Урок-гра: "Великі перегони в морі нерозв’язаних задач"

Про матеріал
Розв’язування вправ на множення раціональних чисел. Захоплюючий та цікавий урок для дітей у вигляді подорожі. Розвиває логічне мислення, виховує почуття дружності та викликає інтерес до математики.
Перегляд файлу

Хід уроку

  1.               Організаційний момент.
  2.           Перевірка домашнього завдання

Розв’язання завдань записані на дошці. Учні здійснюють  самоперевірку виконання домашнього завдання.

№1263,1265


 

 


  1.               Актуалізація опорних знань
  1.                     Сформулюйте правило множення двох  від’ємних чисел.
  2.                     Як помножити два числа з однаковими знаками?
  3.                     Коли добуток двох від’ємних чисел дорівнює нулю?
  4.                     Як додати два від’ємні числа?
  5.                     Як знайти суму додатного і від’ємного чисел?
  6.                     Як від одного раціонального числа відняти друге?
  7.                     Модуль якого числа дорівнює 0?
  8.                     Чому дорівнює х, якщо його модуль дорівнює 5?
  1.               Мотивація навчальної діяльності

Продовжуючи вивчати тему "Множення раціональних чисел" проведемо цей урок у вигляді гри «Морських перегонів». На кожному етапі ми пригадаємо основні властивості, поняття, що стосуються теми. Покажемо як набуті знання можна застосувати на практиці. Тим, хто вирушає в морську подорож бажають: «Сім футів під кілем», тобто – вдалої мандрівки. Нехай ваші кораблі не сядуть на мілину, не розіб’ються об скали незнання.  Девізом нашої подорожі пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, знаходячись там, де ви є».

V.Проведення гри: «Великі перегони в морі нерозв’язаних задач»

Клас попередньо ділиться на 3 команди-кораблі, кожний має свою назву:  


«Летючий  Голандець»  

      Гошкова В.

           «Дункан»

    Жовківський М.

«Блискавичний».

Брикайло Н.


      Головацький І                     Хімка М.                          Гураль В.

   Катарина М.                        Маїк  В.                            Брикайло Н

Гарасюк В.                            Годованюк  Ю.                 Біликовська І

Гоц А.                                    Королевич Н.                   Корнова Р.

Дмитрук Л.                           Смілка С.                           Лобода В.

  У кожній команді вибирають капітана.

Гра проходить у 6 етапів

  1.                Старт.
  2.                Маршрут руху.
  3.                Рифи.
  4.                Загублений острів.
  5.                Пірати.
  6.                Маяк (фініш).

Для збереження дисципліни в класі під час гри порушників карають відніманням набраних балів у їхньої команди.

Резуль­тати етапів гри  вносяться у таблицю:

                          Етапи

Команди

«Блискавичний»

«Дункан»

«Летючий Голландець»

Старт

 

 

 

Маршрут руху

 

 

 

Рифи

 

 

 

Загублений острів

 

 

 

Пірати

 

 

 

Маяк (фініш)

 

 

 

Всього

 

 

 

Місце

 

 

 

І етап. СТАРТ

На цьому етапі потрібно привести екіпіровку корабля в повний порядок: розкласти все по своїх місцях, щоб нічого не заважало в подорожі.

Завдання.   Визначити знак виразу:

-

Результати

Перша правильна відповідь — 5 балів;

друга правильна відповідь — 3 бали;

третя правильна відповідь — 1 бал.

II етап. МАРШРУТ РУХУ

Не можна виходити в море, не знаючи маршруту. Для того щоб визначити маршрут руху потрібно   розв’язати завдання:


 

2

6

-51

 

Результати:

Перша правильна відповідь — 8 балів; 

друга правильна відповідь — 6 балів;

третя правильна відповідь — 3 бали. 

 

III етап. РИФИ

У морі зустрічаються рифи, які заважають нормальному руху судна, і навіть якщо ви рухались пра­вильним курсом, шторм міг збити вас з курсу на рифи. Корпус вашого корабля пошкоджений і потребує негайного ремонту.

Завдання. Щоб зберегти корабель, потрібно обчислити значення виразів.

Учні отримують завдання на картках:

 

 

 

 

Завдання розміщуються у вигляді корабликів:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Результати:

Перша правильна відповідь — 8 балів;

друга правильна відповідь — 6 балів;

 третя правильна відповідь — 3 бали.

IV.ЗАГУБЛЕНИЙ ОСТРІВ

На горизонті з'явився острів, якому  на ваших картах немає назви,  обчисливши значення виразів та скориставшись ключем, ви зможете розшифрувати назву острова.

Учні отримують завдання на картках:

 

-2∙(-3)=

 

4∙(-3)=

 

-6∙2=

 

-3∙(-1)=

 

-5∙1=

 

-1∙(-1)=

 

-12∙2=

 

8∙(-3)=

 

-5∙(-8)=

 

-38∙0=

 

-11∙(-3)=

 

-10∙(-4)=

 

 

 

1∙33=

 

 

Ключ

 

-24

-12

-5

0

1

3

6

33

40

р

с

т

б

а

к

о

в

і

 

Результати:

 

Перша правильна відповідь — 8 балів;

 друга правильна відповідь — 6 балів;

третя правильна відповідь — 3 бали; 

 

 

 

 

 

V етап. ПІРАТИ

 

Не встигли ви відпливти від острова, як на вас накинулися піра­ти

Щоб врятуватися від піратів, вам необхідно розв’язати завдання:

Один член екіпажу розв’язує перше рівняння на дошці. Решта команди розв’язує друге рівняння в зошитах.

 

Обчисліть

    

    

 

Обчисліть

    

    

 

Обчисліть

   

    

 

 

Результати

 

 Перша правильна відповідь — 10 балів;

друга правильна відповідь — 7 балів;

третя правильна відповідь — 4 бали;

 

 

 

 

 

VI етап. МАЯК (фініш)

І ось, нарешті, на горизонті з'явився рідний маяк, вогник якого ледь-ледь світить у далечині.

Щоб прийти до свого порту, потрібно знайти закономірність і заповнити таблицю:

 

-1,5

0,4

3

-2

3

 

 

-10

 

 

 

8

 

 

24

Результати:

Перша правильна відповідь — 4 бали; 

друга правильна відповідь — 2 бали;

третя правильна відповідь — 0 балів. 

III. Підсумок уроку.

Урок наближається до завершення. Ви порадували нас своїми знаннями з математики, своєю активністю, працездатністю, умінням співпрацювати в групі, а які враження у вас залишилися від уроку?

Час підбивати підсумки.

 Підрахунок балів. Визначення переможців.

Починали ми урок словами Теодора Рузвельта. То ж дозвольте  його словами прокоментувати результати уроку:

«У битвах життя не завжди перемагає найсильніший і найрозумніший.

Але рано чи пізно перемагає той, хто вважав себе здатним на перемогу.»

Не всі з вас в майбутньому стануть математиками. Проте :

Знання, як кажуть, не важкий тягар.

 Але в житті нам зможе знадобитись.

Щоб нас жалю не пік пізніше жар,

Старайтесь більшому сьогодні ви навчитись.

VI .Домашнє завдання.

Повторити множення раціональних чисел і виконати номери з підручника: №1267,1269.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 січня 2021
Переглядів
434
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку