Урок-гра з інформатики "Найрозумніший"

Про матеріал

Можна провести в кінці навчального року в якості підсумкового уроку. У першому турі беруть участь усі учні 5-6 класів. Їхнє завдання – правильно відповісти на запитання шляхом вибору вірної відповіді із заданих чотирьох. Учасники пишуть відповіді на аркушах паперу. Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки. У другому турі у грі залишаються 3 учасників, які набрали найбільшу кількість балів...

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І ТУР

 У першому турі беруть  участь усі учні 5-6 класів. Їхнє завдання – правильно відповісти на запитання шляхом вибору вірної відповіді із заданих чотирьох. Учасники пишуть відповіді на аркушах паперу. Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки. За правильну відповідь – 1 бал.

 

1.  Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, збереження, передавання й обробки:

  • Математика
  • Інформатика
  • Фізика
  • Українська література

 2. Яка найменша одиниця кодування інформації?

  • Байт
  • Кілобайт
  • Мегабайт
  • Біт

3.  Алфавіт якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1?

  • Двійкової
  • Десяткової
  • Вісімкової
  • Шістнадцятькової

4.  Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора:

  • Піксель
  • Біт
  • Бітрейт
  • Байт

5.  Американська фірма, яка є лідером у виробництві комп’ютерного програмного забезпечення:

  • Microsoft
  • Adidas
  • Apple
  • IBM

6.  MS-DOS, Windows 98, Windows XP, Windows Vista – це назви:

  • Драйверів
  • Операційних систем
  • Утиліт
  • Програмних оболонок

7.  Комп’ютерна мережа, яка охоплює всі континенти й містить великі обсяги інформації:

  • ARPaNet
  • Intranet
  • Internet
  • Telnet

8.  Такі програми, як DrWeb, Panda, Касперський, є:

  • Графічними прикладними програмами
  • Антивірусними програмами
  • Архіваторами
  • Перекладачами

9.  Розширення .mp3 мають:

  • Музичні файли
  • Системні файли
  • Текстові файли
  • Відеофайли

 

Надаємо слово нашому шановному журі і визначаємо трьох  учасників,  які набрали найбільшу кількість балів.

 

ІІ ТУР

 У грі залишаються 3 учасників, які набрали найбільшу кількість балів. Наступні випробування – відповіді на запитання з певної теми (категорії). Кожен з учасників по черзі обирає певну категорію запитань.

 Далі ведучий за визначений час (30 с.) ставить певну кількість запитань, на які повинен відповісти учасник, який обрав категорію. Після обрання категорії вона не входить до переліку доступних для інших учасників категорій.

   Кожен учасник обирає 2 категорії, кожна з них складається із шести питань. За кожну правильну відповідь учасник отримує 1 бал.

 Для визначення порядку обрання учасниками категорій проводиться додаткове випробування.

 У якій послідовності (тобто з якою швидкістю) учасники впораються із завданням, в такій послідовності вони будуть обирати категорії.

 

Додаткове випробування

 

 Ми з вами чудово знаємо, що у інформатики є старша сестра – її величність Математика. Тому, умовами проходження додаткового випробування  будуть швидко і, головне, вірно вирішені веселі задачки. Отже, задача №1:

 Папуга капітана Флінта вивчив 1567 лайок різними мовами, з них:

  • 271 лайка – англійською мовою;
  • 352 – французькою;
  • 127 – іспанською.

 Інші лайки папуга запозичив з російської мови. Увага! Питання: скільки лайок запозичив папуга капітана Флінта з російської мови?  

(Відповідь: 817 лайок)

А ось друга наша задача буде пов’язана не тільки із знаннями математики, а й географії. Отже, задача №2.

 Щоб знайти піратський скарб, треба пройти від старого дуба:

  • 12 кроків на північ;
  • потім 5 кроків на південь;
  • потім ще 4 кроки на північ;
  • і ще 11 кроків на південь.

      Увага! Питання: де заритий піратський скарб?  

