Урок-гра: «Вогонь – наш друг чи ворог?»

Про матеріал
З’ясувати основні причини виникнення пожеж; пояснити поняття «вогонь добрий — вогонь злий»; вивчити основні правила пожежної безпеки; виховувати в учнів потребу повсякденного дотримання правил пожежної безпеки, бажання бути обережними і слухняними.
Перегляд файлу

 КЗ «Голубієвицький ліцей»

Компаніївської селищної ради  Кропивницького району Кіровоградської області

 

 

http://selid-shcool1.at.ua/01-01-04-2015/img0.jpg

 

 

                                                               Підготувала:

                                                          вчитель початкових класів

Сичова Галина Миколаївна

 

Урок-гра:  «Вогонь – наш друг чи ворог?»

 Мета: поглибити і закріпити дитячі уявлення про користь і шкоду від вогню, розвивати в дітей розуміння того, що гра з сірниками призводить до біди, формувати навички правильного, бережного користування вогнем та активних усвідомлених дій під час виникнення пожежі ; вчити учнів правильно діяти у випадку виникнення пожежі в сусідів чи на інших об’єктах; розвивати навички самозахисту; виховувати розсудливість, почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання: тематичні таблиці на протипожежну тематику, презентація,  іграшкові машини, малюнки, прислів’я, вислови.

                                                      Хід заходу

I Організаційний момент

 Вправа «Знайомство».

Ваші міркування «Навіщо людині сірники».

(Кожен учень представляється і висловлює свою думку).

 II Повідомлення теми заняття

  Сьогодні ми познайомимося з дуже корисними правилами - правилами протипожежної безпеки, іншими словами у нас урок обережного поводження з....А щоб закінчити моє речення потрібно відгадати загадку.

 Звір рудий в печі сидить,

Звір рудий на всіх глядить.

Він від злості їсть дрова

Цілий час, а, може, два.

Та рукою не чіпай —

Обпечешся — пам’ятай! (Вогонь)

— Молодці! Отже, сьогодні ми поговоримо про вогонь. Пригадаємо правила користування вогнем, повторимо як правильно діяти при пожежі.

 

 III Основна частина.

3.     Вправа «Асоціативний кущ»

- Ваші асоціації до слова «Вогонь».

               C:\Users\Professional\Desktop\2021_2_image050.png      

 

4.     Розповідь вчителя з елементами бесіди.

-         Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити?

-         Обґрунтуйте свою думку. (Відповіді дітей).

Якщо холоди настали –

Допоможе нам вогонь.

Він розтопить піч у хаті,

Але ти стій осторонь.

                               - На вогні готують їжу,

                                  Пиріжки мама пече.

-         Якщо раптом світло гасне,

Свічку ми запалимо.

В цьому випадку вогню

Ми подякуємо.

                               - Як смеркне тільки надворі,

                                 Вмикаєм лампочки в кімнаті.

-         А в печі велетенській – у домні –

Плавлять сталь сталевари невтомні.

                                    - Летить ракета в небесах,

                                      Вогонь із сопла рветься - ах!

                                      Такий він сильний, мудрий, дужий.

                                        Вогонь потрібний людям, друже.

Вчитель

       Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

-         Чому люди його бояться?

(Відповіді учнів)

Вчитель.

        Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини.

 Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

    Вчитель:  Що робити?

Правило 1.Не ховатись у куток, а вогонь гасити.

Правило 2. Поки він іще малий ти на нього воду лий

Правило 3. Сип пісок, топчи, накрий, щоб не  міг палити.

    Правило 4. Із вогнем вступай у бій, подолать його зумій.

    Правило 5. А якщо вогонь не згас і багато диму вибігай з кімнати  враз з дітками малими.

    Правило 6. Всіх хто є у домі клич на допомогу.

Вчитель – Що треба робити коли впевнились, що трапилась пожежа?

( Швидко набирати 101 і правильно називати своє прізвище, вулицю, номер будинку і квартири.)

Вчитель: Не можна даремно викликати пожежників, можливо в цей момент їх чекатимуть в іншому місці, там де вони справді дуже потрібні.

5. Перегляд презентації «Обережно, вогонь!»

6. Ігри-змагання

Гра: «Як визвати пожежну допомогу?»

Вчитель: А хто з наших хлопчиків мріє стати пожежником?

