наш турнір складається з завдань. Команда, яка виграє отримає грамоту.
Як ви вже знаєте програмісти вміють кодувати інформацію, щоб її ніхто не прочитав і не використав. А ми спробуємо розкодувати інформацію. Вашим завданням буде розгадати ребуси.
Участь беруть всі учасники. Уважно розгадуємо ребус. Піднімаємо руку і відповідаємо. Якщо відповідь правильна, команда отримує 1 бал.
Викрикувати відповідь не можна. Тільки піднімати руку.
ВІДПОВІДІ: Команда 1: Дисплей. Комп’ютер.
Команда 2: Клавіатура. Інформатика.
Яка ж інформатика без графічного редактора. Це улюблена справа всіх інформатиків і як ви здогадалися наступні учасники будуть малювати в графічному редакторі Paint.
Завдання: Намалювати необхідно веселі смайлики.
Для нашого наступного конкурсу нам потрібно по 1 учаснику з кожної команди.
Команда переможець отримує за цей конкурс 5 балів.
Пам'ятаєте анекдот:
«Зустрілися двоє глухих. Один тримає в руці вудку. Інший запитує:
«Ти що на рибалку зібрався?»
«Та ні, я на рибалку»
«А я думав, ти на рибалку ...»
Інформація була передана, але до адресата не дійшла. При будь-якому обміні інформації повинні існувати приймач і джерело, інакше цей обмін не буде мати ніякого сенсу.
Зараз 2 команди по черзі виступатимуть в ролі приймача і джерела інформації. А передавати інформацію вони будуть за допомогою міміки і жестів.
Завдання отримують капітани.
На підготовку командам дається 3 хвилини.
Слайд - для демонстрації після конкурсу. Завдання на картках (файл «Завдання для конкурсу.docx»)
Відобразити мімікою і жестами:
I команді: (5 балів):
Комп’ютерний вірус.
Джойстик.
II команді: (5 балів):
Диск.
Комп'ютер завис.
Перевіримо результати роботи наших художників.
Визначаються переможці.
Інформатика – чітка і точна наука. От і вам необхідно чітко відповісти що означає термін. Зараз кожна команда побачить свій термін і матиме 10 секунд щоб обдумати як його пояснити. Якщо команда правильно пояснює отримує 1 бал.
Поки команди розгадують кросворд вболівальники також матимуть цікаве завдання. Пограємо в гру «Стрілець»
Команди починайте розгадувати кросворд.
Питання до кросворда
Перевіримо як команди розгадали кросворд. Визивається по 1 учаснику від команди і вони заповнюють клітинки кросворду відповідями. За кожну вірну відповідь 1 бал.
Протягом турніру ви отримували бали. Шановні члени журі – порахуйте будь-ласка скільки у кожної команди балів. Хто ж отримав найбільшу кількість балів та заохочувальну грамоту.
Журі підраховує бали, набрані командами і виявляє переможця.
Підбиття підсумків.
Ну, що ж діти, от і закінчився наш Турнір юних інформатиків.
Але Інші турніри та конкурси чекють нас на наступних уроках, де будемо дізнаватися про щось нове і цікаве.
А зараз скажіть мені, будь ласка, чи сподобалась вам цє заняття?
Слово журі. Нагородження команд
Дорогі діти! Я хочу вам подякувати за цікаву гру, за винахідливість, яку ви проявили і за активну участь.
Всі ми переможці! Давайте пригадаємо девіз нашої вікторини
Щоб усіх перемагати треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння - і тоді прийде уміння.
1