Хід уроку
Розв’язання завдань записані на дошці. Учні здійснюють самоперевірку виконання домашнього завдання.
№1263,1265
Продовжуючи вивчати тему "Множення раціональних чисел" проведемо цей урок у вигляді гри «Морських перегонів». На кожному етапі ми пригадаємо основні властивості, поняття, що стосуються теми. Покажемо як набуті знання можна застосувати на практиці. Тим, хто вирушає в морську подорож бажають: «Сім футів під кілем», тобто – вдалої мандрівки. Нехай ваші кораблі не сядуть на мілину, не розіб’ються об скали незнання. Девізом нашої подорожі пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, знаходячись там, де ви є».
V.Проведення гри: «Великі перегони в морі нерозв’язаних задач»
Клас попередньо ділиться на 3 команди-кораблі, кожний має свою назву:
«Летючий Голандець»
Гошкова В.
«Дункан»
Жовківський М.
«Блискавичний».
Брикайло Н.
Головацький І Хімка М. Гураль В.
Катарина М. Маїк В. Брикайло Н
Гарасюк В. Годованюк Ю. Біликовська І
Гоц А. Королевич Н. Корнова Р.
Дмитрук Л. Смілка С. Лобода В.
У кожній команді вибирають капітана.
Гра проходить у 6 етапів
Для збереження дисципліни в класі під час гри порушників карають відніманням набраних балів у їхньої команди.
Результати етапів гри вносяться у таблицю:
Етапи Команди |
«Блискавичний» |
«Дункан» |
«Летючий Голландець» |
Старт |
|
|
|
Маршрут руху |
|
|
|
Рифи |
|
|
|
Загублений острів |
|
|
|
Пірати |
|
|
|
Маяк (фініш) |
|
|
|
Всього |
|
|
|
Місце |
|
|
|
І етап. СТАРТ
На цьому етапі потрібно привести екіпіровку корабля в повний порядок: розкласти все по своїх місцях, щоб нічого не заважало в подорожі.
Завдання. Визначити знак виразу:
-
Результати
Перша правильна відповідь — 5 балів;
друга правильна відповідь — 3 бали;
третя правильна відповідь — 1 бал.
II етап. МАРШРУТ РУХУ
Не можна виходити в море, не знаючи маршруту. Для того щоб визначити маршрут руху потрібно розв’язати завдання:
|
|
|
|
|
|
2 |
6 |
-51 |
|
|
|
Результати:
Перша правильна відповідь — 8 балів;
друга правильна відповідь — 6 балів;
третя правильна відповідь — 3 бали.
III етап. РИФИ
У морі зустрічаються рифи, які заважають нормальному руху судна, і навіть якщо ви рухались правильним курсом, шторм міг збити вас з курсу на рифи. Корпус вашого корабля пошкоджений і потребує негайного ремонту.
Завдання. Щоб зберегти корабель, потрібно обчислити значення виразів.
Учні отримують завдання на картках:
Завдання розміщуються у вигляді корабликів:
Результати:
Перша правильна відповідь — 8 балів;
друга правильна відповідь — 6 балів;
третя правильна відповідь — 3 бали.
IV.ЗАГУБЛЕНИЙ ОСТРІВ
На горизонті з'явився острів, якому на ваших картах немає назви, обчисливши значення виразів та скориставшись ключем, ви зможете розшифрувати назву острова.
Учні отримують завдання на картках:
-2∙(-3)= |
|
4∙(-3)= |
|
-6∙2= |
|
-3∙(-1)= |
|
-5∙1= |
|
-1∙(-1)= |
|
-12∙2= |
|
8∙(-3)= |
|
-5∙(-8)= |
|
-38∙0= |
|
-11∙(-3)= |
|
-10∙(-4)= |
|
|
|
1∙33= |
|
Ключ
-24 |
-12 |
-5 |
0 |
1 |
3 |
6 |
33 |
40 |
р |
с |
т |
б |
а |
к |
о |
в |
і |
Результати:
Перша правильна відповідь — 8 балів;
друга правильна відповідь — 6 балів;
третя правильна відповідь — 3 бали;
V етап. ПІРАТИ
Не встигли ви відпливти від острова, як на вас накинулися пірати
Щоб врятуватися від піратів, вам необхідно розв’язати завдання:
Один член екіпажу розв’язує перше рівняння на дошці. Решта команди розв’язує друге рівняння в зошитах.
Обчисліть
|
Обчисліть
|
Обчисліть
|
Результати
Перша правильна відповідь — 10 балів;
друга правильна відповідь — 7 балів;
третя правильна відповідь — 4 бали;
VI етап. МАЯК (фініш)
І ось, нарешті, на горизонті з'явився рідний маяк, вогник якого ледь-ледь світить у далечині.
Щоб прийти до свого порту, потрібно знайти закономірність і заповнити таблицю:
|
-1,5 |
0,4 |
3 |
-2 |
3 |
|
|
-10 |
|
|
|
8 |
|
|
24 |
Результати:
Перша правильна відповідь — 4 бали;
друга правильна відповідь — 2 бали;
третя правильна відповідь — 0 балів.
III. Підсумок уроку.
Урок наближається до завершення. Ви порадували нас своїми знаннями з математики, своєю активністю, працездатністю, умінням співпрацювати в групі, а які враження у вас залишилися від уроку?
Час підбивати підсумки.
Підрахунок балів. Визначення переможців.
Починали ми урок словами Теодора Рузвельта. То ж дозвольте його словами прокоментувати результати уроку:
«У битвах життя не завжди перемагає найсильніший і найрозумніший.
Але рано чи пізно перемагає той, хто вважав себе здатним на перемогу.»
Не всі з вас в майбутньому стануть математиками. Проте :
Знання, як кажуть, не важкий тягар.
Але в житті нам зможе знадобитись.
Щоб нас жалю не пік пізніше жар,
Старайтесь більшому сьогодні ви навчитись.
VI .Домашнє завдання.
Повторити множення раціональних чисел і виконати номери з підручника: №1267,1269.