Хвилинка відпочинку «Загадка»

  1.      Що то за пташка , що вночі одним оком дивиться? (свічка)
  2.      Поки дерево стояло

Доти й сонце сіяло

Як дерево пропало

Тоді й сонця не стало        (Свічка)

3) Що то за гість , що сам себе їсть.    (Свічка)

4) Я таке, що  з мене все село згорить.       (Сірник)

5) Лишає він страшні сліди

     Усе він пожирає

      А як даси йому води

      Відразу помирає.                (вогонь)

6) Спішить, сурмить:- Дорогу дай

     Моргає синім оком

     Примчиться вчасно і біда

     людей обійде боком.             (пожежна машина)

7) Паличка – черкалочка, головою черкне – вогонь спалахне.     (сірник)

8) Джин спинився на хвилинку

    І язиком злизав будинки.      (Вогонь)

9) Доки батько народився,

     син по світу находився.        (Вогонь і дим)

10) У тісному теремочку тихо всі лежать синочки

Варто одного черкнути – враз всі можуть спалахнути. (Сірники в коробці)

11) Він малесенький, тонкий – зламає його й дитина,

     А от,  коли буває злий, загине світу половина. (Сірник)

Гра: «Дорога кожна секунда»

Щоб врятувати життя людей треба поспішати. Ось чому водії пожежних машин докладають усіх зусиль, щоб швидше приїхати на місце пожежі.          ( У нашому конкурсі беруть участь 2 пожежники, яким при підтримці болільників, треба якомога швидше привести свої машини на місце пожежі.

Гравці сідають на стільці , на відстані 5 - 6 м від них стоять машини з шнурами. За сигналом гравці повинні змотати шнур  на олівці і швидко наблизити машину до себе. Виграє той, хто зробить це швидше.

Гра “Хто більше назве прислів’їв, приказок про пожежу»

Весь клас ділиться на дві команди. Домашнім завданням було підібрати прислів'я, приказки, в яких зустрічались би слова пов’язані з пожежею. Виграє та команда, яка останньою назве прислів'я.( З малої іскри — великий вогонь. Не кидай іскри в попіл — сама згорить і село спалить. Вогонь і вода добрі служити, але лихі панувати. «Вогонь – біда, і вода – біда, а без вогню і без води ще більше біди», «Вогонь з водою в одній хаті не живуть», «Криком вогню не загасиш»)

Гра «Правила пожежної безпеки»
Я починаю вірш, а ви закінчуєте.

Жар з-під заслінки упав, в хаті вогонь запалав.

Не дивися, не чекай, а водою ... /заливай/.

Як побачиш – малюки узялись за сірники.

Як ти маєш їх спиняти? Сірники у них … / забрати/.

Розігрілась праска дуже, що робити маєш, друже?

За гаряче не хапай , із розетки … /вимикай/.

Як побачиш – десь горить, мусиш ти в ту саму мить

До пожежників дзвонити, про пожежу ... /сповістити/.

Вивчіть правила пожежні,

Будьте завжди обережні.

Знає хай дитина кожна:

Жартувать з вогнем ... /не можна/.

 Робота в групах. Обговорення життєвих ситуацій. Ваші дії:

     У квартирі чути запах газу. Потрібно … (припинити подачу газу, перекривши кран. Провітрити приміщення. піти до сусідів і повідомити з їхнього телефону батьків про дану ситуацію)

     Твоє помешкання раптово почало наповнюватися чадним димом.  Потрібно … (з’ясувати причину появи диму, і якщо можливо, погасити пожежу. Провітрити приміщення, повідомити сусідів чи батьків.)

     Повертаючись зі школи, ти бачиш, що з вікон твоєї оселі йде густий, чорний дим. Потрібно … (Викликати службу пожежної охорони. Покликати на допомогу людей.)

     Знаходячись удома , ти відчув запах диму, який іде від вхідних дверей. Визирнувши на площадку сходів, ти побачив, що із сусідньої квартири суне дим. Ти знаєш , що сусідів немає вдома. Якими будуть твої дії?

     Як правильно надати першу допомогу при легкому опіку? Вибери правильну пораду.

-Змочити шматочок вати розчином перекису  водню й прикласти до ушкодженого місця.

-охолодити обпалене місце під струменем води

- Змастити вражене місце кремом або маззю                             

Вчитель:  Діти, ви переконались, що з вогнем необхідно поводитись обережно, дотримуватись правил протипожежної безпеки. І тоді ніколи не доведеться дзвонити101.

 Пам’ятка

Не грайся з сірниками.

  • Не розпалюй вогнищ  без дорослих.
  • Не носи запалені палки.
  • Не пускай підпалених паперових літачків.
  • Нічого не підпалюй.
  • Не запалюй збільшувальними скельцями папір, ганчір’я, суху траву.
  • Не засвічуй свічку самостійно, без дорослих.
  • Не бався запальничкою.

ІV Підсумок заходу

Складання пазлу «Вогнегасник»

(кожна команда збирає свій вогнегасник)

  Гра «Так чи ні!»

- Можна гратися із сірниками?(НІ)

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)

- Сірники дітям - не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)


 


 

docx
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку