Урок-гра з математики для учнів 5 класу на тему: «Множення та ділення натуральних чисел»
Гра «Перший мільйон»
(урок закріплення вивченого та узагальнення знань з використанням розробок ІКТ та програмного забезпечення в інклюзивному класі, співпраця вчителя та асинтента вчителя під час уроку)
Мета: удосконалити навички множення і ділення натуральних чисел
Тип уроку: засвоєння умінь та навичок, узагальнення знань.
Підготувала: вчитель математики Морозівської ЗШ І-ІІІ ст. Бобровська О.В.
ХІД УРОКУ
І. Привітання. Перевірка домашнього завдання.
Доброго дня, діти. Рада бачити вас усіх. Перевіримо, чи вірно ви виконали домашнє завдання.
(Асистент вчителя допомагає в організації відтворення презентації. Учні з місця зачитують виконане домашнє завдання, вчитель перевіряє правильність відповіді.)
Молодці! Ви гарно постарались вдома.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учням повідомляється тема й мета уроку.
Сьогодні ми з вами проведемо захопливу гру під назвою «Перший мільйон». Правила прості. Для вас пропонується ІІІ етапи завдань, виконавши які хтось із вас отримає приз – Медаль «№1» і солодкий приз. В ході гри кожен, хто виконуватиме завдання вірно, зароблятиме балли. Переможцем буде той, хто виконає усі або більшість завдань вірно та набере найбільшу кількість балів. Дозволяється використати фору: «підказка друга», «підказка вчителя» або «50:50». Якщо хтось намагатиметься порушити правила, існують штрафні санкції – будуть відніматися по 100 балів за кожне порушення. Вам зараз роздадуться бланки відповідей, де ви будете записувати відповіді та розв'язки. Відповіді пишемо синьою ручкою, а кількість балів – чорною або простим олівцем. Після завершення гри, ми зберемо бланки, визначимо переможців та оцінимо ваші знання. В організації цієї гри нам допоможе Ганна Анатоліївна. Готові?
Для початку проведемо розминку. На виконання цієї вправи вам дається 2 хв.
Перший стовпчик виконує дитина з ООП з допомогою вчителя (за потреби). Другий стовпчик виконує весь клас. Ассистент дає додаткові пояснення при виконанні розминки.
Розминка «Геометричний лабіринт».
4 * 25 =
* 9 =
+ 314 =
: 18 =
|
- 1800 =
: 9 =
: 14 = |
Молодці. Тепер перевіримо, чи все виконано вірно.
На слайді відображаються вірні відповіді. Учні разом перевіряють свої бланки.
Ну що ж, розпочнемо нашу гру. І етап складається з 5 питань, що мають лише 1 вірну відповідь. Прочитавши завдання, ви даєте відповідь у своєму бланку. Хтось один буде відповідати вголос. За кожну вірну відровідь вам нараховується 100 балів.
Слайд 4. Питання №1. Яка властивість множення виражена формулою ав=ва? (Відповідь: г)
Асистент допомагає дитині з ООП заповнити свій бланк, дає додаткові пояснення завдань за потреби. Вчитель проводить гру. Хтось з учнів дає відповідь вголос. На слайді обирається його варіант, висвітлюється результат вірно/не вірно. Наступні питання І туру проводяться в такому ж форматі.
Слайд 5. Питання №2. Як звучить розподільна властивість множення? (Відповідь: б)
Слайд 6. Питання №3. Якщо у квадрата одна сторона дорівнює а, то його площа становить… (Відповідь: в)
Слайд 7. Питання №4. У виразі 96 : х = 8 невідомим є… (Відповідь: а)
Вчитель цікавиться в дитини з ООП, чи зрозумілі йому завдання. За потреби надає особисту допомогу, а асистент продовжує ведення гри з класом.
Слайд 8. Питання №5. Яку градусну міру має тупий кут? (Відповідь: а)
Ми завершили І тур нашої гри. Максимальна кількість балів – 500. Нагадую, кожна вірна відповідь оцінюється у 100 баллів. Прошу вас взяти в руки чорну ручку або олівець. Я буду зачитувати вірні відповіді І туру, а ви ставитимете навпроти кожної відповідну кількість балів: 100 – якщо відповідь вірна, 0 – якщо ні.
Вчитель зачитує відповіді, діти ставлять в бланках бали. Асистент допомагає провести організаційну роботу з учнями.
ІІ тур має таку ж структуру, однак, щоб дати вірну відповідь, ви маєте завдання розв'язати у своїх бланках. Давайте спробуємо.
Слайд 9. Питання №1. Задача. Двигун за 8 год спалює 112 л пального. На скільки годин роботи йому вистачить 98 л?
Вчитель та асистент допомагають в організації виконання завдань. Асистент допомагає дитині з ООП.
Слайд 10 містить окреме завдання №2 для дитини з ООП. Вчитель пояснює завдання, дає роздруковану картку для наочного бачення. Коли дитина його виконає, то має відповісти вголос. Доки асистент допомагає дитині з ООП, вчитель демонструє наступний слайд із завданням для решти учнів. . Коли учень буде готовий відповісти, потрібно повернутися до слайда з його завданням та зафіксувати відповідь.
Слайд 11. Питання №2. Розв’яжи рівняння та вкажи вірну відповідь. (Відп.: а)
14*(3х – 15) = 252
Слайд 12. Питання №3. Кут АВС (1) на менший за кута КРТ(2), а кут MRD (3) утричі менший за кута КРТ. Яка градусна міра кожного з кутів, якщо кут MRD = ? (Відповідь: в)
Слайд 13 містить окреме завдання №4 для дитини з ООП. Вчитель пояснює завдання, дає роздруковану картку для наочного бачення. Це завдання оцінюється в 150 балів. Коли дитина його виконає, то має відповісти вголос. Вчитель допомагає виконати це завдання, а асистент проводить гру далі, демонструючи наступний слайд із завданням для решти учнів. Коли учень буде готовий відповісти, потрібно повернутися до слайда з його завданням та зафіксувати відповідь.
Слайд 14. Питання №4. Андрійко загадав число. Якщо це число зменшити у 8 разів і отриманий результат відняти від 32, то отримаємо 18. Яке число загадав Андрійко? (Відповідь: в)
Слайд 15. Питання №5. Дано вираз з прономерованими діями:
753 * (165*307-50249) + 708*63
(№1) №2 №3 №4 №5
В якому порядку виконуватимуться дії для вірного розв’язання виразу? (Відповідь: б)
Ми завершили ІІ тур нашої гри. Максимальна кількість балів за 2 тури – 1000. Нагадую, кожна вірна відповідь оцінюється у 100 баллів. Прошу вас взяти в руки чорну ручку або олівець. Я буду зачитувати правильні відповіді ІІ туру, а ви ставитимете навпроти кожної відповідну кількість балів: 100 – якщо відповідь вірна, 0 – якщо ні.
Вчитель зачитує відповіді, діти ставлять в бланках бали. Асистент допомагає провести організаційну роботу з учнями.
Пам'ятаймо!!! Завдання, які давалися безпосередньо для дитини з ООП, оцінюються по 150 балів кожне. Оцінювання цієї дитини здійснює вчитель особисто.
Фізкульт хвилинка!
ІІІ тур складається з трьох завдань, які оцінюються 150, 150 і 200 балів відповідно. Це завдання підвищеної складності. Для того, щоб дати вірну відповідь, ви повинні ці завдання розв'язати. Будьте уважними.
Слайд 16 містить окреме завдання №1 для дитини з ООП. Вчитель пояснює завдання, дає роздруковану картку для наочного бачення. Це завдання оцінюється в 150 балів. Коли дитина його виконає, то має відповісти вголос. Вчитель допомагає виконати це завдання, а асистент проводить гру далі, демонструючи наступний слайд із завданням для решти учнів. Коли учень буде готовий відповісти, потрібно повернутися до слайда з його завданням та зафіксувати відповідь.
Слайд 17. Питання №1. Задача. Із двох міст одночасно на зустріч один одному вирушили два велосипедисти: І зі швидкістю 14 км./год., а ІІ – 17 км./год. Вони зустрілися через 3 години. Яка відстань між цими містами? (Відповідь: б)
Слайд 18. Питання №2. Задача. На 4-х автостоянках знаходиться 347 машин. На І автостоянці 85 машин, що на 23 машини менше, ніж на ІV. На ІІ та на ІІІ автостоянках машин порівну. Скільки машин на ІІ автостоянці? (Відповідь: в)
Слайд 19 містить окреме завдання №3 для дитини з ООП. Вчитель пояснює завдання, дає роздруковану картку для наочного бачення. Це завдання оцінюється в 200 балів. Коли дитина його виконає, то має відповісти вголос. Вчитель допомагає виконати це завдання, а асистент проводить гру далі, демонструючи наступний слайд із завданням для решти учнів. Коли учень буде готовий відповісти, потрібно повернутися до слайда з його завданням та зафіксувати відповідь.
Слайд 20. Питання №3. Це питання оцінюється в 200 балів. Син у 4 рази молодший від батька. Скільки років батьку, якщо він старший за сина на 27 років? (Відповідь: г)
Ось ми і завершили ІІІ тур нашої гри. Максимальна кількість балів за три тури – 1500. Прошу вас взяти в руки чорну ручку або олівець. Я буду зачитувати вірні відповіді ІІІ туру, а ви ставитимете навпроти кожної відповідну кількість балів: 150 – якщо відповідь вірна, 0 – якщо ні. Останнє завдання оцінюється у 200 балів.
Вчитель зачитує відповіді, діти ставлять в бланках бали. Асистент допомагає провести організаційну роботу з учнями.
Пам'ятаймо!!! Завдання, які давалися безпосередньо для дитини з ООП, оцінюються по 150 та 200 балів, залежно від проявлених ЗУН та самостійності виконання. Оцінювання цієї дитини здійснює вчитель особисто.
ІІІ. Підбиття підсумків уроку.
А тепер дайте підрахуємо загальну кількість балів у кожного з вас!
Діти підраховують бали, оголошують свої результати. Вчитель складає турнірну таблицю, асистент збирає бланки відповідей, допомагає визначити переможця.
Вітаємо нашого переможця цієї гри. Головний приз – медаль «№1». Ви всі молодці, активно працювали. Дякуємо вам за ваші старання. Тому кожен з вас отримає медаль «Активний гравець». Усі ви заслуговуєте на солодку винагороду – золоті монети, ваш «перший мільйон».
IV. Закріплення знань. Домашнє завдання.
Повторити вивчений матеріал, усі правила цього розділу. Готуватися до контрольної роботи. Виконати вправи №521, №542.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ
І етап.
1. |
а |
б |
в |
г |
|
2. |
а |
б |
в |
г |
|
3. |
а |
б |
в |
г |
|
4. |
а |
б |
в |
г |
|
5. |
а |
б |
в |
г |
|
ІІ етап.
№ |
Відповідь |
Балли |
|||||||||||||||||||||
1. |
|
|
|||||||||||||||||||||
2. |
|
|
|||||||||||||||||||||
3. |
|
|
|||||||||||||||||||||
4. |
|
|
|||||||||||||||||||||
5. |
|
|
|||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
ІІІ. Етап.
№ |
Відповідь |
Балли |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1