(Відповідь: під старим дубом)

 

І, нарешті, третя задача:

 Один учений винайшов граблі, які, якщо на них наступити, б’ють по чолі не 1 раз, як звичайні, а 8 разів. Скільки разів можуть ударити тебе по чолу такі граблі, якщо ти наступиш на них 12 разів? 

(Відповідь: 96 разів)

 

Категорія «Пристрої для введення інформації»

1. Назвіть основні пристрої введення інформації (клавіатура, миша, сканер)

2. Для чого потрібен скроллер (коліщатко) на миші? (для швидкого переміщення по документу, для використання в іграх)

3. Які різновиди миші ви знаєте? (інфрачервона, лазерна, безпровідна)

4. Назвіть функціональні клавіші. (F1 – F12)

5. Для чого служить клавіша Esc? (Відміна дії, вихід із гри)

6. Для чого служить клавіша Enter? (Підтвердження дії або OK)

 

Категорія „Пристрої для виведення інформації”

1. Назвіть основні пристрої виведення інформації. (монітор, принтер).

2. У яких одиницях вимірюється розмір екрану монітора по діагоналі? (дюйм)

3. Назвіть переваги рідкокристалічного монітору. (Менша шкідливість для очей, гарний дизайн)

4. Які види принтерів ви знаєте? (матричні, струменеві, лазерні)

5. Який принтер обирають для домашнього користування? (струменевий,  кольоровий)

6. Який принтер найшвидше та найякісніше друкує документи? (лазерний)

 

Категорія „Апаратне забезпечення ПК”

1. Основний пристрій в комп’ютері, „залізо, що думає”.(процесор)

2. Що таке вінчестер? (жорсткий диск)

3. Що використовують для охолодження процесора ПК? (вентилятор)

4. Яка карта відповідає за правильну роботу звуку на ПК? (Звукова)

5. Яка карта відповідає за правильну роботу відео на ПК? (Відеокарта)

6. Які одиниці вимірювання інформації ви знаєте? (кілобайт, Мегабайт, гігабайт)

 

Категорія „Носії інформації”

1. Яка найменша одиниця кодування інформації? (Біт).

2. Який обсяг має нова чиста дискета? (1,44 Мб)

3. Яка різниця між дисками CD-R та  CD-RW? (записи робляться відповідно 1 і багато разів)

4. Пристрій для читання CD дисків. (CD-ROM)

5. Який обсяг нового чистого CD диска? (700 Мб)

6. Який обсяг нового чистого DVD диска? (4,7 Гб)

 

Категорія „Вірусологія ПК”

1. Програма, що здатна до само розмноження, додає свої копії до файлів та має руйнівну дію. (Вірус)

2. Чи можна заразити комп’ютер вірусом через Інтернет? (Так)

3. Чи можна заразити комп’ютер вірусом через дискету? (Так)

4. За допомогою чого необхідно боротися з вірусами? (Антивірусні програми)

5. Як називають нескінчену кількість повідомлень з метою вивести комп’ютер з ладу? (Поштова бомба)

6. Наведіть приклади відомих вам антивірусних програм? (Касперський, Панда, Доктор Веб)

 

Категорія „Робочий стіл Windows

1. Який значок на робочому столі дає змогу отримати доступ до документів? (Мої документи)

2. Що знаходиться, як правило,  на Робочому столі? (Папки Мій комп’ютер, Мої документи, Кошик)

3. Чи можна змінювати малюнок Робочого столу? (Так)

4. Для чого існує заставка? (Для краси, коли комп’ютер „спить”)

5. Куди потрапляють видалені файли чи папки? (до Кошика)

6. Чи можна з Кошика відновити видалений документ? (Так)

 

Надаємо слово шановному журі для оголошення переможця нашої гри. Хто ж у нас найрозумніший інформатик?

 

Оголошується результат гри.

Переможець нагороджується дипломом

 «Найрозумніший інформатик школи»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Pasihnik Olya
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кадук Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
2135
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку